Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2004, 17:39
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
Hey ik weet echt niet meer wat ik moet doen ik zal vertellen wat ik bedoel..
Ik had eerst een hele goede vriend, maar hij was psychisch
niet in orde dat kwam vooral door zijn verleden, maar op een gegeven moment is hij zo gek geworden dat hij een 78 jarige man heeft vermoord, ik was er helemaal kapot van het heeft ook in de krant gestaan " de damrifmoord" hij belde me af en toe op huilend zeggend hij kon er niks aan doen en dat die man hem wou verkrachten dat het zelf verdediging was, ik las toen gister in de krant hij is veroordeeld tot anderhalf jaar cel straf plus een boeten 1000 euro, en hij word daarna terug gestuurd naar zijn eigenland, ik ben daar helemaal kapot van.
maar wat ik vandaag te hore kreeg is dat een andere vriend van mij bijna iemand heeft vermoord, hij heeft een jongen twee keer gestoken en nog 1cm verder en die jongen was overleden.
die jongen zit nu in de gevangenis ( ook een goede vriend van me)
met ook een niet zo'n goed verleden, maar als hij vrijkomt wilt de hele buurt van hem , hem vermoorden, ik ben er zo kapot van kan iemand me toch helpen ik ben emotioneel een wrak geworden en ik vind het zo erg dat persé MIJN vrienden dit overkomt, het maakt me zo depressief, en al die leuke herinderingen krijg ik gewoon niet meer uit me hoofd tussen ons waarbij de laatste vriend die ik heb beschreven me ex is.

hebben jullie tips, want het enige wat ik doe is huilen ik weet het gewoon niet meer ik zie het echt niet meer zitten want stel je voor dat ze hem ECHT vermoorden, waar sta ik dan?
__________________
;)I'm tha girl in your dreams i'm benz wit tha 20's I'm tha thug in your life Got ya hooked coz I'm bringing everything you like
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2004, 17:45
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
misschien dat het helpt als je er echt eens met iemand over kan praten, huilen en dat je alles eruit kan gooien en dat diegene je kan helpen. ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en hou vol.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:45
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
uhm..ja

ik vraag me eigenlijk maar 1 ding af..Je schrijft: "ik vind het zo erg dat persé MIJN vrienden dit overkomt " Wat nou overkomen, ze doen het toch echt zelf. Ik denk trouwens niet dat ze hem vermoorden, dan zijn ze zelf namelijk net zo..

maar goed, dan blijft het nog wel klote voor je, en idd praten en het eruit gooien...
Misschien lucht dat op.

xx
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:49
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
nou ze gaan hem echt wel vermoorden
ik ken die mensen, en ze menen dit.
en ja je hebt gelijk maar ik bedoel het niet zo
ik bedoel het anders want het zijn vrienden van MIJ
ik bedoel waarom overkomt het niet iemand anders zijn vriend dat ze zulke dingen doen
__________________
;)I'm tha girl in your dreams i'm benz wit tha 20's I'm tha thug in your life Got ya hooked coz I'm bringing everything you like
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 17:55
Verwijderd
Ze doen het idd. zelf dus ze moeten maar opkomen voor hun eigen daden. Hoezo wordt hij het land uitgezet dus hij is hier illegaal? Dat is ook niet zo best, maar ik kan je maar 1 adviezen geven en ga een beetje met de normalere mensen van je leeftijd om. Die hebben meestal geen problemen en gaan normaal naar school en op zaterdag gezellig uit enzo.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 19:55
littlegurl
littlegurl is offline
Het lijkt me moeilijk dat 2 van jou vrienden dit overkomt. Maar daarvoor hoef je die herinneringen toch niet uit je hoofd te zetten? Blijf lekker dromen over hoe ze vroeger waren!
Maar ga daarbij wel door met je leven, zoek nieuwe contacten en probeer er zoveel mogelijk over te praten. Het is niet makkelijk wat je meemaakt en andere mensen zullen daar zeker begrip voor hebben, dus lucht je hart!
Sterkte!
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 19:59
Snellius
Avatar van Snellius
Snellius is offline
Zoek nieuwe 'vrienden'. Geen psychische malloten, excuses voor het weinige respect dat ik hier opbreng.
__________________
And if it gets to be obscene, yeah I am a human being
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 22:58
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Snellius schreef op 13-04-2004 @ 20:59 :
Zoek nieuwe 'vrienden'. Geen psychische malloten, excuses voor het weinige respect dat ik hier opbreng.
Helaas hebben moordenaars en andere "psychische malloten" geen sticker op hun hoofd waar dat op geschreven staat.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 23:16
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Leuke herinneringen moet je gewoon houden, jij kent ze als leuke personen, er is nix mis mee om dat zo te blijven herinneren.

Kan je wat meer achtergrond geven? Wat is zijn verleden dan, uit welk land komt ie, was ie asielzoeker dat ze hem zomaar terug kunnen sturen? en die tweede vriend, waarom heeft ie die andere jongen gestoken en wie was die jongen?

Als je geen zin hebt om dit allemaal te beantwoorden begrijp ik dat ook, maar ik denk dat het voor jezelf ook helpt om het op te schrijven, op die manier kan je het ook voor jezelf 'n beetje op een rijtje zetten en weet je waar je aan toe bent.

in ieder geval veel sterkte ermee, ik hoor het wel

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 23:18.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 07:59
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Snellius schreef op 13-04-2004 @ 20:59 :
Zoek nieuwe 'vrienden'. Geen psychische malloten, excuses voor het weinige respect dat ik hier opbreng.
Jah idd, waar haal jij je vrienden dan vandaan? Waarschijnlijk ni in de goeie hoek....
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:32
Snellius
Avatar van Snellius
Snellius is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 14-04-2004 @ 08:59 :
Jah idd, waar haal jij je vrienden dan vandaan? Waarschijnlijk ni in de goeie hoek....
Ze zwaaien iig niet met messen in het rond. Wil je nu serieus gaan beweren, dat het normaal is als je in dat soort kringen verkeert?
__________________
And if it gets to be obscene, yeah I am a human being
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:34
Snellius
Avatar van Snellius
Snellius is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 13-04-2004 @ 23:58 :
Helaas hebben moordenaars en andere "psychische malloten" geen sticker op hun hoofd waar dat op geschreven staat.
Och, ze wist al dat haar 'vriend' psychische problemen had, volgens mij heb je dan geen sticker nodig
__________________
And if it gets to be obscene, yeah I am a human being
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:13
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Snellius schreef op 14-04-2004 @ 18:34 :
Och, ze wist al dat haar 'vriend' psychische problemen had, volgens mij heb je dan geen sticker nodig
Dus dan moet ze er maar niet mee omgaan?
Sorry, maar dat vind ik toch een beetje primitief
Mensen steunen elkaar nou eenmaal... dus eigelijk vertel je nu dat het fout is dat ze andere mensen wil steunen?

@ topicstarter... kun je met die jongen in de gevangenis erover praten? als hij het weet, kan hij daar vast iets aan laten doen bij de politie...

veel sterkte meid ({)

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:32
Snellius
Avatar van Snellius
Snellius is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 14-04-2004 @ 19:13 :
Dus dan moet ze er maar niet mee omgaan?
Sorry, maar dat vind ik toch een beetje primitief
Mensen steunen elkaar nou eenmaal... dus eigelijk vertel je nu dat het fout is dat ze andere mensen wil steunen?

@ topicstarter... kun je met die jongen in de gevangenis erover praten? als hij het weet, kan hij daar vast iets aan laten doen bij de politie...

veel sterkte meid ({)

Liefs,
Ruud
Je mag er best mee omgaan, maar als ze dan eens iemand neersteken, moet je daar ook niet van opkijken
Steun mensen, die nog te helpen zijn, niet mensen, die in staat zijn tot moorden.
__________________
And if it gets to be obscene, yeah I am a human being
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:33
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Snellius schreef op 14-04-2004 @ 19:32 :
Je mag er best mee omgaan, maar als ze dan eens iemand neersteken, moet je daar ook niet van opkijken
Steun mensen, die nog te helpen zijn, niet mensen, die in staat zijn tot moorden.
zo'n beetje iedereen is in staat tot moorden
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:16
Snellius
Avatar van Snellius
Snellius is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 14-04-2004 @ 20:33 :
zo'n beetje iedereen is in staat tot moorden
Ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel, iedereen is daarin toe in staat, maar velen laten zich er echter toch afzijdig van en houden zich er niet mee bezig.
__________________
And if it gets to be obscene, yeah I am a human being
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 23:53
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Snellius schreef op 14-04-2004 @ 21:16 :
Ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel, iedereen is daarin toe in staat, maar velen laten zich er echter toch afzijdig van en houden zich er niet mee bezig.
ik weet inderdaad wat je bedoelt maar hij was psychisch niet in orde en dat een moord het gevolg is kan je echt niet altijd zien aankomen. Verder vind ik er niets mis mee om bevriend te zijn met iemand die psychische problemen heeft, om iemand nou af te stoten omdat ie een traumatische jeugd heeft gehad..

als lil weedy girl nou ook nog zou reageren, ze vroeg tenslotte om hulp
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 13:16
Peter1234
Peter1234 is offline
Citaat:
Snellius schreef op 13-04-2004 @ 20:59 :
Zoek nieuwe 'vrienden'. Geen psychische malloten, excuses voor het weinige respect dat ik hier opbreng.

Helemaal mee eens!!
Die gasten waarmee jij omgaat, wat jij je "vrienden" noemt, lijken mij nou niet echt verstandige mensen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ik weet niet meer wat ik er mee aan moet :(
Jo_Do
10 17-10-2013 14:17
Algemene schoolzaken Weet even niet meer wat te doen..
snippersz1
11 25-10-2010 16:50
Liefde & Relatie Ik snap mezelf niet
Iza
23 24-01-2008 17:09
Liefde & Relatie Ik weet het even niet meer..
Mariekje*
15 13-09-2005 17:05
Psychologie ik weet het niet meer
HipHopSter
1 07-06-2002 21:49
Liefde & Relatie ik weet het niet meer....
browneyes
8 25-03-2002 10:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.