Oud 09-03-2004, 21:17
cup a soup
cup a soup is offline
oke.. weet iemand dit?


met bowlen telt na een spare de 1e worp dubbel en na een strike de hele beurt.
Maar als je telkens omstebeurt een strike en een spare gooit, dan zou dat toch evenveel punten moeten geven als alleen maar strikes?
zowel de strike als de spare telt dubbel, dus..


__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2004, 21:17
Verwijderd
ik bowl bijna nooit.....
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:18
cup a soup
cup a soup is offline
Citaat:
Solero schreef op 09-03-2004 @ 21:17:
ik bowl bijna nooit.....
nee... ik ook niet
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
cup a soup schreef op 09-03-2004 @ 21:18:
nee... ik ook niet
waarom vraag je het dan
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:19
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Solero schreef op 09-03-2004 @ 21:19:
waarom vraag je het dan
lijkt me logisch, voor als ie wel een keer gaat bowlen
__________________
gaat morgen fotoboek aanmaken....
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:21
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
Citaat:
cup a soup schreef op 09-03-2004 @ 21:17:
oke.. weet iemand dit?


met bowlen telt na een spare de 1e worp dubbel en na een strike de hele beurt.
Maar als je telkens omstebeurt een strike en een spare gooit, dan zou dat toch evenveel punten moeten geven als alleen maar strikes?
zowel de strike als de spare telt dubbel, dus..




WTF heb je het in hemelsnaam over?
__________________
Hikikomori {T_T}
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
forumfreakie schreef op 09-03-2004 @ 21:19:
lijkt me logisch, voor als ie wel een keer gaat bowlen
slim hoor
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:23
zwoesj
zwoesj is offline
Nee, want als je na een strike bijvoorbeeld 4 kegels omgooit, krijg je 8 punten, maar als je na een strike en een strike gooit krijg je 20 punen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 09-03-2004 @ 21:23:
Nee, want als je na een strike bijvoorbeeld 4 kegels omgooit, krijg je 8 punten, maar als je na een strike en een strike gooit krijg je 20 punen.
wassie toch slim he
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 09-03-2004 @ 21:23:
Nee, want als je na een strike bijvoorbeeld 4 kegels omgooit, krijg je 8 punten, maar als je na een strike en een strike gooit krijg je 20 punen.
That sounds correct..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:30
kast
Avatar van kast
kast is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 09-03-2004 @ 21:23:
Nee, want als je na een strike bijvoorbeeld 4 kegels omgooit, krijg je 8 punten, maar als je na een strike en een strike gooit krijg je 20 punen.
Maar dat bedoelt hij helemaal niet. Als je na een strike een spare gooit waarna je weer een strike gooit, heb je 50 punten. Als je na een strike nog 2 strikes gooit, heb je ook 50 punten. Het maakt dus niks uit.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:31
Verwijderd
hoe wil je ffs een strike en een spare gooien en dan weer een strike!!

ik ben al blij als ie op de baan blijft
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:37
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
kast schreef op 09-03-2004 @ 21:30:
Maar dat bedoelt hij helemaal niet. Als je na een strike een spare gooit waarna je weer een strike gooit, heb je 50 punten. Als je na een strike nog 2 strikes gooit, heb je ook 50 punten. Het maakt dus niks uit.
Voor een spare kan je maximaal 19 punten krijgen (2x9 +1) en voor een strike maximaal 20 (2x10). Het maakt dus wel uit.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:44
kast
Avatar van kast
kast is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 09-03-2004 @ 21:37:
Voor een spare kan je maximaal 19 punten krijgen (2x9 +1) en voor een strike maximaal 20 (2x10). Het maakt dus wel uit.
Voor een spare krijg je volgens mij gewoon 10 punten. Net als voor een strike. Het enige verschil tussen een spare en een strike is dat als je een strike hebt gegooid twee worpen in de volgende beurt worden verdubbeld, terwijl dit er bij een spare maar 1 is. Als je begint met een strike maakt het dus niks uit, want je gooit in je eerste beurt een strike, waarna je in je volgende beurt in twee worpen een spare gooit. Aangzien je hiervoor een strike hebt gegooid, tellen beide worpen dubbel. Bij de volgende beurt word maar 1 worp verdubbeld, maar als je een strike gooit gooi je dit met je eerste worp, dus haal je dezelfde score met strike-strike-strike als met strike-spare-strike.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:47
Thomas
Thomas is offline
Bowlen is cool, maar je moet me niet vragen naar de regels.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:51
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
kast schreef op 09-03-2004 @ 21:44:
Voor een spare krijg je volgens mij gewoon 10 punten. Net als voor een strike. Het enige verschil tussen een spare en een strike is dat als je een strike hebt gegooid twee worpen in de volgende beurt worden verdubbeld, terwijl dit er bij een spare maar 1 is. Als je begint met een strike maakt het dus niks uit, want je gooit in je eerste beurt een strike, waarna je in je volgende beurt in twee worpen een spare gooit. Aangzien je hiervoor een strike hebt gegooid, tellen beide worpen dubbel. Bij de volgende beurt word maar 1 worp verdubbeld, maar als je een strike gooit gooi je dit met je eerste worp, dus haal je dezelfde score met strike-strike-strike als met strike-spare-strike.
Hmm, daar zit wat in. Ik weet alleen niet hoe het zit na een spare.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:52
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Geen zin om nu over na te denken.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 23:05
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
---> Sportforum?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2004, 23:41
graag gedaan
Avatar van graag gedaan
graag gedaan is offline
Ik weet het niet.
__________________
Monica hoe lang ga JIJ die sig nog houden?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 00:49
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 09-03-2004 @ 23:05:
---> Sportforum?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 01:03
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
cup a soup schreef op 09-03-2004 @ 21:17:
oke.. weet iemand dit?


met bowlen telt na een spare de 1e worp dubbel en na een strike de hele beurt.
Maar als je telkens omstebeurt een strike en een spare gooit, dan zou dat toch evenveel punten moeten geven als alleen maar strikes?
zowel de strike als de spare telt dubbel, dus..


Nee... Bij een strike tellen de 2 worpen van de volgende beurt dubbel. Indien je na een strike nog een strike gooit dan tellen bij de volgende worp die punten ook nog mee bij die eerste strike! En dit is niet het geval bij een spare. Bij een 4de strike achter elkaar telt het niet meer bij die 1ste strike maar enkel bij de 2 vorige!

Dus in het geval dat je 10 strikes gooit dan kan je 300 punten halen, wat dus het hoogst haalbare is bij bowling. Indien je afwisseld strike en spare gooit dan kan je 200 punten halen, dacht ik (het is laat dus kan wel eens mis tellen).

PS. zoals je wel zal weten is als je een strike of een spare gooit bij je 10 beurt je nog een 11de beurt (en eventueel 12 beurt) krijgt.

Hoe staat het in de officele reglementen:

Strike:
Een strike wordt toegekend wanneer de speler met de eerste worp de volledige opstelling van 10 kegels omwerpt. Het wordt op het score blad aangeduid met een x in het linksboven vierkantje van het frame waarin alle kegels werden omgeworpen. Het aantal punten voor een strike is 10 plus het totaal aantal kegels omgeworpen met de twee voglende worpen Vandaar dat bij een 2de strike je nog maar 1 worp hebt gedaan en dus nog een worp kan doen)

Dubbel:
Twee opeenvolgende strikes is een dubbel. Het aantal punten voor de eerste strike is 20 pluis het aantal kegels omver geworden met de eerste worp in de frame volgend op de dubbel.

Triple:
Drie opeenvolgende strikes is een triple. Het aantal punten voor de eerste strike is 30. Om de maximum score van 300 te behalen met een speler 12 opeenvolgende striks scoren.

Spare:
Een speler die met een tweede worp alle overblijvende kegels omwerpt , scoort een spare. Een spare wordt op het scorebald aangeduid met een / in het rechtsboven vierkantje van de frame waarin de spare werd gegooid. Het aantal punten voor een spare is 10 plus het aantal omgeworpen kegels met de volgende bal Wordt een spare gemaakt in de 10de frame dan wordt een extra worp toegekend.


Exclusief de typefouten, maar het is al laat op dit moment
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 08:33
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 10-03-2004 @ 01:03:
Nee... Bij een strike tellen de 2 worpen van de volgende beurt dubbel.
Niet dus,

zoals je verderop zelf zegt

de punten bij een strike is
strike(10) + de punten van de 1e 2 volgende beurten.

bijvoorbeeld

1e beurt = strike
2e beurt, 1e worp = 2 pins
2e beurt, 2e worp = 6 pins

totaalscore op je papiertje is dan

1e beurt = 18
2e beurt = +8, totaal is dan dus 26.

en dat van om en om strike en spare ga ik nog es nakijken.
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:38
cup a soup
cup a soup is offline
zooo vervelend als mensen denken dat ze zo slim zijn en je eigenlijk een stap voor bent op ze..

zwoesj

maar, mr Hanky, volgens mij heeft Tofke_H het goed duidelijk gemaakt toch? t was niet heel makkelijk (lees moeilijk), maar het klopt wel

pff.. gelukkig hebben we bowlingcomputers...
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 23:32
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 10-03-2004 @ 08:33:
*knip*
Weet je hoe moe ik op dat moment was! Maar het correcte staat met 100% zekerheid in mijn post.


Citaat:
cup a soup schreef op 10-03-2004 @ 13:38:
zooo vervelend als mensen denken dat ze zo slim zijn en je eigenlijk een stap voor bent op ze..

zwoesj

maar, mr Hanky, volgens mij heeft Tofke_H het goed duidelijk gemaakt toch? t was niet heel makkelijk (lees moeilijk), maar het klopt wel

pff.. gelukkig hebben we bowlingcomputers...
Bwa... Ik weet zeker dat het duidelijk was ook al was het moeilijk omschreven, maar daarom heten het spelregels
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd bowling
kaboutertuin
8 12-12-2004 21:07
Vrije tijd bowlen
De Dood
4 29-04-2004 19:09
Muziek Grappige nummers
Insane Juggalo
66 09-11-2003 20:10
Muziek Bowling for Soup maak of krake!?
blueeyes_jochie
51 19-10-2003 01:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.