Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2017, 07:25
xDiamondAim
xDiamondAim is offline
Hallo iedereen ik weet niet wat ik nu moet doen want gisteren toen ik naar huis ging kreeg ik mijn voet tussen de spaken van mijn voorwiel en nu nog steeds kan ik heel moeilijk lopen en doet het heel veel pijn ik kon gisteren bijna nauwelijks lopen omdat het zoveel pijn doet en mijn voet is ook helemaal blauw en dik, ik ben trouwens ook op mijn rechterhand heel erg hard gevallen dus daar heb ik ook best veel pijn maar het is niet blauw
Weet iemand wat ik moet doen ?
X
Met citaat reageren
Oud 05-10-2017, 08:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ga ermee langs de huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2017, 08:36
Verwijderd
Wat verwacht je nou van ons dan? Magisch instralen? Het is stuk, er moet naar gekeken worden door iemand die er verstand van heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2017, 11:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Voet tussen spaken is een naar ongeluk, daar kan je echt lelijk dingen mee kapot maken. Naar de dokter dus.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 09:57
Hanna15
Avatar van Hanna15
Hanna15 is offline
Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad, die had zn voet gebroken en moest op krukken. Als ik jou was zou ik dus naar de huisarts gaan of gelijk naar het ziekenhuis om foto's te laten maken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 10:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan niet gelijk naar het ziekenhuis om foto's te maken. Daar heb je een verwijzing van de huisarts voor nodig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Je kan niet gelijk naar het ziekenhuis om foto's te maken. Daar heb je een verwijzing van de huisarts voor nodig.
Wedden van niet?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 20:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Wedden van niet?
Via de spoedpost kom je een heel eind. Maar de gebruikelijke (gewenste) manier is om eerst langs de huisarts te gaan
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Via de spoedpost kom je een heel eind. Maar de gebruikelijke (gewenste) manier is om eerst langs de huisarts te gaan
Ach hou even op zeg. Ik ga een gokje doen dat niet eens de meeste foto's gemaakt worden naar aanleiding van directe doorverwijzing van een huisarts. Laat staan dat het de meest gewenste manier is. In dit geval had er direct langs de HAP of SEH gemoeten, die dan wel een foto hadden besteld. Dat is niet minder gewenst of gebruikelijk dan de andere wegen. Srsly, Ieke help me want deze mensen begrijpen echt geen enkele kak van hoe ons zorgstelsel in elkaar zit (of fucking logica).
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 20:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
HAP is toch huisartsenpost? Dat is dan in principe ook via de huisarts
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 20:55
Verwijderd
Die sturen je door naar de SEH en daar wordt een foto besteld.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 20:58
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Die sturen je door naar de SEH en daar wordt een foto besteld.
Klopt. Maar toch is het wenselijk om eerst langs je huisarts te gaan zodat niet elke hypochonder met een blauwe plek op zijn been op de SEH terecht komt waar het vaak facking druk is
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Maar toch is het wenselijk om eerst langs je huisarts te gaan zodat niet elke hypochonder met een blauwe plek op zijn been op de SEH terecht komt waar het vaak facking druk is
Als je met je been tussen de spaken komt mag je 112 bellen. Srsly, ga de toch al te veel te lage zorgvraag niet nog lager maken. Mensen wachten veel te lang vanwege onder andere dit soort gezever.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 22:24
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Die sturen je door naar de SEH en daar wordt een foto besteld.
Er zijn huisartsenposten waar de huisartsen zelf foto’s kunnen aanvragen, dus het ook in het weekend enzo niet meer via de SEH hoeft. Zutphen doet het en nog enkele andere, maar dat is lang niet overal. Scheelt wel een hoop op je eigen risico.
Ze zullen wel snel foto’s van spaakverwondingen maken, aangezien je daar nare dingen van ziet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 22:49
Verwijderd
Ja. In Zwolle kan het ook door de hap geregeld worden. Door mijn huisarts is het ook eens direct geregeld. Maar dat betekent absoluut niet dat er een preferente manier is. Dat zou impliceren dat mensen kiezen wanneer ze ergens last van zouden kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 22:50
Verwijderd
Misschien in vroeger tijden toen iemand de foto's nog daadwerkelijk moest ontwikkelen maar het is echt allemaal digitaal nu. Hoe meer foto's hoe goedkoper het wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2017, 23:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja. In Zwolle kan het ook door de hap geregeld worden. Door mijn huisarts is het ook eens direct geregeld. Maar dat betekent absoluut niet dat er een preferente manier is. Dat zou impliceren dat mensen kiezen wanneer ze ergens last van zouden kunnen krijgen.
Voor foto’s moet er een aanvraag van een dokter zijn aangezien daar officieel de uitslag heen gaat, waarna die dokter moet beslissen wat er gaat gebeuren. Of de hap, SEH of gewone huisarts het aanvraagd maakt weinig uit, alleen voor de samenleving als geheel is die laatste het goedkoopste (los van de kosten van de foto zelf).
Als de voet niet teveel beschadigd is en je kan erop lopen zou ik zeggen van ga eerst naar de huisarts (HAP buiten kantoortijden) en laat die beoordelen of er een foto nodig is.

Citaat:
Misschien in vroeger tijden toen iemand de foto's nog daadwerkelijk moest ontwikkelen maar het is echt allemaal digitaal nu. Hoe meer foto's hoe goedkoper het wordt.
De kosten zitten ook vast niet in de foto zelf, idd alles digitaal en dan worden de kosten voor de apparatuur per foto lager als je er meer maakt. Het stukje mensenwerk is wel prijzig, bemoeien zich op de radiologie al minimaal 3 mensen met 1 foto.
Meer foto’s is natuurlijk niet persee beter of aan te raden. Je moet imo onderzoek alleen maar doen als het consequenties heeft voor je beleid.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Sterven onder de zon.
ExpoRules
9 26-04-2011 14:11
De Kantine Feitjes/weetjes/wist je datjes over jezelf.
Missy
500 30-09-2009 18:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leve, leve het begin van de politiestaat
Gebakken Lucht
29 05-04-2004 18:17
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.