Oud 15-03-2008, 14:07
MardyBum
MardyBum is offline
Hallo iedereen,

Even een vraag. Ik heb onlangs op Marktplaats een advertentie gezet en heb iemand gevonden die het product wil hebben. Hoe kan ik nu het beste zijn betaling ontvangen. Want om nou zo mijn rekeningnummer aan een onbekende te geven vind ik ook niet erg veilig. Het is de eerste keer dat ik online iets verkoop, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Thanks!
__________________
Not quick enough can I have it quicker?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2008, 15:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat kan diegene met jouw rekeningnummer doen dan?

Wat het meest voorkomt is dat de verkoper zijn rekeningnummer geeft en de koper stort het geld erop. Als je ziet dat het geld binnen is, verstuur je vervolgens de spullen op naar het adres dat je gehad hebt van de koper.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 16:35
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
whaha,had je vante voren kunnen bedenken
als je daar al bang voor bent begin dan niet aan verkopen via internet
spreek ergens af of laat t em ophalen?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 20:01
Verwijderd
paypall is ook een mogelijkheid, maar in principe kan niemand je wat doen als je iemand anders je rekeningnummer geeft.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 20:04
Verwijderd
Citaat:
whaha,had je vante voren kunnen bedenken
als je daar al bang voor bent begin dan niet aan verkopen via internet
spreek ergens af of laat t em ophalen?
dat bedacht ik me ook ja
maar als je al bang bent als iemand je rekeningnummer heeft, dan durft ze vast ook niet af te spreken met iemand..

Ik heb het trouwens vaak genoeg gedaan, zowel kopen als verkopen, nog nooit problemen gehad
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 21:20
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Duidelijk een voorbeeld van doorgeschoten waarschuwingen. Wat je niet over internet moet geven is je creditcardnummer, maar dat is iets heel anders dan je bankrekeningnummer. Met een creditcardnummer zou je betalingen kunnen doen. Het enige wat een vreemde met jou bankrekeningnummer kan is er geld op storten.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 21:23
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Nou, niets gebeuren..

iedereen die een automatisch incassocontract met een willekeurige bank heeft kan dan in principe een poging doen geld van jouw rekening af te schrijven. dit kan je bij de meeste banken echter wel binnen enkele dagen/weken terugtrekken.

ik had zelf die functionaliteit op mijn rekening (nooit om gevraagd), als ik had gewild had ik van elk willekeurig rekeningnummer geld af kunnen laten schrijven (en vervolgens heel snel mijn koffers kunnen pakken en vertrekken naar een of ander eiland......)

in dit geval zou ik gewoon een tweede rekeningnummer nemen puur voor betalingen van derden. en dat dan handmatig overstorten naar mijn andere rekening.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 07:53
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Nou, niets gebeuren..

iedereen die een automatisch incassocontract met een willekeurige bank heeft kan dan in principe een poging doen geld van jouw rekening af te schrijven. dit kan je bij de meeste banken echter wel binnen enkele dagen/weken terugtrekken.

ik had zelf die functionaliteit op mijn rekening (nooit om gevraagd), als ik had gewild had ik van elk willekeurig rekeningnummer geld af kunnen laten schrijven (en vervolgens heel snel mijn koffers kunnen pakken en vertrekken naar een of ander eiland......)
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je zomaar een incassocontract krijgt. Zeker niet als particulier. Volgens mij heb je daarvoor namelijk een KvK-nummer nodig, en dat heeft een particulier niet.

Citaat:
de minister van financiën schreef in december 2002 het volgende aan de Tweede Kamer
De automatische incasso is een specifiek product, waarbij zakelijke rekeninghouders een incassocontract afsluiten met hun bank. De bank onderzoekt daarbij de betrouwbaarheid en kredietwaardigheid van de toekomstige incassant.
zie: http://www.minfin.nl/nl/actueel/kame..._incassos.html
Je kunt een automatische incasso in principe inderdaad uitvoeren op het moment dat je een rekeningnummer en de daarbijhorende naam en woonplaats hebt. Maar op het moment dat zo'n incasso wordt uitgevoerd en je bent het er om welke reden ook niet mee eens dan is een telefoontje naar je bank voldoende om de incasso ongedaan te maken.

Ik blijf er bij dat je in principe geen noemenswaardig risico loop door je rekeningnummer aan iemand te geven. Het risico is in elk geval niet groter en waarschijnlijk kleiner dan bij het geven van een telefoonnummer.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 11:44
Verwijderd
Bij veel banken kan je in internetbankieren een Nota aanmaken. Dat is veilig genoeg. Je rekeningnummer is er om aan anderen te geven. Iedere keer dat je bij een winkel pint, hebben ze je rekeningnummer en mogelijk je pincode.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 16:07
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
als je pint hebben ze dus niet je pincode, dat zou natuurlijk wel van de zotte zijn..
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2008, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het trouwens vaak genoeg gedaan, zowel kopen als verkopen, nog nooit problemen gehad
Idem

Verkoop/koop zoveel via Markplaats, Speurders en verschillende (auto) fora. Nog nooit problemen met iemand gehad.

Vind trouwens dat je op een forum wel ietsje meer zekerheid hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 14:56
Verwijderd
Citaat:
als je pint hebben ze dus niet je pincode, dat zou natuurlijk wel van de zotte zijn..
Wel eens van skimming gehoord?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 00:09
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Bij veel banken kan je in internetbankieren een Nota aanmaken. Dat is veilig genoeg. Je rekeningnummer is er om aan anderen te geven. Iedere keer dat je bij een winkel pint, hebben ze je rekeningnummer en mogelijk je pincode.
Daarom laat ik dus nooit zomaar kassabonnetjes slingeren
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 01:09
Verwijderd
Maar wat denk je dan dat ze met je rekening nummer gaan doen? Is er hier uberhaupt iemand die ooit heeft meegemaakt dat er na het betalen via internet of het laten slingeren van een bonnetje opeens bedragen werden afgeschreven?

Het enige reëele wat kan gebeuren is volgens mij dat je betaalt via internet en je de spullen die je besteld/gekocht hebt nooit krijgt.

En als één of andere leipe gek je op een of andere manier aan de (automatische) incasso krijgt kan je terug laten storten als je binnen dertig dagen contact op neemt met de bank. Als je ze dan verteld dat er op duistere wijze geld van je rekening wordt getrokken, zal je bank daar waarschijnlijk ook nog eens stappen tegen ondernemen.

Wat zijn jullie allemaal slecht van vertrouwen zeg
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 02:06
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Dit forum telt inmiddels zo'n 80190 leden, als die allemaal 1 € overmaken op mijn girorekening, dan plaats ik het maar wat graag hier.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 08:10
Verwijderd
Nonaj; Wat zopje zegt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 16:21
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Wel eens van skimming gehoord?
Dan hebben ze nog steeds je pincode niet. Die wordt vaak afgekeken dmv een camera.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 20-03-2008, 21:41
Verwijderd
Nee hoor. Dat kan prima via het apparaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2008, 22:50
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Wel eens van skimming gehoord?
Ja, maar het ging hier mijns insziens over een normale pintransactie. Een winkelier met een pinautomaat heeft na een pintransactie niet mijn pincode. Dat er malafide sujetten de techniek misbruiken doet daar niets aan af.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 00:02
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je zomaar een incassocontract krijgt. Zeker niet als particulier. Volgens mij heb je daarvoor namelijk een KvK-nummer nodig, en dat heeft een particulier niet.
Ja, en dus?
Volgens mij kunnen particulieren nog altijd een bedrijf oprichten.
En een incassocontract regelen is echt niet zo moeilijk...

Kan me nog herinneren dat oplichters een paar jaar terug een rekeningbestand van RANDSTAD misbruikt hebben en gedurende enkele maanden als "verzekeringsbedrijf" geld hebben afgeschreven van RANDSTAD medewerkers..
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Dan hebben ze nog steeds je pincode niet. Die wordt vaak afgekeken dmv een camera.
Ter verduidelijking. Via een pinautomaat-skim wordt je pas gekopiëerd via een opzetstuk en je code afgekeken met een camera. Via een winkel-skim wordt de pincode én de magneetstrip gekopiëerd via het apparaatje waar je je pas door haalt en je code in tikt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 11:51
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Ja, en dus?
Volgens mij kunnen particulieren nog altijd een bedrijf oprichten.
En een incassocontract regelen is echt niet zo moeilijk...

Kan me nog herinneren dat oplichters een paar jaar terug een rekeningbestand van RANDSTAD misbruikt hebben en gedurende enkele maanden als "verzekeringsbedrijf" geld hebben afgeschreven van RANDSTAD medewerkers..
In dit topic gaat het over het risico van je rekeningnnummer aan derden geven. Dat kwaadwillenden daar iets oneigenlijks mee kunnen doen, betekent niet dat het ook een groot risico is. Daar komt bij dat je een incasso kunt terugdraaien zonder opgaaf reden. Dus op het moment dat er van jou iets wordt afgeschreven waar je het niet mee eens bent, dan bel je de bank en laat je het terugdraaien. Mijn stelling was dat het geven van je rekeningnummer aan een andere particulier geen noemenswaardig risico is, en dat blijft volgens mij nog steeds staan.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 16:46
Verwijderd
Absoluut! Wat een gedoe om niks weer
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 16:28
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Maar wat denk je dan dat ze met je rekening nummer gaan doen? Is er hier uberhaupt iemand die ooit heeft meegemaakt dat er na het betalen via internet of het laten slingeren van een bonnetje opeens bedragen werden afgeschreven?

Het enige reëele wat kan gebeuren is volgens mij dat je betaalt via internet en je de spullen die je besteld/gekocht hebt nooit krijgt.

En als één of andere leipe gek je op een of andere manier aan de (automatische) incasso krijgt kan je terug laten storten als je binnen dertig dagen contact op neemt met de bank. Als je ze dan verteld dat er op duistere wijze geld van je rekening wordt getrokken, zal je bank daar waarschijnlijk ook nog eens stappen tegen ondernemen.

Wat zijn jullie allemaal slecht van vertrouwen zeg
Ik ben recentelijk veel geld kwijtgeraakt, gepind van mijn rekening. Ik weet niet hoe het komt, de bank heeft het slecht onderzocht, dus het krijgt allemaal nog een staartje. In ieder geval geen automatische incasso, maar toch. Nu is het in ieder geval zo ver dat de bank mij geen geld terugbetaalt.

Ik zal nu ook niet beweren dat het skimmen of op duistere wijze wegsluizen van geld van rekeningen zomaar iedereen altijd kan overkomen, maar zo heel gemakkelijk denk ik nu ook niet meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht internet/tv
zoemzoem
19 14-03-2010 10:31
Werk, Geld & Recht Verkeerd Gestort
jtoonen
22 14-06-2007 15:37
Werk, Geld & Recht Geld verdienen via Paypal ,Werkt ECHT!!!
MoneyMaker
3 02-02-2007 08:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Eng - Nl (vertalen)
Verwijderd
5 18-11-2003 09:38
Games Over 2 weken betalen voor Counterstrike 1.6
NocturaL
46 22-09-2003 22:23
Software & Hardware Dutchtone houdt SMS-jes vanaf websites tegen
Verwijderd
31 10-09-2001 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.