Oud 18-12-2020, 23:48
Confused.
Confused. is offline
Hoi!
In mijn huurcontract staat dat ik geen huisdier mag hebben. Nu ben ik aan het nadenken om een simpel, draagbaar vissenaquarium te kopen, die ik bij controle evt in de kast kan zetten. Ik mis mijn huisdieren van thuis enorm en ik heb gewoon behoefte aan een dierenvriendje. Nu heb ik de hele vakantie tijd om hierover na te denken, maar vroeg me af wat jullie ervan vinden. Als het iets wordt, ga ik voor een goudvis of slak.

X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2020, 09:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik mocht in mijn studentenhuis ook geen huisdieren en heb ook vissen gehad en nooit problemen. Zolang het geen overlast geeft zal het wel loslopen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2020, 08:29
Verwijderd
Hier zit een juridische component en een niet-juridische component aan.

Juridisch gezien: bij contracten geldt altijd: de wet gaat voor een contract. Als in een contract iets staat dat wettelijk anders zit, geldt het contract niet. Nou is juist bij huren woningen ontzettend veel wettelijk vastgelegd. Onder andere over dingen verbieden. Een verbod in een huurcontract van een woning moet redelijk zijn en een absoluut verbod op huisdieren is dat niet. De standaardsituatie is dat je in iedere huurwoning een kat of een hond mag hebben, en zeker vissen. De uitzonderingen zijn als het houden van een huisdier overlast zou geven. Als het huisdier de woning kapot maakt, of andere bewoners tot last is. Dit kan natuurlijk nooit aan de orde zijn bij een vis of een slak (en is zelfs bij een hond of een kat echt heel lastig te onderbouwen).Om maar een voorbeeld te noemen: er is een bekende uitspraak van de rechter over een huurder die een pony hield, en waarvan de rechter besliste dat de verhuurder geen goede reden had om dit te verbieden. Juridisch gezien zal het dus echt niet zo'n vaart lopen.

Niet-juridisch: het kan natuurlijk je band met de huisbaas verslechteren wat tot gedoe kan leiden waar je geen zin in hebt. Dit lijkt me bij een vis of een slak totaal geen issue. De meeste huisbazen weten ook heel goed dat ze huisdieren helemaal niet kunnen verbieden. Het staat er puur in ter afschrikking. Maar je zult maar net die ene huisbaas hebben die over zoiets als dit moeilijk gaat doen en die je bijvoorbeeld bij teruggeven borg gaat naaien. Nogmaals: dat zal bij een vis of een slak sowieso nooit spelen. Maar mocht je een pony willen gaan houden, dan kan het anders lopen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2020, 10:10
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou het je huisbaas gewoon vragen. Je huisbaas zit waarschijnlijk niet te wachten op overlast, schade of een huis vol hondenharen. Een goudvis is waarschijnlijk echt geen probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Christenen moeten meebetalen aan abortus.
Verwijderd
135 15-12-2004 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.