Oud 20-06-2004, 19:54
Annoniempie
Annoniempie is offline
heeej
khad ff een vraagje
kvon VWO 4 best moeilijk
en nou wou'k ff vragen zijn der mensen die ook VWO gedaan hebben... en is VWO 5 nog moeilijker...
kheb namelijk vaak gehoord dat het jaar voor het examen het moeilijkst is maar ook dat de vierde het moeilijkst is...
wat vinden jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2004, 19:58
Litmanen
Avatar van Litmanen
Litmanen is offline
Ik vond het allemaal vrij makkelijk. Ik had niet het idee dat 5VWO moeilijker was dan 4 VWO.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:02
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
hmm, sommige scholen maken 4e moeilijker dan 5de en sommige weer andersom. ligt gewoon aan je school dus(denk ik)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat ligt aan bijvoorbeeld welke vakken je dit jaar al hebt gehad en afgesloten.
Wij hadden in de 4e alleen ma1 afgesloten, dus wij moesten in de 5e nog fa1, du1, anw, gs1 en ckv1
Dat was behoorlijk veel en ik vond vwo5 dan ook behoorlijk zwaar. Maar dat betekent niet dat je het niet kan halen. Iets meer inzet alleen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:54
Verwijderd
hee hier ben ik ook benieuwd naar, eigenlijk vond ik de vierde achteraf gezien wel zwaar. Maar dat komt vooral omdat ik al veel vakken als levo, gs1, ma en anw afsluit. Ik kreeg alles op mijn bord dit jaar.
Gelukkig volgend jaar rustiger, iig dat hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:01
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
de 4e en alles daarvoor was gewoon zooo simpel
en in de 5e moet je opeens opgaves maken om voldoendes te halen

zo was het bij mij

maar er waren in de 4e bij mij in de klas wel een heleboel mensen die kutcijfers haalden en nog hard werkten ook, en die mensen deden het juist vet goed in de 5e omdat ze al vet hard aan het werken waren. Het is niet echt moeilijker ofzo, maar wel meer, en een beetje oefening voor het proefwerk heb je wel nodig in de 5e
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:21
brittje
brittje is offline
'k vond de vijfde duidelijk zwaarder dan de vierde: veel meer PO's enzo, maar goed; als je de vierde goed doorlopen hebt, lukt de vijfde ook vast wel!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond de vierde vrij gemakkelijk, zeker vergeleken met de vijfde. Ik vond vakken als maatschappijleer en anw niet zo moeilijk en daar lag bij ons de nadruk op in de vierde. Bij ons wordt er in de vijfde pas echt goed begonnen met je profielvakken en dat vond ik zwaarder dan die algemene vakken uit de vierde. Ik vond de zesde ook nog onverwacht zwaar maar dat kwam vooral omdat wij Duits 1 en Frans 1 pas in de zesde afsloten en ik had daar heel veel moeite mee en omdat het psychisch niet lekker ging.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:45
NN
NN is offline
Ik vond VWO 4, 5 & 6 goed te doen, maar ik denk dat VWO 5 toch wel het zwaarste was van de jaren vanwege de drukte met handelingsdelen, PO's, etc..
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:48
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Ik vond v5 niet zozeer moeilijker dan v4, maar wel veel drukker. tegenover de vijfde en zesde was de vierde echt een relaxt jaar vond ik. Maar idd, als je de 4e goed hebt gehaald, dan lukt de 5e ook zeker wel.
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 20-06-2004 @ 22:48 :
Ik vond v5 niet zozeer moeilijker dan v4, maar wel veel drukker. tegenover de vijfde en zesde was de vierde echt een relaxt jaar vond ik. Maar idd, als je de 4e goed hebt gehaald, dan lukt de 5e ook zeker wel.
Qua niveau valt v5 wel mee... Maar de "workload" was inderdaad wel superhoog. Veel werkstukken in het 3e kwartaal bijvoorbeeld. En dan ook nog eens een hele zware toetsweek aan het eind.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 23:38
Verwijderd
Nee, het is verschrikkelijk eenvoudig. Ongeveer vergelijkbaar met VWO4 - bedroevend laag niveau, maar je moet wel af en toe een dagje steken in een praktische opdracht of boekverslag.

VWO6 is overigens het makkelijkste jaar uit het VWO.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 04:10
RD
Avatar van RD
RD is offline
de 5e en 6e jaargang heb ik als 'zwaarste' jaren ervaren, maar als je de jaren daarvoor fatsoenlijk door bent gekomen moet je de laatste twee ook wel aankunnen
__________________
Did you ever realize that God spelled backwards is dog?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:53
Verwijderd
Dat is naar mijn mening erg afhankelijk van de school. Zo heb ik bijna al de vakken die je voortijdig afsluit al in de 4e afgesloten, dit houdt dan echter wel in dat ik een heel druk rooster had. Drie uur Frans, drie uur Duits, drie uur ANW, een uur geschiedenis. De werkdruk was dus best wel hoog, wat betreft handelingsdelen, SE-toetsen en praktische opdrachten. Het niveau echter was goed bij te benen naar mijn mening, het was niet echt moeilijk. Dus de werkdruk was bij mij op school in de 4e heel hoog, maar het niveau daarentegen was goed te doen.

Nu heb ik net de 5e met succes afgesloten en mijn indruk was dat ik het veel minder druk had. De enige handelingsdelen waren de gebruikelijke boeken voor Nederlands en Engels, maar voor de rest was het op dat gebied erg rustig. Praktische opdrachten waren er misschien iets meer dan in de 4e, maar ze waren vooral groter. Zo kregen we voor wiskunde een enorme praktische opdracht en ook eentje voor geschiedenis (keuzevak) die heel veel tijd in beslag nam (een soort oefening voor pws). Het niveau ging ook niet echt super omhoog. Alleen biologie ervoer ik als een stuk lastiger dan de 4e, maar de rest was best goed te doen.

Het is dus erg afhankelijk van de school waar je op zit hoe zwaar je het krijgt in de 5e. Hoe het bij jou op school is, weet ik natuurlijk niet. In ieder geval veel succes!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:36
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik vond 4vwo moeilijker dan 5vwo. Maak je niet te druk van tenvoren. Go for it!
Niet gaan lopen twijfelen of je het wel kan enzo. daar schiet je niks mee op. Doe gewoon je best, je bent al een heel eind gekomen!
Heel veel suc-6 en ik heb er alle vertouwen in dat het je gaat lukken!
Liefs Magic_STAR*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:51
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ligt ook aan je profiel. Bij alle profielen is de verdeling van de uren over de jaren weer anders. En dat verschilt ook per school. Net als het afsluiten van gemeenschappelijke vakken.

Ik vond het wel zwaarder, maar nog steeds niet zwaar. Ik heb dit jaar zeker weten minder hard gewerkt dan vorig jaar. (ligt wel aan mijn eigen houding, hoor) Ik had gewoon meer lesuren, dus langere dagen. En meer handelingsdelen en praktische opdrachten. Dat vond ik het grootste verschil. Maar de N&T'ers en N&G'ers hadden een veel lichter rooster, dusja: dat verschilt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:26
Annoniempie
Annoniempie is offline
Hi
kzie ut volgend jaar wel.... iig bedankt voor de reacties
ik sluit volgend jaar duits-1 en frans-1 ckv af maatschappijleer en anw ook voglens mij.
en dit jaar heb ik geschiedenis afgesloten
en verder heb ik mijn profiel vakken NG krijg in de 6e pas scheikunde 2
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-06-2004 @ 21:01 :
de 4e en alles daarvoor was gewoon zooo simpel
en in de 5e moet je opeens opgaves maken om voldoendes te halen

zo was het bij mij

Het is niet echt moeilijker ofzo, maar wel meer, en een beetje oefening voor het proefwerk heb je wel nodig in de 5e
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2004, 13:29
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
5V is naar mijn mening verreweg het moeilijkste jaar, maar troost je met de gedachte dat als je de vijfde eenmaal gehaald hebt, de zesde een makkie is.
Volgens mij ligt het er niet echt aan welke vakken je al in de vierde afgesloten hebt want de vakken die je niet met het CSE afsluit zijn over het algemeen toch de gemakkelijkere vakken, alhoewel je er natuurlijk wel tijd in moet steken
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 15:50
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik vond het op zich even zwaar, maar dat komt omdat ik in de 4e nog handelingsdelen voor duits, frans en engels moest maken en in de 5e niet meer. En in de 5e hoefde ik geen boekverslagen meer te maken, in de 4e wel. Als dat niet veranderd zou zijn, zou ik de 5e inderdaad zwaarder vinden.

Toetsweken vind ik stressvoller omdat er meer schoolexamentoetsen in zitten, meer dossieropdrachten door het jaar heen, en het is nog meer van: zoek het zelf maar uit, waardoor ik meer dingen op het laatste moment deed.

Maar over het algemeen denk ik, dat als je de vierde kan met redelijke cijfers (geen vijfjes en zesjes maar eerder zesjes en zevens), dan moet de vijfde ook gewoon lukken.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:00
puto
puto is offline
bij ons in de omgeving is 5vwo moeilijker. (iederen die ik ken vindt 5de moeilijkst)
het is misschien moeilijker maar niet per se moeilijk.
Als je 4vwo al best moeilijk vond, is het beste wat je kan doen gewoon goed bijblijven (!!) en gewoon elke dag een klein beetje huiswerk doen.
moet lukken =)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:01
fractuur
fractuur is offline
De 5de vomd ik echt veel zwaarder dan de vierde. Hoewel je minder vakken hebt, ga je dieper op je profielvakken in, en ik geloof dat in het algemeen geldt dat in V5 de meeste stof wordt behandeld. En natuurlijk is het PTA verrot ingedeeld, maar dat zal je na de vierde wel gewend zijn.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:07
Verwijderd
de 5e is qua niveau niet echt moeilijker.. Je wordt alleen doodgegooid met werkstukken en PO's, daar gaat redelijk wat meer tijd in zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:54
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
toen ik hoorde wat ik in 5v allemaal moest doen dacht ik dat het heel zwaar zou worden maar dat viel uiteindelijk best wel mee, ik heb eigenlijk voor de meeste vakken niet zoveel uitgevoerd.
Het was een leuker jaar dan de 4e vond ik.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 19:57
Verwijderd
4 vwo was lastig omdat het ff wennen is aan het studiehuis. op mijn school hadden ze in de voor de 4e heel erg veel verslagen en andere prajtischeopdrachten gepland en die vergen veel tijd. daarom vond ik over mijn hele schoolperiode gezien de 4e het moeilijkst

als je de 4e heb gehad dan lukt de 5e ook wel denk ik. althans dat was zo bij mij (bij sommige anderen niet...) en de 6e stelt echt niks voor. als je de jaren t/m de 5e een beetje je best hebt gedaan kun je het allemaal laten varen in de 6e
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2004, 23:37
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
La Chupacabra schreef op 21-06-2004 @ 19:57 :
als je de 4e heb gehad dan lukt de 5e ook wel denk ik. althans dat was zo bij mij (bij sommige anderen niet...) en de 6e stelt echt niks voor. als je de jaren t/m de 5e een beetje je best hebt gedaan kun je het allemaal laten varen in de 6e
jah was bij mij ook zo
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:06
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
Het is heel afhankeleijk van de school sommige scholen zorgen ervoor dat je veel vakken al in de 4e afsluit en andere weer in de 5e.
bij mij op school moeten we al die onzin vakken ook nog in de 5e doen. das me dus iets te veel geworden. maar de school waar ik volgend jaar heen ga, heeft dat weer helemaal anders en daar ligt de nadruk dus vooral op de 4e. (dus erg afhankelijk van je school).
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 14:15
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Bij was het even moeilijk, of even makkelijk.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 22:53
Nebula
Nebula is offline
Ik vond vwo 4 verreweg het zwaarste jaar. Maar dat had waarschijnlijk meer te maken met mijn psychische gesteldheid dan met de vakken, de stof e.d. van dat jaar. Het 5e jaar ging mij al een stuk beter af en terugkijkend op vwo 6 was dat jaar eigenlijk nog ontspannener.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:48
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
5e vond ik zwaarder dan de 4e, maar dat komt omdat ik in de 4e nog veel repetitie's en so's had. In de 5e krijg je alleen maar schoolexamens, en daar moet je dus echt een voldoende voor halen.In de 4e kreeg ik wel meer huiswerk(heel veel).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:09
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik vond 4 vwo zwaarder dan 5 vwo. Kwam misschien ook wel omdat ik er dit jaar in 5 vwo echt iets aan gedaan heb, en voorgaande jaren niet echt.

Edit: Het hangt idd van je school af, in 4 vwo blijven er bij ons dan ook meer mensen zitten, en stappen er meer over naar havo, dan in 5 vwo.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 11:44
Verwijderd
ik vind de vierde eerlijk gezegd niet eens moeilijk, ik merk wel dat het meer werk is, maar ik sta er zelfs beter voor dan vorig jaar, waarschijnlijk omdat je juist meer werk te doen hebt (vooral CKV, ANW, Nederlands en Filosofie)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:44
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline
De 4e was voor mij erg moeilijk. Ik werkte me rot dat jaar en ging op het nippertje over. In de 5e daarentegen noteerde ik zelfs niets op in mijn agenda en ging met gemak over.
__________________
Hikikomori {T_T}
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:14
Verwijderd
Dat hangt er vanaf wat voor vakken je hebt, wat voor profiel. En van de school. Ik heb ergens het idee dat ik de onderbouw moeilijker vond dan de bovenbouw. Je moest in de onderbouw meer doen, echt huiswerk maken en er werd echt les gegeven. Voor de talen moest je nog grammatica regels leren. Ik wist ook meer dingen toen.. zeker van de talen.

In de bovenbouw werd amper nog les gegeven.. leraren die de halve les de klas uit liepen.. in mijn herinnering was het 1 grote wanorde (ligt vast aan de school ). En huiswerk werd niet meer gecontroleerd, dat was niet meer boeiend. En voor de talen kreeg je zo af en toe eens een tekst waar je je woordenboek lekker bij mocht houden, zodat je alles gewoon op kon zoeken.

Ik kan me voorstellen dat het zwaarder is als je een profiel hebt waarbij je wél grammatica regels van de talen moet kennen, of als je bijv. latijn of grieks erbij hebt, of als je havo doet, want dan moet je ook meer van de talen weten.

Maar terugkomend op je vraag.. in de 4e sluit je een aantal vakken af, toch? Ik geloof geschiedenis.. nou ja, dat scheelt ook alweer een stuk. Zorg iig dat je alles goed bijhoudt, zodat je niet in de knoop komt.

succes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:23
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mijn ervaring is:

Het is niet veel moeilijker, wel veel meer.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 11:45
The0
The0 is offline
Ik vond persoonlijk vwo5 met afstand het rotste jaar. (N&T profiel). Er kwam ineens ZO veel op je af en allerlei werkstukken en POs en weetikwatallemaal.

Maar t blijft goed te doen. Succes!
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2004, 12:25
Verwijderd
Nee, ik vond 5VWO een eitje, heb het eerste halfjaar niets uitgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 14:59
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Citaat:
The0 schreef op 25-06-2004 @ 11:45 :
Ik vond persoonlijk vwo5 met afstand het rotste jaar. (N&T profiel). Er kwam ineens ZO veel op je af en allerlei werkstukken en POs en weetikwatallemaal.
Ik heb dan N&G maar inderdaad: veel werkstukken, PO's en presentaties. 5 VWO vond ik niet moeilijker, maar je moet gewoon net even wat harder ervoor werken.
__________________
You're the puppet. I pull the strings. Don't think it's the other way around...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:51
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Op zich viel het VWO best el mee, maar bij mij was het in ieder geval zo dat ik het in 5 VWO verreweg het drukst had. Hoge werklast, veel dingen in korte tijd moeten doen etc.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 14:31
Verwijderd
Ik vond vwo5 een stuk zwaarder dan de vierde klas, maar dat komt waarschijnlijk door het systeem bij ons op school.

Op mijn school sluit je namelijk in de 4e je 'basisgedeelte' af. Dat wil zeggen Frans1, Duits1, geschiedenis1 en ANW.
In de 5e klas wordt pas 'echt' begonnen met de profielvakken. In de 4e had ik bijvoorbeeld 2 uur wiskunde, natuurkunde en scheikunde en geen bio, terwijl ik dit jaar in de vijfde 7 uur wiskunde, 4 uur natuurkunde, 3 uur scheikunde en 5 uur biologie had.

In de vierde heb ik eigenlijk alleen een paar heel simpele praktische opdrachten moeten doen. Wel veel schoolexamens, maar die waren erg makkelijk.
Dit jaar in de vijfde heb ik (en al mijn klasgenoten) eigenlijk de profielstof van de 4e en 5e klas in 1 jaar gedaan + 3 (dit keer wel moeilijke) praktische opdrachten.

En dan kwam er nog bij dat ik zo mogelijk nog minder me inspande voor school dan in de vierde, dus dat maakte het nog eens extra pittig.

Het is niet echt moeilijker, maar ik moest wel wat harder werken om alles bij te houden, omdat het wel meer was.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 16:08
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2004 @ 12:25 :
Nee, ik vond 5VWO een eitje, heb het eerste halfjaar niets uitgevoerd.
Ik ook niet.. aan het einde werd het wel moeilijker dan ik verwacht had, dus toen moest ik er opeens een heleboel bijwerken etc Dus zorgen dat je bij blijft, dan moet het wel goed gaan..
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 12:33
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 27-06-2004 @ 14:31 :
In de 4e had ik bijvoorbeeld 2 uur wiskunde, natuurkunde en scheikunde en geen bio, terwijl ik dit jaar in de vijfde 7 uur wiskunde, 4 uur natuurkunde, 3 uur scheikunde en 5 uur biologie had.
Wow

Zoals iedereen hier al zegt, ligt het eraan wanneer je welke vakken afsluit en welk profiel je hebt. Maar ik denk dat de 5e over het algemeen zwaarder is. Bij ons op school is het zo dat in de 5e vakken als Duits en Frans worden afgesloten én dat de profielvakken een stuk zwaarder worden. De vijfde klas is dus zwaarder bij ons.
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 13:36
Verwijderd
vwo 5 is niet moeilijker, maar eerder zwaarder dan vwo 4..
in vwo 4 was ik nog niet eens zo met het examen bezig.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:23
kraagje
kraagje is offline
het is allemaal niet heel moeilijk, het is vooral veel!! bij ons op school zijn de mensen met maatschappij profiel in fr 5fr de sjaak vet veel po's en werkstukken mensen met NG en NT hoeven echt bijna niets te doen allen sommen maken (of niet). Doordat ik van school gewisseld ben hoef ik dit jaar allleen maar mn profiel vakken te volgens en een half jaar ML fa1 en dui1 moet ik ooit nog een keertje afsluiten!!
Als ik alles zou bijhouden dan zou dit jaar nog veel makkelijker zijn!! en in de 4de is het niet echt moeilijk het is gewoon veel en je hebt het druk maar omdat niets echt heel moeilijk is (ik denk aan gesch1, ANW KCV etc, gewoon uit je hoofdleer werk) is het allemaal best te doen!!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:33
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik vond 4 vwo moeilijk qua stof en omdat we 4 vakken af moesten sluiten aan het eind van het jaar.
5 vwo daarentegen was niet echt moeilijk, maar véél: veel po's en boekverslagen en dan tussendoor ook nog enorm veel proefwerken.
6 vwo daarna was echt een eitje... heerlijk dat je geen proefwerken meer hebt en je je alleen op de po's en het profielwerkstuk hoeft te richten -en het centraal examen natuurlijk, maar die zorg komt later in het jaar pas-
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:26
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 28-06-2004 @ 15:33 :
6 vwo daarna was echt een eitje... heerlijk dat je geen proefwerken meer hebt en je je alleen op de po's en het profielwerkstuk hoeft te richten -en het centraal examen natuurlijk, maar die zorg komt later in het jaar pas-
Geen proefwerken meer in 6 vwo? Die hadden wij wel.

Ik vond 6 vwo een stuk moeilijker dan 5 vwo. Maar dat ligt ook aan mijzelf, het was het eerste jaar dat ik huiswerk maakte Dus het kostte me nu allemaal wat meer tijd. Voor een aantal vakken was de stof ook erg slecht gepland, waardoor het erg veel was. Voor scheikunde moesten we bijvoorbeeld in de 6e nog de helft doen van de totale stof die we voor het examen moesten kennen.

Als ik in de 5e meer mijn best had gedaan, had ik het misschien wel zwaarder gevonden. Mijn cijfers zijn dat jaar wel echt gekelderd, maar gelukkig had ik in de 4e redelijke cijfers gehaald. Dus misschien was het wel moeilijker.

In de 5e ga je je meer op je profielvakken richten, want een deel van de gemeenschappelijke vakken heb je dan al afgesloten. Dus als je profielvakken je veel moeite kosten, zal de 5e misschien wel moeilijker zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:44
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
5 vwo is het moeilijkst. Je gaat je dan echt met dingen van examenniveau bezig houden, als voorbereiding op de 6e. Daarom heb ik de 6e ook als makkelijker dan de 5e ervaren. In de 6e is er nog maar weinig diepgang, uitbouwing, etc, van nieuwe stof. Het is vooral meer van hetzelfde, ook al ligt het niveau misschien iets hoger en heeft het misschien een iets andere vorm. Terwijl je in de 5e nog veel nieuwe dingen krijgt. Maar het is niet iets dat je niet aankan als je 4 vwo ook makkelijk aankon.

Ik was in de 5e maar net over, maar ben nu met een mooie lijst geslaagd
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 29-06-2004 @ 16:26 :
Geen proefwerken meer in 6 vwo? Die hadden wij wel.
Echt proefwerken of bedoel je schoolexamens. Proefwerken hebben namelijk geen zin meer omdat die voor je overgang tellen en je kan niet meer overgaan in het examenjaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:35
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-07-2004 @ 14:47 :
Echt proefwerken of bedoel je schoolexamens. Proefwerken hebben namelijk geen zin meer omdat die voor je overgang tellen en je kan niet meer overgaan in het examenjaar.
Ik bedoelde schoolexamens, wij hebben vanaf het begin van de 4e namelijk alleen maar schoolexamens gehad, dus ik noem schoolexamens eigenlijk altijd gewoon toetsen (of proefwerken). Als Bellenblaas bedoelde dat ze in de 6e geen overgangstoetsen meer had, zie ik niet in wat daar zo "heerlijk" aan is.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:06
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik vond het absoluut niet moeilijk, eigenlijk. Niet moeilijker dan voorgaande jaren, iig. Het was alleen meer werk misschien, maar niet echt moeilijker.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VMBO-TL naar HAVO = HELP!
Sjonsjaak
34 19-08-2011 19:06
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 13:49
Studeren HBO of VWO 5
Lex-o
25 09-03-2006 13:37
Algemene schoolzaken overstap HAVO 5 -->VWO 5
mij1985
4 11-08-2005 23:28
Algemene schoolzaken Versneld vwo.
Liss
22 05-05-2004 13:21
Algemene schoolzaken 5 & 6 VWO in 1 jaar....
Severus
31 14-07-2003 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.