Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2015, 11:16
LoveSwirlss
LoveSwirlss is offline
Ik ben vandaag begonnen met het slikken van de pil (allereerste keer), maar nu heb ik precies vandaag last van diarree en hier heb ik best vaak last van. Van de apotheek (op recept van de huisarts) heb ik precies 3x21 pillen, dus voor 3 maanden, meegekregen.

Nu weet ik dat wanneer ik last heb van diarree ik dan een pil uit de reservestrip moet nemen, maar kan dit wel op de eerste dag dat je met de pil begint? Is dit dat niet te heftig? Ook heb ik dus precies 3x21 pillen meegekregen en heb ik dus geen reservestrip. Kan ik dan gewoon uit een nieuwe strip (nieuwe maand) een pil nemen en die dan vervolgens gebruiken als reservestrip? Dan moet ik dus na twee maanden weer naar de apotheek om de pil te halen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het is niet erg om iets sneller door je voorraad pillen heen te gaan, sommige mensen stellen de stopweek ook lang uit door de pil door te slikken. Dan gebruik je dus ook steeds meer pillen dan dat standaard is voor die periode. Dat is helemaal niet erg.

Door diarree kan de pil minder betrouwbaar zijn. Als je echt heel vaak last hebt van diarree en je wil wel goed beschermd zijn tegen zwangerschap lijkt het me verstandig dit even met je huisarts te overleggen.

Door diarree wordt je pil minder goed opgenomen en is een extra pil nemen niet erg, maar wanneer je regelmatig meerdere keren per week diarree hebt is de pil misschien niet zo'n geschikte vorm van anticonceptie voor jou.

Weet je huisarts hoe regelmatig je last hebt van diarree?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 15:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wat bedoel je precies met diarree? Is dat een keer dunne ontlasting of zit je dan de hele dag op de wc? Dat eerste is namelijk geen enkel probleem.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 16:27
LoveSwirlss
LoveSwirlss is offline
@Elin3 Oke bedankt! Als ik er binnenkort vaker last van heb zal ik zeker een andere vorm van anticonceptie overwegen te gebruiken.

@Pluis Ik bedoel ongeveer één keer waterdunne ontlasting op een dag, maar dat houdt dan wel weer een paar dagen aan. Als ik, zoals vandaag net de pil heb ingenomen en vervolgens weer twee uur later op het toilet zit is de kans groot dat de pil niet goed in mijn lichaam is opgenomen en dus is het niet veilig. Om deze reden heb ik vandaag dus hierna nog een pil geslikt voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 16:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik de pil altijd 's avonds voor ik ga slapen. Ik heb een spastische darm en vaak last van diarree maar dat vaak na het eten en dan niet nadat ik mijn pil ingenomen heb. Weet niet of jij misschien ook qua tijd nog kan schuiven of dat er geendsysteem in zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 17:36
LoveSwirlss
LoveSwirlss is offline
@Daantje_0705 Oh dat is heel slim inderdaad! Als je maar niet diarree krijgt 4 uur of korter nadat je de pil hebt ingenomen is alles goed toch? Want dat zijn als het goed is alle stoffen opgenomen in je lichaam.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #24!
Daantje_0705
133 05-09-2020 16:41
Seksualiteit Pil & diarree
Anomo
1 30-01-2015 13:35
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #20
Daantje_0705
500 02-12-2009 18:21
Lichaam & Gezondheid de pil+diarree: zwanger?
Tulpje6
16 21-01-2004 15:26
Lichaam & Gezondheid de pil en diarree..
zonnebloemke
2 26-06-2003 10:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.