Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Moet er op de middelbareschool arbeidsrecht gegeven worden
JA 7 29.17%
NEE 15 62.50%
Geen mening 2 8.33%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2006, 18:45
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik vraag me af hoe jullie hier over denken.

Ik zie de laatste tijd veel dingen waarvan ik denk van jonge jonge dat is kwalijk dat jongeren/ scholieren/ studenten dat met zoch laten flikken. En toch komt het vaak voor.

De kennis van arbeidsrecht ontbreekt bij vele, gelukkig is dit forum er dan, maar of iemand er uiteindelijk echt wat mee doet is altijd de vraag.

Wat denken jullie ervan, je mag vanaf je ongeveer je 14 werken, dus de overheid moet daar op in spelen en op het vmbo, havo en vwo, in de 2de of 3de klas het vak arbeidsrecht verplicht gaan stellen.

GEEF JE MENING!!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 18:56
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind dat er zoveel dingen zijn die jongeren zouden moeten leren, als ze dat allemaal moeten gaan geven op de middelbare school
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 19:02
Morri
Morri is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-10-2006 @ 19:56 :
Ik vind dat er zoveel dingen zijn die jongeren zouden moeten leren, als ze dat allemaal moeten gaan geven op de middelbare school
Daar ben ik het mee eens. Kan er niet gewoon een boekje oid komen dat (evt. via school of door de werkgever) verstrekt wordt aan de kinderen? Toen ik van de zomervakantie ging werken kreeg ik ook een heel boekje met een uitgebreide uiteenzetting.

Als je het al op school wilt geven lijkt het me meer iets voor maatschappijleer.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 19:09
Go
Avatar van Go
Go is offline
Het arbeidsrecht verandert voortdurend. Als je kinderen nu bepaalde kennis over het arbeidsrecht bijbrengt, kan het zijn dat het over een aantal jaren simpelweg onjuist is. Daar zijn ze ook niet bij gediend.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 19:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat hierboven al gezegd werd, het heeft weinig zin. Verder moeten mensen zich vooral laten naaien als ze dat graag willen laten gebeuren, who am I to argue?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 20:14
Verwijderd
Ik denk niet dat het gaat om een gebrek aan kennis van het arbeidsrecht. Genoeg mensen die weten hoe het recht in elkaar zit maar toch nooit hun gelijk krijgen. Het probleem is het afdwingen van je rechten, en dat is in veel arbeidsgescchillen nu eenmaal vaak niet de moeite waard (in elk geval niet voor de bedragen waar arbeid door jongeren in de regel mee gemoeid is).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 20:20
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-10-2006 @ 19:56 :
Ik vind dat er zoveel dingen zijn die jongeren zouden moeten leren, als ze dat allemaal moeten gaan geven op de middelbare school
jongeren moeten idd veel leren maar ik vindt het belangrijker dat er ook dingen te leren zijn waar je 'later' wat aan hebt
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 20:23
Verwijderd
Ja, maar wat is dan het volgende? Verzekeringsrecht? Algemeen contractenrecht en consumentenrecht? Wij advocaten moeten er ook nog wat aan kunnen verdienen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 21:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Misschien inderdaad een folder of iets dergelijks die op middelbare scholen wordt uitgedeeld. Als vak vind ik een beetje te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nee laat ze eerst maar eens fatsoenlijk wiskunde en Nederlands leren.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je krijgt al een stukje recht bij Maatschappijleer. Nog meer lijkt me absoluut niet nodig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 12:03
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Het zit bij vwo al best duidelijk bij maatschappijleer in.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 13:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 03-10-2006 @ 13:03 :
Het zit bij vwo al best duidelijk bij maatschappijleer in.
Arbeidsrecht? Volgens mij is dat absoluut niet te vergelijken en absoluut niet nuttig.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 13:19
MickeyV
MickeyV is offline
Ze moeten op school leren dat arbeidsrecht ongeveer 30 x eenvoudiger kan en moet.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 22:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-10-2006 @ 21:23 :
Ja, maar wat is dan het volgende? Verzekeringsrecht? Algemeen contractenrecht en consumentenrecht? Wij advocaten moeten er ook nog wat aan kunnen verdienen
Voor een arbeidconflict gaat een jongeren niet naar de rechter die zoekt wel iets anders. maar mocht de baas fout zitten kan je er toch nog best eens wat geld uit halen. ALs je het allemaal maar goed regelt.

Wat ook word gezegt een boekje uitrijken (of opsturen door een instantie laten we zeggen de belastingdienst) met alle regels van het gaan werken (belasting betalen e.d.) maar ook met je rechten en plichten als werkenemer zou zelfs voor de volwassenen niet eens zo slecht zijn. Opzich ook nog een aardige optie om te doen natuurlijk
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.