Oud 03-02-2004, 07:16
SkAnOuK
Avatar van SkAnOuK
SkAnOuK is offline
is er hier iemand die de opleiding communicatie & multimedia design doet? Ik wil me waarschijnlijk gaan inschrijven op Willem de Kooning in Rotterdam, maar ik wil graag ff van jullie weten wat jullie van deze opleiding vinden! (ervaring? )
Ik kan wel wat extra info gebruiken!

Laatst gewijzigd op 03-02-2004 om 07:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2004, 18:29
vivelafete!
Avatar van vivelafete!
vivelafete! is offline
mijn (ex) vriendje doet het!
hij vindt het helemaal geweldig! en haalt echt asociaal goede cijfers gaat nergens over.. als je wilt kan ik je zijn email adres geven

en cut off op dit forum doet die opleiding ook en er is nog iemand op dit forum die het doet!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:29
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Silveria studeert het
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:48
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Yep, doe ik sinds september (aan de Willem de Kooning).
Vind het tot nu toe erg leuk.

Je krijgt in het eerste jaar 3 profiel/hoofd vakken (Vormgeving, ICT en Marketing), 2 basis vakken (Media theorie en Ontwerp methodiek) en elk kwartaal nog een extra vak (denk aan Tekenen, Fotografie).

Vormgeving gaat in het eerste jaar vooral om ontwerpen. Je hoeft er niet geweldig voor te tekenen, je moet gewoon goede ideeën hebben en die kunnen ontwikkelen. En vooral veel schetsen. Het is heel belangrijk dat je het ontwerp proces laat zien. Vormgeving in het tweede jaar schijnt meer met de computer te zijn (denk aan bijv. animaties, filmpjes etc.)

Met ICT begin je simpel met HTML, je bouwt je eerste website etc. Daar komt verderop in het jaar nog javascript, PHP, databases etc. bij.

Marketing (+project management), ja gaat vooral om marketing. Segmenten, doelgroepen, blabla. En project management gaat om hoe je een plan van aan pak moet maken, een tijdsplanning etc.

Daarnaast doe je elk blok een project. In het eerste blok moest je een website maken. En dan moet je niet denken dat je zomaar een site moet bouwen. Het gaat vooral om het proces wat er aan vooraf gaat: het marketing gedoe en het ontwerp proces. En in het derde blok moet je bijv. met een project groepje een 'community' maken.

Je krijgt best wel veel tekenen, met name in de vakken 'tekenen' en '2D perspectief'. Maar het maakt niet uit als je niet geweldig kan tekenen, dat leer je daar. En ze gaan je echt niet af kraken. In die vakken valt bijna geen onvoldoende te behalen (of je moet veel lessen missen).

Je krijgt trouwens geen tentamens. Maar je wordt beoordeeld op je werk (opdrachten) en het project wat je in de periodes hebt gemaakt. In principe hoef je geen boek aan te raken! Je krijgt ook geen cijfers maar letters (Amerikaanse manier). Een A is uitstekend, een B voldoende, een C twijfel, een D onvoldoende en een E onbeoordeelbaar. En twee keer per jaar heb je een integrale beoordeling waar bij je een selectie van je werk moet laten zien. De eerste heb ik net achter de rug. Die kan je in feite alleen verkloten als je amper lessen hebt gevolgd en een aantal opdrachten niet hebt ingeleverd of gewoon flink onvoldoende hebt gescoord.

Als je meer wilt weten, ask me.
__________________
jaaaaa jaaa

Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:17
SkAnOuK
Avatar van SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
Silveria schreef op 04-02-2004 @ 21:48:

Als je meer wilt weten, ask me.
Heb je msn??
Dat praat wat makkelijker

En in iedergeval super bedankt voor je info!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 13:46
Meissie87
Meissie87 is offline
Heee
ik wou hier ook al een topic over beginnen maar zag dat er dus al een over stond
maar eigelijk heeft het dus weinig te maken met communicatie,, en Reclame enzo ??
Want alleen website's maken dat lijkt me ook weer niet zoveel aan

Liefs
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:35
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Meissie87 schreef op 06-02-2004 @ 14:46:
Heee
ik wou hier ook al een topic over beginnen maar zag dat er dus al een over stond
maar eigelijk heeft het dus weinig te maken met communicatie,, en Reclame enzo ??
Want alleen website's maken dat lijkt me ook weer niet zoveel aan

Liefs
Het marketing gedeelte bij CMD gaat vooral om de doelgroepen en het afstemmen op de wensen van de doelgroep, hoe positioneer je een product. (Tenminste dat is wat ik tot nu toe gehad heb).
Het heeft wel degelijk met communicatie en reclame te maken hoor, alleen misschien niet op de manier dat jij wilt.

Het is niet alleen websites maken hoor, maar bij CMD heb je idd veel met nieuwe media te maken, en je werkt veel met de computer (beeldbewerkings programma's etc.).

Maar als je echt advertenties of iets dergelijks wilt ontwerpen, dan moet je naar andere opleidingen van de kunstacademie kijken (Advertising ofzo).

Of misschien moet je 'Communicatie' gaan doen. Heb ik ook gedaan maar vond het heeeeeeelemaal niets. Moet je dit topic maar eens lezen.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:36
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Jaa dat lijkt mij ook heel erg leuk. Ben vandaag op Haagse Hogeschool wezen kijken. Ik twijfel namelijk of ik het in Rotterdam of in Den Haag moet gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:47
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
EHVJ schreef op 07-02-2004 @ 18:36:
Jaa dat lijkt mij ook heel erg leuk. Ben vandaag op Haagse Hogeschool wezen kijken. Ik twijfel namelijk of ik het in Rotterdam of in Den Haag moet gaan doen.
Zijn volgens mij twee verschillende opleidingen. Maar dat moet iemand aan de HHS even bevestigen.

Die in Rotterdam (die ik doe) is onderdeel van de Willem de Kooning Academie, een kunstacademie. Je krijgt veel tekenen en ontwerpen e.d.

Ik weet niet hoe dat zit op de HHS, maar volgens mij lag de nadruk meer op het technische.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 08:24
SkAnOuK
Avatar van SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
Silveria schreef op 07-02-2004 @ 18:47:
Zijn volgens mij twee verschillende opleidingen. Maar dat moet iemand aan de HHS even bevestigen.

Die in Rotterdam (die ik doe) is onderdeel van de Willem de Kooning Academie, een kunstacademie. Je krijgt veel tekenen en ontwerpen e.d.

Ik weet niet hoe dat zit op de HHS, maar volgens mij lag de nadruk meer op het technische.
Als dezelfde opleiding ook in den haag zit, dan ga ik misschien liever daar heen. Is voor mij namelijk minder reizen.... Ik kom namelijk van texel

Ik heb alleen nog een vraagje over Rotterdam. Hoe zit dat met de toelatingen op Willem de Kooning? Heb jij ook een intake gesprek gehad, en zoja, hoe ging dat bij jou? Vragen ze je ook om wat werk te laten zien of is het gewoon echt alleen een gesprek?
Op de opendag kreeg ik daar namelijk niet veel info over.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 09:35
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
SkAnOuK schreef op 10-02-2004 @ 09:24:
Als dezelfde opleiding ook in den haag zit, dan ga ik misschien liever daar heen. Is voor mij namelijk minder reizen.... Ik kom namelijk van texel

Ik heb alleen nog een vraagje over Rotterdam. Hoe zit dat met de toelatingen op Willem de Kooning? Heb jij ook een intake gesprek gehad, en zoja, hoe ging dat bij jou? Vragen ze je ook om wat werk te laten zien of is het gewoon echt alleen een gesprek?
Op de opendag kreeg ik daar namelijk niet veel info over.
Ik weet niet hoe dat zit met die aan de HHS. eXo en Kandyrat doen die opleiding als ik het goed heb (die opleiding heette eerst anders geloof ik).

Ik deed toelating toen er nog geen numerus fixus was. Opleiding was net nieuw en ze hadden mensen nodig, vandaar. Echter vanaf 2004 is er echter wel een numerus fixus.

Mijn toelating was een beetje vaag. Ik kreeg een brief en daar stond niet in dat je werk mee hoefde te nemen. was een gesprekje van 10, 15 minuten. Over waarom ik de opleiding ging doen, wat ik er van verwachtte, wat voor ervaring ik al had e.d. Was echt een makkie. (ze liet ook al meteen weten dat het bericht dat ik nog zou krijgen 'wel positief' zou zijn).

Later hoorde ik van anderen dat ze wél werk moesten laten zien. Dus ik weet het niet zo eigenlijk Het belangrijkste is je motivatie. Ervaring maakt niet zoveel uit (want je leert veel en begint vanaf 0), maar uiteraard wel vermelden bij zo'n gesprek als je wel ervaring hebt met webdesign of databases etc.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:56
Verwijderd
De opleiding die ik volg (VIA) op de Haagse Hogeschool is inmiddels al opgedoekt en vervangen door CMD. Ik doe echter nog het oude VIA programma. Er zit wel verschil tussen VIA en CMD dus als ik jou was zou ik even informeren. Ik hoef niet zo ontzettend veel te tekenen (heb wel vormgevingvakken waar oa compositie, kleur, typografie etc aan de orde komen, alsmede vaardigheid in programma's zoals Photoshop, Illustrator, Director en 3DSM.)


Maar als je in Texel woont kun je m.i. beter een kamer regelen ergens?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 19:02
SkAnOuK
Avatar van SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
eXo schreef op 10-02-2004 @ 19:56:



Maar als je in Texel woont kun je m.i. beter een kamer regelen ergens?

Ja een kamer moet ik sowieso regelen. Heen en weer reizen red ik niet Maar zelf ben ik niet echt zo 'weg' van Rotterdam
T zou wel makkelijker zijn als het iets dichterbij zou zitten, maar als dat niet anders kan dan maakt t ook niet zo veel uit.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 19:44
Verwijderd
Rotterdam is leuker dan Den Haag, dat kan Silveria denk ik wel beamen. Sowieso is er geen uitgaan mogelijk in Den Haag en echt veel studenten voorzieningen zijn er niet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:38
gale
gale is offline
Ik denk dat het een kecko opleiding is, en Anouk, je moet hem zeker gaan doen.

Want ik ben verliefd op je..


De opleiding zelf is.. tsja..
__________________
Kecko
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:18
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
gale schreef op 11-02-2004 @ 20:38:
Ik denk dat het een kecko opleiding is, en Anouk, je moet hem zeker gaan doen.

Want ik ben verliefd op je..


De opleiding zelf is.. tsja..
Kecko!

Deftomon hier!
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:51
SkAnOuK
Avatar van SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
gale schreef op 11-02-2004 @ 20:38:
Ik denk dat het een kecko opleiding is, en Anouk, je moet hem zeker gaan doen.

Want ik ben verliefd op je..


De opleiding zelf is.. tsja..

hahahah micha! Jij ook hier?
(lekker offtopic! )
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:39
Thetawaves
Thetawaves is offline
*goedbedoelde kick*

Is dit meer een kunstzinnige, technische, economische of communicatieve opleiding? Is het (sterk) verwant aan de HBO opleiding communicatie?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2004, 18:10
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Thetawaves schreef op 25-02-2004 @ 15:39:
*goedbedoelde kick*

Is dit meer een kunstzinnige, technische, economische of communicatieve opleiding? Is het (sterk) verwant aan de HBO opleiding communicatie?
Meer kunstzinnig! En een gedeelte technisch (je leert programmeertalen en je moet ook ontwerpen op computer). Heel weinig economisch. Zie mijn posts hier boven.

Ik heb ook een jaar HBO Communicatie gedaan, en dat lijkt er totaal niet op.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:54
Thetawaves
Thetawaves is offline
Hey bedankt voor je reactie!

ik heb je vorige post gelezen en bij de naam 'marketing' kreeg ik meteen een economisch beeld voor me...brr. maar jouw woorden dat er niet zoveel economie in zit stellen me gerust

maar als je een passend beroep moest noemen voor deze opleiding, zou je dat dus ook meer in de grafische sector moeten zoeken? (als grafisch designer) Of is het meer een leidinggevende en/of presenterende functie ?
(ik werk namelijk liever 'achter de schermen' )
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:54
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Hm best handig topic. Nu weet ik bijna zeker dat ik 't ook ga doen. Alleen waar...

Zou iemand me kunnen vertellen wat leuker/beter is, Den Haag of Rotterdam? (twee steden waar ik over twijfel)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:13
kandyrat
Avatar van kandyrat
kandyrat is offline
ik doe ook nog het oude programma van VIA en tja, het is maar net wat je zelf wilt, het schijnt dat het vernieuwde VIA (wat CMD heet) meer vormgeving is, maar ja het blijft natuurlijk de sector informatica.... bij het oude VIA vind ik dat er veel te weinig vormgeving zit namelijk. maar ik weet niet of dat bij CMD ook zo is, moet je anders maar eens informeren bij de HHS zelf. (dat in Rdam lijkt me trouwens leuker.. maja daar is het bij mij al te laat voor ) succes !
__________________
"Gusty." iedereen praat erover! || vickii.nl || lightandmagic.nl
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 16:44
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Maar waarom ben je dan naar Den Haag gegaan als ik vragen mag (lekker dichtbij? )?

Citaat:
kandyrat schreef op 06-10-2004 @ 16:13 :
succes !
dank je
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:10
kandyrat
Avatar van kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 07-10-2004 @ 17:44 :
Maar waarom ben je dan naar Den Haag gegaan als ik vragen mag (lekker dichtbij? )?


dank je
omdat ik het toendertijd (in 2001) niet wist..... (bestond die opleiding toen al? ik dacht dat die er later pas was... of ik heb toen gewoon niet opgelet )

maar ok, den haag is idd lekker dichtbij voor mij
__________________
"Gusty." iedereen praat erover! || vickii.nl || lightandmagic.nl
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:40
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Ik zou het eigenlijk niet weten. In 2001 was ik 15 en was ik nog niet echt bezig met m'n vervolgopleiding. Toen wist ik het verschil tussen hbo en mbo niet eens!

alleen Digitale Communicatie (in Utrecht) bestaat al een jaar of zes geloof ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 16:57
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
kandyrat schreef op 08-10-2004 @ 16:10 :
omdat ik het toendertijd (in 2001) niet wist..... (bestond die opleiding toen al? ik dacht dat die er later pas was... of ik heb toen gewoon niet opgelet )

maar ok, den haag is idd lekker dichtbij voor mij
CMD aan WdKA/HRO bestaat nog maar sinds 2002
Ik ben 2e jaars nu
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:40
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
en is 't wat?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:09
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
ik ben nu ook 2e jaars cmd-er op de wdk.

wat ik tot nu toe merk is dat het 2e jaar veel meer gericht is op marketing zaken itt het eerste jaar waar je ontzettend veel vormgeving enzo krijgt.

wel een gezellige opleiding al valt de bekwaamheid van de docenten erg tegen. dus je moet het vooral van je mede studenten hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:34
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
hm.. naja ik heb me net ingeschreven voor proefstuderen c&md aan de Willem de Kooning.
maar is dit nou geheel Engels of niet? dat wordt me eigenlijk niet duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 11:12
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
het is voor 90 % Nederlands, desgewenst kan je voor een engels talige klas kiezen en dan krijg je ook les in 't engels. Maar normaal gesproken kom je gewoon in een Nederlandse klas met nederlandse docent. Wel moet je een aantal opdrachten in het Engels maken, wat niet altijd even makkelijk is, maar wel een uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 16:51
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Studiekeuze
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:28
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
hm ok. cmd it is!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren grafische & digitale media / communicatie & multimedia desgin /...
ilse_vh
3 02-09-2010 13:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CMD studenten ondernemen actie tegen AVANS
Whaxx
23 12-06-2005 10:09
Studeren Communicatie & Multimedia Design!
indewar
2 14-03-2005 19:41
Algemene schoolzaken communicatie multimedia & design
AnneCath
2 04-06-2003 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.