Oud 07-06-2007, 11:20
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Hallo,

Ik wil binnenkort een GSM + abonnement kopen. Maar ik heb een vraagje:

Wat betekent het als er bijvoorbeeld staat 150 minuten / sms?

Wat is dan de verdeling van belminuten en smsjes etc.?

En wat is het verschil met bijvoorbeeld 'U ontvangt per maand: 125 min. of 250 SMS'jes'?

Waarschijnlijk een erg stomme vraag, maar ik weet gewoon niet hoe dat precies zit :-).

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2007, 11:37
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Meestal betekent dat: 150 minuten / sms = 1 minuut staat gelijk aan 1 sms. Stel je verstuurt 50 sms, heb je nog 100 min te bellen over. Erna wordt het betalen.

En in dat andere geval, 125 min of 250 sms, 1 minuut staat gelijk aan 2 sms. Stuur je 50 sms heb je nog 100 min over.

Kan verschillen per aanbieder.. gewoon goed voorwaarden erop nalezen.

Als ik je iets aan mag raden; Telfort sim only. Dat is 9 euro per maand voor 300 min op KPN netwerk.. stel je neemt daarbij SMS bundel 60 berichten per maand. +-160 euro voor 12 maanden x 300 minuten + 60 sms. Welliswaar is dit zonder telefoon. Neem je een abbo met telefoon betaal je eigenlijk de telefoon in termijnen, vaak duurder dan los sim only en losse telefoon.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:16
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Hey King,

Bedankt voor je antwoord.

Ik ga echter wel gewoon voor toestel + abonnement. Ik weet er weinig van en heb ook weinig zin om alles door te gaan spitten om in 2 jaar een paar tientjes goedkoper uit te zijn :-). Wel erg fijn dat je me op een goedkopere optie wijst.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:13
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Het gaat vaak niet om slechts een paar tientjes maar goed ik kan niet ontkennen dat de strategie van abbonement + telefoon voor de meeste mensen goed werkt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 07-06-2007 @ 17:13 :
Het gaat vaak niet om slechts een paar tientjes maar goed ik kan niet ontkennen dat de strategie van abbonement + telefoon voor de meeste mensen goed werkt.
Mwah, ligt er ook aan welke telefoon je neemt natuurlijk

Mijn telefoon had toentertijd een nieuwwaarde van 700 euro en ik heb er 20 euro voor betaald. Ik heb een abonnement van 20 euro pm die met een SO ongeveer de helft goedkoper zou zijn geweest. Is dus 240 euro in mijn contractsperiode die ik extra betaal
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 20:50
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Je hebt gelijk, soms is die toestelkorting voordelig zeker als je een beter/duurder toestel wilt. Kijk ik bijv naar een aanbieding in MM folder.. Nokia N95, met 37 euro per maand voor 2 jaar kom je uiteindelijk nog best ok uit. Maar dat is wel een erg dure telefoon
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 15:34
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Ik ben me nogsteeds aan het verdiepen in wat voor abonnement ik wil.

Ik gebruik mijn mobiel amper, dus misschien is het voor mij beter om een 'slechtere' mobiel te nemen met een kado (PSP of Nintendo Wii bijvoorbeeld).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 20:40
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Mja ervaring.. ik heb vaker die aanbiedingen gezien en het lijkt soms interessant. Op eerste gezicht.. vaak gaat de 'korting' of het 'cadeau' gepaard met minder korting op abbonementskosten of telefoon (daarom minder geavanceerde telefoon erbij).

Een tip; goedkope sim only met genoeg minuten (5.95 voor 200 min ofzo).. en dan een T-Mobile Prepaid halen met bij Sony K750i voor 125. Sim lock vrij maken a 5 euro ofzo.. Ben je goedkoop uit. Wil je een PSP koop je die los erbij voor een goede prijs. Groot kans dat dit goedkoper is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [GSM] Abonnement verlengen.... drama??? en welke toestel dan wel?
G.T.C.
8 17-05-2006 17:22
Software & Hardware Vraagje GSM
Verwijderd
7 27-04-2006 15:22
Software & Hardware [GSM]KPN Bundeltegoed
Gaea
6 06-07-2005 09:13
De Kantine gsm kopen?
vedetje
18 21-08-2003 20:38
Software & Hardware een abonnement voor gsm via internet
ProudElm
2 16-01-2002 21:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.