Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2004, 20:24
Verwijderd
Heeft iemand daar ervaring mee? Is het te doen?

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 18:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2004, 22:50
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Laat ik het zo stellen: voor Rechten aan de UvA waren er 72 aanmeldingen, waarvan er iets van 12 konden beginnen aan de studie.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:10
Scissorhands
Scissorhands is offline
Voor welke studie wil je colloquium doctum doen?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 18:43
Verwijderd
Taalwetenschap (in Nijmegen). Ik heb zelf al informatie in huis, maar daar staan geen ervaringen in.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:35
missy87
missy87 is offline
stomme vraag: wat is eigenlijk een colloquium doctum
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
missy87 schreef op 21-10-2004 @ 20:35 :
stomme vraag: wat is eigenlijk een colloquium doctum
Nuttige reply, krullebol.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:38
Scissorhands
Scissorhands is offline
Toelatingsexamen dat je kan doen als je 21 jaar of ouder bent en niet aan de toelatingsvoorwaarden van de studie voldoet.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:39
Scissorhands
Scissorhands is offline
Maar om op zuster terug te komen: Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ga er dit jaar een doen voor psychologie.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:40
Verwijderd
Wat is je vooropleiding?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:45
Scissorhands
Scissorhands is offline
Ben in de vijfde gestopt (vwo).

edit: Dat klinkt wel heel stom.

Ik moest wegens omstandigheden helaas tijdelijk stoppen met school. Heb nog wel volwassenonderwijs gedaan vorig jaar. Alleen daar heb ik geen vakken afgerond die ik nu nodig heb.

Heb wel al biologie1 afgerond in de vierde klas op m'n oude school, en dat is voldoende om vrijstelling te krijgen. Moet nu alleen toetsen doen voor wiskunde en Engels.

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:49
Scissorhands
Scissorhands is offline
En wat heb jij gedaan?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:52
Verwijderd
Halverwege vijf vwo van school gestuurd i.v.m. mijn prestaties en nu doe ik vijf havo.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:52
Scissorhands
Scissorhands is offline
Welke vakken moet jij doen?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:53
Verwijderd
Nederlands en Engels.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:54
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Scissorhands schreef op 21-10-2004 @ 20:45 :
Ben in de vijfde gestopt (vwo).

edit: Dat klinkt wel heel stom.

Ik moest wegens omstandigheden helaas tijdelijk stoppen met school. Heb nog wel volwassenonderwijs gedaan vorig jaar. Alleen daar heb ik geen vakken afgerond die ik nu nodig heb.

Heb wel al biologie1 afgerond in de vierde klas op m'n oude school, en dat is voldoende om vrijstelling te krijgen. Moet nu alleen toetsen doen voor wiskunde en Engels.
voor psychologie heb je toch geen vakken nodig
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:56
Scissorhands
Scissorhands is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 21-10-2004 @ 20:54 :
voor psychologie heb je toch geen vakken nodig
Als je een diploma hebt niet idd. Je kan met elk profiel instromen. Maar met een toelatingsexamen moet je engels, wiskunde en biologie doen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:56
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Scissorhands schreef op 21-10-2004 @ 20:56 :
Als je een diploma hebt niet idd. Je kan met elk profiel instromen. Maar met een toelatingsexamen moet je engels, wiskunde en biologie doen.
Oh, ok. Weet ik dat ook weer
Verder weet ik niks over colloquium doctum.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 09:44
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Scissorhands schreef op 21-10-2004 @ 20:56 :
Als je een diploma hebt niet idd. Je kan met elk profiel instromen. Maar met een toelatingsexamen moet je engels, wiskunde en biologie doen.
Engels en wiskunde moet je toch sowieso voor vrij wel iedere opleiding doen als je geen diploma hebt?

OT: Ik heb er geen ervaring mee, komt nog wel. Ik heb wel van mensen gehoord dat ze het gehaald hebben terwijl ze... erh.. zeker niet erg slim zijn en ook van mensen die het niet gehaald hebben waarvan ik dat wel had verwacht. Ik weet niet echt waar dat in zit eigenlijk. (ik vergelijk dan dezelfde vakken, natuurlijk)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-10-2004, 10:15
Scissorhands
Scissorhands is offline
Citaat:
grl schreef op 25-10-2004 @ 10:44 :
Engels en wiskunde moet je toch sowieso voor vrij wel iedere opleiding doen als je geen diploma hebt?

Ja dat is waar. Alleen verschilt de voorbereiding en de toets voor elke studie wel. Zo krijg ik voor m'n toets engels een tekst uit psychologische literatuur en kan ik me erop voorbereiden met een boek die sowieso in m'n propedeuse behandeld wordt, dus dat is wel handig

Ik hoop echt dat ik het haal! Anders moet ik nog een jaar wachten met terug naar school gaan. Dat zou echt balen zijn.

Denk je dat je je thuisstudie VWO niet gaat halen, dat je denkt dat je ook ervaring gaat krijgen met colloquium doctum?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 10:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Scissorhands schreef op 25-10-2004 @ 11:15 :
Ja dat is waar. Alleen verschilt de voorbereiding en de toets voor elke studie wel. Zo krijg ik voor m'n toets engels een tekst uit psychologische literatuur en kan ik me erop voorbereiden met een boek die sowieso in m'n propedeuse behandeld wordt, dus dat is wel handig

Ik hoop echt dat ik het haal! Anders moet ik nog een jaar wachten met terug naar school gaan. Dat zou echt balen zijn.

Denk je dat je je thuisstudie VWO niet gaat halen, dat je denkt dat je ook ervaring gaat krijgen met colloquium doctum?
Ah. Ik had al wel bedacht dat het anders zou zijn.. maar ik wist niet dat het echt op de studie aangesloten was.

Ik zitten nog een beetje te dubben over wat ik zal doen. Ik wil biomedische wetenschappen studeren en de vakken daarvoor (bio1,2, sk, na, wi, ne, en) ga ik nu via thuisstudie doen. Ik ben waarschijnlijk op m'n 19e of uiterlijk 20e klaar. (ik ben nu bijna 17) Dan heb ik nog een jaar over voor ik toelatingsexamen mag doen. Ik heb eigenlijk 4 opties: 1) gewoon even alle andere vakken ook halen voor een volledig diploma in dat laatste jaar. 2) proberen dispensatie te krijgen voor de leeftijdsgrens (de kans is ongeveer 1 op 100 dat dat gaat lukken ) 3) alvast wat colleges gaan volgen. Maar dus geen praktijk en geen tentamens. 4) werken (is wat mij betreft ook niet echt een optie.. dan haal ik liever dat diploma even). Ik moet tegen die tijd maar kijken wat het beste is en wat mogelijk is. Op zich ben ik erg voor de optie 'alvast colleges volgen' aangezien ik om gezondheidsredenen waarschijnlijk vertraagd ga studeren. Dat zou me dan weer een jaar theorie schelen.... van de 12 jaar die ik eraan bezig ga zijn als m'n gezondheid niet verbetert ... ik wil het dan ook wel *echt* graag .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
grl schreef op 25-10-2004 @ 11:55 :
Ah. Ik had al wel bedacht dat het anders zou zijn.. maar ik wist niet dat het echt op de studie aangesloten was.

Ik zitten nog een beetje te dubben over wat ik zal doen. Ik wil biomedische wetenschappen studeren en de vakken daarvoor (bio1,2, sk, na, wi, ne, en) ga ik nu via thuisstudie doen. Ik ben waarschijnlijk op m'n 19e of uiterlijk 20e klaar. (ik ben nu bijna 17) Dan heb ik nog een jaar over voor ik toelatingsexamen mag doen. Ik heb eigenlijk 4 opties: 1) gewoon even alle andere vakken ook halen voor een volledig diploma in dat laatste jaar. 2) proberen dispensatie te krijgen voor de leeftijdsgrens (de kans is ongeveer 1 op 100 dat dat gaat lukken ) 3) alvast wat colleges gaan volgen. Maar dus geen praktijk en geen tentamens. 4) werken (is wat mij betreft ook niet echt een optie.. dan haal ik liever dat diploma even). Ik moet tegen die tijd maar kijken wat het beste is en wat mogelijk is. Op zich ben ik erg voor de optie 'alvast colleges volgen' aangezien ik om gezondheidsredenen waarschijnlijk vertraagd ga studeren. Dat zou me dan weer een jaar theorie schelen.... van de 12 jaar die ik eraan bezig ga zijn als m'n gezondheid niet verbetert ... ik wil het dan ook wel *echt* graag .
sorry als je het al heel vaak hebt gezegd, maar waarom doe je vwo thuisstudie als je pas 16 bent? Waarom niet op een gewone middelbare school?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-10-2004 @ 17:39 :
sorry als je het al heel vaak hebt gezegd, maar waarom doe je vwo thuisstudie als je pas 16 bent? Waarom niet op een gewone middelbare school?
Ook gezondheidsredenen. Ik heb ME/CVS. Ik heb de energie niet om gewoon naar school te gaan. (ik volg nu ook maar 1 vak .. en binnenkort worden dat er twee. Maar dat is voorlopig het maximum) Op reguliere middelbare scholen mogen ze tegenwoordig geen deelcertificaten meer uitreiken. Dus ik zou een volledig examen moeten doen en dat zit er gewoon niet in.

Maar goed, dit gaat een beetje offtopic en bovendien voel ik er weinig voor om het topic van de topicstarter over te nemen. Als er meer vragen of opmerkingen of zo zijn, mag je een pm sturen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken colloquium doctum
gertjetop
0 30-05-2011 13:22
Eindexamens 2008 Colloquium Doctum VU
babbelientje
2 02-05-2008 18:46
Studeren Colloquium Doctum?
babbelientje
28 29-04-2008 22:12
Algemene schoolzaken Geneeskunde - Colloquium Doctum
ellen16
22 13-04-2004 06:30
Algemene schoolzaken Toelatingseisen tot de colloquium doctum
Guy,Interrupted
7 02-02-2004 13:53
Algemene schoolzaken colloquium doctum
Unexplained
10 13-11-2002 17:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.