Oud 02-10-2018, 15:45
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Hoi,

Al heel wat jaren last van droge lippen gehad. En 'opeens' heb ik dit niet meer, in iedergeval de onderlip niet meer. Ze zeggen dat speeksel de lippen uitdroogt, kan logisch klinken echter zit aan de binnenkant van de lip (het gedeelte wat meer in de mond zit) toch ook continue speeksel en droogt toch ook niet uit?

Mijn onderlip hing wel wat naar buiten als ik deze ontspande en werd dus blootgesteld aan buitenlucht waardoord deze altijd uitdroogde misschien? Ik kreeg dan ook altijd een soort scheiding te zien, een soort grens van het gedeelte van de lip wat buiten in de lucht hangt en het gedeelte wat zich meer in de mond bevind. Vanaf deze grens groeide dan de korstjes en velletjes.

De truc:

Ik span mn lippen voortaan meer samen, of ik doe mijn onderlip meer naar binnen toe waardoor deze meer aansluit op mijn bovenlip en zo niet 'in de lucht' hangt. Hierdoor word deze dus WEL meer bevochtigd door speeksel vanuit de mond (dus niet met mn tong nat maken maar gaat gewoon vanzelf door de mond).

Echter ik merk nu dat ik bijna geen last meer heb van een droge onderlip, voelt soepel aan en geen velletjes meer de afgelopen week. Normaliter had ik na een week al veel velletjes gehad en stond de lip strak.

Is dit speeksel dan toch geen boosdoener, of is het een ander verhaal als de lip continue word bevochtigd (waardoor het speeksel niet aan de lucht kan drogen)?

Ik denk nu dat ik mijn lip dus al mijn jaren verkeerd dicht / op elkaar deed.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2018, 22:06
Verwijderd
Ik denk dat het over het algemeen gewoon wat beter met je gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2018, 22:08
Verwijderd
Of dat je gestopt bent met labello en blistex enzo op je lippen te smeren.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.