Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 20:07
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Aankomende zaterdag 20 maart start het wereldbekerseizoen van het wielrennen, traditioneel met de 'Primavera', Milaan-San Remo. Deze langste klassieker (294 km.) langs de Italiaanse kust, gaat zoals te doen gebruikelijk weer over de Cipressa en de Poggio en finisht op de Via Roma in Italië. De wedstrijd is uiteraard live te volgens op televisie. Vorig jaar won Paolo Bettini, gegangmaakt door zijn ploeggenoot Luca Paolini, die derde werd. Mirko Celestino completeerde het podium.

Wie zijn dit jaar de kanshebbers voor de zege? En misschien een belangrijke vraag: wordt het weer een massasprint zoals in de jaren voor 2003 gebruikelijk was? Of is het tij gekeerd en krijgen we nu (misschien door een revolutie in het peloton?) een ander wedstrijdverloop?

Hieronder het parcours:

__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 22:26
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
De enige kanshebber is natuurlijk Max van Heeswijk
__________________
Como se dice..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:19
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 17-03-2004 @ 23:26:
De enige kanshebber is natuurlijk Max van Heeswijk
Max heeft zelf aangegeven zich geen kanshebber te voelen, maar dat kan natuurlijk schijn zijn. Ik denk dat er een massasprint komt, maar als dat niet het geval is zal een andere explosieve renner winnen. Bettini is erg sterk, maar iedereen zal dit jaar toch wel dubbel op hem letten, lijkt me. Maar hij kan het misschien zelfs op een sprint laten aankomen, aangezien hij Freire en Zabel klopt in de sprint. Maar goed dat was bergop.

Petachi is natuurlijk de grote favoriet als het op een sprint aankomt, omdat hij nog niet geklopt is in een massasprint dit jaar. Maar ik heb me twijfels of hij het wel redt na 300 km en de Pogio in de benen. Vorig jaar redde hij het ook niet in Parijs-Tours. Maar toen was hij wel over zijn topvorm heen. Hij hadt dat seizoen al bijna alles gewonnen wat voor hem haalbaar is.

Ik heb het zelf niet zo op Milaan-San Remo, maar het is toch wel weer de start van het WB-seizoen. Ik kijk uit naar de Ronde van Vlaanderen. Ik denk er aan om dit jaar langs het parcours te gaan staan. Lijkt me wel gaaf tussen al die Belgische wielergekken.

Als het een harde koers wordt (wat bijna nooit gebeurd) gok ik op Zabel. Hij is wel over zijn topsprint heen, maar in deze koers geef ik hem de grootste kansen.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:42
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Als de renners als Astarloa en Bettini vol doorgaan op de Poggio liggen Petacchi en Cipo te ver achter in de sprint, denk ik. Ik zou zeggen Bettini, want ook in een massasprint is hij zeker niet kansloos, enkel Petacchi en Cipo geef ik dan een goede kans, maar die zitten dan wellicht al te ver weg.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 20:32
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Toch Petacchi!
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 20:35
Tovenaar
Tovenaar is offline
Beter wint Astarloa, die heb ik namelijk wel in mijn wielerteam en heel veel anderen die aan die toto meedoen niet...
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 20:37
Verwijderd
let op Mark Renshaw
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 21:54
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik gok op een massasprint, gewonnen door Petachhi. The story continues...

Ahhhh nog bijna en dan is het zo ver! De klassiekers. Vlaandeners mooiste, LBL en of course Parijs-Roubaix, dé wedstrijd van het jaar voor mij!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 09:01
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Supermach schreef op 18-03-2004 @ 21:37:
let op Mark Renshaw
Huh?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 19-03-2004 @ 10:01:
Huh?
wordt de nieuwe Cooke
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:35
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Supermach schreef op 18-03-2004 @ 21:37:
let op Mark Renshaw
Volgens mij is dat meer een baanrenner, heeft het bij de junioren wel goed gedaan idd, maar heeft het bij de espoirs een stuk minder gedaan.

Freire denkt ook te kunnen winnen, maar ik schat zijn kansen niet al te hoog in. Hij is in het grote gedrang altijd iets minder. Hij zou in een groepje aan moeten komen. Heeft wel laten zien in de Tirreno dat hij bergop goed meekan, maar ook dat hij geklopt kan worden door Bettini in de sprint.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Hero_Zero schreef op 19-03-2004 @ 18:35:
Volgens mij is dat meer een baanrenner, heeft het bij de junioren wel goed gedaan idd, maar heeft het bij de espoirs een stuk minder gedaan.

Freire denkt ook te kunnen winnen, maar ik schat zijn kansen niet al te hoog in. Hij is in het grote gedrang altijd iets minder. Hij zou in een groepje aan moeten komen. Heeft wel laten zien in de Tirreno dat hij bergop goed meekan, maar ook dat hij geklopt kan worden door Bettini in de sprint.
hij was inderdaad baanrenner en heeft vorig jaar een contract bij FdeJ afgedwongen, hem werd verteld dat ie alleen in hele kleine wedstrijden mocht rijden de eerste 2 jaar, maar in enkele ritten trok ie de sprints zo goed aan, dat ie door Cooke als vaste aantrekker van de sprint is meegenomen naar wereldbeker wedstrijden
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:58
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Supermach schreef op 19-03-2004 @ 12:15:
wordt de nieuwe Cooke
kan, Renshaw kan iig nu als neo-prof al aardig sprinten. Als hij zich verder kan ontwikkelen kan hij een gevaarlijke concurrent van Baden Cooke worden
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:04
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Supermach schreef op 19-03-2004 @ 12:15:
wordt de nieuwe Cooke
Kd8 dat dat Allan Davis was
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:07
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ludo Dierckxens heeft met nog wat renners al 17 minuten voorsprong
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 20-03-2004 @ 13:04:
Kd8 dat dat Allan Davis was
je moet niet alles geloven wat je hoort
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:58
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Supermach schreef op 20-03-2004 @ 13:56:
je moet niet alles geloven wat je hoort
Allan Davis kan ook een gevaarlijke concurrent worden voor Cooke maar dan moet die wel in een team komen die hem beter naar voor kunnen loodsen. Moet die naar een niet spaans team.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:03
Verwijderd
Yes, eerste klassieker voor de Rabobank, Freire doet eindelijk waarvoor ie gehaald is. Schitterende reactie van Zable trouwens als ie ziet dat Freire hem langszij komt. Altijd mooi om een duitser te zien verliezen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2004, 16:24
PV
PV is offline
de buren hebben het weer goed gedaan *woont naast een Rabobank*
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:45
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Battigol schreef op 20-03-2004 @ 17:03:
Yes, eerste klassieker voor de Rabobank, Freire doet eindelijk waarvoor ie gehaald is. Schitterende reactie van Zable trouwens als ie ziet dat Freire hem langszij komt. Altijd mooi om een duitser te zien verliezen.
Zabel is 1 van de weinige Duitsers die ik het dat wel weer gun.
Heb alleen de finish gezien maar die was prachtig, ik zei nog tegen me pa dat Zabel niet gewonnen had maar dat die Freire hem net voorbij was en jawel ik had gelijk.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:39
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Goed zo Zabel, ga maar lekker rechtop zitten en juichen, dan kan Freire nog over je heen jumpen en de eerste wereldbekerwedstrijd dit seizoen voor Rabobank winnen!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:33
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Goeie wedstrijd van Dekker ook. Aangevallen op de Capo Berta en op de Cipressa, netjes. En hij sprintte nog mee (werd 11e), dus hij heeft zijn zinnen gezet op de Wereldbeker (de laatste keer dat dit klassement bestaat).

Petacchi: sprinten na bijna 300 km is toch wel even wat anders dan die korte ritjes in de Tirreno en de Giro. Geldt ook voor Max van Heeswijk denk ik, of hij zat gewoon te ver. Toch knap vijfde.

Rabobank is toch echt de ploeg van het seizoen. Goed gereden van de hele ploeg, goed afgemaakt door Freire. Verloor Freire vorig seizoen ook niet eens een sprint omdat hij te vroeg juichte? Dan heeft hij daar in ieder geval goed van geleerd.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 20:11
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Boogie schreef op 20-03-2004 @ 20:33:
Verloor Freire vorig seizoen ook niet eens een sprint omdat hij te vroeg juichte? Dan heeft hij daar in ieder geval goed van geleerd.
Was vorige week volgens mij, volgens echt de aller eerste echt grote overwinning van Freire bij Rabo?

Ik was ook blij om Dekker weer goed te zien rijden

En Bettine reed heel goed weg bij Vinokoerov
Citaat:
(de laatste keer dat dit klassement bestaat).
waarom?
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 23:46
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 20-03-2004 @ 21:11:



waarom?
vanwege de nieuwe pro-tour die er komt volgend jaar. Dan wordt de WB opgedoekt en wordt er een klassement gemaakt aan de hand van de wedstrijden meetellende voor de pro-tour.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 23:47
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Boogie schreef op 20-03-2004 @ 20:33:

Verloor Freire vorig seizoen ook niet eens een sprint omdat hij te vroeg juichte? Dan heeft hij daar in ieder geval goed van geleerd.
nope. Cipollini wel vorig jaar in de laatste rit van de Tirreno toen hij dacht dat hij won maar Freire nog voorbij jumpte zoals hij vandaag deed.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 12:56
Joy!
Avatar van Joy!
Joy! is offline
Mooie rit gisteren idd maar wel beetje schlemielig verlies van Zabel
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:31
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef op 21-03-2004 @ 00:47:
nope. Cipollini wel vorig jaar in de laatste rit van de Tirreno toen hij dacht dat hij won maar Freire nog voorbij jumpte zoals hij vandaag deed.
Hmz, ik heb het een keer gezien, eind vorig jaar meen ik. Vuelta? Parijs-Tours?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 20:03
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Zabel is een LOOSER
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 22:15
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 22-03-2004 @ 21:03:
Zabel is een LOOSER
Hij is (vandaag) al voor de 8e keer tweede geworden dit seizoen
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Spam
sextinction
52 27-03-2004 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.