Oud 07-04-2008, 14:59
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Hallo,

Ik ben van plan samen met 1 of 2 vrienden een appartement te betrekken in Groningen. Nou blijkt dus dat ze op de huurmarkt (logischerwijs) niet zitten te wachten op studenten in hun appartementen, in verband met eventuele waardedaling.

Nu hebben we het volgende idee, is het mogelijk om per persoon laten we zeggen € 60.000,- te lenen, waarbij de ouders van elk garant staan (met de overwaarde van hun eigen huizen is dit geen probleem). Met het gecombineerde bedrag kan je in Groningen wel een appartement kopen wat aan de eisen voldoet. De maandelijkse aflossing van de hypotheek is lager dan de gemiddelde huurprijs van een kamer in een studentenkrot. Na onze studieperiode verkopen we het appartement, en lossen we de hele hypotheek af.

In theorie moet dit mogelijk zijn, maar hoe happig zijn banken hierop?

Alvast bedankt!
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2008, 15:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het komt voor geloof ik, en wanneer zes mensen (de ouders dus) wel kredietwaardig zijn, zal het de banken toch hun reet roesten? Sterker nog, het is een mooie deal voor hen. Afhankelijk van of je met één of twee vrienden gaat zijn er respectievelijk, ouders en studenten, 6 en 9 mensen verantwoordelijk voor het afbetalen, in plaats van 1 of 2, wat bij de meeste hypotheken zo is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 15:23
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
Het komt voor geloof ik, en wanneer zes mensen (de ouders dus) wel kredietwaardig zijn, zal het de banken toch hun reet roesten? Sterker nog, het is een mooie deal voor hen. Afhankelijk van of je met één of twee vrienden gaat zijn er respectievelijk, ouders en studenten, 6 en 9 mensen verantwoordelijk voor het afbetalen, in plaats van 1 of 2, wat bij de meeste hypotheken zo is.
Het probleem dat banken er misschien mee hebben is dat de personen die verantwoordelijk zijn voor het afbetalen geen van allen beschikken over de liquide middelen, het geld zit in het huis. Dat kán problemen opleveren. Ik weet bijvoorbeeld dat de Rabobank er niet echt op zit te wachten.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 17:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Het probleem dat banken er misschien mee hebben is dat de personen die verantwoordelijk zijn voor het afbetalen geen van allen beschikken over de liquide middelen, het geld zit in het huis. Dat kán problemen opleveren. Ik weet bijvoorbeeld dat de Rabobank er niet echt op zit te wachten.
Ga bij banken langs zou ik zeggen, die kunnen je hier meer over vertellen dan mensen hier.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Het probleem dat banken er misschien mee hebben is dat de personen die verantwoordelijk zijn voor het afbetalen geen van allen beschikken over de liquide middelen, het geld zit in het huis.
Volgens mij is het dan zo dat degene mét de liquide middelen ook de wettelijke betalers moeten zijn, officieël. Die zijn in ieder geval verantwoordelijk als er niet betaald wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 09:58
Verwijderd
Een aantal banken heeft hier speciale regelingen voor, dus het wordt zeker wel gedaan. 't Kan de bank ook niet zoveel schelen of jíj het geld hebt, als je ouders garant staan (en kredietwaardig zijn) dan weet de bank dat het geld er hoe dan ook zal komen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 23:55
Verwijderd
Heb dit vorig jaar ook nog onderzocht, maar volgens een hypotheekadviseur die we dit hebben voorgelegd zaten banken er niet bepaald op te wachten, en dat lag niet echt aan de kredietwaardigheid van onze gezamlijke ouders. Wat nou precies het probleem was weet ik echter ook niet meer.

Lijkt me echter geen kwaad te kunnen om bij een bank langs te gaan of een afspraak te maken.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 12:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het kan zijn dat ze vrezen dat die 'unie van studenten' die de hypotheek afsluit uiteen zal vallen. Wat als een van de deelnemers besluit in een andere stad te gaan studeren, en zijn geld wil?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-04-2008, 23:02
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
op papier zetten dat het voor minstens een bepaalde periode is, anders maar een onderverhuurder zoeken
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2008, 23:13
Crimson
Crimson is offline
ik zou het huis niet met zn 3en kopen, lijkt me voor rare situaties zorgen als 1tje het huis wilt verlaten. ik zou eerder zeggen dat 1 iemand het koopt en het aan de rest verhuurt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 19:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik zou het huis niet met zn 3en kopen, lijkt me voor rare situaties zorgen als 1tje het huis wilt verlaten. ik zou eerder zeggen dat 1 iemand het koopt en het aan de rest verhuurt
Ik ga er van uit dat je daarmee bedoeld dat je het nog steeds met z'n drieën betaald (want men begon al niet over een dergelijke constructie als één iemand het kon kopen). In dat geval is het een slechte oplossing, want dan is het huis gewoon van diegene en niet van de andere twee, terwijl die er wel voor betaald hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-04-2008, 22:07
Verwijderd
Altijd leuk als iemand eruit wil stappen, of als men later ruzie krijgt over de verdeling. En je moet natuurlijk niet de extra kosten en reserves naast de hypotheek lasten vergeten.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 09:31
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Altijd leuk als iemand eruit wil stappen, of als men later ruzie krijgt over de verdeling. En je moet natuurlijk niet de extra kosten en reserves naast de hypotheek lasten vergeten.
Daar ben ik het dus mee eens, en dat bedoelde ik ook met wat ik zei. Dat kan nooit goed gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 17:36
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Dan zoekt diegene toch een onderverhuurder.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.