Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 11:17
kliwie
kliwie is offline
is dit mogelijk? en is er misschien iemand die dit heeft gedaan? of die psychologie heeft gedaan en mij iets meer over de moeilijkheidsgraad van de wiskunde die wordt gegeven kan vertellen?
bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 14:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja, dat is mogelijk. Ik denk alleen dat je behoorlijk weinig (tot geen) vrijstelling krijgt en dus wel gewoon de reguliere opleiding moet doen.
Maar als je dat best vindt zou je idd psychologie kunnen gaan doen met je propedeuse (en dus ook als je heel de opleiding hebt gedaan).

En wiskunde zal niet veel voorstellen. De gebruikelijke statistiek.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 14:58
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-09-2004 @ 15:41 :
De gebruikelijke statistiek.
Idd, maar genoeg mensen hebben daar heel veel moeite mee.

Je moet alleen wel beseffen dat wanneer je de havo met heel veel moeite hebt gehaald, en ook SPH met heel moeite hebt gehaald dat je dan wel heeeel hard moet gaan werken om psychologie te kunnen halen. Het is toch een studie op WO niveau.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:27
kliwie
kliwie is offline
tot nu toe heb ik geen enkel probleem met de havo (zit nu in het examenjaar) geen idee hoe dat met sph zit natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 18:32
Verwijderd
Als je via propedeuse wilt doorstromen kan je beter gewoon je vwo doen, de extra wiskunde die je daar krijgt zal je denk ik meer helpen dan wat je leert op het SPH.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 18:07
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Weet wel dat SPH en Psychologie vrijwel niets met elkaar te maken hebben. Psychologie is veel meer gericht op onderzoek e.d terwijl SPH juist echt praktijkgericht is en echt gericht is op werken met (groepen) mensen.

Als je perse psychologie wilt gaan doen, kun je het best dan 1 jaar HBO doen (bijv SPH) en je propedeuse halen en dan naar de universiteit gaan, als je toch verder niets wilt doen met je hbo opleiding en echt alleen voor psychologie wilt gaan. Of je gaat na de havo nog vwo doen en dan meteen door naar de universiteit.

Want als je eerst die hele SPh gaat afmaken, dat duurt 4 jaar en dan vervolgens nog eens 4 jaar psychologie, dat kost heel veel tijd (en geld). En wanneer je pschologie gaat doen, heb je echt helemaal niets aan wat je hebt geleerd bij SPH, omdat het totaal andere vakgebieden zijn.
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-09-2004 @ 19:32 :
Als je via propedeuse wilt doorstromen kan je beter gewoon je vwo doen, de extra wiskunde die je daar krijgt zal je denk ik meer helpen dan wat je leert op het SPH.
maar onthoud wel dat dit het laatste jaar is dat je met allleen een propedeuse naar de uni kan.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:37
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 22-09-2004 @ 16:18 :
maar onthoud wel dat dit het laatste jaar is dat je met allleen een propedeuse naar de uni kan.
Waar haal je dat vandaan? Zover ik weet wordt die toelatingsmogelijkheid helemaal niet uit de wet geschrapt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Blubje schreef op 20-09-2004 @ 19:07 :
Weet wel dat SPH en Psychologie vrijwel niets met elkaar te maken hebben. Psychologie is veel meer gericht op onderzoek e.d terwijl SPH juist echt praktijkgericht is en echt gericht is op werken met (groepen) mensen.

Als je perse psychologie wilt gaan doen, kun je het best dan 1 jaar HBO doen (bijv SPH) en je propedeuse halen en dan naar de universiteit gaan, als je toch verder niets wilt doen met je hbo opleiding en echt alleen voor psychologie wilt gaan. Of je gaat na de havo nog vwo doen en dan meteen door naar de universiteit.

Want als je eerst die hele SPh gaat afmaken, dat duurt 4 jaar en dan vervolgens nog eens 4 jaar psychologie, dat kost heel veel tijd (en geld). En wanneer je pschologie gaat doen, heb je echt helemaal niets aan wat je hebt geleerd bij SPH, omdat het totaal andere vakgebieden zijn.
Ik zou het traject SPH Propedeuse - Psychologie WO niet aanraden.
Ik zit in het 1e jaar PW en hoor van heel veel mensen die van SPH afkomen dat het verschrikkelijk veel praktijk was, bijna geen theorie en vooral erg makkelijk. Je hebt dus weinig basis die je kan gebruiken bij Psychologie. Dan kan je nog beter vwo doen om gewend te raken aan de manier van leren en lezen die men daar heeft. Want het is echt super veel lezen in korte tijd.
En als je toch heel graag eerst een propedeuse HBO wil halen, ga dan HBO Psychologie doen. Dat heeft er tenminste nog mee te maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 18:48
kliwie
kliwie is offline
ik denk niet dat ik voldoende gemotiveerd ben om nog 2 jaar op school te blijven om het VWO te gaan doen. wanneer ik meteen met VWO zou zijn begonnen wel, maar met het diploma zo dichtbij moet ik er niet aan denken...

nee ik weet het niet zo geod, wat ik wel weet is dat er ontzettend veel wiskunde statistiek in zit, in psychologie. ik zit nu eigenlijk ook te twijfelen of ik misschien niet pedagogische wetenschappen wil gaan studeren. pff sorry dat ik zo twijfelig ben, maar dit lijkt me ook beter te doen als je bijvoorbeeld eerst 1 jaar SPH gaat doen, want het heeft veel meer met mekaar te maken dan SPH en psychologie.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 20:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
kliwie schreef op 22-09-2004 @ 19:48 :
ik denk niet dat ik voldoende gemotiveerd ben om nog 2 jaar op school te blijven om het VWO te gaan doen. wanneer ik meteen met VWO zou zijn begonnen wel, maar met het diploma zo dichtbij moet ik er niet aan denken...

nee ik weet het niet zo geod, wat ik wel weet is dat er ontzettend veel wiskunde statistiek in zit, in psychologie. ik zit nu eigenlijk ook te twijfelen of ik misschien niet pedagogische wetenschappen wil gaan studeren. pff sorry dat ik zo twijfelig ben, maar dit lijkt me ook beter te doen als je bijvoorbeeld eerst 1 jaar SPH gaat doen, want het heeft veel meer met mekaar te maken dan SPH en psychologie.
Waarom dan niet hbo psychologie ipv sph?
en bij pedagogische wetenschappen krijg je ook statistiek. Ik denk net zo veel als bij psychologie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 22-09-2004 @ 21:06 :
Waarom dan niet hbo psychologie ipv sph?
en bij pedagogische wetenschappen krijg je ook statistiek. Ik denk net zo veel als bij psychologie.
Ja, je krijgt ook daarbij erg veel statistiek, was voor mij dé reden om het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 22:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 22-09-2004 @ 22:55 :
Ja, je krijgt ook daarbij erg veel statistiek, was voor mij dé reden om het niet te doen.
Offtopic: Ik doe het wel, maar ben nog niet bij het statistiek gedeelte beland. Geloof dat we daar net aan gaan beginnen . Er is bij ons overigens de mogelijkheid om extra lessen wiskunde te volgen voor mensen die de wiskundestof van het vwo niet (goed) beheersen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 22-09-2004 @ 23:00 :
Offtopic: Ik doe het wel, maar ben nog niet bij het statistiek gedeelte beland. Geloof dat we daar net aan gaan beginnen . Er is bij ons overigens de mogelijkheid om extra lessen wiskunde te volgen voor mensen die de wiskundestof van het vwo niet (goed) beheersen
Reden dat ik het niet ging doen is dat ik via een P naar de universiteit ben gegaan, dus ik heb nooit wiskunde op vwo nivo gehad.

Vandaar ook dat het me beter lijkt voor de topicstarter om toch echt vwo te doen, ik heb op het hbo al statistiek gehad en daar wordt je echt niet vrolijk van.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:26
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-09-2004 @ 23:00 :
Offtopic: Ik doe het wel, maar ben nog niet bij het statistiek gedeelte beland. Geloof dat we daar net aan gaan beginnen . Er is bij ons overigens de mogelijkheid om extra lessen wiskunde te volgen voor mensen die de wiskundestof van het vwo niet (goed) beheersen
en jij doet zelf psychologie? of doe je pedagogische wetenschappen? en waar doe je dat?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
kliwie schreef op 23-09-2004 @ 16:26 :
en jij doet zelf psychologie? of doe je pedagogische wetenschappen? en waar doe je dat?
pedagogische wetenschappen. in leiden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:32
kliwie
kliwie is offline
in het hoeveelste jaar zit je nu? en wat ben je van plan hierna te gaan doen, ik bedoel wat voor beroep wil je graag gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
kliwie schreef op 23-09-2004 @ 16:32 :
in het hoeveelste jaar zit je nu? en wat ben je van plan hierna te gaan doen, ik bedoel wat voor beroep wil je graag gaan doen?
1e jaar, net begonnen dus. Vandaar ook dat ik nog niet aan de statistiek ben toegekomen tot nu toe.
En wat ik wil doen weet ik nog niet. Bijna alle werkvelden waarin je terecht kan komen spreken me wel aan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 22-09-2004 @ 23:06 :
Reden dat ik het niet ging doen is dat ik via een P naar de universiteit ben gegaan, dus ik heb nooit wiskunde op vwo nivo gehad.

Vandaar ook dat het me beter lijkt voor de topicstarter om toch echt vwo te doen, ik heb op het hbo al statistiek gehad en daar wordt je echt niet vrolijk van.
Ik heb ook geen vwo wiskunde, maar ik ben nu toch aan het proberen om pedagogische wetenschappen te doen... Er wordt idd vaak (altijd?) zo'n bijspijkermodule aangeboden...de eerste helft daarvan sluit in Leiden aan bij de stof t/m ongeveer 3 havo, daarna gaan ze beginnen met een beginnetje aan statistiek.

Verder kan ik er weinig over vertellen, want ik ben, net als Balance, nog niet aan de statistiek ben toegekomen tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2004 @ 19:29 :
Verder kan ik er weinig over vertellen, want ik ben, net als Balance, nog niet aan de statistiek ben toegekomen tot nu toe.
goh, toevallig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 23-09-2004 @ 19:31 :
goh, toevallig
Ja hè?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 22-09-2004 @ 17:37 :
Waar haal je dat vandaan? Zover ik weet wordt die toelatingsmogelijkheid helemaal niet uit de wet geschrapt.
ik meen dat mijn projectbegeleider dat bevestigde toen iemand dat aan haar vroeg. maar dan weet ik het ook niet verder zal het eens opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:03
Verwijderd
je kan na je propedeuse SPH doorstromen naar psychologie. doen keiveel mensen bij mij uit de klas
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:00
Global
Avatar van Global
Global is offline
wat is SPH precies?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Global: SPH staat voor Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Het is hulpverlening vooral gericht op kinderen en in groepsverband. (om het even kort te zeggen, kijk anders even op http://intra.sao.hva.nl volgens mij staat daar uitleg over de studies SPH, MWD en CMV. ik weet niet of je moet inloggen om dat gedeelte te bekijken, zo ja, dan moet je me maar ff pm'en dan stuur ik je de gebruikersnaam + wachtwoord.

@ ts.
ja het is mogelijk, maar het gaat het heel erg moeilijk. Ik doe zelf MWD (aan de hva) en mijn studiebegeleider had al gelijk gevraagd of er mensen waren die dat wilden gaan doen. Het makkelijkste is het als je voordat je naar de hbo bent gegaan vwo hebt gedaan met wiskunde a12 (vanwege de statistiek) dan wordt je nl zondermeer toegelaten. Heb je dit niet gehad dan moet je een toelatingsexamen voor wiskunde doen (voor wisk. a12 op vwo niveau) en er zijn heel weinig menen die dit halen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2004, 22:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef op 27-09-2004 @ 18:03 :
je kan na je propedeuse SPH doorstromen naar psychologie. doen keiveel mensen bij mij uit de klas
hmm... misschien ligt het dan bij SPH anders dan bij MWD?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 10:50
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 27-09-2004 @ 23:17 :

@ ts.
ja het is mogelijk, maar het gaat het heel erg moeilijk. Ik doe zelf MWD (aan de hva) en mijn studiebegeleider had al gelijk gevraagd of er mensen waren die dat wilden gaan doen. Het makkelijkste is het als je voordat je naar de hbo bent gegaan vwo hebt gedaan met wiskunde a12 (vanwege de statistiek) dan wordt je nl zondermeer toegelaten. Heb je dit niet gehad dan moet je een toelatingsexamen voor wiskunde doen (voor wisk. a12 op vwo niveau) en er zijn heel weinig menen die dit halen.
Dat is dus niet waar. Wanneer jij gewoon je eerste jaar haalt, en dus je P hebt gehaald, wordt je sowieso toegelaten voor psychologie.
Wanneer je dus niet eerst je P haalt en gelijk vanuit het vwo psychologie wilt gaan doen, moet je idd wisk a12 hebben, anders moet je zo'n toelatingstest doen.
Het heeft dus niks te maken met SPH of MWD of wat dan ook. Je moet gewoon of wisk a12 hebben gehad en vwo of een hbo P.

@Marrrtuuh: Het kan idd. Maar de overstap hbo, naar wo is erg groot. Zeker als je geen vwo hebt gedaan.
Ik zeg niet dat het niet kan, er zijn genoeg mensen die het wel aankunnen, maar ook heel veel mensen hebben er wel moeite mee en stoppen.
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:08
kliwie
kliwie is offline
leonoor, wat heb jij gedaan voordat je pedagogische wetenschappen ging studeren, want je zij dat jij ook geen wiskunde op vwo niveau gedaan had.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 23:15
Verwijderd
Ik doe een HBO-opleiding Psychologie
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 06:18
kliwie
kliwie is offline
is dat een 1jarige opleiding?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 28-09-2004 @ 15:08 :
leonoor, wat heb jij gedaan voordat je pedagogische wetenschappen ging studeren, want je zij dat jij ook geen wiskunde op vwo niveau gedaan had.
Ik heb eerst mavo gedaan, toen havo en nu doe ik hbo pedagogiek en ik probeer nu dus min of meer om ook om pedagogische wetenschappen er bij te doen (het lukt vanwege vermoeidheid alleen niet zo heel geweldig om de colleges bij te wonen, maar ja).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:40
kliwie
kliwie is offline
aha. maar je doet dus en een hbo opleiding en een universitaire opleiding, jeetje dan zul je het aardig druk hebben.

hoe hebben ze jou toegelaten dan? moest je ook eerst een wiskunde toets doen om naar de uni te mogen of vonden ze het genoeg dat je hbo doet?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 29-09-2004 @ 15:40 :
aha. maar je doet dus en een hbo opleiding en een universitaire opleiding, jeetje dan zul je het aardig druk hebben.

hoe hebben ze jou toegelaten dan? moest je ook eerst een wiskunde toets doen om naar de uni te mogen of vonden ze het genoeg dat je hbo doet?
Opzich valt het qua drukheid wel mee, de reden dat ik universiteit er bij ben gaan doen is ook dat ik het op het hbo te weinig en te saai ed vond.

Met je hbo P mag je gewoon naar de meeste universitaire studies, sommige studies hebben idd wel een wiskunde eis (dat je dus of vwo wiskunde moet hebben of idd zo'n toelatingstest moet doen, wat iemand al zei), maar daar doen ze in Leiden (waar ik dus zit) niet aan. Ze bieden wel een bijspijkercursus aan, maar of je daar aan deelneemt vinden ze de verantwoordelijkheid van de studenten zelf. En over die wiskundecursus had ik al wat verteld, het eerste deel schijnt niet boeiend te zijn als je havo wiskunde hebt gedaan en daar gewoon goed is was (aldus de docent), het tweede deel gaat voornamelijk over statistiek en dat hebben volgens mij mensen met vwo wiskunde ook niet gehad (iig niet op die manier denk ik (of ze moeten gewerkt hebben met SPSS ed ).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:41
kliwie
kliwie is offline
oke, dat klinkt wel positief heel erg bedankt. En hoe vind je de studies? verschilt het erg met elkaar? ik heb het gevoel dat je met hbo pedagogiek meer met de praktijk bezig bent en met pedagogische wetenschappen veel meer boeken moet lezen en dat je dan ook meer kijkt naar de werking van de hersenen en die filosofie en geschiedenis en psychologie van het opvoeden.

weet je al wat je hiermee wilt doen? mij lijkt orthopedagoog erg leuk. in een jeugdinrichting bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 21:48
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Blubje schreef op 28-09-2004 @ 11:50 :
Dat is dus niet waar. Wanneer jij gewoon je eerste jaar haalt, en dus je P hebt gehaald, wordt je sowieso toegelaten voor psychologie.
Wanneer je dus niet eerst je P haalt en gelijk vanuit het vwo psychologie wilt gaan doen, moet je idd wisk a12 hebben, anders moet je zo'n toelatingstest doen.
Het heeft dus niks te maken met SPH of MWD of wat dan ook. Je moet gewoon of wisk a12 hebben gehad en vwo of een hbo P.

dus als ik jou goed begrijp kan ik met mijn p (hopelijk in mn eerste jaar) overstappen naar psychologie zonder een toelatingstest op wiskunde te doen (vanwege de statistiek) terwijl ik op de middelbare school GEEN examen heb gedaan in wiskunde a12? Als dat idd is wat je zegt, dan ga ik het nog eens aan mijn studiebegeleider navragen (want ik heb hem dit gevraagd en hij zei dat ik een test moest afleggen daarvoor)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 22:22
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Blubje schreef op 28-09-2004 @ 11:50 :
Dat is dus niet waar. Wanneer jij gewoon je eerste jaar haalt, en dus je P hebt gehaald, wordt je sowieso toegelaten voor psychologie.
Wanneer je dus niet eerst je P haalt en gelijk vanuit het vwo psychologie wilt gaan doen, moet je idd wisk a12 hebben, anders moet je zo'n toelatingstest doen.
Het heeft dus niks te maken met SPH of MWD of wat dan ook. Je moet gewoon of wisk a12 hebben gehad en vwo of een hbo P.
Met een vwo-diploma heb je altijd toegang tot Psychologie, dus ook als je alleen wiskunde a1 hebt gehad. Wiskunde a12 is wel erg handig denk ik, maar het is niet verplicht.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2004, 06:26
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 29-09-2004 @ 16:41 :
oke, dat klinkt wel positief heel erg bedankt. En hoe vind je de studies? verschilt het erg met elkaar? ik heb het gevoel dat je met hbo pedagogiek meer met de praktijk bezig bent en met pedagogische wetenschappen veel meer boeken moet lezen en dat je dan ook meer kijkt naar de werking van de hersenen en die filosofie en geschiedenis en psychologie van het opvoeden.

weet je al wat je hiermee wilt doen? mij lijkt orthopedagoog erg leuk. in een jeugdinrichting bijvoorbeeld.
Ik ben nog maar heel kort bezig met pedagogische wetenschappen, kan er nog weinig over zeggen. Sowieso omdat ik dus niet echt veel colleges bijwoon ivm vermoeidheid. 't is wel meer theorie idd, maar daar heb ik ook bewust voor gekozen. Bij hbo pedagogiek krijg je dingen als werking van de hersenen, filosofie, geschiedenis, psychologie van het opvoeden zeker weten ook (waarom ook niet?), maar het zal op de universiteit vast wel dieper gaan oid, maar dat kan ik je niet vertellen (hoef zo'n soort vak daar niet te volgen, omdat ik dat op het hbo al gehad heb ).

Ik wil onderwijskunde gaan doen en dus iets gaan doen met onderwijs (in de meest ruime zin van het woord).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 06:28
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 29-09-2004 @ 22:48 :
dus als ik jou goed begrijp kan ik met mijn p (hopelijk in mn eerste jaar) overstappen naar psychologie zonder een toelatingstest op wiskunde te doen (vanwege de statistiek) terwijl ik op de middelbare school GEEN examen heb gedaan in wiskunde a12? Als dat idd is wat je zegt, dan ga ik het nog eens aan mijn studiebegeleider navragen (want ik heb hem dit gevraagd en hij zei dat ik een test moest afleggen daarvoor)
(Voor zo ver ik weet moet je die toelatingstest wiskunde idd wel doen...vraag het anders eens na bij een universiteit, mij lijkt dat die het iig wel zullen weten.)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 07:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Vergeet niet dat ze bezig zijn loting in te voeren bij psychologie... en elk jaar komt het in meer steden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-09-2004 @ 08:40 :
Vergeet niet dat ze bezig zijn loting in te voeren bij psychologie... en elk jaar komt het in meer steden...
Wel meer studies krijgen een numerus fixus, hetzij door loting (= eerlijker) hetzij door simpelweg 'wie het eerst komt, het eerst maalt'. Bij geneeskunde en tandheelkunde e.d. zie je de loting nog, waar je door hogere cijfers je kansen kunt vergroten en terecht.

Op sommige uni's is het al zo dat er voor rechten en bedrijfskunde een loting is, dat wordt waarschijnlijk een wie het eerst komt, het eerst maalt-studie en inderdaad, het komt bij meer studies. Heel terecht ook. De maatschappij zit ook niet echt te wachten op een jaarlijkse lading van honderden werklozen-in-spé die allemaal psychologie of sociologie hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 15:43
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-09-2004 @ 08:40 :
Vergeet niet dat ze bezig zijn loting in te voeren bij psychologie... en elk jaar komt het in meer steden...
Klopt, maar als je naar de aantallen van dit jaar kijkt, dan zijn op sommige universiteiten (en in totaal) meer plaatsen dan aanmeldingen. Dus nu vormt dat nog geen probleem .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO Psychologie: Waar en welke opleiding?
Nonexistinghero
4 17-02-2009 10:41
Studeren SPH of MWD?
Cheeks
32 13-12-2007 23:20
Algemene schoolzaken psychologie opleiding naar het mbo
**~yvie~**
28 27-03-2004 06:35
Algemene schoolzaken HBO SPH en dan psychologie
nlblue-eyes
31 10-02-2004 08:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.