Oud 07-01-2020, 10:55
xxVickey
xxVickey is offline
Hoi iedereen, ik ben nieuw hier, dus sorrie als ik iets fout doe.

Ik ga hopelijk volgend jaar naar het grafisch lyceum, ik heb meer topics op dit forum gezien waarbij mensen vragen stelden over de school, dus ik dacht dat ik deze vraag wel hier kan stellen.

Zijn er hier mensen die op het Grafisch Lyceum Rotterdam zitten of recent gezeten hebben? Wetten jullie of ze daar goede begeleiding geven voor mensen met handicaps enzo? (zoals Add, autisme, dyslectie etc)
Ik ben namelijk autistisch en heb wat begeleiding daarbij nodig. Ik had het bij een eerdere opleiding op een meeloopdag vragen gestelt over of ze begeleiding boden voor mensen met autisme en waar ik zelf tegen aanliep etc, en vervolgens toen ik maanden later het intake gesprek had ging het hele gesprek alleen over waarom zij dachten dat mijn autisme zou zorgen dat ik de opleiding niet aan kon. Vervolgens ben ik op een andere school voor dezelfde opleiding wel aangenomen en dat is prima gegaan.
Ik ben bang dat als ik bij het Grafisch lyceum op de open dag nu vragen ga stellen over wat voor begeleiding ze bieden dat ze bieden ik vervolgens afgewezen word van de opleiding met de reden dat ze denken dat de opleiding niet bij me past, maar in daadwerkelijkheid omdat begeleiding te veel geld kost maar dat niet mogen zeggen.

Dus bij deze wil ik vragen, zitten er hier mensen op het Grafisch Lyceum rotterdam? Weten jullie of ze mensen met handicaps stilzwijgend afwijzen? En weten jullie of ze goede begeleiding geven aan mensen die dat nodig hebben daar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2020, 17:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gaat het om MBO of VMBO?

Hier staat wat informatie over begeleiding. Ik zou daar eens kijken of dat is wat je nodig denkt te hebben

https://www.glr.nl/mbo/studeren/ondersteuning-en-advies
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2020, 20:05
xxVickey
xxVickey is offline
Het gaat om het MBO.
Ik heb de pagina die je linkt al eens gelezen. Maar op de website proberen ze zichzelf natuurlijk te verkopen. Op de site staat dat ze een paar weken begeleiding geven voor veel studenten, en dat sommigen meer nodig zullen hebben en dan structurele begeleiding kunnen krijgen.
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat dat in de praktijk helemaal niet zo gaat, of dat ze maar geld hebben voor begeleiding voor een beperkt aantal studenten, dat ik er daarbij te duur word en ze me daarom afwijzen. Dus om te weten of dat zo is vraag ik ervaringen van mensen die zelf naar de school gaan of kortgeleden gegaan zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2020, 09:58
StrawberryLarry
StrawberryLarry is offline
Ik zit zelf op het grafisch lyceum, een klasgenoot van mij heeft autisme. Ze heeft met school afgesproken dat ze naar huis gaat zodra ze te overprikkeld raakt, ik weet niet wat voor begeleiding je nodig zou hebben, maar er valt hier altijd wat te regelen/te bespreken! Moet wel goed komen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2020, 21:24
xxVickey
xxVickey is offline
@Strawberry Larry.
Ah, dat is iig al een beetje geruststellend om te horen.
De begeleiding die ik nodig heb is waarschijnlijk regelmatig gesprekken met iemand over eventuele sociale moeilijkheden die ik met klasgenoten heb. En dat als ik binnen het redelijke dingen nodig heb om de opleiding vol te houden (zoals dat ik extra tijd krijg met toetsen, of dat leraren mij van te voren inlichten als we met de hele klas op een bedrijfsbezoek gaan in plaats van dat ik daar pas op het laatste moment achterkom zoals de rest van de klas) dat die persoon me kan helpen om dat te regelen.

Ook heb ik het probleem dat mijn belastbaarheid heel laag is. Ik zal bijvoorbeeld waarschijnlijk nooit 5 dagen in de week van 9 tot 5 kunnen werken.
Ik hóóp te kunnen regelen dat ik misschien niet alle lesuren kom (dat ik bijvoorbeeld Nederlands, Engels en rekenen oversla) maar dat ik wel gewoon het huiswerk en de toetsen maak voor die vakken om het iets rustiger voor mezelf te kunnen maken.
Dat is het geen waarvan ik het meest vermoed dat ze niet aan mee willen gaan werken. Maar het feit dat het meisje in jou klas naar huis mag als ze overprikkelt raakt geeft me een klein beetje hoop.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Nieuwe opleiding, help help !
Afwezig
5 20-09-2005 09:31
Games vragenlijst gamers
SuperSanne
14 01-10-2003 22:29
Lifestyle Eigen zaak/atelier/woning..
rodina
15 06-05-2003 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.