Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2009, 12:27
comkwek
comkwek is offline
Hallo,

Ik heb al een contract getekend voor een kamer.
Maar dit huis word helemaal gerenoveerd. Dit is opzich mooi maar ik zit er nu dus nog niet in. Ingangsdatum is 1 okt of 1 nov.
Maar nu heb ik de volgende vraag.
Kan ik geld eisen van de verhuurder omdat hij misschien na 1 nov pas oplevert? Is dit mogelijk of wat moet je anders doen?

Alvast bedankt voor het kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2009, 13:33
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Je bent erg summier in je informatie.
Wat staat er over de ingangsdatum op je contract? Moment van tekenen is niet per definitie het moment van wonen. Is het particuliere huur, of via een corporatie?

En waar zou je geld voor willen hebben?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 15:58
Verwijderd
Dit is inderdaad te weinig informatie om wat mee te kunnen. Maar in het algemeen:

Mocht de kamer inderdaad te laat worden opgeleverd, dan is er sprake van wanprestatie. In beginsel heb je dan recht op een schadevergoeding (en je hoeft over die periode natuurlijk geen huur te betalen). Is er sprake van schade?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:04
Verwijderd
Mocht je niet kunnen wonen in je kamer op de afleverdatum dan heb je recht op schadevergoeding. Denk hierbij aan de kosten van een alternatieve verblijfplaats.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 21:56
comkwek
comkwek is offline
Alvast bedankt voor het reageren.

Ik zal even wat meer informatie geven.
Voor de ingangsdatum staat nu 1 okt anders 1 nov. Veiligheid voor de verhuurder als het niet optijd werd opgeleverd.
Ik huur het bij een makelaar. Dus de makelaar is mijn huurbaas.

Ik snap dat ik niet huur hoef te betalen maar kan ik ook geld krijgen van hem? Ik woon nu tijdelijk in de buurt van mijn vader. Maar ik wil wel graag zo snel mogelijk op mij zelf gaan wonen.
Ook vond ik zelf al dat hij dan als verhuurder niet het contract nakomt. Als wij dat niet doen staat er altijd een boete voor of wat anders. Is dan ook zo voor hem. Dit staat volgens mij niet vermeld in het contract.
Over wat voor schadevergoeding hebben we het hier dan? klein geldbedrag of de eerst maand huur gratis?
Ik heb namelijk geen idee. Het is voor het eerst dat ik zegmaar wat huur.

Nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 23:31
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Het lijkt mij dat je als je er pas een maand later ingaat je gewoon per 1 november huur gaat betalen, waarom zou je dan ook nog een schadevergoeding krijgen? Het is niet dat je al huur betaald terwijl je er nog niet in kan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 05:55
Verwijderd
Inderdaad je hebt pas recht op schadevergoeding nadat je contract is ingegaan. Als je contract per 1 november in gaat heb je geen recht op schadevergoeding voor die tijd. Als hij na 1 november nog niet opgeleverd heeft, dan heb je recht op schadevergoeding. Deze bestaat dan bijvoorbeeld uit de kosten van een andere verblijfplaats, verhuiskosten etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huurgeschil
tikmaarwat
17 17-01-2008 20:12
Vrije tijd Transfers en berichten deel VI
Ketjing
500 10-05-2005 12:06
Verhalen & Gedichten [Verhaal} Planet of the Ducks (part IV)
weetikveel
7 01-07-2003 15:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.