Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2009, 15:50
P2
Avatar van P2
P2 is offline
Beste mensen,

Ik had een vraagje, Ik zit op het Luzac en ik heb een beetje moeite met de pauzes. Ik heb eerst 2 uur les en dan een kwartier pauze (koffiepauze?) en daar heb je geen recht op heb ik gehoord, maar de middag pauze die is een half uur maar op mijn school halen ze er altijd 4 of 3 minuten af en ik vroeg me af, mag dat? Want is het niet wettelijk geregeld dat je recht hebt op een pauze van een half uur? En dus niet dat er 4minuten van je pauze afgaan om je boeken te pakken rooster te kijken lokaal te gaan etc. etc. Want ik zou het echt te relaxt vinden als de pauze gewoon 30 minuten zou duren en er niet van je pauze zou worden afgesnoept!

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2009, 17:00
Verwijderd
Volgens mij gaat dat op veel scholen zo; je hebt na de pauze meestal de eerste bel (teken dat je naar je lokaal moet gaan) en vervolgens de tweede bel (die aangeeft dat de lessen gaan beginnen. Bij de tweede bel is de pauze officieel pas afgelopen, maar dan moet je wel al in je lokaal zijn. Als je zorgt dat je voor de pauze al weet waar je na de pauze moet zijn, dan heb je feitelijk gewoon een half uur pauze.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 19:43
Verwijderd
Je hebt toch gewoon eerste en tweede bel? En als je dan zorgt dat je alles al bij je hebt kan je in de laatste minuut richting je lokaal lopen lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 11:46
P2
Avatar van P2
P2 is offline
Ja dat kan allemaal wel, maar heb ik geen recht op 30 minuten pauze of is daar geen wet voor? Want als je een baan hebt heb je ook recht op een half uur pauze!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 15:30
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
je hebt geen recht op pauze, maar recht op onderwijs en afgezien daarvan, als dit een werkdag en geen schooldag was, kreeg je genoeg pauze. je krijgt namelijk ook 's ochtends een kwartier, dat moet je er tuurlijk wel bij optellen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 21:40
Ivo
Ivo is offline
Als je als leerling recht heb op een pauze van minimal 30 minuten deed mijn middelbare iets fout
2 pauzes van 25 minuten. Dat was uit zeer praktisch oogpunt: 25 minuten is te kort om van de school het centrum te fietsen en weer terug en er dan ook nog iets te kopen bij de supermarkt, mac of bakker o.i.d..
Dus bleef iedereen braaf op rondom de school hangen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 06:35
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Als er geen bel-systeem is met 1e en 2e bel (ik weet niet hoe dat bij het Luzac gaat), kun je dan niet gewoon overleggen met de school hoe dat zit? Zij zullen er wel een reden voor hebben. Misschien valt er ook wel over te praten de pauze iets te verlengen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 14:18
P2
Avatar van P2
P2 is offline
Al die bel systemen en alles kan me gestolen worden, staat er gewoon nergens in de wet of waar dan ook dat scholieren ook recht hebben op pauze en hoe lang? Want dan kan ik er met de school leding over praten want anders heb ik natuurlijk helemaal geen recht, en daar gaat het mij om!

Thx
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 16:22
HarrydeYaeger
HarrydeYaeger is offline
Je hebt een half uur pauze. Dat je nog boeken moet pakken of op je rooster moet kijken (hoelang duurt dat überhaupt.. 10 seconde?) is jou probleem. Jij kiest er voor boeken in je kluis te laten dus zal je ook moeten accepteren dat er een paar minuten van je pauze afgaan, de school geeft je gewoon 30 minuten..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 16:46
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
MIjn hemel, een half uur pauze is toch meer dan zat om gewoon 's middags even een beetje te ontspannen en dan een broodje te eten? Stel je niet zo ongelovelijk aan, en laat dat gemekker over wettelijke regels lekker thuis.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 09:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Al die bel systemen en alles kan me gestolen worden, staat er gewoon nergens in de wet of waar dan ook dat scholieren ook recht hebben op pauze en hoe lang? Want dan kan ik er met de school leding over praten want anders heb ik natuurlijk helemaal geen recht, en daar gaat het mij om!

Thx
Ik vind het niet terug van de pauzes die leerlingen moeten hebben, maar wel van arbeiders (leerkrachten dus):

Citaat:
Artikel 5:4

*

1.De werkgever organiseert de arbeid van een jeugdige werknemer zodanig dat, indien hij meer dan 4,5 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid tijdens de dienst wordt onderbroken door een pauze . De pauze bedraagt ten minste 30 minuten, die zonodig kan worden gesplitst in pauze s van elk ten minste 15 minuten.
*

2.De werkgever organiseert de arbeid van een werknemer van 18 jaar of ouder zodanig, dat indien hij:
o

a. meer dan 5,5 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid wordt onderbroken door een pauze van ten minste 30 minuten, die kan worden gesplitst in pauze s van elk ten minste 15 minuten;
o

b. meer dan 10 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid wordt onderbroken door een pauze van ten minste 45 minuten, die kan worden gesplitst in pauze s van elk ten minste 15 minuten.
*

3.Bij collectieve regeling kan van het tweede lid worden afgeweken. Daarbij wordt in acht genomen dat de werkgever de arbeid zodanig organiseert, dat indien de werknemer meer dan 5,5 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid wordt onderbroken door een pauze van ten minste 15 minuten. Elk beding, waarbij op een andere wijze dan in dit lid is bepaald, wordt afgeweken van het tweede lid, is nietig.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie een pauze
ABCCBAXOXO
1 27-03-2014 14:09
Werk, Geld & Recht Wanneer recht op pauze?
Lupa
4 01-10-2007 10:41
Liefde & Relatie ervaring met verdergaan na pauze/breaks?
Annemiek!!
2 07-03-2005 00:12
Algemene schoolzaken hoeveel pauze heb jij?
Boogie
50 30-04-2002 17:02
Liefde & Relatie 'Pauze' in je relatie?
Verwijderd
19 09-04-2002 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.