Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2003, 08:32
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
ik kom dat woord vrij veel tegen, "we zitten met 5 nerden in de klas" (mensen het is NERDS :-p)

maar wanneer is iemand nou een nerd, en als je het bent, heb je t dan zelf door? ik hoorde zelf de volgende "definitie":

"een nerd valt meestal buiten groepen en heeft weinig vrienden"

wanneer heb je "weinig" vrienden dan? is 1 of 2 weinig, of 5 of 6?

naja.......verzin maar een antwoord op mijn gezeur
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2003, 09:39
Verwijderd
In mijn ogen is een nerd een sukkeltje, hoeft niet per se buiten de groep te vallen of weinig vrienden te hebben... Beetje slungelig, klunsig en leert goed en graag. Maar 't is niet per se negatief, tenminste, in mijn ogen niet. Soms kan zo'n nerd inderdaad buiten de groep vallen doordat hij/zij telkens alleen werkt etc, mja, dan is het wel negatief...

Zo'n stereotype nerd uit Amerikaanse films komt wel een beetje overeen met wat ik bedoel, alleen dan wat gematigder.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 10:01
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Een nerd is iemand met geen of een beperkt sociaal leven die een buitengewone interesse heeft voor verschillende soorten dingen. Zo heb je de computernerds, gamenerds, animenerds, maar de enge echte, originele über-nerd is een stereotype: draagt een bril, heeft een bleek gezicht, is slungelig, houdt van Star Wars, Nintendo, Hayao Miyazaki, is een hippe Bill Gates-hater, weet veel van pc's...

Een geek is hetzelfde, maar dan mét een sociaal leven en meestal een iets minder typerend uiterlijk. Op dit forum zitten heel veel geeks.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 10:20
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
geek??

dat woord ken ik niet
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 16-09-2003 @ 11:20:
geek??

dat woord ken ik niet
Spreek je een beetje uit als; kiek

Mja, dat zijn in Amerikaanse films en series vaak de mensen die een beetje sullig zijn en op zo'n schaakclub of scheikundeclub zitten van school
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:02
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-09-2003 @ 10:39:
Zo'n stereotype nerd uit Amerikaanse films komt wel een beetje overeen met wat ik bedoel, alleen dan wat gematigder.
Ik dacht dat dat zo overdreven was.... toen mn opleiding begon ging een wereld voor me open. DAMN .
Ik ga stoppen met mijn studie. Dit is echt niet vol te houden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 14:26
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Iemand die juist niet leert voor school maar toch gigantisch hoge cijfers haalt op school vind ik een nerd. Zo eentje die bij wiskunde b1,2 met een vriendje over computerspelletjes aan het praten is, en programmaatjes voor de grafische rekenmachine aan het bouwen is
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 14:40
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-09-2003 @ 11:25:
Spreek je een beetje uit als; kiek

Mja, dat zijn in Amerikaanse films en series vaak de mensen die een beetje sullig zijn en op zo'n schaakclub of scheikundeclub zitten van school
Sabrina The Teenage Witch
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 14:52
Zoie
Zoie is offline
Een nerd is gewoon een lelijke jongen die met allemaal mede-nerdtjes over computers praat. Meisjes vind hij maar eng.
En hij is gewoon saai, maar heeft dat zelf niet door...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 14:55
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
Bij ons ben je een nerd als te (te)veel achter de pc zit, het school netwerk hackt, Het internet eens in de 3 weken er uitgooit en je schoolpereode wijd aan het zuur maken van het leven van de systeem beheerder.

of te wel buiten mij hebben wij 6 nerds op school (Waar ik van weet). dus het internet ligt er twee maal per week uit.


Ow en de meeste Luisteren Rock en metal.
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:05
Thomas
Thomas is offline
Een sukkel, iemand die niet bij de rest hoort.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:09
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
Zoie schreef op 16-09-2003 @ 15:52:
nerd is gewoon een lelijke jongen
En bedankt...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nerds zijn niet mensen die andere hobbies hebben dan anderen, maar mensen die maar over die hobbies door blijven miepen zonder door te hebben dat degene tegen wie ze praten zich daar absoluut niet in interesseert. En ze stalken mensen om zo veel mogelijk over hun oninteressante hobby te kunnen vertellen. En ze kijken je altijd heel gaar aan.

Hm, mijn beeld van nerds is een beetje vaag...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Zoie schreef op 16-09-2003 @ 15:52:
Een nerd is gewoon een lelijke jongen die met allemaal mede-nerdtjes over computers praat. Meisjes vind hij maar eng.
En hij is gewoon saai, maar heeft dat zelf niet door...
Een meisje kan dus geen nerd zijn...?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:33
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Psychopath schreef op 16-09-2003 @ 15:55:
Bij ons ben je een nerd als te (te)veel achter de pc zit, het school netwerk hackt, Het internet eens in de 3 weken er uitgooit en je schoolpereode wijd aan het zuur maken van het leven van de systeem beheerder.

of te wel buiten mij hebben wij 6 nerds op school (Waar ik van weet). dus het internet ligt er twee maal per week uit.


Ow en de meeste Luisteren Rock en metal.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:37
Studentje
Studentje is offline
Een nerd. Tja. Een nerd die studeert, doet veelal informatica, technische natuurkunde of een andere zeer technische studie. Praktijk haten ze, theorie, dat is waar het om draait. Zoveel en zo moeilijk mogelijk over bits en bytes praten, daar gaat het om.

Een nerd gaat niet naar feesten, maar organiseert zijn eigen feest. Met alleen medenerds, uiteraard. En veel Nirvana. De rest wil toch niet komen, voorzover de nerd al contact heeft met niet-nerds. Meestal beperkt dat contact zich tot de gesprekjes met de kassajuf. De nerd heeft dan altijd zo'n kinderportemonnee met geld. Zo'n ding waar de pasjes amper inpassen, bij voorkeur bedrukt met Alfred J. Kwak. Die is namelijk cool. Niet dat een nerd vaak in de supermarkt komt, trouwens. Hoofdzakelijk voor pizza's, chips en cola. Koken is kut en groenten zijn overbodig. Vaak gieten ze, als ze toch groente eten, er de raarste dingen overheen.

Gek genoeg is een nerd ook nooit echt knap. Vaak voorzien van een bril, zo'n niet modieuze, en voorzien van de nodige puistjes. Kappers zijn ook alleen maar geld en tijd verspilling, net als kleding. Een simpel zwart t-shirt, een oude spijkerbroek en degelijke en lompe schoenen voldoen. Sommige zijn zelfs zo creatief dat ze een tas van een brievenbus hebben gemaakt, waarmee ze een beetje de creatievelingen onder de nerds zijn.

Ook zie je ze niet vaak met een vriendin. Een echte nerd heeft namelijk geen vriendin. Een vriendin kost geld, kost tijd en vereist enige sociale vaardigheid. De prioriteiten van een nerd liggen echter niet bij het verspillen van geld en tijd, en sociale vaardigheden willen er ook wel eens bij inschieten.

Een nerd maakt ook niet vaak grapjes. Anderen snappen ze vaak niet. Een wel succesvol grapje wordt dan ook tot in de lengte van dagen herhaalt.

Bovenstaande omschrijft wel een beetje mijn beeld van een nerd. Wel in het extreme, maar dat lijkt me wel duidelijk.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:45
fractuur
fractuur is offline
Een nerd hoeft niet slim te zijn, en zelfs ook maar veel te doen aan zn huiswerk.. Een nerd moet het vooral hebben ( ) van zn/ of haar uiterlijk. Bril, niet 'modieus' gekleed (ofwel t zal m een wordt wezen wat ie aantrekt), te grote tas. Verder zn taalgebruik (computertaal): vooral nerds onder elkaar zijn erg. 'Kappuh man' 'NERD!' enz enz..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 16-09-2003 @ 16:37:
Sommige zijn zelfs zo creatief dat ze een tas van een brievenbus hebben gemaakt, waarmee ze een beetje de creatievelingen onder de nerds zijn.
Die zijn eigenlijk best creatief

Niet dat ik er een heb ofzo, don't get me wrong...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-09-2003, 17:23
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Mijn vrienden en ik herhalen grapjes ook tot in de eeuwigheid, we lachen ons dood.

Het zal mij ook worst wezen wat ik aantrek, ik hoef niet zo nodig de nieuwste Ralph Lauren en honderd kraagjes etc. Als het maar lekker zit en niet schooierig eruit ziet.

Alfred J Kwak vind ik leuk, nostalgie, jeugdsentiment en zo. Gister nog de aflevering met de wiedewiedewagen de zaagvis gekeken.

Ik hou van rock.

Ik zit veel achter de pc, weet er ook wat vanaf, en speel zo nu en dan eens een game op het ding of de Gamecube.

Ik heb nooit huiswerk gemaakt en de Havo gehaald zonder te blijven zitten.

En tsja. Ik heb geen bril, geen puistjes, zie er niet uit als een nerd, heb goede vrienden en vriendinnen, relaties gehad, ik ga uit, etc. Veel van jullie stereotype nerd-eigenschappen gelden dus niet, of maar half.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:03
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 16-09-2003 @ 18:23:
Mijn vrienden en ik herhalen grapjes ook tot in de eeuwigheid, we lachen ons dood.

Het zal mij ook worst wezen wat ik aantrek, ik hoef niet zo nodig de nieuwste Ralph Lauren en honderd kraagjes etc. Als het maar lekker zit en niet schooierig eruit ziet.

Alfred J Kwak vind ik leuk, nostalgie, jeugdsentiment en zo. Gister nog de aflevering met de wiedewiedewagen de zaagvis gekeken.

Ik hou van rock.

Ik zit veel achter de pc, weet er ook wat vanaf, en speel zo nu en dan eens een game op het ding of de Gamecube.

Ik heb nooit huiswerk gemaakt en de Havo gehaald zonder te blijven zitten.

En tsja. Ik heb geen bril, geen puistjes, zie er niet uit als een nerd, heb goede vrienden en vriendinnen, relaties gehad, ik ga uit, etc. Veel van jullie stereotype nerd-eigenschappen gelden dus niet, of maar half.
Wie zegt er dan dat je een nerd bent?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:21
engeltje202
Avatar van engeltje202
engeltje202 is offline
Goeie vraag
Je kan toch ook best eeuhm.. tja... normaal zijn?!
Whaha, maar dat "Kappuh man! NERD!" roepende peopletjes zijn meestal wel de nerdjes.
I can know! Ik ken ze!!!
(en neeeeej niet persoonlijk )
Die mensen zie je wel vaak bij ons op school namelijk.
__________________
**Ik praat niet te snel....iedereen luistert te langzaam**
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:26
moon
Avatar van moon
moon is offline
goed,en nu wat positiefs.......
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:40
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik ben weer eens verbaasd in welke mate het woord nerd aan inflatie onderhevig is.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=nerd

nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:48
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
fractuur schreef op 16-09-2003 @ 19:03:
Wie zegt er dan dat je een nerd bent?
Iedereen die die stereotype beschrijving gaf...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 16-09-2003 @ 18:23:
Veel van jullie stereotype nerd-eigenschappen gelden dus niet, of maar half.
Zijn het daar geen stereotype eigenschappen voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2003, 21:17
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 16-09-2003 @ 21:40:
Ik ben weer eens verbaasd in welke mate het woord nerd aan inflatie onderhevig is.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=nerd

nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
Kijk, nu komen we ergens
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 23:15
Verwijderd
Die achterblijft op het motorische vlak? Je zou eens moeten weten hoeveel motorische beheersing het vergt om zeer goed te worden in UT2003
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 23:23
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Ik wil een naamswijziging, ik voldoe niet aan de alhier gehanteerde criteria
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 23:59
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-09-2003 @ 21:49:
Zijn het daar geen stereotype eigenschappen voor?
Eh, nee. Stereotypen zijn niet per definitie ongeldig.

Citaat:
Citaat:
fractuur schreef op 16-09-2003 @ 19:03:
Wie zegt er dan dat je een nerd bent?
Iedereen die die stereotype beschrijving gaf...
Jij snapt het.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 00:32
Verwijderd
Kben een NERD

HELP

Ik ben nu nog bezig voor engels aan het maken.

Ik zit vaak achter de computer.

Kheb rare hobbies

Kheb een bril

uhhh

Kdoe 5vwo

Enne of wacht

Wat maakt het nou uit wie of wat je bent. Als je er prettig bij voelt, vind ik het best.

Maarre we hebben zon jongen is ook zon nerdje. Die gast stinkt naar oksels . Dat vind ik wel irri
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 00:57
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:56
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 16-09-2003 @ 18:23:
Mijn vrienden en ik herhalen grapjes ook tot in de eeuwigheid, we lachen ons dood.

Het zal mij ook worst wezen wat ik aantrek, ik hoef niet zo nodig de nieuwste Ralph Lauren en honderd kraagjes etc. Als het maar lekker zit en niet schooierig eruit ziet.

Alfred J Kwak vind ik leuk, nostalgie, jeugdsentiment en zo. Gister nog de aflevering met de wiedewiedewagen de zaagvis gekeken.

Ik hou van rock.

Ik zit veel achter de pc, weet er ook wat vanaf, en speel zo nu en dan eens een game op het ding of de Gamecube.

Ik heb nooit huiswerk gemaakt en de Havo gehaald zonder te blijven zitten.

En tsja. Ik heb geen bril, geen puistjes, zie er niet uit als een nerd, heb goede vrienden en vriendinnen, relaties gehad, ik ga uit, etc. Veel van jullie stereotype nerd-eigenschappen gelden dus niet, of maar half.
Een ander kenmerk van nerds is dat ze soms de humor van dingen niet inzien.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 12:51
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Jaaa, dit was héél humoristisch bedoeld...

Citaat:
Studentje schreef op 16-09-2003 @ 16:37:
Een nerd. Tja. Een nerd die studeert, doet veelal informatica, technische natuurkunde of een andere zeer technische studie. Praktijk haten ze, theorie, dat is waar het om draait. Zoveel en zo moeilijk mogelijk over bits en bytes praten, daar gaat het om.

Een nerd gaat niet naar feesten, maar organiseert zijn eigen feest. Met alleen medenerds, uiteraard. En veel Nirvana. De rest wil toch niet komen, voorzover de nerd al contact heeft met niet-nerds. Meestal beperkt dat contact zich tot de gesprekjes met de kassajuf. De nerd heeft dan altijd zo'n kinderportemonnee met geld. Zo'n ding waar de pasjes amper inpassen, bij voorkeur bedrukt met Alfred J. Kwak. Die is namelijk cool. Niet dat een nerd vaak in de supermarkt komt, trouwens. Hoofdzakelijk voor pizza's, chips en cola. Koken is kut en groenten zijn overbodig. Vaak gieten ze, als ze toch groente eten, er de raarste dingen overheen.

Gek genoeg is een nerd ook nooit echt knap. Vaak voorzien van een bril, zo'n niet modieuze, en voorzien van de nodige puistjes. Kappers zijn ook alleen maar geld en tijd verspilling, net als kleding. Een simpel zwart t-shirt, een oude spijkerbroek en degelijke en lompe schoenen voldoen. Sommige zijn zelfs zo creatief dat ze een tas van een brievenbus hebben gemaakt, waarmee ze een beetje de creatievelingen onder de nerds zijn.

Ook zie je ze niet vaak met een vriendin. Een echte nerd heeft namelijk geen vriendin. Een vriendin kost geld, kost tijd en vereist enige sociale vaardigheid. De prioriteiten van een nerd liggen echter niet bij het verspillen van geld en tijd, en sociale vaardigheden willen er ook wel eens bij inschieten.

Een nerd maakt ook niet vaak grapjes. Anderen snappen ze vaak niet. Een wel succesvol grapje wordt dan ook tot in de lengte van dagen herhaalt.

Bovenstaande omschrijft wel een beetje mijn beeld van een nerd. Wel in het extreme, maar dat lijkt me wel duidelijk.
Eerder overdreven, extreem, maar niet noodzakelijk humoristisch.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 14:30
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 17-09-2003 @ 13:51:
Jaaa, dit was héél humoristisch bedoeld...

Eerder overdreven, extreem, maar niet noodzakelijk humoristisch.
Het spijt me als ik op je kwetsbare zieltje heb getrapt.

Zo ontzettend overdreven is het niet, de lat om nerd te zijn ligt in mijn ogen gewoon vrij hoog.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:53
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ik voel me niet op mijn teentjes getrapt.

In je vorige post zei je dat ik de humor van je stukje niet in kon zien. Nu zeg je weer dat het serieus bedoeld is, maar dan met andere woorden. Je spreekt jezelf tegen, en ik geef enkel aan dat jouw stereotyperingen niet van toepassing zijn.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:55
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Tsja...voor mij maakt het niet uit of je een nerd bent of niet. Als ik maar met diegene kan lachen enz.

Maar ja..

Ik probeer er altijd goed uit te zien. Vrouwen vind ik juist ERG leuk! Ga naar feesten die ik leuk vind, ga weinig met de pc om en weet er weinig van af. En zoveel vrienden heb ik niet eens.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2003, 13:34
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik ben een nerd, maar dan wel eentje zonder het stereotiepe uiterlijk (geen bril en ik kleed me niet in lompen maar besteed juist wel wat aandacht aan mijn uiterlijk).

Ik zit veel achter de computer, ben ook redelijk vaardig met de wat meer technische dingen (ik knutsel bijvoorbeeld filmpjes in elkaar met Windows Movie Maker) en verder heb ik hobbies die sterk afwijken van de hobbies van de grote massa: ik haat bijvoorbeeld sport, daar doen de meeste mensen wel aan en ik dus niet. Mijn hobbies hebben vooral te maken met de media: televisie en computers dus.

Verder haal ik goede cijfers op school zonder er echt iets voor hoeven te doen en let ik niet op in de les (omdat ik het allemaal al snap): als het aan mij lag, volgde ik helemaal geen les en maakte ik alleen maar de toetsen en schoolexamens en haalde ik het toch nog!

En ja, verder heb ik ook geen of beperkte sociale vaardigheden. Ik ben erg stil en teruggetrokken en op school hoort men mij amper praten (alleen als men mij iets vraagt). Ik heb dus ook nog nooit een vriendje gehad, want: tijdverspilling!

Bijna een typische nerd dus... En ik vind het helemaal niet erg... ik zou helemaal niet bij de grote massa willen horen en erin opgaan... als nerd heb je tenminste nog een eigen identiteit, ben je zelfstandig en laat je je door niemand beinvloeden!

Groetjes,

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 14:06
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
ripper je hebt gelijk.
ik wou gewoon ff weten wanneer je nerd bent

maar wat ik ook wou zeggen: ik BEN er een!

heb nog steeds contact met de systeem beheerder van de middelbare school, bel soms dermee zelfs dit is echt waar wat ik zeg hoor (zit nu in eerste jaar hogeschool)
heb niet zoveel vriendinnen (stuk of 5) heb 2 vrienden (geen verkering) en zit behoorlijk veel te internetten (dit forum, email en msn)

ook luister ik naar rock (geen metal maar bands als Offspring, Alien ant farm, p.o.d en rammstein)

ik had altijd zoon grote vierkante tas, heb nu een eastpak.... mn kleding : trui met koekiemonster en strakke spijkerbroek, skateschoenen.
heb wenkbrauwpiercing en navelpiercing (ik weet niet hoe t zit met nerds en piercings...

AM I A NERD? en zo ja, is dat iets negatiefs?
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 14:23
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 17-09-2003 @ 16:53:
Ik voel me niet op mijn teentjes getrapt.

In je vorige post zei je dat ik de humor van je stukje niet in kon zien. Nu zeg je weer dat het serieus bedoeld is, maar dan met andere woorden. Je spreekt jezelf tegen, en ik geef enkel aan dat jouw stereotyperingen niet van toepassing zijn.
De waarheid kan prima een bron van humor zijn, en iets serieus kan prima met een humorisitische 'touch' geschreven worden.

En je komt op mij wel over als iemand die flink op zijn teentjes getrapt is over. Waarom blijf je anders maar zo doorzagen?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 14:28
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
wat een stom onderwerp
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 16:12
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
kipjuh! schreef op 18-09-2003 @ 15:28:
wat een stom onderwerp
wat een stomme opmerking
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 16:58
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 18-09-2003 @ 15:06:
ripper je hebt gelijk.
Dank je.

Citaat:
Ceaunijntje schreef op 18-09-2003 @ 15:06:
heb nog steeds contact met de systeem beheerder van de middelbare school, bel soms dermee zelfs dit is echt waar wat ik zeg hoor (zit nu in eerste jaar hogeschool)
Hihi, ik kon zelf goed opschieten met mijn (nu ex-)Geschiedenis-leraar, die wilde aan 't eind van het schooljaar (toen ik geslaagd was voor de HAVO) contact met me houden via e-mail, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Soms, als ik 'm tegenkom, zegt 'ie steeds dat ik 'm eens moet opzoeken op school... Ik weet dat ik best wel geliefd was bij de leraren ('k heb 1x eens mijn klas verklikt toen ze de leraar Frans in 't ootje hadden genomen ), maar bij hem al helemaal!

Groetjes,

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 22:22
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Revenge of the nerds, remember ?

Maar ja het woord NERD komt denk ik uit het Amerikaanse Highschool shit, die jongens met Puisten - Kleuterkleren en die alleen achter de computer zitten....... hmmmm
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:34
Fatality
Fatality is offline
Mwehehe, dan ben ik een nerd..
op de kleine vriendengroep, sociale vaardigheden, puisten en kleding na.

Ik heb namelijk een bril en zit veel achter de computer.



Wat is het leven van een hokjespersoon toch eenvoudig.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 15:43
Verwijderd
Je bent een nerd wanneer anderen je een nerd noemen, vaak uit angst zelf nerd genoemd te worden.
Je loopt een groter risico het slachtoffer van nerdnoemerij te worden als je
a) een achterhaald uiterlijk hebt;
b) goede cijfers haalt (of je er nu veel voor moet leren of niet);
c) woorden gebruikt die niemand snapt (hetzij omdat ze te vergezocht zijn voor de rest, hetzij omdat ze gewoon te moeilijk zijn).
--> kortom als je iets anders bent dan de rest.

Je valt zo buiten de groep en gaat alleen met de andere outcasts om, vindt dus géén vriend of vriendin en gaat hobby's zoeken waar je geen anderen bij nodig hebt: tjee, daar komt de computer in het verhaal.

Mensen nerd noemen is afgunst en/of afkeer (van het onbekende) en beide zijn

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 16:27
miepmier
miepmier is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 19-09-2003 @ 16:43:
Je bent een nerd wanneer anderen je een nerd noemen, vaak uit angst zelf nerd genoemd te worden.
Je loopt een groter risico het slachtoffer van nerdnoemerij te worden als je
a) een achterhaald uiterlijk hebt;
b) goede cijfers haalt (of je er nu veel voor moet leren of niet);
c) woorden gebruikt die niemand snapt (hetzij omdat ze te vergezocht zijn voor de rest, hetzij omdat ze gewoon te moeilijk zijn).
--> kortom als je iets anders bent dan de rest.

Je valt zo buiten de groep en gaat alleen met de andere outcasts om, vindt dus géén vriend of vriendin en gaat hobby's zoeken waar je geen anderen bij nodig hebt: tjee, daar komt de computer in het verhaal.

Mensen nerd noemen is afgunst en/of afkeer (van het onbekende) en beide zijn

~JOOST
zow, mooi gezegd
__________________
of niet natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 18:15
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Fatality schreef op 19-09-2003 @ 16:34:
(..)
Wat is het leven van een hokjespersoon toch eenvoudig.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:04
Verwijderd
Ik vind dat nerds mensen zijn die echt teveel achter de computer zitten. Dan bedoel ik niet 1 uur per dag forummen, maar al je vrije tijd games spelen. Dan vraag je "wat doe je dan als je niet computert", en dan zeggen ze "Gamecuben".
En ook mensen die heel veel leren. Sorry hoor, maar als je jezelf je hele weekend en proefwerkweek thuis opsluit om te leren, is er toch echt iets fout.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:19
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
nerds?

nerds zijn er bij ons op school niet. wij noemen ze "kneuzen" bij ons in de klas zitten...(ff tellen) 4 kneuzen in de klas. wat is er mis mee om een groepje mensen "kneuzen" of nerds te noemen? is dat perse een beledeging? zo heb je toch ook nog, de kakkers, alto`s, gothics en noem maar op. mensen delen elkaar en zichzelf nu eenmaal graag onder in groepjes en hokjes, zo weet je tenminste waar je aan toe bent. en elk persoon die bij een groepje hoort heeft bepaalde eigenschappen, zeggen ze/ denken ze. volgens veel mensen ben ik een kakker, maar van een kakker verwacht je niet dat die rookt en blowt en vloekt enz. maar ik kleed me wel een beetje zo, maar ik vind juist wat andere meisjes bij ons in de klas kakkers. zo is iedereen wat. anyway , wat ik eigenlijk zeggen wou, de kneuzen bij ons in de klas zijn anders, ze houden zich met hele andere dingen bezig als ons, dit betekent niet dat ze dom zijn, maar ze kleden zich ook zo "raar" vraag me af of zij voor de spiegel staan en denken, ja, wat heb ik weer mooie kleren aan vandaag ... maja
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:06
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Ben vast wel een nerd
Ik hou van computers
Ik doe 6e informaticabeheer
Ik val mensen lastig met niet boeiende dingen
Heb bril

Maar het kan best zijn dat ik geen nerd ben want:
Ik leer absoluut niet graag, mijn punten zijn ook niet dat
Ik heb gisteren gekotst
En eigenlijk zijn computers vrij saai
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.