Oud 04-08-2005, 12:13
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik heb sinds een jaar zo'n rekening, maar ik vertrouw het toch niet zo. Hoe goed is zo'n systeem beveiligd? Is het verstandig om al je geld daarop te zetten ipv op een gewone spaarrekening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2005, 12:31
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
waarom zou het niet betrouwbaar zijn?

Je kunt er alleen niet direct iets van afschrijven of bijschrijven, je moet dat geld dan eerst naar je lopende rekening overmaken.

De bank heeft er geen administratie aan, je krijgt ook geen afschriften, daarom krijg je ietsje meer rente dan bij een gewone spaarrekening.

(dit is bij de abn tenminste zo)
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:15
Jades
Jades is offline
Over het algemeen gesproken is internet bankieren veilig in vergelijking tot traditioneel bankieren. Om toegang te krijgen tot een internet rekening is vaak een bankpasje nodig en kaartlezer die een tijdsgebonden code genereert. Eenzelfde code is daarna ook nog vaak nodig om een overboeking te doen naar een andere rekening. De kans dat het dus misgaat is te verwaarlozen. Verder is het zo dat ook al word er ingebroken op je rekening met behulp van je pinpas/pincode/paslezer er allerlei software achter zo'n site hangt die jouw gedrag registreert. Als er dus "raar" gedrag wordt geconstateerd zal de bank hier op inspringen. Variabelen die hiervoor worden gebruikt zijn mij verder onbekend.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:33
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 04-08-2005 @ 13:31 :
Je kunt er alleen niet direct iets van afschrijven of bijschrijven, je moet dat geld dan eerst naar je lopende rekening overmaken.

De bank heeft er geen administratie aan, je krijgt ook geen afschriften, daarom krijg je ietsje meer rente dan bij een gewone spaarrekening.

(dit is bij de abn tenminste zo)
Ja, dat is mij bekend, ik heb zo'n rekening bij ABN Amro. Ik vind het verder wel handig in gebruik.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:39
Verwijderd
De (on)veiligheid van een internetspaarrekening is niet anders dan die van een gewone bankrekening waarbij je internetbankieren hebt aangevraagd. De systemen zijn tegenwoordig behoorlijk veilig overigens. Het verschil is dat je bij de bank zelf via traditionele wijze geen geld meer kunt opnemen, alleen nog maar boekingen via internet. Maar daar staat wel een hogere rente tegenover.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 19:33
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als ze zoiets maken, houden ze meer dan voldoende rekening met toegangsbeveiliging etc. dus vertrouw er maar op.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 20:10
LB06
LB06 is offline
Voor zover ik weet is de (Rabo)bank ook aansprakelijk als jouw rekening geplunderd wordt door een lek. Ik meen tenminste dat de Rabo dat heeft gezegd. Ik weet niet hoe dat zit bij andere banken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 21:41
Jades
Jades is offline
Citaat:
LB06 schreef op 04-08-2005 @ 21:10 :
Voor zover ik weet is de (Rabo)bank ook aansprakelijk als jouw rekening geplunderd wordt door een lek. Ik meen tenminste dat de Rabo dat heeft gezegd. Ik weet niet hoe dat zit bij andere banken.
Alle banken zijn voor dit soort grappen verplicht verzekerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Internetbankieren
marccc
7 06-06-2006 10:00
Werk, Geld & Recht [Bankieren] Keuze bank
Martin
56 25-03-2005 14:30
Werk, Geld & Recht internetspaarrekening
Dory
7 16-07-2003 17:56
Werk, Geld & Recht [Spaarrekening] vraagje
SuperS
17 14-04-2003 12:28
Werk, Geld & Recht Internetspaarrekening
EvilSmiley
16 05-02-2003 22:29
Werk, Geld & Recht handigste manier om te sparen
load_harmony
13 20-01-2003 10:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.