Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2003, 12:06
Verwijderd
kheb misschien Pfeiffer, en das niet leuk,
Wie heeft het nog meer, of weet dattie het heeft gehad?! hoe voelde je je?, hoe lang enz. enz.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 15:13
cookie123
Avatar van cookie123
cookie123 is offline
Kheb vanaf de zomervakantie Pfeiffer. Het is echt minder! Het is nu nog niet over. (Kga halve dagen naar school)Ik had opgezette klieren en had helemaal geen trek en keelonstekking. Toen is er bloed geprikt en bleek dat ik Pfeiffer had. Ik ben nu wel veel minder moe als eerst. Maar ik ben gewoon heel snel moe nu, en je moet echt goed naar je eigen lichaam "luisteren".
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 16:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Misschien moet je hier maar even kijken. D'r zijn namelijk echt al supervaak topics geweest over pfeiffer.


ik heb overigens ook pfeiffer gehad
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 14:04
lief mutsje
lief mutsje is offline
Ikke heb dus ook pfeiffer gehad, maar best wel errug. Is nu alweer 2 jaar geleden. Was aan t einde van et schooljaar, was moe, keelpijn enz, maar dacht dat het gewoon door de tijd van het jaar kwam. In oktober kreeg ik toen een hele grote bult in mn hals echt met een doorsnede van ong 5 cm. Dit bleek een opgezette lymfklier te zijn. En toen kwam het balletje aan het rollen. Het bleek pfeiffer te zijn, keelpijn was keelontsteking enz. Had er al bijna een half jaar mee rond gelopen!

Ben daarna meteen een maand thuisgeweest. En toen pas begon ik me steeds zwakker te voelen. Dan stond ik 's ochtends op, liep naar beneden en toen was ik weer helemaal op. Echt frustrerend was dat!!
Moest ook om de 2 weken langs de huisarts voor controle op complicaties enz. Bleek dat mn milt ook aangetast was door die ziekte. Het gevolg daarvan is dat ik mn hele leven last zal heben van bloedarmoede. Dus altijd ijzertabletten slikken.

Nu gaat het al wel veel beter, heb nog vaak last van vermoeidheiden lusteloosheid. Ben op school wel blijven zitten, maar dat nemen we maar op de koop toe
Vind het echt jammer dat ik er niet op tijd bij ben geweest en geen aandacht schonk aan die vermoeidheid. Dat had me een hoop ellende bespaart............
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Heb 't ook gehad, ja. Niet lief, heb er nog behoorlijk lange nasleep van. Ik heb er dan ook een website van gemaakt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:42
kleine wicca
kleine wicca is offline
Hm ja kep nu dus ook pfeiffer, begon met dak twee weken heel erg ziek was, mn keel was zo opgezet dak moeite met ademen kreeg, antibiotica werkten heel erg langzaam en daarom hadden we bloed laten prikken.
Kep wel last van vermoeidheid, gwoon dak minder achter elkaar kan sporten enzow. Maar kep ook wel last van me milt (pijn) Hej trouwens lief mutsje, hoe kan je erachter komen dat je milt is aangetast? want als dat zo is wil ik er wel op tijd bij zijn!

Ow ja: je moet echt niet teveel gaan doen want ik had dus afgelopen week de domtoren beklommen, en dat was niet zo'n heel goed plan, want die avond wassik zo moe dat ik me echt bijna niet meer kon bewegen, dusss.......dat was minder slim.
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 08:57
lief mutsje
lief mutsje is offline
Bij mij was ik er zo erg aan toe, dat ik regelmatig terug moets naar de dokter voor een gehele controle. En zo kwamen we erachter dat ik hele erge bleodarmoede had, kreeg transfusie. Daarna pilletjes. Maar telkens als de dkuur afgelopen was, ha dik na een week weer een enorme bloedarmoede. Dus toen naar het ziekenhuis en allerlei onderzoeken enzo. Het bleek me milt te zijn. Maarre.... je moet ook uitkijken voor je lever he???? Die heeft de grootste kans op beschadiging, en dan heb je echt een mega probleem!
Succes allemaal!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:09
karamba
karamba is offline
Das een pijnlijk onderwerp. Ik heb het ook gehad... = Ramp!!! Hierdoor heb ik een schooljaar over moeten doen omdat ik er toch nooit heen kon...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:41
Billy_bob
Billy_bob is offline
Ik heb ook pfeiffer gehad ongeveer 2 jaar geleden. En het kwam heel onverwachts. had net als iemand hier in het topic een onstoken keel met de gedachte het zal wel heersen. Dus ik naar de dokter bloed laten prikken. En daar kwam dus helemaal niks uit . Hoe vaag het ook was. Nou ik dus nog steeds harstikke duf en keelpijn. En toen na een week na de uitslag. Toen kwam het me keel zette zich opnieuw op en dit maal zo erg dat ik nog amper kon ademhalen. Nou half 12 savonds me ouders weten het ook niet...wat ze moeten doen. En bellen dus maar de dokter die er binnen een kwartier was. En me nog een x bekeek en het ziekenhuis opbelde. Hij wou dat ik er direct heen ging. Maar hebben uiteindelijk gewacht tot de volgende ochtend ( ik was dood op) en kreeg dus zo snel mogelijk de uitslag en wat was het : pfeiffer......Het was allemaal heel vaagjes. Heb +- 1 maand volledig thuis gezeten. En alleen maar geslapen. Af en toe een wandelingetje (eens in de 3 dagen) At bijna niet. En dat merkte ook je heel erg (duizeligheid etc) En ben na -+ een maand halve dagen 1/3 dag naar school gegaan. Het gaat nu al veel beter. Maar ik blijf het merken. Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd. want ik zit nu ook heel gelukkig thuis (2de dag) met een keelonsteking. Ook heel fijn, maar kan nu af en toe wel wat doen gelukkig. Als je wat wil weten........ billy_bob_now@hotmail.com
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:44
Billy_bob
Billy_bob is offline
Ik vind overgegrens dat er een regeling moet komen voor kinderen met pfeiffer omdat ik hier bij iedereen zon beetje lees dat ze het jaar over moesten doen. (ik ook) Je hebt het trouwens best laat (20ste) Voor mij gevoel. Heeft de dokter dat ook gezegt...?
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:57
Verwijderd
kheb net pas bloed laten prikken, en moet dus een tijdje wachten op de uitslag, maar het kan zijn dak het nu pas heb omdat het vooral toe slaat bij een lage weerstand, en laat er nu toevallig weer eens een griepepidemie heersen, zodat je weerstand automatisch lager is en Pfeiffer dus meer kans heeft.
Verder heb ik de dokter er nog niet over gehoord, maar het zuigt wel behoorlijk als ik het heb.
Idd een jaar kwijt schijnlijk, ff op de school overleggen hoe en wat, ik hou jelui op de hoogte en allemaal bedankt voor het plaatsen van jullie replies
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:09
ducky
ducky is offline
ik heb nu ook pfeiffer, net een week geleden de uitslag gehad. Voordat ik naar de dokter ging had ik nergens last van (alleen mijn moeder vond die opgezette klieren in mijn nek niet gezond) Die zei dat ik keelontsteking had (mmm, had helemaal geen keelpijn) maar ik kreeg amoxicilline, en daar heb ik dus enorme uitslag van gehad, en ik kreeg na de penicilinekuur pas echt keelpijn, dus toch maar bloed laten prikken en ja, dus...
ik zit nu thuis (omdat ik vrij heb van school, ivm tentamenweken, dus ik doe nu niet zo veel).
nu ben ik wel moe als ik iets inspannends gedaan heb, maar ik heb zeker niet het idee dat ik een jaar ga verliezen ofzo...

trouwens, ik heb nog een vraagje, waarom mag je geen amoxicilline (=peniciline) als je pfeiffer hebt?
en hoe kan je inschatten hoe lang het gaat duren?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ducky schreef op 21-03-2003 @ 20:09:
trouwens, ik heb nog een vraagje, waarom mag je geen amoxicilline (=peniciline) als je pfeiffer hebt?
en hoe kan je inschatten hoe lang het gaat duren?
ik denk niet dat dat te maken heeft met dat je pfeiffer had, dat je daar uitslag van kreeg. ik denk dat je er gewoon allergisch voor bent (voor één van de stoffen die in amoxicilline zit, dus niet direct voor alle antibiotica/peniciline).

mijn huisarts vertelde me dat je meestal na ongeveer 8 dagen een allergische reactie (uitslag) bemerkt nadat je de eerste peniciline-pil hebt genomen. als dat bij jou ook zo was (dus dat je ongeveer na 8 dagen uitslag kreeg na het nemen van die amoxicilline), dan denk ik dat het dus gewoon een allergie is.
als dat zo is: eventjes de stoffen die erin zitten opschrijven voor jezelf, zodat je weet dat je die peniciline niet meer moet krijgen en ik zou als ik jou was ook eventjes de apotheek bellen, zodat ze noteren wat ze je niet meer mee mogen geven, voor het geval een arts dat toch voor zou schrijven.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 23:44
Verwijderd
simpelweg een allergie test aanvragen kan ook
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 08:27
Billy_bob
Billy_bob is offline
Nou ducky ik hoop het voor je , Want het is echt niet leuk om een jaar over te doen. Met zon reden, ligt er ook heel erg aan welke periode van het schooljaar je het krijgt. En er zijn een aantal verschillende vormen van Pfeiffer. Ik Had wat meer dan het gemiddelde, nou ik had niet meer dan dat hoeven mee maken .

Succes ermee
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 09:10
ducky
ducky is offline
't was meer een vraag omdat het ook in de bijsluiter van de amoxicilline stond, vandaar... zal het even overschrijven:

Patiënten die lijden aan de ziekte van Pfeiffer (klierkoorts) of lymfmatische leukemie (vermeerdering van witte bloedlichaampjes met klierzwellingen) dienen niet behandeld te worden met oxicilline/Clavulaanzuur. Uw arts kan u hier meer over vertellen.

Ik dacht misschien weet iemand hier het ook... Maargoed, ik had het idd pas na een dag of 8, en de dokter zei dat het gewoon allergie was.
Neemt niet weg dat ik gewoon nieuwsgierig ben waarom mensen met Pfeiffer er dan niet mee behandeld moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 10:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ducky schreef op 22-03-2003 @ 10:10:
't was meer een vraag omdat het ook in de bijsluiter van de amoxicilline stond, vandaar... zal het even overschrijven:

Patiënten die lijden aan de ziekte van Pfeiffer (klierkoorts) of lymfmatische leukemie (vermeerdering van witte bloedlichaampjes met klierzwellingen) dienen niet behandeld te worden met oxicilline/Clavulaanzuur. Uw arts kan u hier meer over vertellen.

Ik dacht misschien weet iemand hier het ook... Maargoed, ik had het idd pas na een dag of 8, en de dokter zei dat het gewoon allergie was.
Neemt niet weg dat ik gewoon nieuwsgierig ben waarom mensen met Pfeiffer er dan niet mee behandeld moeten worden.
vraag ik me inderdaad ook af. ik kan niet echt iets bedenken.

maar ik denk inderdaad dat je wel gewoon allergisch bent, hoor. kan je arts je niet vertellen waarom pfeiffer-patiënten dat niet mogen?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 02:29
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik heb er elf ook veel last van gehad.

Het begon met steeds vaker ziek voelen en snel moe worden. Eerst dacht ik dat ik gewoon pech had en weer eens een zware verkoudheid of griepje ofzow te pakken had, daarna dacht ik dat het door ongesteldheid kwam maar uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan omdat ik echt ontzetten vaak heel moe was, paar keer was flouwgevallen en vaak last had van hoofdpijn. De dokter raadde me aan om bloed te laten prikken op pfeiffer. De uitslag was dat ik al een hele tijd pfeiffer met me mee droeg maar ik had er blijkbaar toen pas echt last van.

Het effect was dat ik eerst nog heb geprobeert halve dagen naar school te gaan maar uiteindelijk met school heb moeten stoppen omdat ik geen jaar meer kon blijven zitten. Ik heb toen 2 maand thuisgezeten. Werk e.d. afgezegd en ben op zoek gegaan naar een MBO opleiding aangezien ik mijn Havo dus niet meer af kon maken.
Gelukkig heb ik een leuke opleiding kunnen vinden

Het meest vervelende vond ik dat ik constant nogal ziek was en dat veel mensen me domweg niet geloofden. Ze beweerden dat ik me aanstelde en meer van dat soort dingen. Dat was eigenlijk het ergste, ik was mijn school, mijn baan EN mijn vrienden kwijt en lag voor pampus op de bank. Gelukkig had ik mijn vriend Arjen nog. Anders was het nu niet zo goed met me gegaan. (mja, nouja het gaat redelijk in ieder geval)

Het gaat nu stukken beter, ik ben nog steeds wel eerder moe dan gemiddeld en ben iets vaker ziek maar dat licht er ook aan dat ik eigenlijk te weinig vitamine B in mijn lichaam heb.

Pfeiffer heefd voor mij dus grote consequenties gehad.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 07:29
Verwijderd
wow, zou jij niet voor de YES gaan schrijven???
maar ff serieus, zo begon het bij mij ook, afgezien van de ongesteldheid uiteraard en niet flauwegevallen .
deze week uitslag....
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb in oktober bloed laten prikken omdat ik opeens heel erg ziek werd, 2 weken lang constant ruim 40 graden koorts, en ontzettend opgezwollen klieren en gezicht... Daar kwam dus uit dat ik een zeer ernstige vorm van Pfeiffer had. Ik ga sinds februari weer met de bus naar school, maar 3 dagen in de week en dan die dagen twee uurtjes les. Dat is alles wat ik vol kan houden, ondanks dat ik het al een half jaar heb, ik kan em nu ook nog geen half uur concentreren op lesstof. Ook ik moet dus school over doen, mn examenjaar nog wel, voglend jaar nog een jaar 6 vwo... En het is de vraag of ik dan al wel beter ben... Maar wees blij als het ontdekt wordt, dat is altijd beter dan dat je er mee rond blijft lopen, of niet weet wat je hebt.. dan maar een jaartje over...
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:01
ducky
ducky is offline
het is toch zo dat ze aan je bloedtest niet kunnen zien hoe erg je het hebt.

Ik heb het nu dus, maar ik weet niet hoe erg, ik kan eigenlijk nog wel vrij veel (ben nu dus vrij van school, maar kan een dag redelijk goed volhouden, behalve als ik me gewoon niet lekker voel doordat ik een dag eerder te veel heb gedaan) maar ik weet dus niet tot hoever ik kan gaan, enzo... Nou ja, dat zie ik wel als de tentamenperiode afgelopen is...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ducky schreef op 24-03-2003 @ 18:01:
het is toch zo dat ze aan je bloedtest niet kunnen zien hoe erg je het hebt.

Ik heb het nu dus, maar ik weet niet hoe erg, ik kan eigenlijk nog wel vrij veel (ben nu dus vrij van school, maar kan een dag redelijk goed volhouden, behalve als ik me gewoon niet lekker voel doordat ik een dag eerder te veel heb gedaan) maar ik weet dus niet tot hoever ik kan gaan, enzo... Nou ja, dat zie ik wel als de tentamenperiode afgelopen is...
klopt, dat kunnen ze niet zien.

je moet aan je eigen lichaam voelen hoeveel je kan doen en hoe ver je kan gaan. je lichaam geeft dat vanzelf wel aan.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:25
Verwijderd
tja, ik moet me ook maar es gaan laten testen...
ik heb nou al een hele tijd dat ik als ik thuiskom echt meot gaan slapen en vaak is het op school of bij de therapien al moeilijk om mijn ogen open te houden. verder beginnen mijn klieren nu op te zetten enzow... achja...
weetje, ik heb al eerder voor pfeiffer bloed laten prikken en toen kwam er nix uit en alle andere keren dat ik bloed moest prikken (voor van alles en nog wat) kwam er ook nix uit. ik sta gewoon geprogrammeerd op is niet ziek maar voelt zich ziek ofzow... achja
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:30
Verwijderd
Ik merk dat het weer sterk opkomt, ik hoor het ook vaker in me omgeving

Ik heb het zelf ook gehad en merkte er pas wat van toen ik het ook echt gehad had.
Ik was echt op ja, zelfs een winkelstraatje kon in niet meer aan.
Ik weet niet of ik er lang last van heb gehad, omdat ik tijdens/erna (?) in het ziekenhuis kwam te liggen (niet vanwege de Pfeiffer, don't panic).
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ze (de dokters) konden wel aangeven dat het heel ernstig was, omdat ze zagen hoe mijn lichaam reageerde op het virus ofzo... Is erg fijn als twee dokters tegen je zeggen 'dit is indrukwekkend, soiets heb ik nog nooit gezien'
Het is wel zo, dat niemand kan voorspellen hoe lang t gaat duren.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:05
Verwijderd
ik kan vooralsnog heel veel gewoon doen, alleen naar de sportschool niet meer, en das mijn lust en mijn leven, dus das wel zwaar kut. Moeheid echt bij vlagen, maar sowieso ongeïnteresseerd over van alles.
Komende week tentamens, ook maar afwachten, want leren is lastiger omdat het concentratie vermogen nog verder daalt.
Bovendien wil ik ff melden dat je idd vaak denkt dat je het hebt, je hersenen kunnen in feite je lichaam overtuigen dat je het hebt, afhankelijk van de mate waarin je dat denkt.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:39
kleine wicca
kleine wicca is offline
Uhmz jah. Idd is het vaak zo dat je de verschijnselen hebt maar niet de ziekte. Dat was vorig jaar bij mij zo, ben toen 2 of 3 keer geprikt op pfeiffer (totaal nuttelooos). K had et dus nie, maar was wel heel erg moe. En nu heb ik et dus wel maar kep dr ijglijk weinig last van. Het vervelende daarvan is dat ik niet in de gaten heb dak op moet passen. Ik zeg dan dak bijvoorbeeld niet mee doe met sporten omdak pfeiffer heb, ondertussen denk ik: hm kep nergens last van wrom doek nie gewoon mee? maar ik weet ook dat als ik mee doe, dat ik dan die middag wel helemaal kapot ben. HEEL ERG FRUSTREREND!! Ik doe dus ook veel te veel, fiets naar school, hele schooldag, ga nog es ff naar de stad, naar me vriend, dan nog werke, en dan kannik me haast nie meer bewegen.....hmmm verveeeeeelund!!!
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:42
ducky
ducky is offline
tja, nou ik merk echt wel dat ik het heb. Maar ik wil alles zo graag doen... dus dan heb ik weer de heel dag thuisgezeten (nog steeds vrij ivm de tentamens) en dan ga ik toch trainen, was niet zo slim, heb ook meer niet meegedaan dan wel...
maar aan de andere kant...
je moet goed naar je lichaam luisteren, maar ik weet echt niet tot hoever ik kan... mijn lichaam zegt geen stop, denk dat ik aardig geleerd heb daar doorheen te gaan... (doorlopen tot over je dode punt, en niet stoppen. Je kan veel langer dan je denkt....) maar nu weet ik het dus niet....
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 09:10
Verwijderd
ff een update
Ik heb net de dokter aan de telefoon gehad, en ik blijk GEEN Pfeiffer te hebben, maar dus maar meteen een afspraak voor morgenochtend gemaakt...
Een griep die dik 3 weken duurt kende ik nl. nog niet...
Voor zij die het wel hebben natuurlijk heel veel sterkte toegewenst
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 22:37
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
azaziël schreef op 27-03-2003 @ 10:10:
ff een update
Ik heb net de dokter aan de telefoon gehad, en ik blijk GEEN Pfeiffer te hebben, maar dus maar meteen een afspraak voor morgenochtend gemaakt...
Een griep die dik 3 weken duurt kende ik nl. nog niet...
Voor zij die het wel hebben natuurlijk heel veel sterkte toegewenst
hmmm

kan natuurlijk een ander virus zijn. er zijn best wel veel virussen op deze wereld.

ik heb ook cytomegalie gehad, dat is iets dat op pfeiffer lijkt en vaak samen met pfeiffer komt. wie weet... ? misschien even vragen of de huisarts daarop getest heeft.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:00
Verwijderd
het is volgens de dok idd wel een virus, maar zal in de loop vd tijd weer weggaan, gewoon laten gaan eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:02
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-03-2003 @ 19:38:
Ze (de dokters) konden wel aangeven dat het heel ernstig was, omdat ze zagen hoe mijn lichaam reageerde op het virus ofzo... Is erg fijn als twee dokters tegen je zeggen 'dit is indrukwekkend, soiets heb ik nog nooit gezien'
Het is wel zo, dat niemand kan voorspellen hoe lang t gaat duren.
Misschien hadden ze nog nauwelijks patienten gehad met Pfeiffer!
En....je hebt zeker een zware vorm van Pfeiffer, dacht dat ik het zwaar gehad had.....! Maar dit overtreft het wel! Hoop dat je gauw beter word!!!
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 09:59
Cerberus
Cerberus is offline
Ik had ook geen pfeiffer, maar een soortgelijk virus.
Heb in totaal 3 weken zware keelontsteking gehad, en 3 maanden thuis gelegen
__________________
~pas op voor grootspraak: er kan iemand in de buurt zijn die je als kind gekend heeft~
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Cerberus schreef op 03-04-2003 @ 10:59:
Ik had ook geen pfeiffer, maar een soortgelijk virus.
Heb in totaal 3 weken zware keelontsteking gehad, en 3 maanden thuis gelegen
keelontsteking duurt nu een dikke maand, maar thuisblijven begin ik niet aan
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 14:48
kleinmeisje17
Avatar van kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
keb ook pfeiffer gehad, in lichte vorm! dat kan dus ook! ik merkte het gewoon niet heb er wel een half jaar mee rond gelopen, na een bloedtest te hebben gedaan zagen ze dat ik het al had gehad! maar ik voelde me wel vaak moe, en dan zei mn mam 'ach dat gaat wel over'maar was gewoon vaak moe, niet overdreven moe maar gewoontjes.
__________________
Geniet van elke dag.. En je bent pas rijk als je gezond bent!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:44
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
azaziël schreef op 03-04-2003 @ 12:34:
keelontsteking duurt nu een dikke maand, maar thuisblijven begin ik niet aan
angina? (of hoe je dat ook maar mag schrijven) als je dat hebt kun je nix anders dan thuis blijven en op bed liggen.
__________________
~pas op voor grootspraak: er kan iemand in de buurt zijn die je als kind gekend heeft~
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:25
Huneybeer
Huneybeer is offline
morgen ga ik een bloedtest doen, om te kijken of ik pfeiffer heb en of ik wel genoeg ijzer heb en nog meer dingen.
miss heb ik pfeiffer, maar ik heb wel eens eerder ged8 dat ik pfeiffer had maar toen had ik het niet. (vage zin) toen had ik ijzer te kort of bloedarmoede ofzo (ik weet niet eens meer wat ik had) maar ja, ik hoor volgende week dus pas of ik pfeiffer heb (toen ik dit topic gelezen had, kwam ik er 8er dat ik ook een paar van die symptonen had, zoals moeheid en gen etenslust meer hebben) maar voor iedereen die pfeiffer heeft, beterschap
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 00:06
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ik heb egt al 1,5 jaar pfeiffer. het kan 5 jaar duren heh, das niet egt koel.. soms heb ik er een hele tijd lang niet last van, en dan ineens een maand lang ben ik egt de hele dag moe en dan ga ik amper naar sgool. het is best raar, soms zit ik gewoon rustig te kletsen en ineens voel ik me zoo moe dat k gelijk wil slapen ofzo.
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 10:32
Bad33nd
Bad33nd is offline
Ik denk ik plaats een nieuw topic..
maar omdat er al "zoveel" zijn over pfeiffer dump ik mijn vragen hier maar bij..

Ik weet nu tijdje dat ik pfeiffer heb.. De dokter zei dat ik het ergste had gehad.. en dat ik gewoon naar me lichaam moest luisteren.. voor de rest heeft hij niks gezegd.. Hij zei precies hetzelfde tegen twee vrienden van me.. die kregen het daarna ook erger..
Blabla.. week of 2 a 3 later..
Vorige week was paaspop.. En ik denk ik kan dat wel.. ik was wel moe enzow als ik de trap op l iep, maar ik denk ik kon het wel.. OKEE HET WAS NIET SLIM..!! Ik weet het..
Ik ben te ver doorgegaan geloof ik..
Nu voel ik me al 5 dagen facking raar.. het is net alsof ik droom..
alles aan me voorbij gaat... Ik kan alles nog wel in grote lijnen herinneren wat ik de afgelopen paar weken heb gedaan.. Maar alleen in grote lijnen.. en dan ook echt grote lijnen.. Ik voel me zo raar, heb het gevoel dak ieder moment wakker kan worden. ik ben donderdag thuisgeblven van school en heb de hele dag geslapen.. Gisteren kwam ik thuis (van school).. meteen gaan slapen.. Ik heb echt facking geen "puf"meer.. Kikj ik weet nu wel dat ik dit allemaal typ enzow.. maar ben er echt maar voor de helft bij..
Mijn lerares nederlands.. haar dochter heeft ook pfeiffer gehad.. ze is half jaar thuis gweest blablabla.. ik ging naar haar toe om te vragen ofdat hoe ik me nu voelde ofdat haar dochter dat ook had.. nu vraag ik me af ofdat er meer mensen zijn.. en week feel.. Mensen waarmee ik kan praten fzow..
Kijk me ouders zeggen van ja je kon ook naar paasop dit paasop dat.. ja dat is zo.. HET IS MISSCHIEN WEL ME EIGEN SCHULD.. maar ik ben nu wel kapot..
Nou genoeg van mijn gezuer.. ik hoop dat er mensen zijn die me serieus nemen, opme nederlands lerares en vrienden na..
Kan iemand hierover mee praten,
weet iemand ofdat het echt de pfeiffer is..
Njah
Hardstikke bdankt alvast
*wacht op reactie*
__________________
*love never lasts long enough* --!!LiVe YoUr LiFe,NoT ThE LiFe ThEy TaUgHt YoU,Do WhAt YoU FeeL!!-
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
ducky schreef op 21-03-2003 @ 20:09:

trouwens, ik heb nog een vraagje, waarom mag je geen amoxicilline (=peniciline) als je pfeiffer hebt?
en hoe kan je inschatten hoe lang het gaat duren?
ik heb ook uitslag gekregen na een penciline kuur, en je lichaam reageert gewoon daarop als je pfeiffer hebt, wanneer je geen pfeiffer gehad zou hebben had je waarschijnlijk ook geen uitslag gehad, dit is wat mijn huisarts mij vertelde
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ziekte van pfeiffer
Charity's
4 18-01-2012 08:20
Lichaam & Gezondheid pfeiffer
pietje11
22 20-12-2010 11:53
Lichaam & Gezondheid pfeiffer+huiduitslag
Tulpje6
15 28-02-2006 22:16
Lichaam & Gezondheid Alle symptomen van Pfeiffer, maar na bloedtest..
Elysium
2 17-03-2004 14:56
Lichaam & Gezondheid Pfeiffer
Roosa
3 13-05-2002 20:27
Lichaam & Gezondheid pfeiffer!!
gitan
16 05-12-2001 20:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.