Oud 12-05-2014, 10:47
AardbeiKers
AardbeiKers is offline
Hee mensen!
Allemaal heel veel succes komende weken!
We gaan vast allemaal slagen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2014, 19:18
dippedinice
dippedinice is offline
Citaat:
Hee mensen!
Allemaal heel veel succes komende weken!
We gaan vast allemaal slagen!
Dat hoop ik ook! Iedereen ook nog erg veel succes met de rest van de examens!!



Zijn er trouwens andere mensen die naar AUC willen en op 27 mei naar de science sneak peak gaan?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 17:31
NsassySweet
NsassySweet is offline
Citaat:
Dat hoop ik ook! Iedereen ook nog erg veel succes met de rest van de examens!!



Zijn er trouwens andere mensen die naar AUC willen en op 27 mei naar de science sneak peak gaan?
Inderdaad iedereen nog veel succes met de examens!

Ik begrijp niet wat je bedoelt met die science sneak peak. Daar heb ik namelijk helemaal niets over gehoord .

Wel ben ik van plan naar dat Dormfest te gaan op 14 juni. Dan kan ik hopelijk m'n nieuwe kamer al gaan bezichtigen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2014, 18:09
Miess1
Miess1 is offline
Olaaa! Zijn er nog meer mensen die zich voor een UC in gaan schrijven voor het 2015-2016 schooljaar ?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2015, 22:42
BeAGoodOne
BeAGoodOne is offline
Ik heb me ingeschreven voor AUC en heb over 3 dagen Admissions Day! Superspannend, heeft iemand hier al ervaring mee? Wat voor vragen kan ik verwachten?

Weet iemand trouwens ook of de strengste selectie al is gemaakt bij de online application?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 23:18
Molenmer
Molenmer is offline
Hey allemaal!

Ik ben van plan om naar University College Roosevelt te gaan en ik wou mensen vragen voor wat info... De tracks die ik wil volgen zijn Antiquity, History en Law.

1.- Hebben sommigen van jullie deze samenstelling en kunnen jullie mij vertellen hoe dit bevalt?

2.- Ook wil ik vragen hoe het sociale op de campus is. Ik begrijp dat er veel tijd in studeren moet worden gestoken, maar zijn er ook regelmatig feesten? (Ben nooit echt een feestbeest geweest maar ik wil het wel iets meer gaan doen ).


Alvast bedankt!

Merlijn
Met citaat reageren
Oud 28-01-2015, 23:19
Molenmer
Molenmer is offline
Oh ja, is er ook veel aan sportieve activiteiten daar? En zijn er ook bandjes die zich daar vormen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2015, 08:34
Verwijderd
Ok, ik weet niets van UCR. Wat ik wel kan zeggen is dat het in Middelburg ligt. Middelburg is geen studentenstad. De monitor studentenhuisvesting behandelt 37 steden en Middelburg is geen van die steden. Middelburg valt dus in de categorie "overig". Middelburg heeft namelijk enkel UCR en verder geen WO- of HBO-onderwijs. De enige aanwezige studenten zijn de 600 studenten van het UCR.

Dat zal natuurlijk zorgen voor een intieme en gezellige sfeer onderling, maar als je op zoek bent naar feestjes, het sociale aspect en een bandje, zou ik naar een echte studentenstad gaan. Maastricht, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Enschede hebben allemaal University College en zijn allemaal min of meer studentenstad of in ieder geval groot genoeg voor feesten en bandjes. Want Middelburg is buiten dat het geen studentenstad is, ook gewoon een kleine stad.

Ik ben nu wel benieuwd waarom je Middelburg uitgekozen hebt?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2015, 09:33
Molenmer
Molenmer is offline
Vanwege de inhoud. Middelburg heeft verschillende courses die mij leuker en interessanter lijken: bijv. Classical Mythology, Great Literary Works, Ancient History, Greek Art and Archaeology, etc.
Allemaal vakken die ik reuze leuk vind. Ik blijf ook liever in Amsterdam en heb ook eerst gekeken bij AUC, alleen zijn zij vooral gefocused op beta-vakken en is hun Humanities track niet zo uitgebreid als die van UCR.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2015, 10:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Je zegt liever in Amsterdam te willen blijven. Betekent dat je daar nu (in de buurt) woont en elke dag op-en-neer wilt reizen naar Middelburg? Want met bijna 2½ uur reistijd van station naar station ga je dat echt niet volhouden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2015, 11:14
Molenmer
Molenmer is offline
Ik woon in Amsterdam ja, maar als je naar een University College gaat zit je op een campus, dus er is geen sprake van reistijd...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2015, 13:41
LalaLottie
LalaLottie is offline
Hee

Voor iedereen die al is toegelaten op LUC! Ik wil jullie allemaal uitnodigen lid te worden van onze facebook pagina "class of 2018 to be". Je kan hem ook vinden via de officiële LUC the hague pagina! Het zou leuk zijn als je je daarna zou kunnen introduceren!
X

Laatst gewijzigd op 29-01-2015 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2015, 19:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb even 2 topics hier in het centrale topic gestopt. zodat alle informatie over UC netjes bij elkaar staat. Veel succes met de toelating allemaal!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 16:58
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Zijn er hier mensen die zich voor het AUC hebben opgegeven voor de "regular" deadline? Of early birds die al aangenomen zijn?
Ik heb mij één dag voor de gewone deadline opgegeven, mega spannend.
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 09:56
AnnaJensma
AnnaJensma is offline
Citaat:
Zijn er hier mensen die zich voor het AUC hebben opgegeven voor de "regular" deadline? Of early birds die al aangenomen zijn?
Ik heb mij één dag voor de gewone deadline opgegeven, mega spannend.
Hoi! Ja ik was een 'early bird', heb maandag de officiele toelatingsmail gekregen! Zoo blij na al dat afwachten...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 20:44
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Wat goed om te horen! Gefeliciteerd! Welke major ga je doen? ( ik neem aan dat je het aanbod niet afslaat )
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2015, 16:02
Miess1
Miess1 is offline
Citaat:
Ik heb hetzelfde. Ik heb mij namelijk de 28e aangemeld. Wij vallen niet onder de Early Bird, want die was voor de 1e januari
Ik heb precies hetzelfde haha, heb al wel een mail gehad dat mn aanmelding ontvangen is en dit stond erbij; Degree applicants: you can check whether you are considered for early decision in your submitted application, under track status.

Misschien worden we dus gewoon alsnog als early bird beschouwd?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 01:08
Tariq97
Tariq97 is offline
Nog mensen die zich hebben aangemeld voor Universtiy College Roosevelt/Utrecht? Heb vorige week gehoord dat ik voor allebei ben aangenomen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 19:23
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Citaat:
Nog mensen die zich hebben aangemeld voor Universtiy College Roosevelt/Utrecht? Heb vorige week gehoord dat ik voor allebei ben aangenomen
Wat goed! Wat voor vragen kreeg je op je interviews? Kon je je kansen daarna ook een beetje inschatten?

Ik heb 18 maart een admission day bij AUC, maar ik vind het heel raar dat ze in de mail expliciet aangeven dat het niet om een interview gaat maar om een kennismaking. Zou het betekenen dat ze streng selecteren bij applications of...?
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.

Laatst gewijzigd op 06-03-2015 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2015, 14:58
Dafne
Dafne is offline
Hoii,

University college lijkt me echt supergaaf, maar ik vraag me af of hij wel bij mij past zegmaar. Qua inhoud wel, maar ik weet niet of het te moeilijk is en of ik met mijn cijfers überhaupt toegelaten zou worden. Wat waren/zijn jullie cijfers ongeveer? Mijn gemiddelde ligt net boven de 7.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2015, 18:57
Reversistence
Reversistence is offline
Ligt er ook aan welke en hoeveel vakken je volgt neem ik aan? + belangrijker is nog motivatie en wat je buiten school hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2015, 19:23
Dafne
Dafne is offline
Oh okee dankjewel! Ik doe c&m met duits, frans, grieks, ak, wisa en kunst als extra vak buiten mijn rooster.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2015, 23:11
Tariq97
Tariq97 is offline
Ik heb zelf N&G met Latijn, Grieks en Frans, verder is mijn gemiddelde een 7,6 en doe ik best veel buiten school (voorzitter leerlingenraad, voorzitter Model United Nations etc.), dus dat heeft denk ik wel meegespeeld. Mijn interviews waren vrij verschillend: op UCR heb ik ruim 85 minuten algemene vragen voorgeschoteld gekregen, terwijl mijn UCU interview wat meer de diepte in ging.. hangt denk ik heel erg af van je interviewer, je motivatie en de indruk die je geeft!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 21:57
chocolategirl95
chocolategirl95 is offline
Citaat:
Hey allemaal!

Ik ben van plan om naar University College Roosevelt te gaan en ik wou mensen vragen voor wat info... De tracks die ik wil volgen zijn Antiquity, History en Law.

1.- Hebben sommigen van jullie deze samenstelling en kunnen jullie mij vertellen hoe dit bevalt?

2.- Ook wil ik vragen hoe het sociale op de campus is. Ik begrijp dat er veel tijd in studeren moet worden gestoken, maar zijn er ook regelmatig feesten? (Ben nooit echt een feestbeest geweest maar ik wil het wel iets meer gaan doen ).


Alvast bedankt!

Merlijn
Hoi Merlijn!

Misschien is het een beetje te laat om op dit bericht te reageren, en heb je allang je keuze gemaakt, maar als eerste jaars op UCR vond ik toch dat ik je vragen even moest beantwoorden.

1. Antiquity, History en Law kunnen op zich prima samen. Je doet dan je major in het Humanities department (en dan kies je History en Antiquity als tracks) en je kan dan een minor doen in Law. Zeker geen gekke keuze! Ik doe zelf Law, en vind het erg interessant!

2. Het sociaal leven op de campus is erg leuk! We hebben 2x per week feesten, en verder worden er ook veel activiteiten georganiseerd. Je vervelen hoeft dus niet! Je kan je bij veel clubs en teams aansluiten, maar je bent tot niks verplicht.

Het studentenleven in Middelburg is natuurlijk wel erg anders dan in Amsterdam of Utrecht, maar dat is ook wel erg leuk! Maar weinig mensen zullen de zelfde dingen mee maken en op dezelfde manier als jij terug kijken op je studententijd.

Nog terugkomend op je vraag over de mogelijkheden om in een band te zitten of te sporten: Dat is zeker mogelijk. Onze studentenvereniging biedt verschillende sporten aan, en als het er niet is, kan het er altijd nog komen! Ook zijn er aardig wat bandjes die zich vormen, want best veel mensen bespelen een instrument. Eens in de zoveel tijd is er ook "open mic" in een cafeetje in de stad, en dan treden er best veel studenten op.

Ik hoop dat ik hiermee al je vragen beantwoord heb. Als je er nog meer hebt, kan je ze altijd vragen! De kans bestaat natuurlijk dat je inmiddels je studiekeuze al hebt gemaakt, maar als dat nog niet zo is, raad ik je aan je op te geven voor een "Student for a Day" zodat je een dagje mee kan lopen op UCR.

Veel succes met je eindexamens!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2015, 18:06
arabelle
arabelle is offline
Hi! Ik wil na de middelbare graag naar UCU, maar ik doe op het moment geen dingen buiten school. Wat voor dingen hebben jullie allemaal gedaan? sorry voor de grote up trouwens
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 22:10
Reversistence
Reversistence is offline
Je kan je natuurlijk aanmelden bij een politieke jongerenorganisatie, dat laat zien dat je in ieder geval een beetje bewust in de maatschappij staat. Ik heb verder ook een keer een flink geldbedrag gewonnen met een concept voor een applicatie, deelgenomen aan verschillende debatwedstrijden en een evenement georganiseerd voor Edukans.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2015, 12:47
Ingv
Ingv is offline
Hoii,

Dit (school)jaar wil ik me aanmelden voor verschillende UC's.
UCU is tot nu toe mijn favoriet, en ik ben geïnteresseerd in UCM en AUC.

Ik ben erg benieuwd in ervaringen van mensen die nu al aan een UC studeren, en ik ben ook benieuwd naar toekomstige UC studenten.

Ik heb alvast een vraag aan UCU'ers: Maakt het uit als je application letter meer dan 500 woorden bevat? Want ik heb nu ongeveer 580 woorden en als ik er woorden vanaf ga halen daalt de kwaliteit.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2015, 13:01
Ingv
Ingv is offline
Hoii,

Ik ben momenteel bezig met mijn application letter voor UCU, maar ik kom uit op 580 woorden (500 is maximum), weet iemand of dit een big deal is? Als ik mijn brief ga inkorten daalt namelijk de 'kwaliteit' om het zo maar te zeggen.

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 22:59
Reversistence
Reversistence is offline
Ik ga me in ieder geval aanmelden voor UCU
Verder moet ik het nog even zien, vind de andere UC's allemaal best wel grote nadelen hebben.

Succes met je applicatie!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2016, 21:19
Reversistence
Reversistence is offline
Jammer dat dit topic niet zo meer leeft! Ik mag in ieder geval op gesprek komen volgende week!

Nog meer mensen die al wat hebben gehoord?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2016, 21:07
amber1519
amber1519 is offline
Hoi! Ik heb me aangemeld voor LUC en mag begin februari op gesprek komen. Ik ga me voor de zekerheid ook nog aanmelden voor AUC omdat ik een klein beetje twijfel, maar AUC heeft wel veel meer minpunten dan LUC voor mij dus de kans dat Leiden m'n #1 blijft is groot haha
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 00:46
Reversistence
Reversistence is offline
Ah succes! Waarom vind je AUC minder?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 18:25
amber1519
amber1519 is offline
Citaat:
Ah succes! Waarom vind je AUC minder?
Klinkt een beetje stom, maar het feit dat ze heel weinig vakanties hebben vergeleken met andere UC's is een van de grootste redenen dat ik AUC minder vind, haha. De werkdruk op een UC in het algemeen ligt al veel hoger dan op een 'normale' uni dus 16 weken aan een stuk door lijkt me heel zwaar. En ik vind de woon situatie daar niet zo chill. Zou het liefst een single willen maar als je een singles, double of appartement kan krijgen lijkt het me moeilijk om als extreem verlegen persoon echt contact te zoeken, omdat veel mensen dus al roommates hebben. Bij LUC heeft iedereen een single dus iedereen gaat wel actief vrienden zoeken zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2016, 00:35
Reversistence
Reversistence is offline
Ah ja ik snap m. Is Utrecht dan niet wat voor je eigenlijk? Van wat ik daar hoor maakt iedereen in hoog tempo nieuwe vrienden daar (vanwege campus en met tot 8 personen in appartement wonen)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2016, 12:19
heyitsme
heyitsme is offline
Hallo daar! Ik heb me earlybird aangemeld voor AUC, en heb afgelopen week het gesprek gehad (via skype, omdat ik niet in nederland woon) en ik kan niet wachten!

@1519 dat van de vakanties vind ik ook echt minder... maar ik hoop dat daar misschien verandering in kan worden gebracht. Ik heb t gekozen omdat ik het leuk zou vinden om in Amsterdam te zitten, en ik ben langs geweest en ik merkte echt een klik Wat vrienden maken betreft denk ik dat dat bij alle university colleges wel goed zit. Mensen zoeken echt niet alleen contact met hun roommates, en vergeleken met "normale" universiteiten is het contact met medestudenten sowieso veel meer omdat je allemaal dichtbij elkaar woont en samen lessen volgt ipv colleges. Ook zijn er veel mensen uit het buitenland die al helemaal hun comfort zone verlaten, dus die zullen vast wel actief proberen vrienden te maken!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2016, 12:17
amber1519
amber1519 is offline
Citaat:
Ah ja ik snap m. Is Utrecht dan niet wat voor je eigenlijk? Van wat ik daar hoor maakt iedereen in hoog tempo nieuwe vrienden daar (vanwege campus en met tot 8 personen in appartement wonen)
Ik dacht ook dat Utrecht m'n nummer 1 zou worden maar ik voelde me totaal niet op m'n gemak bij de open dag! Ik kreeg bij de presentatie al zo'n elitair gevoel van wij zijn de beste en als je niet bij de beste van je school hoort word je niet aangenomen etc. en ik voelde me ook niet zo op m'n gemak bij de studenten die ik ontmoet heb, terwijl dat bij LUC wel zo was. Dus ik hoop heel erg dat ik word aangenomen bij LUC, en anders houd ik Rotterdam als een soort back-up.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2016, 23:55
Reversistence
Reversistence is offline
En?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2016, 15:41
amber1519
amber1519 is offline
Ik ben aangenomen bij LUC!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2016, 19:09
Avalerion
Avalerion is offline
Verdomme, ik heb net dit hele bericht getypt en toen zei het dat ik niet ingelogd was en nu is het weg. Enfin.

Hoi, ik schuif hier ook even aan. Ik kom me even voorstellen en ik heb een aantal vragen.

Ik ben Reina, 18 jaar en ik zit nu in 6vwo (dus donderdag beginnen mijn eindexamens, help ;-; ). Ik heb er heel lang over gedaan te beslissen wat ik wilde studeren omdat ik alle studies zo specifiek vind terwijl ik juist heel veel dingen leuk vind. Mijn neef wees me toen op UC en zodoende ben ik van plan me aan te melden voor Utrecht (de maart-lichting, want voor de reguliere was ik te laat, of zitten hier nadelen aan?).
1. Moet ik me nog voor meer UC's aanmelden? De andere spreken me eigenlijk niet erg aan. In Utrecht gaan ook twee van mijn beste vrienden wonen en ik vind het sowieso een super leuke stad. Voor AUC moet ik goed zijn in wiskunde om te worden aangenomen (en ik ben er ook niet slecht in, maar een 7 op wiskunde A is ook weer niet heel impressive). Bij Leiden heb ik überhaupt nauwelijks een beeld, maar voor zover ik de stad ken sprak die me minder aan. Verder van Noord Holland wil ik niet, want hier woont mijn hele familie en mijn vriend en anders wordt het zoveel gedoe om heen en weer te reizen.
2. Hoe zit het met campusregels? Ik kan er nergens iets over vinden. Ik denk vooral aan dingen zoals logeren en huisdieren en zo.
3. Ik doe CM, wat naar mijn mening onterecht als het minst waardige profiel wordt beschouwd. Ik doe er wel veel dingen naast. Zo heb ik mezelf Zweeds en Noors geleerd en ben ik nog met meer talen bezig (maar dat stelt nog niet veel voor), naast Duits, Engels en Frans op school. Ik heb 3 jaar in de medezeggenschapsraad en 3 jaar in de leerlingenraad gezeten en ik heb tekenles aan bruggers en Engelse bijles aan 3e-klassers gegeven. Daarnaast ben ik van plan in het half jaar dat ik nu per ongeluk vrij heb dingen te doen zoals reizen en vrijwilligerswerk zoals vluchtelingen Nederlands helpen leren en dergelijke. Denken jullie dat ik een kans maak?
4. Het gemiddelde van mijn schoolexamens is een 7,4. Is het gemiddelde van je eindcijfers gebaseerd op de afgeronden zoals ze op je eindlijst komen of wordt het berekend aan de hand van de kommacijfers? En is cum laude een afgeronde 8 (dus 7,5) of een echte 8?
5. Heeft iemand nog tips voor welk-ever deel van de inschrijving/ het aangenomen worden?
6. Zijn er hier meer mensen die van plan zijn zich voor de maart-lichting in te schrijven?

Umm, ja. Dat was het voor nu wel even. Veel succes aan iedereen die ook bijna eindexamens heeft en aan degenen die bezig zijn aangenomen te worden voor een UC (of allebei).

Laatst gewijzigd op 08-05-2016 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2016, 20:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
1. Toevoeging: misschien geen probleem voor jou, maar Utrecht eist minimaal het eindcijfer 8 voor Engels.
2. Wel logés, geen huisdieren. Zie hier het informatieboekje: http://www.uu.nl/en/files/ucu-info-b...ll-2016-11-pdf
3. Ja, je maakt een kans, maar het blijft een beetje een loterij. De selectiecriteria:
Citaat:
In addition to meeting the minimum requirements applicants must demonstrate that they fit a general profile:
•academic excellence and curiosity
•ambition and motivation, academically as well as professionally
•broad intellectual orientation
•interest in contributing to campus life
•social engagement
•affinity with living and studying in an international environment
4. Er komt "cum laude" op je vwo-diploma op basis van het gemiddelde van de afgeronde eindcijfers. Hierbij tellen mee: de vakken uit het gemeenschappelijk deel, de vakken uit het profieldeel, de rekentoets, het combinatiecijfer, en (alleen) het beste vak uit het vrije deel. Het gemiddeld moet een echte 8 zijn, niet afgerond.
Daarnaast mag je voor "cum laude" geen eindcijfers van 6 of lager voor vakken hebben.
5. Focus op de selectiecriteria en lees goed de hele toelatingsprocedure. Schrijf bijv. geen motivatiebrief zonder dat daarin terugkomt waarom je volgens jou voldoet aan de selectiecriteria.

Laatst gewijzigd op 08-05-2016 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2016, 20:57
Avalerion
Avalerion is offline
Citaat:
1. Toevoeging: misschien geen probleem voor jou, maar Utrecht eist minimaal het eindcijfer 8 voor Engels.
Nope, dat is geen probleem. ^^ Ik ben op de hoogte van de selectiecriteria, maar ik vroeg me af of iemand er misschien een wat specifieker beeld bij had.
Heel erg bedankt voor de rest van de info!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2016, 23:48
Reversistence
Reversistence is offline
Citaat:
Nope, dat is geen probleem. ^^ Ik ben op de hoogte van de selectiecriteria, maar ik vroeg me af of iemand er misschien een wat specifieker beeld bij had.
Heel erg bedankt voor de rest van de info!
Ik ben aangenomen voor UCU voor komend jaar. Heb de procedure dus meegemaakt en kan denk ik wel beetje inschatten waar het om gaat.

De cijferlijst die ik naar Utrecht stuurde had alleen maar 8-en en 9-ens volgens mij, dus dat werkte wel in mijn voordeel. Heb het gevoel dat ze er wel waarde aan hechten, een klasgenoot die ook voor UCU ging kwam niet door de eerste ronde heen; ze had een goede brief en heeft redelijk wat gedaan buiten school maar cijfers waren wel wat lager. Daarentegen viel een andere leerling met lagere cijfers pas af in de tweede ronde (gesprek), maar dat was voor Maastricht dus misschien dat het per UC wel redelijk verschilt.

Als ik kijk wie er verder in mijn jaar zitten op UCU zijn dat veel mensen die meerdere talen spreken dus als je (aantoonbaar) meerdere talen beheerst heb je echt wel een streepje voor!

Buitenschoolse activiteiten zijn wel echt belangrijk, ze willen graag zien dat je assertief bent en niet de hele dag aan het gamen bent. Muziekinstrumenten spelen, debatteren, schrijven, dat soort dingen.

Als laatste: In mijn gesprek ging het verbazingwekkend lang over het feit dat ik een uur of tien per week werk (gewoon simpel bijbaantje), daar waren ze volgens mij blijer mee dan dat ik af en toe een debatwedstrijdje doe.

Het is redelijk laat en ik heb niet echt zin alles nog eens door te lezen dus ik hoop dat het een enigszins samenhangend verhaal is. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Met citaat reageren
Oud 21-01-2020, 15:30
xojenn
xojenn is offline
Hallo iedereen, ik zie dat er al bijna vier jaar niet meer gereageerd is op deze topic... Maar ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die zich hebben ingeschreven/zich nog willen inschrijven voor UC's dit jaar? Het lijkt me namelijk leuk om iedereens ervaringen te horen via een forum aangezien ik er verder met niemand over kan praten (niemand van mijn jaarlaag is van plan om ook naar een UC te gaan)!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 10:00
Studeren University College #11
dippedinice
1 27-09-2013 16:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Journalistiek op z'n slechtst
Gatara
9 16-05-2009 13:22
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 20:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 16:57
Studeren University College
ds
75 26-04-2005 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.