Oud 14-08-2007, 17:07
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
pino123 schreef op 14-08-2007 @ 10:39 :
eureka volgende week

en waar kun je je boeken precies bestellen, bij eur? En je hoeft, neem ik aan, niet meteen de boeken vanhet hele jaar te halen. Maar bv alleen van de eerste periode ofzo toch?
Natuurlijk kan dat, maar dan kan je wel het risico lopen dat je bepaalde boeken niet op tijd hebt. Maar eigenlijk heb ik mijn boeken altijd nog op tijd gehad.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2007, 11:34
Verwijderd
Jeuh! Alsnog ingeloot/nageplaatst voor Criminologie in Rotterdam!

Volgende week de Eureka-week, ik heb er nu al superveel zin in!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 14:12
pino123
pino123 is offline
feli!!!!
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 17:23
Ryan.
Avatar van Ryan.
Ryan. is offline
Okee, bewijs van inschrijving binnen , dus nu eindelijk gerust want alles is gefixt.
__________________
Oh don't be shy, let's cause a scene
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 21:48
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Jive. schreef op 15-08-2007 @ 12:34 :
Jeuh! Alsnog ingeloot/nageplaatst voor Criminologie in Rotterdam!

Volgende week de Eureka-week, ik heb er nu al superveel zin in!
Woow! Gefeliciteerd! Misschien kom ik je nog wel tegen.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 10:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 12-08-2007 @ 22:00 :
Heeft iemand (EUR gnk) al een boekenlijst ontvangen?
Ze moeten nu ieder moment worden opgestuurd, maar hier heb ik de lijst voor de 1e jaars:
http://mies.scholieren.com/users/iek...01e%20jaar.pdf
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 17:03
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Ik ben nog steeds niet officieel ingeschreven, terwijl ik wel al alles heb opgestuurd. Ik kreeg ook van die mailtjes over dat mijn gegevens niet kloppen... maar toen heeft mijn vader gebeld (ik was 3 weken weg) en werd er gezegd dat alles in orde was. Nu heb ik nog steeds geen collegekaart en heb ik weer gebeld; moet ik mijn cijferlijst nog maar een keer opsturen, terwijl ze die gewoon hebben. "Is nog niet geverifiëerd" volgens de medewerker. Bah, ik wil een bewijs hebben dat alles geregeld is.
Nouja, ik kan wel gewoon naar Eureka en ik heb een studentnummer. Ik heb er wel zin in
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 10:26
pino123
pino123 is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 16-08-2007 @ 18:03 :
Ik ben nog steeds niet officieel ingeschreven, terwijl ik wel al alles heb opgestuurd. Ik kreeg ook van die mailtjes over dat mijn gegevens niet kloppen... maar toen heeft mijn vader gebeld (ik was 3 weken weg) en werd er gezegd dat alles in orde was. Nu heb ik nog steeds geen collegekaart en heb ik weer gebeld; moet ik mijn cijferlijst nog maar een keer opsturen, terwijl ze die gewoon hebben. "Is nog niet geverifiëerd" volgens de medewerker. Bah, ik wil een bewijs hebben dat alles geregeld is.
Nouja, ik kan wel gewoon naar Eureka en ik heb een studentnummer. Ik heb er wel zin in
ja, dit heb ik ook. Bij mij zeiden ze dat het langer dan twee weken zou duren om alles (cq de machtiging) te verwerken. Ik kijk het wel aan tot na de intro(dan zij drie weken voorbij). Als ik dan nog niets heb ontvangen ofzo, dan ga ik er echt achteraan rennen.
__________________
Jacob lovesss you

Laatst gewijzigd op 17-08-2007 om 11:25.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 14:04
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik heb een mailtje ontvangen met dat ik officieel ben ingeschreven en ik heb ook al een collegekaart. Vandaag boekenlijst ontvangen en me ingeschreven bij de MFVR. Ook meteen maar aangemeld voor het eerstejaarsweekend.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 00:54
pino123
pino123 is offline
hooray, ik ben eindelijk ingeschreven!!

En de eurekaweek is soms saai, maar de feesten zijn top
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 01:15
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pino123 schreef op 22-08-2007 @ 01:54 :
hooray, ik ben eindelijk ingeschreven!!

En de eurekaweek is soms saai, maar de feesten zijn top
Het gaat juist om de avonden Maar morgen moet je zooi scoren op de infomarkt. Zitten soms best prima dingen bij.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 07:26
pino123
pino123 is offline
en lang leve het rvsv
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 09:23
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pino123 schreef op 22-08-2007 @ 08:26 :
en lang leve het rvsv
Waarom?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 23:35
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 22-08-2007 @ 10:23 :
Waarom?
lekkere wijvuuuhh
en ik heb m'n collegekaart

en ik had nog een noob-vraagje. Is het handig/nodig om bij (hoor)colleges aantekeningen te maken? Want, als ik het goed heb, gebruikt bijna elke docent een ppt-pres. die op internet wordt geplaatst

(merk op dat ik de uni-terminologie gebruik *is trots*)
__________________
Jacob lovesss you

Laatst gewijzigd op 23-08-2007 om 23:59.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 00:31
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
pino123 schreef op 24-08-2007 @ 00:35 :
lekkere wijvuuuhh
en ik heb m'n collegekaart

en ik had nog een noob-vraagje. Is het handig/nodig om bij (hoor)colleges aantekeningen te maken? Want, als ik het goed heb, gebruikt bijna elke docent een ppt-pres. die op internet wordt geplaatst

(merk op dat ik de uni-terminologie gebruik *is trots*)
pfff, jij mag toch lekker niet bij die vereniging En ja, het is praktisch om aantekeningen te maken. Soms snap ik de sheets neit meer helemaal, maar wel met mn aantekeningen erbij. Het maakt het completer.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 02:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pino123 schreef op 24-08-2007 @ 00:35 :
lekkere wijvuuuhh
en ik heb m'n collegekaart

en ik had nog een noob-vraagje. Is het handig/nodig om bij (hoor)colleges aantekeningen te maken? Want, als ik het goed heb, gebruikt bijna elke docent een ppt-pres. die op internet wordt geplaatst

(merk op dat ik de uni-terminologie gebruik *is trots*)


Ja, imo wel. Bij sommigen is het misschien minder nodig omdat ze exact het verhaal van de sheets vertellen, maar neem een Holstege en echt, je moet aantekeningen maken. De sheets zijn onvoldoende om van te leren, zeker bij zijn colleges. Hij maakt tekeningen op het bord, vertelt een verhaal bij de plaatjes van zijn sheets, maar het verhaal zelf staat er niet op. Moeilijke stof, maar hij geeft wel goede colleges.
Over patienten die je bij demonstraties te zien krijgt is aantekeningen maken over de patienten zelf imo zinloos. Wel over kennis die zo'n arts erbij vertelt, maar na een patient krijg je vaak een soort college over het onderwerp.
Maar over het algemeen zeg ik doen! Sheets staan er ook niet altijd op, soms pas erg laat. Sommigen printen ze uit en schrijven er dan naast aantekeningen, wat je wil. Maar ik zou het echt wel doen. De ene keer zal je amper wat opschrijven, maar een andere keer pagina's vol.
Je kan ook collegeuittreksels bij Joho kopen, maar die zijn pas relatief laat beschikbaar en van kwaliteit ook niet altijd even goed.

@***ailá***: Hij kan bij het RSC gaan, er zijn genoeg gemengde avonden daar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 10:43
pino123
pino123 is offline
dank u, dan weet ik dat alvast.

en nog een vraagje: je moet je toch via internet inschrijven voor tentamens enz. Maar ook voor vakken/thema's die je gaat volgen?
Ik zie de bomen door het bos niet meer met én osiris, én sin, én blackboard...

nog een vraagje (ik ben vervelend ik weet het): heb je de themamap en sylabus van pkv en c&a nodig? dat is ruim 45euro

nb Het corps is alsobuut niets voor mij
__________________
Jacob lovesss you

Laatst gewijzigd op 24-08-2007 om 16:38.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pino123 schreef op 24-08-2007 @ 11:43 :
dank u, dan weet ik dat alvast.

en nog een vraagje: je moet je toch via internet inschrijven voor tentamens enz. Maar ook voor vakken/thema's die je gaat volgen?
Ik zie de bomen door het bos niet meer met én osiris, én sin, én blackboard...

nog een vraagje (ik ben vervelend ik weet het): heb je de themamap en sylabus van pkv en c&a nodig? dat is ruim 45euro

nb Het corps is alsobuut niets voor mij
Nee, je hoeft je niet voor de normale vakken in te schrijven via internet. Je moet je alleen inschrijven voor de tentamens en bedenk dat dit uiterlijk 2 weken van te voren gebeurt moet zijn omdat het je anders geld kost. Verder moet inschrijven voor het keuzeonderwijs via internet, maar dat is nog lang niet aan de orde en zal vanzelf wel blijken.

De opdrachten uit te themamap zijn wel online te vinden, maar de literatuurstukken die er ook vaak bij zitten niet. Ik vind het wel aan te raden. Ook omdat je blijft printen, je hebt die dingen toch wel nodig.
De sillabussen voor PKV zijn imo wel echt noodzakelijk. Ik geloof dat dat ook niet allemaal online staat en het is gewoon echt practischer zo'n boekje. Deze zijn opzich ook niet super duur, themamap wel. (Vanwege de gekopiërde literatuur waar ze dus rechten voor moeten afdragen)
Tja, een studie geneeskunde is qua studiematterialen gewoon echt duur Lid worden van de MFVR en de korting die je op je boeken krijgt scheelt echt.

Ga je ergens lid worden?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:28
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 24-08-2007 @ 18:18 :
Ga je ergens lid worden?
dank u voor de info. Ik ga morgen wat boeken halen, dan neem ik deze mappen ook wel mee.

En ik heb me niet aangemeld. Ik denk dat ik dat volgend jaar ga doen. Ik wil eerst gewoon even wennen aan al het nieuwe enzo. Ook ben ik niet alle verenigingen geweest/heb weinig erover info.Ben jij ergens lid?
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:52
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ga ook nergens lid worden dit jaar. Even een jaartje rondkijken. Welk groepje zat je in, Pino? En jij, Ecrivaine?
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 19:21
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
pino123 schreef op 24-08-2007 @ 18:28 :
dank u voor de info. Ik ga morgen wat boeken halen, dan neem ik deze mappen ook wel mee.

En ik heb me niet aangemeld. Ik denk dat ik dat volgend jaar ga doen. Ik wil eerst gewoon even wennen aan al het nieuwe enzo. Ook ben ik niet alle verenigingen geweest/heb weinig erover info.Ben jij ergens lid?
De hoeveelheid boeken voor het eerste jaar is veel en ontzettent zwaar qua gewicht. Neem of iets van een trekkarretje mee en als je de mogelijkheid hebt met de auto naar de uni.

Ik ben lid bij RSG. Ik heb na-KMT gedaan, dat wil zeggen begin oktober. Je hebt daarvoor de wijnweek waar er vanalles te doen is en daar ben ik samen met een vriendin geweest en toen op dat moment besloten ons samen in te schrijven. Ik heb er geen seconde spijt van gehad en ik ben ook echt blij dat ik het meteen in mijn eerste jaar gedaan heb. Ik twijfelde ook erg, ook omdat het allemaal nieuw was (naja, op kamers en de studie zelf, had al wel een jaar wat anders gestudeerd in Nijmegen en toen thuis blijven wonen)
Het is imo goed te combineren met studeren en sowieso is een studentenvereniging toch een aanvulling op het studentenleven. Na-KMT was voor mij ideaal omdat ik het dan een beetje aan kon zien, te meer omdat ik eerst echt niks had met studentenverenigingen en mijn studie ook gewoon voor gaat.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 13:20
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
De Eurekaweek was echt leuk! Zelf heb ik wat minder met die feesten van die studentenverenigingen; allemaal hetzelfde en in de herrie kan je toch niemand spreken. Ik heb me wel vast voor-ingeschreven bij Skadi. Leek me hartstikke leuk daar en ik hou van roeien.
Ik zat trouwens in groepje 55 ("groepje één!!!" ) en mijn studiegroepje (of hoe dat heet) is 18 geloof ik.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 01:00
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
jep, Ieke heeft alles zowat al gezegd, ik sluit me erbij aan.

Even zo uit mn hoofd op een rijtje: (hoe ik t ook heb gedaan)
- Aantekeningen maken bij college
- De syllabi voor pkv zeker kopen. (pkv is een verplicht vak en je leert er ontzettend veel van)
- Inschrijven voor cursus (thema): dat houdt voornamelijk in dat je moet *enrollen* voor dat thema zodat je blackboard kan raadplegen (en dat is noodzakelijk). Maar dat wijst zich vanzelf op de universiteit en iedereen in de computerzaal kan je daarmee helpen
- Inschrijven voor tentamen: gwn inloggen met je ERNA, dan Osiris aanklikken --> inschrijven --> invullen --> klaar. Je krijgt een email met bevestiging dus je weet of het goed is gegaan. Ook dat zal zich vanzelf wijzen en medestudenten kunnen eventueel helpen. Je hebt tijd zat om je in te schrijven, handig is ook om je direct voor een heel stel tentamens tegelijk in te schrijven, ben je daarvan af.
- Rooster had ik uitgeprint en hield ik gwn in mn agenda.

Nja, voornamelijk is mijn boodschap nu: het komt wel goed, alles wijst zich vanzelf. Zodra je bent begonnen en je gebruikt blackboard wordt alles duidelijk. Ik neem aan dat alles rond is met EUR en IBG, jullie hebben jullie studiegroepnummer ontvangen en informatie. Nu gwn lekker op die eerste dag naar de collegezaal gaan en dan krijg je ook een hoop info om je verder te helpen. Niet alles hoeft direct op de eerste dag gefixt te zijn
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 17:06
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Ik ben dus alsnog ingeloot voor journalistiek in Utrecht, terwijl ik al begonnen ben in Amsterdam, beetje dilemma dus.

hoe zat het ook alweer met inloting voorbij laten gaan? kon ik dan nooit meer loten in Utrecht? Misschien al studenten die eerste jaars journalistiek doen die me kunnen vertellen wat je zoal doet dan kan ik een beetje vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 11:13
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Nog steeds niet ingeschreven..
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 18:48
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Nog steeds niet ingeschreven..
Nog niet? Heb je al gebeld dan?
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 17:10
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Ik heb echt al 5 of 6 keer gebeld ofzo. Ze zeiden steeds dat alles wel in de computer stond, maar dat het nog moest worden geverifiëerd. Heel veel eerstejaars hadden dat probleem.
Gisteren nog 3 kwartier aan de telefoon gehangen, maar ik kreeg geen gehoor. Mail gestuurd, ook nog niks gehoord..

__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 17:47
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Ik heb echt al 5 of 6 keer gebeld ofzo. Ze zeiden steeds dat alles wel in de computer stond, maar dat het nog moest worden geverifiëerd. Heel veel eerstejaars hadden dat probleem.
Gisteren nog 3 kwartier aan de telefoon gehangen, maar ik kreeg geen gehoor. Mail gestuurd, ook nog niks gehoord..

ga maandag dan even langs. En dan zeg je dat je al maanden bezig bent en dat ze je gewoon terplekke moeten inschrijven
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 08:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik heb echt al 5 of 6 keer gebeld ofzo. Ze zeiden steeds dat alles wel in de computer stond, maar dat het nog moest worden geverifiëerd. Heel veel eerstejaars hadden dat probleem.
Gisteren nog 3 kwartier aan de telefoon gehangen, maar ik kreeg geen gehoor. Mail gestuurd, ook nog niks gehoord..

Je moet wel de lui op woudenstein hebben voor dit soort dingen, dus de centrale universiteit zeg maar. En als je van plan bent ergens langs te gaan moet je dus ook op woudenstein zijn.
Er is bij geneeskunde ook gewoon geen balie meer de komende paar maanden en dingen lopen niet heel erg goed op het moment.

Iig blijven zeuren, maar als er zoveel mensen het probleem hebben dan komt het uiteindelijk wel goed. Toch blijven zeuren omdat ze er dan mee bezig gaan/blijven.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 Let op: Eindexamens 2007 stopt!
AlopiA
1 18-07-2007 23:04
Studeren Help: naplaatsing Geneeskunde
Verwijderd
2 18-07-2007 21:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.