Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 09:31
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik werk nu sinds een jaar bij de AH, en mijn contract loopt tot februari..

Nu heb ik mij ziek gemeld omdat ik door de weeks ben opgenomen en daarnaast niet kan werken..
Met de bedrijfarts is afgesproken dat ik 4 uur op therapeutische basis zou werken..
Ik heb mij vorige week afgebeld omdat ik dat niet trok.. daarna heeft hij nog 1x gebeld op zaterdagavond half 10.

Vervolgens ligt er een brief thuis waarin hij dreigt met ontslag op staande voet, en hij heeft mijn loon ingehouden. Ik moest voor donderdag reageren, terwijl hij weet dat ik tot vrijdag niet thuis ben. Ik heb hem een brief terug gestuurd, daar heb k nog niks van terug gehoord..

Ik ben van plan om naar de rechtswinkel te gaan, want volgens mij klopt er niks van wat hij allemaal doet.
Ook maakt hij mij nu belachelijk in de winkel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2005, 09:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Dit is een duidelijk zaak waarin jou manager hoopt dat jongeren minder juridische kennis hebben.

Albert Heijn kent geen looninhouding bij ziekte, AH kent geen wachtdag bij ziekte en betaald 100% uit bij ziekte. Daarin staat AH juist bekend om!! Door dit soort manager krijgt AH dus zo'n slechte naam!

Dit is zeker leuke stof voor de signaallijn (www.aholdsignaallijn.nl). Schaam j niet en zet daar de situatie uit een. Een vertrouwenspersoon gaat er dan mee aan de slag.

Het klopt 100% wat je zegt dat hij dus iets doet wat niet mag. Ik ken ze zelf ook dat soort manager maar dankzij mijn kennis van arbeidsrecht en een moeder die rechten heeft gedaan. Kom ik zelf altijd een heel eind en lul ik ze goed onder tafel.

Onderneem idd stappen wat dit mag niet. Zeker met de huidige reorganisaties zullen ze niet schromen om vooral kaderleden te ontslaan zeker wanneer ditr soort gevallen vaker voorkomen.

Dat hij je belachelijk maakt in de winkel is ook niet erg netjes.
Hoe scoort jullie winkel op medewerker tevredenheid?

Conclusie : onderneem actie dit soort manager moeten we met zijn alleen de kop in drukken. En neem anders ook even contact op me de bedrijfsarts over deze situatie.

Groetjes,
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 10:00
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-10-2005 @ 10:53 :


Dat hij je belachelijk maakt in de winkel is ook niet erg netjes.
Hoe scoort jullie winkel op medewerker tevredenheid?
Daar scoorde wij heel slecht.. Hij is echt een klootzak.. Ik meldde mij een tijdje terug voor het eerst ziek en hij zei:"dat meen je niet, wat een klote streek van je?" terwijl k ziek in mijn bed lag.

En nu praat hij door de winkel:"maar voor depressie zijn ook wel pilletjes" Dit zei hij tegen een vriendin van mij, en daarmee weet ik dus dat hij mij al helemaal niet serieus neemt.

En als ik op gesprek moet komen duurt het 1,5 uur.. hij praat in op je gevoel en zorgt ervoor dat je een schuld gevoel krijgt..
Zo zegt hij tegen een andere collega:"ja, maar ik heb zware reuma en ik kom ook gewoon werken"

en zo heb ik nog veel meer van dat soort dingen, maar k kan er nu niet echt opkomen..

Ik ga idd die signaal lijn bellen, ik wil daar niet meer werken en ik hoop dat hij eens flink aangepakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 11:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 16-10-2005 @ 11:00 :
Daar scoorde wij heel slecht.. Hij is echt een klootzak.. Ik meldde mij een tijdje terug voor het eerst ziek en hij zei:"dat meen je niet, wat een klote streek van je?" terwijl k ziek in mijn bed lag.

En nu praat hij door de winkel:"maar voor depressie zijn ook wel pilletjes" Dit zei hij tegen een vriendin van mij, en daarmee weet ik dus dat hij mij al helemaal niet serieus neemt.

En als ik op gesprek moet komen duurt het 1,5 uur.. hij praat in op je gevoel en zorgt ervoor dat je een schuld gevoel krijgt..
Zo zegt hij tegen een andere collega:"ja, maar ik heb zware reuma en ik kom ook gewoon werken"

en zo heb ik nog veel meer van dat soort dingen, maar k kan er nu niet echt opkomen..

Ik ga idd die signaal lijn bellen, ik wil daar niet meer werken en ik hoop dat hij eens flink aangepakt wordt.
ach wij scoorde ruim 1,5 jaar terug 70 % nu nog net aan 50% hoe kan je sfeer in een winkel verzieken

Maar even over jou. Dat lijkt me heel verstandig even te bellen, neem dat besluit nou niet direct voor je zelf om weg te gaan want dan heb je hem waar je hem hebben wilt en kijk eerst eens wat er aan gedaan kan worden, voordat je besluit echt weg te gaan...
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:49
Verwijderd
lol @ personeelsbehandeling bij de AH
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2005 @ 14:49 :
lol @ personeelsbehandeling bij de AH
helaas gebeuren dit soort dingen en zijn ze manager gebonden. Het zijn vaak de manager die op een snelle carriere uit zijn
Degen die lak hebben aan arbo-regels .e.d. gelukkig zitten er ook nog normale manager binnen AH
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 14:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mijn broertje heeft overigens ook zware problemen met zijn vulploegleider, waardoor hij erg weinig merkt van die "fantastische arbeidsomstandigheden" bij de AH.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Boeken Maatschappelijk werk en dienstverlening InHolland
leevalley
9 01-02-2013 08:46
Psychologie Het Grote Lucht-je-hart-topic 169
darkfairy
500 07-12-2012 15:58
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic, #164
Roosje
483 20-07-2011 15:41
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Liefde & Relatie stelling: echtscheiding moet duurder
de abt van sion
115 15-09-2003 21:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.