Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 13:43
Resy
Avatar van Resy
Resy is offline
Ik speel nu zo'n 3 jaar fanatiek piano. Het probleem is dat ik volgend schooljaar op kamers ga en dan geen echte piano mee kan nemen.
Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief. heeft iemand van jullie misschien ervaring met een digitale piano?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2004, 14:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik zelf niet maar een vriend van mij heeft er 1 gekocht vanwege dezelfde redenen. Ik denk dat je er toch een stel moet proberen die binnen je budget vallen, aangezien niet elk `hamersysteem` of hoe dat ook heet even fijn speelt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:14
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Ik heb zelf een digitale piano uit de Roland HP serie. Die van mij was geloof ik rond de 1300 euro. Mooi geluid, speelt vrijwel als een echte piano vind ik .
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:20
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Sommige hebben een heel mooi geluid, bijna echt, maar die zijn wel enorm duur. En wat ik het irritantste vind, is dat je niet, zoals bij een echte piano, kan door-slaan: als je hard slaat, klinkt het niet luider. Je kan dus nauwelijks afwisselen in hard/zacht, wat het een beetje dimensieloos maakt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:32
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 11-07-2004 @ 17:20 :
Sommige hebben een heel mooi geluid, bijna echt, maar die zijn wel enorm duur. En wat ik het irritantste vind, is dat je niet, zoals bij een echte piano, kan door-slaan: als je hard slaat, klinkt het niet luider. Je kan dus nauwelijks afwisselen in hard/zacht, wat het een beetje dimensieloos maakt.
Op wat voor slechte digitale piano's heb jij gespeeld?!?!

Dat wat jij beschrijft heet 'aanslaggevoelig' en bijvoorbeeld die ik heb is dat. Je kan heel erg zachtjes en ook heel erg hard spelen

Bijna elke fatsoenlijke digitale piano heeft aanslaggevoelige toetsen hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 11-07-2004 @ 17:20 :
Sommige hebben een heel mooi geluid, bijna echt, maar die zijn wel enorm duur. En wat ik het irritantste vind, is dat je niet, zoals bij een echte piano, kan door-slaan: als je hard slaat, klinkt het niet luider. Je kan dus nauwelijks afwisselen in hard/zacht, wat het een beetje dimensieloos maakt.
Zelfs el-cheapo keyboardjes zijn aanslaggevoelig, dus ik weet niet op welke elektrische piano jij hebt gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:37
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
snees schreef op 11-07-2004 @ 17:37 :
Zelfs el-cheapo keyboardjes zijn aanslaggevoelig, dus ik weet niet op welke elektrische piano jij hebt gespeeld.
Precies .
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
snees schreef op 11-07-2004 @ 17:37 :
Zelfs el-cheapo keyboardjes zijn aanslaggevoelig, dus ik weet niet op welke elektrische piano jij hebt gespeeld.
Jah, maar je hebt het pianogevoel en een beetje aanslaggevoeligheid (zeg, 5 stappen). Het pianogevoel, dan moet je zware toetsen hebben, die ook nog een soort "snaargevoel" hebben, waarmee je aan het eind echt kunt doorslaan. Maar dat hebben er toch veel niet. Een vriend van me heeft een erg mooie staan, met een fantastisch pianogevoel. Anders heeft het voor mij toch teveel weg van een keyboard.

Gewoon een paar proberen dus.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 20:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-07-2004 @ 20:54 :
Jah, maar je hebt het pianogevoel en een beetje aanslaggevoeligheid (zeg, 5 stappen). Het pianogevoel, dan moet je zware toetsen hebben, die ook nog een soort "snaargevoel" hebben, waarmee je aan het eind echt kunt doorslaan. Maar dat hebben er toch veel niet. Een vriend van me heeft een erg mooie staan, met een fantastisch pianogevoel. Anders heeft het voor mij toch teveel weg van een keyboard.

Gewoon een paar proberen dus.
Dat bedoel ik dus. Keyboard heeft geen hamersysteem, de toets zit vast aan een sensor. Een dig. piano heeft wel een hamersysteempje, waarbij de hamer/klopper een sensor raakt. Sommige hebben een systeem dat van boven naar beneden slaat, sommigen van beneden naar boven..en er zijn waarschijnlijk nog wat andere versies. En heb je nog materiaalsoorten voor de toetsen enzo die kunnen varieren. Ik denk dat je eerder op speelgevoel moet afgaan dan op echte klankkwaliteit, want een echte piano is het toch niet.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 20:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-07-2004 @ 21:04 :
Dat bedoel ik dus. Keyboard heeft geen hamersysteem, de toets zit vast aan een sensor. Een dig. piano heeft wel een hamersysteempje, waarbij de hamer/klopper een sensor raakt. Sommige hebben een systeem dat van boven naar beneden slaat, sommigen van beneden naar boven..en er zijn waarschijnlijk nog wat andere versies. En heb je nog materiaalsoorten voor de toetsen enzo die kunnen varieren. Ik denk dat je eerder op speelgevoel moet afgaan dan op echte klankkwaliteit, want een echte piano is het toch niet.
Heb je gelijk in, speelgevoel is veel belangrijker, dat zeg ik ook. Maar je hebt ook echt die keyboardfeeling bij sommige elektrische piano's, hoor.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 20:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
jep. Again, ik speel amper/geen piano ofzo maar toen ik met die vriend van me zo´n ding ging halen in duitsland (musik produktiv, topwinkel) vond ik het wel duidelijk dat sommige modellen een speelgoedfeel hadden
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 08:18
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Roland en Korg hebben vaak wel mooi spul.
Hier in Hengelo zijn ze ook te koop bij huigens.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Digitale piano
Mimuna
1 16-10-2011 18:50
Werk, Geld & Recht geld verdienen voor een digitale piano
roompie56
7 08-04-2011 19:04
Muziek Wat moet ik doen (toetsen)
rudolfb
8 05-08-2007 19:50
Muziek Advies aankoop electronische piano.
Verwijderd
23 09-08-2005 10:34
Muziek waarde van karinet
miekmuis
34 07-09-2004 09:01
Muziek [advies gevraagd]ik wil een keyboard kopen
CD-R
6 06-05-2003 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.