Oud 11-03-2008, 18:52
koos20
koos20 is offline
Hallo allen,
ik werk nu een tijd als technisch medewerker bij een ... door mij niet genoemd bedrijf, prima werk op en rondom het spoor.
Elke week had/heb ik diensten van 6dagen en dan 6uren tussen 8 en 2 savonds/snachts. prima voor mij. (36urige week)

Nu kreeg ik alleen reactie dat volgens het Cao en arbeidsinspectie dat ik niet zoveel nachtdiensten mag draaien.
Waarom is dit precies, aangezien ik het prima vind zo.

De nieuwe regeling was: dat ik 18uren zou werken in de week (dus de helft), en na 10weken 3week vrij aangezien ik anders teveel uren zou maken.
Het werk wat dan blijft liggen word door een nieuw aan te nemen persoon gedaan.

ik denk nu.. wtf kan toch gewoon niet.
op zown manier heb ik ipv 1200 per 4week.. een loon van amper 580euro.


iemand enig idee wat te doen?
na elke nachtdienst zou ik 48uur moeten rusten, ik ben dus om 2uur vrij.
geen probleem om die dag erna ook weer te werken dacht ik.

Opstraat komen te staan door arbeids inspectie, moet niet gekker worden toch.

Laatst gewijzigd op 11-03-2008 om 19:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2008, 19:08
Ivo
Ivo is offline
Na elke nachtdienst 48 uur moeten rusten is onzin. Je moet wel na elk blok nachtdiensten 48 uur rusten voordat je weer mag ingeroosterd worden voor dagdiensten.

Ook is er inderdaad een max. aantal nachtdiensten dat je per maand of per jaar mag werken.

Het kan overigens niet dat wanneer jij een contract hebt voor 36 uur per week je werkgever nu zegt: "Jammer, van de CAO mag dit niet". Het is aan de werkgever om je rooster dan zo samen te stellen, dat het wel mag.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 19:40
koos20
koos20 is offline
Tja en ik heb geen dagdiensten. alleen nachtdiensten.
bij mn vorigewerkgever ben ik juist weggegaan omdat ik de ploegendiensten niet vol kon houden door migraine.
Hier heb ik nu geen last meer van dus dat zit wel goed.


Dat urenvermindering geld alleen op contract neem ik aan,
ik heb dan wel contract maar via een uitzendburo. daar staat idd in ´´voor plusminus 32uren´´


Als ze het mochten wijzigen naar bijvoorbeeld nacht en dagdiensten, dan heb ik er weer niets aan.. want migraine en onregelmatige diensten gaat niet samen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 21:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
overigens kan hier best van afgeweken worden als dit met wederzijds goedvinden is hoor.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 21:45
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
overigens kan hier best van afgeweken worden als dit met wederzijds goedvinden is hoor.
Volgens mij niet. Ik ken nl iemand die ook 's nachts werkt in de psychiatrie, maar dit is behoorlijk aan banden gelegd.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 01:42
koos20
koos20 is offline
Mooiste is nog (kom net van het werk)... mn collegas draaien wel vol nachtdiensten.
3stuks gevraagt afzonderlijk, allemaal zeiden ze: mwho, soms draaien we wel 6-7nachten achtermekaar, maar gemiddelde was 5.. zolang je maar 8uur rust had erna.

vreemd dat ze mij dan wel minder wille laten draaien, en een extra man inhuren welke de helft van mijn loon injat.

Ik had ook ook wel best gevonden, zolang mn loon niet word gekort,
1 of andere uitkeringtrekker zou dus 1/3 meer ontvangen dan als ik 18uur in de week ga werken. tegek voor woorden.

hummm
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 09:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Volgens mij niet. Ik ken nl iemand die ook 's nachts werkt in de psychiatrie, maar dit is behoorlijk aan banden gelegd.
Ik kan mezelf ook gewoon van 10 tot 22 inplannen in het systeem dan zegt die wel dat het volgens de arbo niet mag maar het kan wel gewoon en boetes krijg je er niet voor als het maar geen joggie van 15 is.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 11:31
heggggje
heggggje is offline
Je moet ff kijken in welke sector je zit en welke CAO, je kan (bij horeca in ieder geval) samen met je werkgever dingen van de CAO laten vervallen. moet je voor tekenen. weet niet hoe het precies gaat, maar kan wel. Dan zou je waarschijnlijk gewoon kunnnen werken hoe je dat al deed
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 14:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vreemd dat ze mij dan wel minder wille laten draaien, en een extra man inhuren welke de helft van mijn loon injat.
Je noemt het jatten, maar je schreef toch zelf al dat je in die nieuwe indeling slechts 18 uur per week zou werken.

Verwachtte je betaling voor een fulltime baan als je feitelijk in deeltijd ging werken dan? Minder uren, minder loon, dat lijkt me toch een simpele rekenkundige wet die volledig losstaat van de discussie waar en wanneer je je uren draait.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 19:25
koos20
koos20 is offline
hun willen het toch?
ik ben er van uitgegaan dat ik gemiddeld 32uur werk.
wat nou als ik al opmezelf was gaan wonen, wat het plan ook was.
als elke werkgever dat zo even kan doen.. mooi zootje word het dan.

vandaar dat er 18uur word gejat.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 00:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hun willen het toch?
Je werkgever is aan de wet gebonden om je uren terug te brengen.
Wat is precies het probleem om op andere tijden te gaan werken in plaats van die volgens de wet niet toegestane aaneenschakeling van nachtdiensten? Zou je niet gewoon even om de tafel gaan zitten om je werktijden opnieuw in te delen op een manier die volgens de arbowet wel mag? Dat lijkt me toch de meest logische optie.

Doe je dat niet, dan laat je het dus gewoon gebeuren. Dan moet je daarna ook niet klagen dat je minder uren bent gaan werken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 02:01
koos20
koos20 is offline
He bedankt voor je bericht, of de 2e dan.

Ik heb bij mn werkgever een paar week geleden doorgegeven dat ik niet kan rondkomen van 18uren in de week, ze zouden er iets voor zoeken.
Nu is alles een beetje langsmekaar heen, aangezien ik via uitzendburo er werk, mn baas overdag aanwezig is, en ik alleen savonds/snachts.
Overdag werken heeft voor hun denk ik weinig zin, want het werk wat ik doe is als de treinen stil staan. plus dat ploegendienst veel erger is dan vaste tijden, maar dat is erbuiten om.

Vreemde vind ik dat tijdens sollicitatie alles is uitgezocht, en nu na een aantal maanden blijkt dat ik niet zoveel uren mag draaien, terwijl mn collegas dat wel mogen.

ik post hier wel wat eruit is gekomen over een tijdje, (al kan dat bericht misschien wel tijd op zich wachten).
arboinspectie zal best oke zijn, maar als ik het prima vind dan mooi zo laten dacht ik

Laatst gewijzigd op 13-03-2008 om 02:07.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 11:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik kan mezelf ook gewoon van 10 tot 22 inplannen in het systeem dan zegt die wel dat het volgens de arbo niet mag maar het kan wel gewoon en boetes krijg je er niet voor als het maar geen joggie van 15 is.
Als dit op Ekki's post slaat (nachtdiensten draaien in de psychiatrie), dan gaat dat niet voor het GGZ cao op.

"Artikel 4 Maximaal aantal nachtdiensten
1. Overeenkomstig het bepaalde in artikel 5:8 lid 8
van de Arbeidstijdenwet mag de werknemer
maximaal 36 nachtdiensten per 16 achtereenvolgende
weken verrichten."

In de GGZ worden wel boetes uitgedeeld indien er arbo-technisch ongezond is geroosterd. Ook wanneer je een vroege dienst (7.30 - 16.00 uur) na een late dienst (14.30 uur - 23.00 uur) draait. Er mooet minimaal 11 of 12 uur tussen zitten.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 14:22
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Afgezien van dat het mij verschrikkelijke werktijden lijken vind ik de regelgeving maar idioot. Tot 2.00 uur werken is amper aan nachtdienst te noemen.
Een vriend van mij werkt de ene week van 16.00-24.00 en de andere week van 22.00-6.00, dat lijkt mij een stuk zwaarder dan deze werktijden en dat mag dan wel?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 01:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik vind de regelgeving zowiezo bagger. Als iemand iets wilt moet dat gewoon kunnen. Ofwel neem in de arbo wat extra bepalingen op die wat meer toestaan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 17:27
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Vervolgens worden er mensen ziek, omdat ze teveel gewerkt hebben en overspannen zijn...

Die regels zijn er niet voor niks.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 01:18
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
het lijkt me eerder dat die regels er zijn de werknemers in te dekken tegen hun werkgevers. dat ze niet verplicht worden meer nachtdiensten te draaien dan ze eigenlijk zouden willen enzo.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 08:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Vervolgens worden er mensen ziek, omdat ze teveel gewerkt hebben en overspannen zijn...

Die regels zijn er niet voor niks.
Nope die zijn er voornamelijk om werknemers in te dekken tegen werkgevers om te voorkomen dat ze verplkicht worden teveel nachtdiensten te draaien!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2008, 16:15
davle
davle is offline
`Elke week had/heb ik diensten van 6dagen en dan 6uren tussen 8 en 2 savonds/snachts. prima voor mij. (36urige week)`

Lijkt mij dat dit mag op grond van de arbeidstijden wet!!
De arbeidstijden wet maakt verschil tussen diensten voor en na 2 uur ´s nachts. bij diensten die eindigen voor 2 uur ´s nachts geld dat je max 38 uur per 2 weken mag werken tussen 0 en 6..

http://www.arbeidstijdenwet.nl/pdf/FlyertabelATW.pdf
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 03:39
koos20
koos20 is offline
jep dus daarom verdien ik vanaf komende week gewoon minder dan iemand met een uitkering.
geweldig dit. och och, nederland weer met zn regeltjes

Al vanalles proberen te regelen met werkgever, maar komt er gewoon op neer, ik mag maar 18uur werken per week. dit gaat binnekort in. (werk nu op moment 30uur, daar is nog mee rond te komen)
Moet maandag, woensdag en vrijdag werken, kortom mn dinsdag donderdag en zaterdag zijn ook ''weg''. als dit nou was omdat ik savonds weer nachtdienst moet draaien vond ik het wel oke.

ben benieuwd hoeveel anderen dit hebben, vast 0,0 want rondkomen van 590euro/mnd kan gewoon niet.
word opzoek naar ander werk vrees ik.
wat een appart zooitje.
vooral omdat andere collegas wel nachtdiensten draaien, net als de schoonmakers. Raar.

De arbeids/rustijden wet heeft liever dat je ene week van 8 tot 5 werkt, week erna snachts. dan dat je alleen s'nachts werkt.
Vervolgens gaan ze zich afvragen waarom veel mensen thuiszitten met migraine of slapeloosheid. lol.
(dit is de reden geweest dat ik vorigjaar bij een andere werkgever ontslag heb genomen, kwam een ploegenrooster ineens, kon ik niet volhouden.)


Het kan uiteindelijk ook best dat ze zich verkeken hebben op het te leveren werk, en mij nu om 1 of ander reden weg willen hebben.
Maargoed we zien wel, Technisch werk is er genoeg...

Laatst gewijzigd op 27-03-2008 om 03:56.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 16:05
Verwijderd
Het helpt niet wanneer je zegt dat je andere collega's wel gewoon die diensten draaien en jij dat ook wil blijven doen? Rare situatie hoor; jij wíl werken, maar zij korten je in en nemen nog een tweede aan (terwijl jij dat werk in je eentje kan, fulltime).
Vreemd
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 16:36
Henkie18
Henkie18 is offline
Ongelooflijk heh, iedereen moet meer werken..maar hier gaan ze dan weer moeilijk over doen. Bijna niemand wil nachtdiensten dus ze mogen blij zijn met mensen als jou die dat juist wel willen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #132
Pruts0r
496 25-07-2008 17:56
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten Achter de grote, gele deur.
Eend
500 30-01-2005 20:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerika uitgelegd
damaetas
34 25-07-2002 21:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.