Oud 05-12-2006, 18:13
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Hai!

Allereerst weet ik niet of dit wat ik nu ga schrijven hier hoort of niet. Als het niet hier hoort, dan alvast sorry daarvoor

Drie maanden heb ik erover gedaan om te bedenken of ik op kamers zou gaan of niet. Op dit moment reis ik elke dag 5 uur, het is niet meer vol te houden. Nu ga ik vanaf maandag op kamers. Het klinkt allemaal heel leuk maar ik begin er nu weer tegenop te zien.
Ik ben onder behandeling bij een psycholoog. Aanleiding hiervan is dat ik een sociale angst heb. Dit komt doordat ik jarenlang gepest ben op de middelbare school. Nu weet ik ook heus wel dat er op de uni geen sprake meer is van pesten en dat die sociale angst dus eigenlijk niet echt logisch is. Toch zit iets me enorm dwars. Als gevolg van die angst heb ik last van bedplassen. Medicijnen heb ik er wel voor maar ze helpen niet echt zo goed. Hoe zouden jullie dit oplossen?

In ieder geval heel erg bedankt voor het lezen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2006, 18:31
Verwijderd
Wat is je vraag precies? Hoe mensen om zouden gaan met sociale angst en op kamers gaan of met bedplassen en op kamers gaan? Dat laatste lijkt me niet zo'n 'probleem' (niet groter dan wanneer je thuis woont iig): zorg voor voldoende schoon beddengoed en doe zo'n zeiltje tussen je matras en het ding er om heen. Als je naar je ouders gaat neem je je beddengoed mee en/of je gaat één keer in de week naar een wasserette of wast je spullen in het studentenhuis, als dat mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 20:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
Net wat Leonoor zegt: Zeiltje eronder, zorgen voor voldoende beddengoed en je spullen gewoon regelmatig wassen (ook om eventuele geurtjes te voorkomen).

Wat die sociale angst betreft zal het op den duur wel loslopen, want er zijn over het algemeen genoeg mensen die contact proberen te zoeken. En het is toch ook logisch dat je er nu een beetje tegenop begint te zien, het is ook een erg grote stap richting zelfstandigheid. Het is allemaal nieuw, allemaal vreemd, en je moet nog maar zien of je verwachtingen waar worden gemaakt. Gelukkig heb je hier zelf ook voeten in de aarde.

Kop op, en maak er een mooie tijd van!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:25
Verwijderd
Waar ga je op kamers? Je mag hier wel komen theedrinken hoor!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je behalve de nadelen en de negatieve punten vooral ook de voordelen en de positieve punten inziet Maak daar ook eens een lijstje van (in je hoofd). Dan ga je er al veel minder tegenop zien denk ik Het is hartstikke normaal en logisch dat je het spannend en eng vindt, dat heeft iedereen wel denk ik En toch komt het bij de meeste hartstikke goed hoor

Heel veel succes!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 15:37
Anne1988
Anne1988 is offline
Hai!

Ik heb ook sociale angst en ik zit vanaf het begin van het jaar op kamers. Ik vond namelijk alles beter dan elke dag met de trein moeten wat voor mij echt een groot probleem is.

Ik ben ook gepest. De hele basisschool en nog één jaar op de middelbare school. Sinds die tijd heb ik best een normaal sociaal leven. Behalve dan dat ik niet uitga en nog wat dingen.

Mijn ervaring is dat het best goed gaat hier op kamers. Nu moet ik wel zeggen dat ik in een huis zit waar iedereen zijn eigen gang gaat. Ik zit de hele dag alleen op mijn kamer en kom er alleen uit om te koken enz. Ik moet er niet aan denken dat je met tien mensen in een huis zou wonen en dat je dan voor ze zou moeten koken ofzo Aan de andere kant lijkt het me ook wel weer gezellig om in zo'n huis te wonen. In wat voor huis kom jij te wonen? En wat studeer je?

Ik voel me echt helemaal thuis op de universiteit. Iedereen is aardig tegen elkaar. Toch heb ik steeds meer last van die angst. Ga jij wel met de bus enz? Dat durf ik dus niet...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 15:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Dukko schreef op 05-12-2006 @ 22:25 :
Waar ga je op kamers? Je mag hier wel komen theedrinken hoor!
Ja maar ik heb ook koffie.

Gebruik die dingen die je in therapie leert meteen bij je nieuwe huisgenoten / buren. Je leert geen onzin en het lijkt me een kans voor jou om je meteen zelfverzekerder te gaan voelen (of in ieder geval: een goede poging te gaan doen). Mensen vinden je heus wel leuk, ga er niet meteen van uit dat ze dat niet vinden.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 20:17
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Naast de tips die al in dit topic staan, heb ik ooit eens iets gezien bij een docu over bedplassen. Daar zette het meisje in kwestie een aantal keer per nacht (ik dacht twee of drie keer) de wekker, en ging dan naar de wc. Dit moest ze elke nacht op exact hetzelfde tijdstip doen. Hierdoor leerde ze op de een of andere manier haar blaas beter te controleren, en op een gegeven moment ging het bedplassen hierdoor over.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 10:07
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb ook sociale angst (alhoewel het de laaste tijd stukken beter gaat) omdat ik veel gepest ben. Vanwege reistijden moest ik ook sinds dit jaar op kamers, en ik zag er heel erg tegen op. Ook omdat niemand die ik kende hier ging studeren. Ik heb toen gewoon domweg op zoveel mogelijk manieren geprobeerd verschilllende mensen te leren kennen (studievereniging, sportactiviteiten, goed, er is genoeg te doen). er zijn altijd wel een paar mensen waar je je goed bij voelt. Ook heb ik alle dingetjes waar ik me thuis door op gemak voelde meegenomen.
Ik zit zelf ook redelijk rustig, ik heb wel net zo lang gezocht dat ik niet in een druk studentenhuis kwam, omdat ik ook tijd nodig heb om even alleen te zijn. Eerst dacht ik wel dat dat vreemd was, als ik geen zin had in drukke feesten/borrels toestanden, maar als ik nu tegen mn nieuwe vrienden zeg dat ik gewoon even niemand om me heen wil, vinden ze dat heel normaal.
Maarja, wat ik wil zeggen, in het begin zal het heus wel moeilijk zijn, dan misschien wat minder en in periodes kan je het ook wel weer moeilijker vinden, maar het valt allemaal mee, en het komt ook allemaal wel goed. Zolang jij maar aan je zelf blijft denken en hulp zoekt als dat nodig is (maar dat doe je al).
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 14:27
Anne1988
Anne1988 is offline
Hoe gaat het nu? Je zit toch al op kamers? Hoe bevalt het?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 23:15
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Hai!

Superbedankt voor jullie reacties! Ik was druk met verhuizen dus een beetje late reactie van mij, sorry daarvoor.
Het bevalt echt supergoed Mijn 2 huisgenootjes zijn superaardig en het is echt hardstikke gezellig. Nooit gedacht dat het zo heerlijk kon zijn om op kamers te wonen.
De wekker-tip heb ik wel opgevolgd alleen duurt het nogal lang voor ik wakker word van mijn wekker waardoor mn huisgenootjes ook meteen wakker waren...oeps Verder is het echt prima gegaan, op dit moment ben ik wel weer even thuis voor het weekend maar ik heb nu alweer zin om te gaan!

Onwijs bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 23:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
He, wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt, echt leuk Geniet ervan en veel plezier
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.