Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 08:52
°°°°°°
°°°°°° is offline
Hallo mensen ik had 3 weken geleden en brief ontvangen van de NTI.
dat ik op de cursus Sociale hygiëne had ingeschreven,
dus stond er op dat ik 72 euro moest betalen.
Dus ik dacht van, sjah ik heb me niet eens aangemeld waarom betalen.

dus vandaag had ik en brief gekregen dat ik in totaal 460 euro moest betalen voor de totale cursus.
want anders komt het incasso bureau.

dus ik ging gelijk NTI opbellen, en zij, van ik heb me niet eens aangemeld, dus zijden ze, moest je gelijk maar bellen nu moet je het gewoon betalen.
Dus van heel veel praten bleven hun op 1 stam punt van je moet betalen anders komt het incasso bureau. wat moet ik nu doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2005, 09:03
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Deze post op het goeie forum zetten.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 09:31
Verwijderd
Niet betalen
Je hebt je namelijk niet aangemeld.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 09:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Laat ze maar bewijzen dat jij die cursus hebt besteld, tot dan: niets aan de hand.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 09:41
°°°°°°
°°°°°° is offline
thanks
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 09:49
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik dacht dat je je ingeschreven had voor een cusus Nerderlands
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 10:12
Verwijderd
Dat je niet betaalt voor iets dat je niet hebt besteld is logisch, maar om dan niets van je te laten horen is gewoon dom. Je krijgt een factuur die onterecht is, dan laat je natuurlijk van je horen om de boel uit te zoeken. Nu heb je het uit de hand laten lopen en staat het incassobureau al bijna op de stoep.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 12:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Heb jij dat onderwijspakket eigenlijk ontvangen? \Als jij een lespakket ontvangt en je gaat niet piepen, dan sta je al een heel stuk zwakker in je bewijsvoering dat jij je niet hebt ingeschreven voor die cursus.

Als er bij hun administratie een fout zit, moeten ze dat ook nu nog rechtzetten, het is niet zo dat jij je kans hebt gehad en nu dus te laat bent.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:01
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Duidelijke topictitel wil nog wel eens handig zijn
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 18:22
tijdelijk_19
tijdelijk_19 is offline
wat iedereen hier zegt, je had er al gelijk achteraan moeten gaan
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 21:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat wil nog niet zeggen dat hij om die reden nu geen poot meer heeft om op te staan.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-12-2005 @ 13:16 :
Heb jij dat onderwijspakket eigenlijk ontvangen? \Als jij een lespakket ontvangt en je gaat niet piepen, dan sta je al een heel stuk zwakker in je bewijsvoering dat jij je niet hebt ingeschreven voor die cursus.

Nee hoor, als jij iets ontvangt dat niet hebt bestelt, dan mag je het houden en hoef je er niet voor te betalen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-12-2005 @ 09:58 :
Nee hoor, als jij iets ontvangt dat niet hebt bestelt, dan mag je het houden en hoef je er niet voor te betalen.
Ow?

Volgens mij werkt het zo niet... (En zo wel, dan ben ik heel benieuwd volgens welke wet oid dat dan zo is. )
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 09:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-12-2005 @ 09:58 :
Nee hoor, als jij iets ontvangt dat niet hebt bestelt, dan mag je het houden en hoef je er niet voor te betalen.
niet alles serieus nemen wat ze bij kassa zeggen. In principe heb je gelijk, maar in dit geval zat er ook een rekening bij. Het is natuurlijk niet zo dat dan maar dingen kan gaan bestellen (op naam van je buren of zo) en dan alles kan houden, zonder te betalen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 09:28
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-12-2005 @ 10:27 :
Het is natuurlijk niet zo dat dan maar dingen kan gaan bestellen (op naam van je buren of zo) en dan alles kan houden, zonder te betalen.
Dat leek mij ook...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 09:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-12-2005 @ 09:58 :
Nee hoor, als jij iets ontvangt dat niet hebt bestelt, dan mag je het houden en hoef je er niet voor te betalen.
Dat dacht je
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-12-2005 @ 10:23 :
Ow?

Volgens mij werkt het zo niet... (En zo wel, dan ben ik heel benieuwd volgens welke wet oid dat dan zo is. )
Dat is vastgelegd in de wet koop op afstand.

Ongevraagd leveren van goederen
Verder is het verboden om goederen of diensten te leveren met een betalingsverzoek, wanneer de consument geen voorafgaande bestelling heeft gedaan. Denk bijvoorbeeld aan het ongevraagd toezenden van een boek met acceptgiro, met de mededeling:

U dient de bijgevoegde acceptgiro binnen dertig dagen te voldoen, of anders het boek te retourneren.

Als dit toch gebeurt, hoeft de consument geen enkele tegenprestatie te leveren. Hij hoeft niet te betalen, het boek niet terug te sturen en zelfs de leverancier niet te vertellen dat hij het boek houdt en niet betaalt. Het feit dat de consument niet reageert betekent niet dat hij met de levering instemt, dat hij nu moet betalen, of dat hij de rest van de serie ook wil ontvangen.

Overigens mag het toezenden van een vervangend product niet worden gezien als een niet gevraagde levering. Een consument die geen prijs stelt op het geleverde vervangende product, moet het dus (op kosten van de leverancier) terugsturen.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-12-2005 @ 10:27 :
niet alles serieus nemen wat ze bij kassa zeggen. In principe heb je gelijk, maar in dit geval zat er ook een rekening bij. Het is natuurlijk niet zo dat dan maar dingen kan gaan bestellen (op naam van je buren of zo) en dan alles kan houden, zonder te betalen.
Ik kijk kassa niet
Zie mijn stukje hieronder, daarnaast is het natuurlijk niet op jouw naam bestelt, dus behoort het jou ook niet toe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie Module 3 FULL
--replay--
2 20-02-2010 15:31
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vennootschappen (Economie)
annBIZARRE
5 19-02-2010 17:21
Algemene schoolzaken demonstratie tegen het nieuwe beleid van rutte over vervolgopleidingen!
Anatria
96 01-04-2005 07:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap BELANGRIJK protestactie tegen het onderwijsbeleid!
Anatria
2 09-03-2005 22:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.