Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2008, 16:19
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik heb nu zo'n anderhalf jaar een abonnement bij Vodafone en tot nu toe eigenlijk nooit problemen gehad.
Eind maart besloot de site van MyVodafone het niet meer fatsoenlijk te doen en ik kon wel mijn belkosten en -tegoed opvragen maar niet dat van sms. Hier heb ik verschillende keren over gebeld en over gemaild en telkens kreeg ik te horen dat het probleem zo snel mogelijk werd opgelost. Aangezien ik VodafoneScherp heb zijn de kosten voor de klantenservice buiten mijn bundel en dat tikte dus al vreselijk aan (waar ik het eigenlijk al niet mee eens was omdat het niet mijn fout was dat het systeem eruit lag en ik wil wilde weten hoe ver ik buiten mijn bundel zat), maar daar kan ik nog wel mee leven. Nu zag ik ineens wat dagen later dat ik één euro buiten mijn bundel zat (geen probleem) dus besloot ik om niet meer te sms'en, aangezien ik wist dat het daaraan lag omdat ik mijn belverbruik dus nog wel kon bekijken. Een aantal dagen later was mijn verbruik buiten mijn bundel ineens gestegen naar 13euro terwijl ik níks had gedaan met mijn telefoon. Ik ben toen naar een Vodafonewinkel geweest en die konden mij alleen vertellen dat ze pas meer wisten als ze mijn rekening binnen zouden krijgen, wat dus pas vandaag is (2 weken later dan gebruikelijk, maar dat komt vast door die computerstoring).

Nu heb ik vandaag dus mijn rekening binnengekregen en er staat dus echt dat ik 13euro buiten mijn bundel heb verbruikt aan smsjes. Er staat een complete specificatie op met tijden en telefoonnummers maar ik weet gewoon 200% zeker dat ik niet meer heb gesmst sinds ik wist dat ik er één euro boven zat.
Als ik Vodafone bel kunnen zij alleen maar zeggen dat ik toch echt wel buiten mijn bundel heb gezeten en dat ik dus gewoon moet betalen.
Ik ben het hier dus absoluut niet mee eens, vooral omdat ik ook vind dat zij ook schuldig zijn omdat ik nu nog steeds niet kan bekijken wat mijn verbruik is (2 maanden duurt deze storing al) en zij dus wel heel makkelijk geld kunnen verdienen aan mensen.

Heb ik nu echt geen poot om op te staan en moet ik inderdaad maar gewoon betalen? Het is maar 23euro maar voor iemand met een abonnement van 9euro is dat natuurlijk buitensporig veel.
Of is er een kans dat ik hier onderuit kan komen aangezien ik gewoon écht niet zoveel geld heb verbruikt.

Alvast bedankt!
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2008, 17:50
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ah-oh, ik heb sinds kort ook Vodafone Scherp

Wel weet ik dat op die site het verbruik-buiten-je-bundel staat tot een bepaalde datum. Die datum is bij mij altijd zeven dagen eerder dan de dag dat je op de site kijkt. Sms-en buiten je bundel kost €0.25, dus €13 is 52 smsjes. Heb je die misschien gestuurd in de week voordat je op de site keek?
Je hebt ook een gespecifeerde rekening opgevraagd. Staan daar echt zoveel smsjes in die je niet hebt verstuurd? (Kijk eens na of de nummers kloppen, en bijvoorbeeld de tijden).

Verder kan ik je als tip meegeven dat er in je telefoon ergens een functie is om te kijken hoeveel minuten je gebeld hebt, je gebeld bent en hoeveel smsjes je hebt gestuurd. Zet dat elke maand op 0 en je weet precies hoeveel je verbruikt
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:26
Go
Avatar van Go
Go is offline
In de algemene voorwaarden staat waarschijnlijk dat van de gegevens van Vodafone wordt uitgegaan, tenzij jij het tegendeel bewijst. Bewijs jij dat maar eens. Dat lukt je natuurlijk nooit. Ookal lukt het jou dit te bewijzen, toegeven doen ze niet snel. En voor 13 euro ga je niet procederen. Mijn tip is dan ook: breng deze zaak aan bij een consumentenprogramma zoals Kassa of Radar. Misschien kunnen ze in jouw concrete situatie niks doen omdat het bewijs ontbreekt, maar kunnen ze dit probleem bij meerdere klachten aan de orde stellen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 08:59
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Oke bedankt!
En x-spekkie-x, dat is inderdaad wel een goede tip, ga ik gebruiken .
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 14:07
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
spekkie heeft gelijk. Ik heb ook vodafone en er staat altijd dat kosten buiten de bundel later in rekening kunnen worden gebracht.

en die klantenservice is idd vaak hopeloos..mja nog 3 maanden
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 14:33
Hempo
Hempo is offline
Ik heb ook Vodafone scherp, en zit meestal rond de 50, 60 euro per maand.

Over die 13 euro:
Het kan zijn dat de dag dat je het verbruik bekeken hebt, het nog niet verwerkt was tot die dag (maar tot de dag ervoor bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 17:31
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ja ik denk inderdaad dat door de storing in MyVodafone het gewoon veel te laat is doorgekomen. Jammer maar helaas.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 06:33
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Even een notitie. Ik heb met een huistelefoon de klantenservice gebeld. Dan wordt er gevraagd om je vodafone nummer in te toetsen. En als je dan een medewerker aan de lijn krijgt, hoor je ineens dit telefoonnummer kost €0.25 per minuut. En dat komt dus omdat ik een Vodafone Scherp abonnement heb, wat ze weten omdat ik dus mijn nummer heb ingetoetst. Lekker dan.

Ik had problemen met mijn facturering door 2x een fout van de kant van Vodafone. Nu krijg ik 6 euro gecrediteerd, maar ik mag meteen 4 euro betalen voor de klantenservice. Wat nou service!
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 10:35
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Even een notitie. Ik heb met een huistelefoon de klantenservice gebeld. Dan wordt er gevraagd om je vodafone nummer in te toetsen. En als je dan een medewerker aan de lijn krijgt, hoor je ineens dit telefoonnummer kost €0.25 per minuut. En dat komt dus omdat ik een Vodafone Scherp abonnement heb, wat ze weten omdat ik dus mijn nummer heb ingetoetst. Lekker dan.

Ik had problemen met mijn facturering door 2x een fout van de kant van Vodafone. Nu krijg ik 6 euro gecrediteerd, maar ik mag meteen 4 euro betalen voor de klantenservice. Wat nou service!
Zo verdienen ze er aan...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Ah-oh, ik heb sinds kort ook Vodafone Scherp
Hmz, ik stap binnenkort ook over naar Vodafone scherp...

@TS: Het vervelende aan die internetoverzichten is dat je er nooit rechten aan kunt ontlenen. Bij T-mobile loopt het vaak ook achter, je doet er niks aan...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 13:28
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik heb bij het bestellen van mijn telefoon ook veel problemen gehad met voda. Dan moet je gewoon bellen naar vodafone naar het nummer waar je een telefoon kan bestellen (dat is altijd gratis) en dan zeggen: ow verkeerd getoets verbind me maar door. toen hoefde ik niets te betalen (a).
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 19:33
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Dat nummer belde ik inderdaad ook altijd maar de laatste keren werd ik steeds doorverbonden en moest ik alsnog betalen.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 07:15
Verwijderd
Reageren ze helemaal niet op emails?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 11:18
hermanf
hermanf is offline
Ik heb ook Vodafone Scherp en was verbaasd over hun snelle en adequate reacties die ik van ze kreeg op mijn mailtjes. Dit waren wel relatief simpele vragen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 16:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het is trouwens verdomd irritant dat je niet kunt kijken of en hoeveel tegoed je binnen je bundel nog hebt. Die site doet hier ook al een tijd niks en ik wil echt weten hoeveel tegoed ik deze maand nog over heb, maar dat is niet te vinden nu
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 06:45
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Reageren ze helemaal niet op emails?
Ze reageren wel en ik heb een aantal keer een heel net berichtje teruggehad + een smsje met mijn tegoed maar ook een aantal keer een vreselijk standaard emailtje waar ik gewoon níks aan had (met o.a. de mededeling dat ik de klantenservice GRATIS moest bellen).
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Ze reageren wel en ik heb een aantal keer een heel net berichtje teruggehad + een smsje met mijn tegoed maar ook een aantal keer een vreselijk standaard emailtje waar ik gewoon níks aan had (met o.a. de mededeling dat ik de klantenservice GRATIS moest bellen).
Aan dat laatste heb je dan inderdaad niks...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Vodafone abonnement smsbundel?
doornroosje
4 10-08-2006 09:40
Software & Hardware [GSM] Gratis mobiel abonnement
timmm
10 15-05-2004 10:03
De Kantine Vodafone abonnement "op basis van switch"???
Damaged Justice
11 15-01-2004 18:28
Software & Hardware kan iemand me helpen ?
katten
3 27-02-2003 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.