Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2004, 12:25
Keneas
Avatar van Keneas
Keneas is offline
HEt volgende is zow:

Ik wil me teruggavebiljet invullen en heb mijn jaaropgaven bij elkaar. Maar nu heb ik 1 vraag. De rest snap ik allemaal

Mijn ouders dragen voor mij de ziektekosten af ( ziekenfonds ) echter bij mijn werk doen ze dit ook . Nu vind ik dat ik dat dus nu dubbel moet betalen, maar vind de belastingdienst dat ook ?

merci,
__________________
ZWOLSE MALLOTEN
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2004, 12:47
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Is dat een kwestie voor de belastingdienst? Volgens mij moet je bij je zorgverzekeraar zijn. Bovendien betaald je werkgever een bedrag en zul jij zelf ook moeten betalen (in jouw geval doen je ouders dat blijkbaar). Maar er is sprake van een werkgeversdeel en een werknemersdeel. Das op zich heel gewoon.

Maar het lijkt mij in ieder geval geen kwestie voor de belastingdienst.

Als er mensen andere meningen op nahouden, correct me if I'm wrong....
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 15:14
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 07-02-2004 @ 13:47:
Maar het lijkt mij in ieder geval geen kwestie voor de belastingdienst.

Als er mensen andere meningen op nahouden, correct me if I'm wrong....
^
Volgens mij klopt dat wel.

Ik heb ook dubbele premie betaald maar ik heb nu via www.zilverkruis.nl een formulier aangevraagd voor premierestitutie, hoop het zo terug te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 16:51
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-02-2004 @ 16:14:
^
Volgens mij klopt dat wel.

Ik heb ook dubbele premie betaald maar ik heb nu via www.zilverkruis.nl een formulier aangevraagd voor premierestitutie, hoop het zo terug te krijgen.
Uhm, ja. Alleen moet de topicstarter dan wel bij het Zilveren Kruis zitten, dat is namelijk gewoon een verzekeringsmaatschappij. TS moet gewoon even contact opnemen met zijn verzekeringsmaatschappij.

En verder heeft Chausus gelijk.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 16:59
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Dubbel? Ja, je werkgever betaalt een deel voor je ziektekosten en jij betaalt een deel. Dat is volkomen normaal (alleen blijkbaar betalen je ouders jouw deel ofzo?).

Ik betaal ook 30 euro per maand ofzo, en mijn werkgever heeft ook vrij veel betaald.

Ik had dus twee werkgevers en ze hebben bij mij beiden ziekenfondspremie afgedragen. Volgens mij zou ik dus wel geld terug moeten kunnen krijgen. Maar dat ga ik nu even uitzoeken...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:22
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
ekki schreef op 07-02-2004 @ 17:59:
Dubbel? Ja, je werkgever betaalt een deel voor je ziektekosten en jij betaalt een deel. Dat is volkomen normaal (alleen blijkbaar betalen je ouders jouw deel ofzo?).
Ja wij zijn als gezin gewoon verzekerd en nu zag op een me jaaropgaaf dat ik ik in een maand of vier of vijf ook nog eens een keer 53 euro voor de zekering heb betaald. In principe zou dat dus moeten betekenen dat ik dubbel verzekerd was, en dus die 53 euro terug moet krijgen.

Citaat:
Uhm, ja. Alleen moet de topicstarter dan wel bij het Zilveren Kruis zitten, dat is namelijk gewoon een verzekeringsmaatschappij. TS moet gewoon even contact opnemen met zijn verzekeringsmaatschappij.
Uhm, de in mijn geval betaalde 53 euro is aan de overheid betaald, die je dan weer verzekerd heeft in het ziekefonds, en dan maakt het niet uit waar je terugkrijgt. Hmm, dat klinkt wel heel erg vaag Ik had een goede uitleg waarom dat bij zilverenkruis kon (en dan bedoel ik niet dat we bij mij thuis bij het zilveren kruis verzekerd zijn)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:44
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-02-2004 @ 18:22:
Ja wij zijn als gezin gewoon verzekerd en nu zag op een me jaaropgaaf dat ik ik in een maand of vier of vijf ook nog eens een keer 53 euro voor de zekering heb betaald. In principe zou dat dus moeten betekenen dat ik dubbel verzekerd was, en dus die 53 euro terug moet krijgen.
Ja, maar dat klopt ook. Je hebt een werkgeversdeel en een werknemersdeel (1,25% als het goed is). Er wordt dus geld ingehouden van je loon voor de verzekering en je betaalt ook nog zelf premie aan de verzekering. Dus dat is wat je ouders betalen.

Volgens mij klopt het gewoon en kun je niets terugkrijgen, hoor. Of zie ik iets over het hoofd?

Dus:
- werkgeversdeel (staat op je loonstrook, betaal jij niet).
- werknemersdeel (wordt ingehouden op je loon, staat op je loonstrook).
- eigen 'bijdrage' (is dus volgens mij wat je ouders betalen voor je).

Of is het zo dat dit bij mensen onder de 18 anders is ofzo?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo

Laatst gewijzigd op 07-02-2004 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 12:33
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 07-02-2004 @ 18:22:
Ja wij zijn als gezin gewoon verzekerd en nu zag op een me jaaropgaaf dat ik ik in een maand of vier of vijf ook nog eens een keer 53 euro voor de zekering heb betaald. In principe zou dat dus moeten betekenen dat ik dubbel verzekerd was, en dus die 53 euro terug moet krijgen.



Uhm, de in mijn geval betaalde 53 euro is aan de overheid betaald, die je dan weer verzekerd heeft in het ziekefonds, en dan maakt het niet uit waar je terugkrijgt. Hmm, dat klinkt wel heel erg vaag Ik had een goede uitleg waarom dat bij zilverenkruis kon (en dan bedoel ik niet dat we bij mij thuis bij het zilveren kruis verzekerd zijn)
Volgens mij ligt dit even anders dan bij TS (misschien). Ik vraag me alleen af of je zelf neit verzekeren moet in ziekenonds ipv bij ouders op het moment dat je aan t werk gaat. Maar goed, als dat niet hoeft dan is de kans wel groot dat je werkgever ook geen premie af hoeft te dragen voor jou.

In geval van TS is er geen sprake van dubbele premie volgens mij, want dat is alleen als er twee verzekeringen zijn (bv in geval van vakantie werk tijdelijk ziekenfonds, terwijl je eigenlijk bij je ouders particulier blijft). Dan draagt je werkgever premie af voor een ziekenfondsverzekering die jij niet hebt en dat gedeelte kun je terugvragen.

Maar Ekki's uitleg klopt wel volgens mij, voor zover ik kan bepalen, werkgever betaalt altijd een gedeelte, dat verschijnt op je loonstrook/jaaropgaaf. Dit heeft op zich niets te maken met dubbele premie....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:34
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
ekki schreef op 07-02-2004 @ 17:59:
Ik had dus twee werkgevers en ze hebben bij mij beiden ziekenfondspremie afgedragen. Volgens mij zou ik dus wel geld terug moeten kunnen krijgen. Maar dat ga ik nu even uitzoeken...
Dit is overigens niet zo. Ik heb ergens gevonden dat dat normaal is en ik dus niets terug krijg oid.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 14:04
Keneas
Avatar van Keneas
Keneas is offline
oke, dat lijkt me duidelijk. In mijn situatie kan ik niet een van de twee betaalde premies terug krijgen....

Toch bedankt.....
__________________
ZWOLSE MALLOTEN
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Werk, Geld & Recht [Centraal] Belasting topic 2007
dwight88
500 11-08-2008 18:39
Werk, Geld & Recht Jaaropgave
Lo_Siento
13 01-02-2006 22:15
Werk, Geld & Recht belasting terugvragen
Verwijderd
99 11-04-2005 20:40
Werk, Geld & Recht verschil tussen je brutto en netto salaris
kiddin
18 11-06-2004 14:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.