Oud 07-01-2003, 17:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik werk bij de Albert Heijn, waar ik verplicht een ziekenfonds-verzekering moest aannemen. Nu betaal ik daar premie (10 euro per 4 weken) voor .

Ik ben echter al particulier verzekerd. Nu ben ik dus dubbel verzekerd. Mijn vraag: kan ik die premie van het ziekenfonds terugeisen, omdat ik al een andere verzekering heb?

Zoja: hoe? Via internet? Of moet ik zoiets met mijn werkgever regelen?

Ik heb nooit in het ziekenfonds gewild, maar het was verplicht, zodat de AH zeker weet dat iedereen goed verzekerd is.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 18:01
Thomas
Thomas is offline
Onder een bepaalde loongrens ben je altijd ziekefonds verzekerd. Als je een contract hebt, ben je altijd ziekefonds verzekerd. Je zult dan dus je particuliere verzekering op moeten zeggen om zodoende geld te besparen.

Als je als oproepkracht werkt dan kun je voor de gewerkte dagen wel je ziekefondspremie terugvragen. Dit is ook de enige uitzondering, bij mijn weten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik was ook particulier verzekerd, maar moest van de verzekering bij m'n ouders af, omdat ik ook verplicht was in het ziekenfonds te gaan.
Bij mij is het 11 euro.
Maar ik ben nou dus niet dubbel verzekerd, want ik ben d'r af gehaald bij de andere verzekering.
Kan het niet zo zijn dat dat bij jou ook het geval is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:48
Verwijderd
ik begrijp het eigenlijk niet zo goed..

je bent toch of particulier, of ziekefonds verzekerd?

ik ben tot nu toe particulier verzekerd (Omdat ik te ui ben me aan te melden voor ziekefonds) en kan dankzij mn werk in het ziekefonds wat iets goedkoper is.. maar geen 11 euro. ik geloof 25 ofzo (het gaat 18 procent om hoog dat zowiezo. en particulier 38 procent dit jaar)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:57
Yoha
Yoha is offline
Bij mij is het weer anders. Ik hoef zelf geen premie te betalen, maar ben wel ziekenfondsverzekerd. Ik was ook particulier verzekerd maar dat hoeft nu dus niet meer. Je moet van je werkgever (AH) een werkgeversverklaring vragen en dan kan je in het ziekenfonds. Ik dacht altijd dat het voor iedereen onder de 18 gratis was maar blijkbaar is dat voor jou niet zo.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:23
Verwijderd
Hmm bij mij was hetzelfde geval, mijn vader vraagt het altijd voor me terug dus ik weet niet precies hoe het zit.

Je kan iig van een van de twee geld terug vragen, het beste is dat volgens mij om het van de particuliere verzekering te doen omdat je daar meer aan betaald.

Misschien kan je op de website van je verzekeraar meer informatie vinden?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:29
Yoha
Yoha is offline
Citaat:
Alex schreef:
Hmm bij mij was hetzelfde geval, mijn vader vraagt het altijd voor me terug dus ik weet niet precies hoe het zit.

Je kan iig van een van de twee geld terug vragen, het beste is dat volgens mij om het van de particuliere verzekering te doen omdat je daar meer aan betaald.

Misschien kan je op de website van je verzekeraar meer informatie vinden?
Je kunt ze ook bellen maar ik weet uit ervaring dat ze er lang omheen lullen omdat het ze geld kost. Gewoon doordrammen, je moet wel 4x een formulier invullen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:35
Studentje
Studentje is offline
Bij mijn weten is enkele jaren geleden bepaald dat werknemers onder de 18, die tot een bepaald aantal uren werkt, zelf geen ziekenfondspremie hoeft te betalen, maar dat slechts de werkgever zijn deel bepaald. Of dit klopt, durf ik alleen niet met 100% zekerheid te zeggen.

Wat ik wel met 100% zekerheid durf te zeggen, is dat je zelf in het ziekenfonds kan, wat een stuk goedkoper voor jou. Het ziekenfonds kun je niet opzeggen, dus zou ik de particuliere verzekering stop zetten.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Bij mijn weten is enkele jaren geleden bepaald dat werknemers onder de 18, die tot een bepaald aantal uren werkt, zelf geen ziekenfondspremie hoeft te betalen, maar dat slechts de werkgever zijn deel bepaald. Of dit klopt, durf ik alleen niet met 100% zekerheid te zeggen.
Nou, ik werk 144 uur per jaar (volgens m'n contract dan) dus dat zijn d'r maar 12 per maand. Dat zijn er niet veel, dus mocht er zo'n regeling zijn, zou ik daar denk ik dan wel onder vallen.
Toch moet ik gewoon ziekenfondspremie betalen!
Ik was volgens mij ook verplicht om in het ziekenfonds te gaan (mocht niet én werken én particulier verzekerd blijven).
En aangezien ik nu al 16 maanden werk, kan ik niet meer makkelijk terug naar de particuliere verzekering.
Daar is ook weer iets van een aparte regeling voor ofzo. Tot 12 maanden kan je weer makkelijk terug en ben je langer in het ziekenfonds dan wordt het veel moeilijker...
Echt raar geregeld allemaal..!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 19:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Alex schreef:
Hmm bij mij was hetzelfde geval, mijn vader vraagt het altijd voor me terug dus ik weet niet precies hoe het zit.

Je kan iig van een van de twee geld terug vragen, het beste is dat volgens mij om het van de particuliere verzekering te doen omdat je daar meer aan betaald.

Misschien kan je op de website van je verzekeraar meer informatie vinden?
Ja, maar dat kan dus niet Ik zit bij de OHRA, en het derde kind is daar gratis. Toevallig hebben mijn ouders drie kinderen. Ik ben dus "gratis" particulier verzekerd (daarom is die verzekering ook niet opgezegd).

Ik kan dus geen geld van de particuliere verzekering terugvragen. Daarom wil ik juist de ziekenfondspremie terugvragen. Maar zoals ik hier hoor, kan dat niet, omdat ik een contract heb.

Balennnn
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht ZVW Premie
Verwijderd
1 29-09-2006 15:34
Werk, Geld & Recht Belastingen en Jaaropgaven
Snoezuuurrr
87 06-07-2006 09:43
Werk, Geld & Recht belasting terugvragen
Verwijderd
99 11-04-2005 21:40
Werk, Geld & Recht welke ziektekostenverzekering terugvragen?
*sunrise1986*
8 01-03-2005 23:20
Werk, Geld & Recht TJ-biljet ziektekosten
Keneas
9 10-02-2004 15:04
Werk, Geld & Recht HELP, Ziekenfonds!
*dancin'angel*
13 28-10-2003 17:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.