Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2018, 20:41
Fleming
Ik drink meestal Affligem Blond en Zundert Trappist en zoek wel weer eens wat anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2018, 20:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ga eens proeven bij Faas
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 20:45
Fleming
Lekker uitlaatgassen happen aan de Zaagmolenstraat
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 20:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, dat terras is wel een beetje jammer qua locatie idd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 20:46
Fleming
Dan ga ik liever naar Boudewijn
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:02
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Morgen is het International Beer Day

Maar eh, wat vindt je lekker? wat niet?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Stadsbrouwerij De Pelgrim
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:09
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Maar eh, wat vindt je lekker?
Wilde gok:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg E94A9A3D-8980-4466-A069-0979C073BC0E.jpeg (5.5 KB, 93x gelezen)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 36753CAA-1504-4B78-8BF0-2D3C7DC669FA.jpeg (6.8 KB, 93x gelezen)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:23
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En eigen bier eerst natuurlijk:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 62411AA2-705F-4014-8CCD-33FD21A11021.jpeg (14.8 KB, 0x gelezen)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:29
Fleming
Citaat:
Morgen is het International Beer Day

Maar eh, wat vindt je lekker? wat niet?
Geen idee. Moet nog een smaak ontwikkelen. Heb inmiddels wel veel dubbels geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Wilde gok:
Tsk, gemiste kans:



(prima biertje overigens)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Geen idee. Moet nog een smaak ontwikkelen. Heb inmiddels wel veel dubbels geprobeerd.
Laat ik het omdraaien, wat vindt je niet lekker? dubbels zijn zo ongeveer het enige soort bier waar ik zelden iets van drink dus daar kan ik je niet echt iets over adviseren vrees ik
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:41
Fleming
Ik ben op zoek naar een breed pallet om te proberen. Zelfs als je er nu random 5 noemt ben ik al blij.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:47
df
Avatar van df
df is offline
Trek de Gall&Gall een keer leeg of de speciaalbierafdeling van een AH XL, keus zat Zo ben ik ook bij favorieten uitgekomen.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 21:58
Fleming
ja ehh wat zijn je favorieten dan?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 22:00
df
Avatar van df
df is offline
Zeezuiper en brugse zot bijvoorbeeld
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 22:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben op zoek naar een breed pallet om te proberen. Zelfs als je er nu random 5 noemt ben ik al blij.
Tja, wat lastig gezien ik eigenlijk alleen mn spul bij speciaalzaken haal dus lang niet alles is overal verkrijgbaar. Qua Nederlandse brouwerijen is bijna alles van Uiltje en De Molen eigenlijk altijd wel goed, ongeacht het type bier.

Maar ik ben zelf erg fan van NEIPAs en Stouts. Reguliere IPAs vind ik ook prima maar wel n beetje op uitgekeken, de NEIPA is toch net wat fruitiger en wat meer smaak. Wrench van Industrial Arts Brewing is een erg goeie. Wally! van Rock City Brewing is ook fijn. Als ik mn Untappd er op na ga dan was ik erg te spreken over de Noa Pecan Mud Cake Stout van Omnipollo, en de Caffe Americano van Cigar City Brewing. Uiltje heeft ook mooie Stouts, zoals de Al9or1thm, in varia aged varianten. Altijd eentje meenemen als je die ziet. De Moersleutel heeft ook een reeks stouts onder de naam Motorolie in varia varianten. KBS van Founders is ook een wereldwijde topper, idem voor Imperial Walkers Reserve van Firestone Brewing company.
Pannepot van De Struise Brouwers is een erg fijne quadrupel. Als je van sours houdt dan moet je zeker de Sang Royal van Cascade Brewery eens zien te vinden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2018, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Ik ben op zoek naar een breed pallet om te proberen. Zelfs als je er nu random 5 noemt ben ik al blij.
Ik zou gewoon europallets gebruiken. Daar zit nog statiegeld op ook:
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 23:05
Verwijderd
Ohhhh wat zijn Vlaamse kroegen toch fijn. Zo heb ik mijn favorieten wel gevonden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 06:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Keertje naar het proeflokaal van de De Kaapse Brouwers in de Fenix Food Factory gaan
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 09:28
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
@ deadlock
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 09:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
https://www.mirror.co.uk/news/weird-...e-hot-13021963


Citaat:
A beer made from the 'vaginal lactic acid of hot underwear models' has gone on sale in Poland.

The vagina beer has been launched by a brewery known as "The Order of Yoni" from the Polish capital city of Warsaw.

Happy Beer Day.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 09:37
Verwijderd
Zelf ben ik wel gecharmeerd van Rochefort 10 (en dat soort bieren). Maar let wel; dit zijn geen wegtikkertjes. IPA boeit mij niet zoveel en zurigheid waardeer ik niet in m'n bier.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 09:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah, ben zelf het station België een beetje gepasseerd qua bier. Zitten nog steeds prima "klassiekers" in, zoals de Rochefort 10, maar verder stagneert t daar behoorlijk. Maar persoonlijk vind ik alles van Halve Maan prima (Zot / Hendrik), De eerder genoemde R10, Westvleteren 12 (alhoewel de St Bernardus Abt 12 praktisch hetzelfde is en factor 4 goedkoper). De Maredsous 10 heb ik nog wel eens in huis.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2018, 09:52
Verwijderd
Maredsous vind ik ook erg prettig, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 10:37
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Affligem triple, Gulden Draak quadruple, Straffe Hendrik quadruple, Kwak, Wolf 9, Brugge triple, Ego Triple Dark, Cuvee van de keizer blauw, Kasteelbier donker en rouge, la Chouffe soleil, xx bitter, Chimay blauw, piraat special reserve, Tongerlo prior, Black Albert, Pannepot, Triple Karmeliet, Cuvee Delphine, winterkoninske en alle andere trappisten natuurlijk

En nu weet ik even niet meer zo veel uit mijn hoofd
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 13:23
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
Affligem triple, Gulden Draak quadruple, Straffe Hendrik quadruple, Kwak, Wolf 9, Brugge triple, Ego Triple Dark, Cuvee van de keizer blauw, Kasteelbier donker en rouge, la Chouffe soleil, xx bitter, Chimay blauw, piraat special reserve, Tongerlo prior, Black Albert, Pannepot, Triple Karmeliet, Cuvee Delphine, winterkoninske en alle andere trappisten natuurlijk

En nu weet ik even niet meer zo veel uit mijn hoofd


Plus: Gouden Carolus Tripel, A Little Sumpin' Sumpin' Ale, Orval, Space Joose, Tripel Kanunnik, Malheur 10, Corsendonk Agnus Tripel, Zuster Agatha, Gordon Finest Scotch, Martin's IPA.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 13:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oja, lijstjes.

Deze bieren die (vaak) nog redelijk te vinden zijn heb ik als hoogst gewaardeerd:
Trappistes Rochefort 10, Maredsous 10° Triple, Urthel Samaranth, Bush Ambrée, Pannepot - Old Fisherman's Ale, Hel & Verdoemenis, Scotty Karate, White Label Barley Wine, Kasteel Cuvée Du Chateau, Weer & Wind, Bush Prestige, Cuvée Delphine, Bush de Nuits, Straffe Hendrik Heritage, Backwoods Bastard
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 13:45
Verwijderd
Gezien de tijd van het jaar/het weer: Vedett extra white, Blanche de Namur, Pater Lieven wit. Drink ik allemaal met grote liefde het hele jaar door overigens, maar kan me voorstellen dat je die momenteel wat liever hebt dan een zwaar donker bier.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 13:57
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik had laatst Naparbier Black in Black, een donkere IPA. Wat was die goed zeg

Affligem Tripel, Tripel Karmeliet, Duvel Tripel Hop (afhankelijk van het jaar) en Hopus zijn mijn favorieten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 14:00
Verwijderd
Ik drink niet vaak bier maar als ik lekker bier wil drinken ga ik naar zo'n speciaalbiercafé en vraag ik de barman wat hij me kan aanraden. Die weet er meestal wel meer van dan de gemiddelde forumer
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 14:04
Verwijderd
Die stelling betwijfel ik ten zeerste. Althans, als ik "gemiddelde forumer" aanpas naar gemiddelde reaguurder in deze topic.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Ik drink niet vaak bier maar als ik lekker bier wil drinken ga ik naar zo'n speciaalbiercafé en vraag ik de barman wat hij me kan aanraden. Die weet er meestal wel meer van dan de gemiddelde forumer
Juist, en zo weet de persoon achter de balie bij de lokale computerzaak meestal ook meer van IT/hard- en software dan veel personen hier
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Die stelling betwijfel ik ten zeerste. Althans, als ik "gemiddelde forumer" aanpas naar gemiddelde reaguurder in deze topic.
Ga je dan wel naar de goede cafés? 😜
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 14:33
Verwijderd
Misschien onderschat jij wel gewoon heel erg de bierkennis van de mensen in deze topic.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2018, 14:39
Verwijderd
Dat zou kunnen, ik ben hoe dan ook geen echte bierkenner of liefhebber. Maar ik kan de barman van De Hopzak aanraden 😉
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 14:39
Verwijderd
Zeker een dikke 20cm in de broek.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 14:48
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
De Hopzak
Met zo'n naam zou ik als kroeg ook zelf biertjes gaan brouwen. Klabanus Quadrupel, Testikel Tripel, Paal Ale, Herfstcock etc.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 14:52
Verwijderd
Zowel de barman als het café spreken tot de verbeelding ja 😉
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Ga je dan wel naar de goede cafés? 😜
Dat is niet relevant, want je had het over “zo’n speciaalbierencafé” wat bij mij de indruk wekte “een speciaalbierencafé in het algemeen”. In mijn stamkroeg is mijn beste vriend de eigenaar en die weet nog beter dan ikzelf wat ik lekker vind. Die zou ik inderdaad eerder vertrouwen dan de mensen in deze topic. Ik dacht bij jouw bericht eerder aan bijvoorbeeld een Olivier in Utrecht, waar ik over het algemeen echt niet het personeel zou vertrouwen om mij een goed bier voor te zetten. En zo ken ik meer speciaalbierencafés.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 16:38
Verwijderd
Ze komen allemaal met die fucking ranzige schijtIPAs aanzetten. FLIKKER OP IK WIL BIER DAT NAAR BIER SMAAKT NIET NAAR HET ZWEET VAN SLAVEN DIE OP EEN BOOTTOCHT VAN EEN JAAR NAAR WEST INDIË ZITTEN HONDEKUT
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 16:46
Verwijderd
Ik vond de laatste keer deze heel lekker: •Scheldebrouwerij Zeezuiper – Tripel 8%.

Het is trouwens Hoppzak met twee p's zie ik nu, excuses.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Ze komen allemaal met die fucking ranzige schijtIPAs aanzetten. FLIKKER OP IK WIL BIER DAT NAAR BIER SMAAKT NIET NAAR HET ZWEET VAN SLAVEN DIE OP EEN BOOTTOCHT VAN EEN JAAR NAAR WEST INDIË ZITTEN HONDEKUT


Echt ik word gek van IPA's. Inderdaad tegenwoordig standaard het eerste dat je moet zeggen als je in een onbekende omgeving bier wilt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 17:58
Fleming
Afgelopen weekend in Groede lokaal gebrouwen bier geprobeerd: Dutch Bargain Seawise en Zeews Blond
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 18:08
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ze komen allemaal met die fucking ranzige schijtIPAs aanzetten. FLIKKER OP IK WIL BIER DAT NAAR BIER SMAAKT NIET NAAR HET ZWEET VAN SLAVEN DIE OP EEN BOOTTOCHT VAN EEN JAAR NAAR WEST INDIË ZITTEN HONDEKUT
Citaat:


Echt ik word gek van IPA's. Inderdaad tegenwoordig standaard het eerste dat je moet zeggen als je in een onbekende omgeving bier wilt.


IPAs<3
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 18:12
Verwijderd
Andere mensen mogen echt prima van IPA's houden maar het is gewoon niet mijn ding. Ik snap ook niet dat mensen dingen als Guiness kunnen wegkrijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 18:17
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik krijg de meeste donkere biertjes juist niet weg. Niet omdat ik ze vies vind, maar ze zijn zo zwaar en ik krijg er zo'n plakbek van. Een Guinness op zijn tijd kan ik juist wel waarderen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 18:21
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Gouden carolus classic
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 08-08-2018, 19:19
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Barrel Aged Imperial Oatmeal Stout van Oproep. Mmmmmmm.

En voor de rest ben ik met deadlock als het gaat over IPA's en Guiness. Getver.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.