Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2000, 11:59
marilyne
marilyne is offline
Mijn grootste fout in m'n leven is dat ik naar het gymnasium ben gegaan. Ik zit nou in de 5e en het is echt te suckend. daar komt nog bij dat veel mensen op het gymnasium lomp zijn. nou , en daar zit je dan het grootste deel van je schooltijd tussen, fijn!! NOT
Advertentie
Oud 09-12-2000, 12:52
Verwijderd
Big duh..

------------------
Heil koning Bram Heil! Jij mag me gewoon Philip noemen.
Oud 09-12-2000, 15:57
marilyne
marilyne is offline
BIG DUH voor de coole mensen op het gym misschien, maar geloof mij maar, er zijn er genoeg die er anders over denken!
Oud 09-12-2000, 17:16
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Als je het echt zo erg vindt, waarom doe je het dan nog. En, kom je er niet een beetje laat achter (je zit in de 5e) dat je het maar niks vindt?
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 09-12-2000, 19:37
marilyne
marilyne is offline
nou mensen, J@asper is nou zo'n gymnasiumloser, dat merk je al meteen aan zijn domme reactie. jasper, wat is dat nou voor afgezaagde opmerking, kun je niets originelers verzinnen, met die inetellectuele hersentjes van je?
Oud 09-12-2000, 23:42
Musliston
Musliston is offline
Ehm...is het niet een beetje logisch wat J@sper zegt? De meeste mensen op dit forum houden van klassieke talen! Ik vind Latijn en Grieks ook geweldig hoor! Je hebt er heel veel aan, vooral je passieve Nederlands komen ze ten goede.

Zit je eigenlijk op een categoraal gymnasium? Dan is het lastig om eraf te komen, ja. Maar je kunt het best de laatste twee jaren lollig maken en proberen de positieve kanten van Latijn te zien. De lompheid van gymnasiasten? Het ligt er aan hoe je houding tegenover hen is.

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Oud 10-12-2000, 10:25
marilyne
marilyne is offline
tuurlijk is het logisch wat jasper zegt, maarre , hallo?, denken jullie nou echt dat ik niet wist dat ik er een beetje laat achterkom? Nou om eerlijk te zijn, wist ik na 2 jaar al dat ik het lomp vond, maar ik vond het toen al zonde om weg te gaan, nu dus zeker. snappie?

ik zit trouwens op een scholengemeenschap, dus ik kan er gemakkelijk vanaf, maar ik ben te laf daarvoor.

uit wat je zei, merk ik dat er óf in je klas niet zulke irri-malloten zitten als bij mij, óf , en dat lijkt me aangezien jouw taalgebruik waarschijnlijker, jijzelf zo'n gymnasium-debieltje bent. Als ik het mis heb, want dat kan best, kun je dat gerust zeggen, hoor!

Ik wil niemand beledigen,ik bedoel het allemaal goed, ik wil alleen de waarheid wten en spreken.

No hard feelings???
Oud 10-12-2000, 10:41
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Citaat:
marilyne schreef:

uit wat je zei, merk ik dat er óf in je klas niet zulke irri-malloten zitten als bij mij, óf , en dat lijkt me aangezien jouw taalgebruik waarschijnlijker, jijzelf zo'n gymnasium-debieltje bent. Als ik het mis heb, want dat kan best, kun je dat gerust zeggen, hoor!

Ik wil niemand beledigen,ik bedoel het allemaal goed, ik wil alleen de waarheid wten en spreken.

No hard feelings???
No hard feelings???? Ik denk dat je eerst eens even wat aan jouw taalgebruik moet gaan doen om dat voor elkaar te krijgen
Het is toch geen stijl om mensen uit te schelden voor iets waar zij voor hebben gekozen maar wat jij helemaal niet leuk vind. Ik vind het even heel erg laag dat jij dan op zo'n manier met minachtende woorden even probeert om mensen de grond in te gaan boren.
Oud 10-12-2000, 10:51
marilyne
marilyne is offline
ik wilde jullie niet boos maken ofzo hoor!
maar ik vind gymnasium gewoon lomp, en dat jullie daar anders over denken is natuurlijk prima. Maar ik wordt gewoon gek van die mensen bij mij in de klas,en ik rekende eigenlijk op wat medeleven. Maar het enige wat ik te horen krijg is dat ik dom ben dat ik nog latijn doe. Als je het onderwerp latijn sucksss ziet staan, dan ga je daar toch niet expres naartoe om eventjes te zeggen dat jij het wel tof vindt? dat vind ik dan weer een beetje gaar, logisch toch?
Oud 10-12-2000, 10:54
marilyne
marilyne is offline
en trouwens in welke klas zitten jullie eigenlijk? ik bedoel, ik zit al in de vijfde en volgens mij jullie nog niet. Geloof mij maar, je moet wel een hele grote uitzondering zijn, wil je het in de vijfde nog steeds leuk vinden! D:
Oud 10-12-2000, 11:20
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
marilyne schreef:
en trouwens in welke klas zitten jullie eigenlijk? ik bedoel, ik zit al in de vijfde en volgens mij jullie nog niet. Geloof mij maar, je moet wel een hele grote uitzondering zijn, wil je het in de vijfde nog steeds leuk vinden! D:
Je kwam er na 2 jaar al achter dat je het niks vond. Ik heb nu 2,5 jaar Grieks, en ik vind het nog steeds leuk en interessant.
En nee, ik ben geen Gymnasiumloser, wat dat dan ook mag zijn.
Musliston een Gymnasium-debieletje??
Hoe durf je nu, zonder ze te kennen, mensen zo te beledigen?
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 10-12-2000, 11:22
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
marilyne schreef:
en trouwens in welke klas zitten jullie eigenlijk? ik bedoel, ik zit al in de vijfde en volgens mij jullie nog niet. Geloof mij maar, je moet wel een hele grote uitzondering zijn, wil je het in de vijfde nog steeds leuk vinden! D:
En nog iets, in welke klas de mensen hier zitten:
Hannibal, Odicanes Naso en ik in de 4e. En Musliston is de 5e al een heel tijdje voorbij! Dus hij spreekt echt uit ervaring.

[Dit bericht is aangepast door J@SPER (10-12-2000).]
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 10-12-2000, 11:33
marilyne
marilyne is offline
5,5-2=2,5 inderdaad! GOED ZO!
Nee, ok, sorry, blijkbaar heb ik gewoon de pech dat er op mijn school zoveel sukkels zitten. Het is dus niet overal zo? dat leek me sterk, maar het zal wel zo zijn. Ik wilde jullie niet beledigen, maar jullie moeten toch toegeven, dat er wel van die nerds zijn, die doen alsof ze het leuk vinden om dan extra slim te lijken. dat vind ik zo irri. dat wil natuurlijk niet zeggen dat jullie zo zijn! SORRY!!!! ik heb het gewoon slecht getroffen...
Oud 10-12-2000, 11:39
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
marilyne schreef:
5,5-2=2,5 inderdaad! GOED ZO!
Nee, ok, sorry, blijkbaar heb ik gewoon de pech dat er op mijn school zoveel sukkels zitten. Het is dus niet overal zo? dat leek me sterk, maar het zal wel zo zijn. Ik wilde jullie niet beledigen, maar jullie moeten toch toegeven, dat er wel van die nerds zijn, die doen alsof ze het leuk vinden om dan extra slim te lijken. dat vind ik zo irri. dat wil natuurlijk niet zeggen dat jullie zo zijn! SORRY!!!! ik heb het gewoon slecht getroffen...
Bij ons op school zitten geen nerds bij Grieks en Latijn (zover ik weet). En ik denk dat bijna niemand Gymnasium doet om extra slim te lijken, ik in ieder geval niet. De meeste mensen doen het denk ik omdat ze zich voor de klassieke talen interesseren, en omdat ze het kunnen natuurlijk.
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 10-12-2000, 12:15
Verwijderd
Vaag mens bij jij zeg... Je kent mij en Jappie (J@sper, ja?) niet en dan reageer je zo. J@sper is totaal geen nerd...

------------------
In the silent words of the virgin Marie: Come again?
Oud 10-12-2000, 12:21
marilyne
marilyne is offline
ja, ik ben zeker vaag, ik geef het tenminste nog toe!
Oud 10-12-2000, 12:29
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Vaag mens bij jij zeg... Je kent mij en Jappie (J@sper, ja?) niet en dan reageer je zo. J@sper is totaal geen nerd...

Dankje Philip.

[Dit bericht is aangepast door J@SPER (10-12-2000).]
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 10-12-2000, 15:46
Sandro
Sandro is offline
Beste mensen, met verontwaardiging heb ik dit gesprek gevolgd. Zelf ben ik een oud-gymnasiast, dus ik denk dat ik hier tot de oudere-intelligentere laag van forum-bezoekers behoor...
Natuurlijk heeft Marilyne al het recht om te zeggen dat het Gymnasium 'sucks'. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar daar gaat het nu even niet om. Vervolgens komt daar een goede, voorspelbare, logische en vooral redevolle reactie op van Jasper. Helemaal mee eens. Maar dat ons 'gymnasium-foutje' hier op inhapt, en meldt dat Jasper een loser is, gaat mij iets te ver. Ten eerste: ik vind Marilyne zèlf een beetje een loser(es), dat ze niet de stap durft te zetten om met haar Gymnasium te stoppen. Ik zou toch een iets betere tactiek verwachten van een Gymnasiast! Haar teksten horen eerder thuis op een school lager dan Gymnasium. Zèlf wil ze niemand beledigen, maar luister eens: waarom reageert ze dan zo? Het is een prachtig excuus dat ze het allemaal goed bedoelt en (zogenaamd) de waarheid wil weten (wat heeft dat er trouwens mee te maken?) en spreken. (dat mag, alleen dan zonder mensen te kwetsen!)
En dat Gymnasium lomp is, tsja, ik denk dat ze dan een iets beter overwogen keus had moeten maken toen ze 12 was of zo, dat de mensen geen achterbuurt-randdebieltjes zijn die het Gymnasium volgen, dat is al jaren bekend. Of moest ze van haar ouders naar een Gymnasium, en durft ze nu niet weg...
Ik vind het bijzonder netjes dat ze toegeeft dat ze laf is, (lees dit op sarcastische toon!) maar als je nou ècht slim bent (nòg sarcastischer) dan denk je eerst eens even na voordat je mensen gaat beoordelen die je niet kent (hier op het forum) en ongelofelijk gaat generaliseren! Het Gymnasium blijkt geen goede opleiding voor je: je kan je er namelijk niet naar gedragen.

Hopelijk gaat Marilyne nu een beetje nadenken.

Jasper en Phreshness, keep up the good work, en ik zal het hier blijven volgen!

Best Regards,


Sandro

__________________
Kiss the future, embrace the past
Ads door Google
Oud 10-12-2000, 16:51
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Ik ben het hier helemaal met Sandro eens. Geen nadere uitleg nodig lijkt mij.
Oud 10-12-2000, 16:53
marilyne
marilyne is offline
zozo, Sandrootje, wel trots op je plaatsje in de wat oudere-intelligente laag, he? jaja, zeker lang nagedacht over je taalgebruik van dit nietszeggende betoogje. Volgens mij hebben jullie er niets van begrepen, ik beledigde de algemene gymnasiast, dus ook mezelf. Maar ik zei ook dat er uitzonderingen waren, jullie en ik misschien? en ik vind dat jij mij ook wel beledigt... en trouwens ik vind dat je niet moet zeggen dat je latijn tof vindt bij het onderwerp latijn suckssss, beetje dom he? Ik ben niet dom, 'k haal goede cijfers, ik vind het allemaal alleen zo nutteloos!
Oud 10-12-2000, 17:55
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Waarschijnlijk doe je zelf gymnasium om extra slim te lijken aangezien je het niet doet omdat je het leuk vindt...
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Oud 10-12-2000, 17:59
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
marilyne schreef:
zozo, Sandrootje, wel trots op je plaatsje in de wat oudere-intelligente laag, he? jaja, zeker lang nagedacht over je taalgebruik van dit nietszeggende betoogje. Volgens mij hebben jullie er niets van begrepen, ik beledigde de algemene gymnasiast, dus ook mezelf. Maar ik zei ook dat er uitzonderingen waren, jullie en ik misschien? en ik vind dat jij mij ook wel beledigt... en trouwens ik vind dat je niet moet zeggen dat je latijn tof vindt bij het onderwerp latijn suckssss, beetje dom he? Ik ben niet dom, 'k haal goede cijfers, ik vind het allemaal alleen zo nutteloos!
Nu 'zeik' je weer iemand af, ik bedoel:
zozo, Sandrootje, wel trots op je plaatsje in de wat oudere-intelligente laag, he? jaja, zeker lang nagedacht over je taalgebruik van dit nietszeggende betoogje. .

En Sandro, mooi gezegd!
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 10-12-2000, 18:09
marilyne
marilyne is offline
okee, ik zal de mensen die het niet met me eens zijn, wat onbegrijpelijk is, niet meer afzeiken.
Oud 10-12-2000, 18:16
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
marilyne schreef:
okee, ik zal de mensen die het niet met me eens zijn, wat onbegrijpelijk is, niet meer afzeiken.
Goed zo. En het is helemaal niet onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn.
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 10-12-2000, 18:18
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Goed zo. En het is helemaal niet onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn.
wijze J@SPER heeft gesproken...
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Advertentie
Oud 10-12-2000, 18:20
marilyne
marilyne is offline
Vrede op aarde?
Oud 10-12-2000, 18:24
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
marilyne schreef:
Vrede op aarde?
okee, omdat het bijna Kerstmis is

__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Oud 10-12-2000, 19:45
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Ellun schreef:
okee, omdat het bijna Kerstmis is

Mee eens.
Maar ik ben nog steeds van mening dat je niet zomaar alles kan zeggen.

[Dit bericht is aangepast door J@SPER (10-12-2000).]
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 10-12-2000, 20:22
marilyne
marilyne is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Mee eens.
Maar ik ben nog steeds van mening dat je niet zomaar alles kan zeggen.

[Dit bericht is aangepast door J@SPER (10-12-2000).]
Je kan wel alles zeggen hoor! dit is een vrij land, je mag zeggen wat je wil! maar als je zegt wat je wil moet je wel voor de consequenties instaan, en die zijn niet altijd even leuk. dus zeg ik niet meer wat ik wil, ik zorg er iig voor dat niemand zich meer beledigd hoeft te voelen!
Oud 10-12-2000, 20:38
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
marilyne schreef:
Je kan wel alles zeggen hoor! dit is een vrij land, je mag zeggen wat je wil! maar als je zegt wat je wil moet je wel voor de consequenties instaan, en die zijn niet altijd even leuk. dus zeg ik niet meer wat ik wil, ik zorg er iig voor dat niemand zich meer beledigd hoeft te voelen!
Dat is niet waar, je mag je mening uiten over de politiek. Je mag niet zomaar mensen afzeiken. Wat je nu allemaal zegt valt nog wel mee, maar je mag bijv. niet discrimineren. Dat heeft niks met het onderwerp te maken, maar je kunt dus niet alles zeggen!
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 10-12-2000, 21:00
Sandro
Sandro is offline
marilyne schreef:
zozo, Sandrootje, Leuk dat jij mij nu behandelt alsof ìk hier de mindere ben, het zou andersom moeten zijn...

trouwens ik vind dat je niet moet zeggen dat je latijn tof vindt bij het onderwerp latijn suckssss, beetje dom he? Kan je mij aanwijzen waar ik dit in exact dezelfde woorden heb gezegd? Nee? Denk dus even na voordat je iets intypt.

Goed, verder ben ik het helemaal eens met de 'vrede op aarde-gedachte'. Graag zelfs. Nog liever zou ik zien dat Marilyne, zèlf ook eens voor de consequenties instaat (zoals anderen dat volgens haar moeten doen) en dat ze aan de mensen die op deze topic hebben gereageerd, haar excuses aanbiedt. Wat ze blijkbaar nog moet leren is om iedereen in zijn of haar waarde te laten, en dezelfde mensen te respecteren om wie ze zijn. Als ze dit niet doet, zal ze het niet ver schoppen in haar leven...

Hopelijk hoeven we hier nu niet veel woorden meer aan vuil te maken, en leert Marilyne haar discussietechnieken en sociale vaardigheden wat beter te ontwikkelen!

Groeten,


Sandro




[Dit bericht is aangepast door Sandro (10-12-2000).]
__________________
Kiss the future, embrace the past
Oud 10-12-2000, 21:08
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Sandro schreef:



Hopelijk hoeven we hier nu niet veel woorden meer aan vuil te maken, en leert Marilyne haar discussietechnieken en sociale vaardigheden wat beter te ontwikkelen!

Groeten,


Sandro


[Dit bericht is aangepast door Sandro (10-12-2000).]
Mee eens, nu kunnen we weer verder met nuttige onderwerpen.
En nogmaals Sandro, mooi gesproken.
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 12-12-2000, 11:39
Sharony
Sharony is offline
Sorry dat ik me ermee ga bemoeien als jullie allang vrede hebben gesloten hoor, maar ik wil toch nog even iets kwijt. Ik ben het namelijk helemaal met Marilyne eens. Ik heb ook zo'n geweldig leuke klas (dit is dus ook sarcastich bedoeld....) en ik weet precies wat Marilyne bedoelt. Marilyne, weet dat er op deze aarde altijd 1 persoon is die medelijden met je heeft...Moi!
Oud 12-12-2000, 18:20
marilyne
marilyne is offline

Tnx Shaar!
Oud 12-12-2000, 18:43
hollekebollekeknol
hollekebollekeknol is offline
Hey!
zijt ge nu echt loemp, Latijn is the best!!
ik wil nu niet streverig doen!! Maar dat valt eigenlijk wel heel goed mee, zene!! Tenzij ge natuurlijk een kakleerkracht hebt, hé!
Ieder zijn eigen mening, maar ben je er in geinteresserd? Ofni...??
Oud 12-12-2000, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Sharony schreef:
Sorry dat ik me ermee ga bemoeien als jullie allang vrede hebben gesloten hoor, maar ik wil toch nog even iets kwijt. Ik ben het namelijk helemaal met Marilyne eens. Ik heb ook zo'n geweldig leuke klas (dit is dus ook sarcastich bedoeld....) en ik weet precies wat Marilyne bedoelt. Marilyne, weet dat er op deze aarde altijd 1 persoon is die medelijden met je heeft...Moi!
Dat je gaat uitleggen dat die ene opmerking over je klas sarcastisch bedoeld was geeft al aan... ja la maar geen beledigingen.
Neem in ieder geval een voorbeeld aan Jappie en Sandro. Die weten tenminste wel hoe ze zich goed moeten verwoorden

------------------
In the silent words of the virgin Mary: Come again?
Ads door Google
Oud 12-12-2000, 19:35
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Dat je gaat uitleggen dat die ene opmerking over je klas sarcastisch bedoeld was geeft al aan... ja la maar geen beledigingen.
Neem in ieder geval een voorbeeld aan Jappie en Sandro. Die weten tenminste wel hoe ze zich goed moeten verwoorden

Wederom bedankt Philip!
Kan deze discussie nu eindelijk afgesloten worden? Als het nou een nuttige discussie was..

__________________
http://www.scholieren.com
Oud 12-12-2000, 20:56
Sandro
Sandro is offline
En ik sluit mij helemaal aan bij Jasper and Phreshness, laten we hier nou een einde aan maken!

Thanx for the support guys!

Groeten,


Sandro
__________________
Kiss the future, embrace the past
Oud 12-12-2000, 21:04
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Het is toch nog ergens goed voor geweest: We hebben duidelijk gemaakt dat er op het gymnasium helemaal niet meer nerds/losers (zoals de topic-opener het noemt) zitten dan op andere schooltypes.
__________________
http://www.scholieren.com
Oud 13-12-2000, 15:07
marilyne
marilyne is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
We hebben duidelijk gemaakt dat er op het gymnasium helemaal niet meer nerds/losers (zoals de topic-opener het noemt) zitten dan op andere schooltypes.
Als je het aan 100 willekeurige mensen vraagt, weet ik zeker dat minimaal 80% ervan overtiugd is dat er op gymnasium meer nerds zitten dan op andere schooltypes...dat weten jullie zelf ook wel.
Oud 13-12-2000, 16:00
Verwijderd
Citaat:
marilyne schreef:
Citaat:
J@SPER schreef:
We hebben duidelijk gemaakt dat er op het gymnasium helemaal niet meer nerds/losers (zoals de topic-opener het noemt) zitten dan op andere schooltypes.
Als je het aan 100 willekeurige mensen vraagt, weet ik zeker dat minimaal 80% ervan overtiugd is dat er op gymnasium meer nerds zitten dan op andere schooltypes...dat weten jullie zelf ook wel.
Als ik naar onze klas kijk zitten er ook de meest populaire mensen in, dus wat jij zegt is bull****. Een gymnasiast heeft misschien meer artestieke en culturele interesses. Dat je van klassiek houdt wil nog niet zeggen dat je een nerd bent.



------------------
In the silent words of the virgin Mary: Come again?
Oud 13-12-2000, 16:05
Verwijderd
Citaat:
J@SPER schreef:
En nog iets, in welke klas de mensen hier zitten:
Hannibal, Odicanes Naso en ik in de 4e. En Musliston is de 5e al een heel tijdje voorbij! Dus hij spreekt echt uit ervaring.

Ik zie nu pas dat je mij bent vergeten


------------------
In the silent words of the virgin Mary: Come again?
Oud 13-12-2000, 18:21
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Kan deze discussie nu eindelijk afgesloten worden? Als het nou een nuttige discussie was..

Het lijkt me inderdaad beter dat hij dicht gaat. Ik wilde hem eerst open laten onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting', maar het is nu wel zo'n beetje besproken lijkt me.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.