Oud 09-06-2004, 13:37
Verwijderd
Voor de mensen die wel eens stage hebben gelopen...als je de laatste dag op je stage aanwezig bent, doe je dan iets 'speciaals'? Als bijvoorbeeld trakteren of een (klein) cadeautje aan je begeleider geven? Of houd je het bij een hand en een 'dank je wel'? Of ga je er aan het eind van de dag gewoon zo snel mogelijk vandoor? En hoe vind je dat het 'hoort'?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2004, 13:45
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Ik trakteer altijd of koop iets ligt aan het bedrijf. Heb ik in een team meegedraait dan koop ik iet voor bij de koffie. Heb ik in een eemansbedrijfje meegedraait koop ik wat voor men begeleider.

Ik vind dat je wel iets kan geven ofzo. Jij hebt daar toch pratijk ervaring enzo opgedaan.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 14:32
Verwijderd
Ja, je kunt wel wat geven. Ik had bij m'n zorgstage een kaartje gekocht en een zak met drop, omdat ze daar een gezamenlijke pot met dropjes hadden die om de paar dagen weer leeg was.
Achteraf was ik echt blij dat ik iets had meegenomen, want ze hadden een hele mooie bos bloemen voor me gekocht.
Maargoed, het waren dan ook superaardige mensen daar. Als je het ergens heel erg naar je zin hebt gehad is het natuurlijk anders dan wanneer je niet echt een band met die mensen hebt gekregen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-06-2004 @ 14:37 :
Voor de mensen die wel eens stage hebben gelopen...als je de laatste dag op je stage aanwezig bent, doe je dan iets 'speciaals'? Als bijvoorbeeld trakteren of een (klein) cadeautje aan je begeleider geven? Of houd je het bij een hand en een 'dank je wel'? Of ga je er aan het eind van de dag gewoon zo snel mogelijk vandoor? En hoe vind je dat het 'hoort'?
je gaat weg bij je stage?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 09-06-2004 @ 16:02 :
je gaat weg bij je stage?
Dat was m'n vraag niet.

Maar idd, ik ga over twee weken weg bij m'n stage en ik vraag me ernstig af wat ik mijn begeleiders moet geven. In de voorgaande jaren heb ik meestal iets van wijn of Merci (hoe standaard ) gegeven, maar dat vind ik nu nog minder leuk dan de vorige keren (ook omdat er één van de twee aan de lijn doet ), maar ik weet ook niks anders. Misschien dat ik dus idd gewoon iets meeneem voor bij te koffie voor iedereen...maar aan de andere kant vind ik dat ook weer niet zo leuk oid.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:19
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Een bloemetje.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:31
Verwijderd
misschien iets leuks als decoratie voor 't bedrijf dan? Maar ik weet ook niet of dat passend is Misschien bv een plant(je) voor in de vensterbank ofzo..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-06-2004 @ 14:37 :
Als bijvoorbeeld trakteren of een (klein) cadeautje aan je begeleider geven? Of houd je het bij een hand en een 'dank je wel'?
Nou, je stagebegeleider verdient natuurlijk sowieso iets van een fles wijn ofzo, het zou ontzettend lomp zijn om met alleen een dankjewel weg te gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:48
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik heb tot nu toe alleen maar superstages gehad. Ik had op mijn laatste dag op vlaai getrakteerd en ik van hen kreeg ik een bloemetje en van een ander bedrijf nog een douglasbon van 50 euro erbij. Bij het bedrijf van mijn afstudeeropdracht heb ik alleen maar een bloemetje gegeven aan de secretaresse (die mij ontzettend geholpen had met dingen opzoeken enz. )
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:53
Verwijderd
Op de laatste dag kwam iedereen bijeen in de bibliotheek en hebben we met zijn allen wijn gedronken en sigaren gerookt, en bezatte het kantoor zich flink Ik had eigenlijk geen echt vaste stagebegeleider, ik werkte voor iedereen, dus gewoon ons kantoor als geheel bedankt met een geweldige afscheidsborrel (nog beter dan we elke avond al hadden )

Het was bij ons kantoor niet echt usance om heel dramatisch te doen over je afscheid, het ging vrij bedrijfsmatig - ik kwam vlak na een andere stagiair, en de maandag na mijn vertrek stond de volgende alweer klaar. Bovendien duurden die stages niet zo lang, dus echt aan komen zetten met kadootjes zou wellicht een beetje overdone zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:48
D
Avatar van D
D is offline
Ik heb taart getrakteerd, ik kreeg voor 6 maanden stage niks terug maar oké taart achterlaten kan geen kwaad.
__________________
I AM ERROR
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:03
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Goed dat je hierover een topic opent want ik ben binnekort ook klaar met mijn stage op de bassischool en heb ook nog niet echt leuke ideeen.

De directeur (die ik goed ken aangezien ik zelf ook op die school heb gezeten) heeft me een dikke vette beloning beloofd. En hem kennende zal dat wel wat zijn...

Dus ik moet echt iets leuks.. iets orgineels terug doen. Maar ik weet nog niet echt wat. Ik heb nog een klein maandje om wat te verzinnen maar goed.. ideeen zijn altijd welkom!
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 20:39
PV
PV is offline
ik had mijn redactie getrakteerd, mja er was maar 1 persoon die dag dus was snel klaar ik deed het ook maar omdat 't moest van m'n moeder en omdat een andere stagiaire ook iets dergelijks deed.. vind het zelf een beetje onzinnig.
We zijn nog wel iets gaan drinken toen de rest van de redactie er ook was, dat vind ik dan leuker eigenlijk was voor hun onder werktijd ook dus...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 07:09
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik heb vorige week afscheid genomen op mijn (laatste) stage, ik was er een jaar geweest en alle deelnemers (verst. gehandicapt) wisten dat ik weg ging en vonden het jammer (ik zelf ook) dus ik vond het wel leuk om uit te delen.
Ik had 2 taartjes mee en (jaja, de originaliteit druipt er vanaf) een doos merci voor mijn stagebegeleidster
Het afscheid was leuk, heb hele leuke zelfgemaakte dingen van ze gekregen en een mooie bos bloemen

Ookal ben ik daar (gelukkig) nog niet helemaal weg, want ik ga nog invallen in de vakantie, ik vond dit afscheid toch wel leuk.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 10:48
iedje
iedje is offline
misschien een heel raar idee maar je hebt bij bijv snoepwinkels of cadeauwinkels koffiemokken met leuke teksten...

anders als je erg origineel wil zijn kan je een pen laten graveren bij een willekeurige kantoorboekhandel. kost je mss max 10 euro...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:45
kastdeur
kastdeur is offline
Ik heb stage gelopen op een basisschool en ik ben een tijdje in alle klassen geweest.

Ik ga voor alle kinderen zo`n klein zakje chips kopen en voor leerkrachten/stagebegeleiders iets van taart of zo.

Hierna geef ik de leerkrachten een hand en een 'dank je wel voor alles' en 'we houden contact' en dan rijd ik naar huis en ben dolgelukkig dat ik nooit meer iets met dat vastgeroeste kliekje te maken krijg. Hopelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
kastdeur schreef op 10-06-2004 @ 14:45 :
Ik ga voor alle kinderen zo`n klein zakje chips kopen
Er zitten 750 kinderen op mijn stageschool.

Ik zat zelf ook al met iets van zo'n beker in m'n hoofd...misschien dat ik dat dus maar ga doen (als ik een leuke kan vinden dan iig) en ik ga ook nog even langs de wereldwinkel, misschien dat ze daar wat leuks hebben. En (anders) maar gewoon iets van koek voor bij de koffie oid.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:15
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-06-2004 @ 14:57 :
Er zitten 750 kinderen op mijn stageschool.
Bij mij maar 85.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2004, 08:11
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje; over 2 weken heb ik m'n stage afgerond. Ik vind taart niet bijster origineel (en daarbij komt het probleem dat ik 1,5 uur moet reizen per trein.. ik weet niet of die taart het in een warme bomvolle trein wel overleeft!) maar aankomen met 'Merci' vind ik al helemaal niet leuk. Ik heb ook nog het probleem dat m'n stage op 25 juni stopt, maar ik in augustus nog wel vier weekjes kom 'parttimen'. Het is dus niet echt een afscheid, eerder een bedankje.

Ik ben bang dat het toch taart wordt.. maar dan alleen voor de redactie waar ik stage loop en niet voor de hele afdeling want al die mensen ken ik toch niet
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 11:33
Miep#1
Miep#1 is offline
Ik geef wel altijd wat. Heb een keer bloemen meegenomen en taart, meestal dat soort dingen....
Dat is altijd wel goed, wel een beetje standaard maar ach....
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 08:59
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik heb bij mn eerste stage op taart getrakteerd en heb ze nog een plantje gegeven en bij mn tweede stage heb ik getrakteerd op gebak.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:16
Verwijderd
Hmm, ik ben ook nog aan het brainstormen. 25 juni is mijn laatste stagedag, ik heb dan een jaar stagegelopen in dat bedrijf.
Taart o.i.d. valt sowieso al af aangezien we zo'n beetje elke week al taart hebben. En alleen iets voor m'n stagebegeleidster is ook geen optie, omdat het een klein bedrijf is en iedereen me wel begeleid heeft.

Ik ga maandag eerst maar eens polsen wat andere stagiaires hebben gedaan/gegeven.

En ik doe/geef sowieso iets samen met mijn mede-stagiair denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 13:21
Bientjuuh
Avatar van Bientjuuh
Bientjuuh is offline
vla
__________________
There's nothing to be afraid of
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:17
Verwijderd
Ik heb vandaag een boekje gezien met 'uittips' (oid), misschien dat ik dat geef aan mijn ene begeleidster (ze gaat met d'r vriend vaak een dagje weg), met een kaartje er bij, anders is het helemaal zo wazig...maar iets anders weet ik ook niet. Een bloemetje vind ik ook zo standaard en chocola oid niet echt leuk (ze doet al die tijd dat ik er stage liep al aan de lijn). Voor de andere begeleidster, denk ik dat ik toch maar gewoon iets als Merci koopt, met een kaartje erbij, standaard, maar ik weet ook niks anders...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 14:17
Verwijderd
Dat heb ik dus ook, op de 25ste eindigt mijn stage en ben ik hier 5 maanden geweest. Ik hou helemaal niet van afscheid nemen en heb eigenlijk helemaal geen zin om taart mee te nemen.
Daarnaast zal ik blij zijn als ik hier weg ben ik heb het hier echt gehad. Ik vind het idee van een kaart en een zak snoep voor in de pot nog wel een aardig idee. Zal binnenkort wel eens gaan vragen wat hier gebruikelijk is, maar eigenlijk zou ik liever gewoon weggaan zonder enige vorm van afscheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 14:28
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik zou iets geven waar ze op die school ook wat aan hebben. Een leuk kinderboek (die de juf/meester kan voorlezen?) Een grappige poster (met een lijst?) voor in de klas. Zoiets
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:35
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik stond op een basisschool en heb voor de kinderen uit mn stageklas ijs gedaan. (in groep 6 aan het einde van die periode) chips in groep 3 en cake in groep 8. Voor het team heb ik samen met de andere stagiaire een taart gekocht en voor mn persoonlijke begeleidsters merci en een leuk kaartje.
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 19:35
Snoezuuurrr
Avatar van Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Hun gaven mij
ik kreeg 2 cadobonnen van 10 eur van ze, me baas en me begeleider gaven me een bos bloemen en omdat ik zo van die oude muziek hield kreeg ik de hele mp3 collectie van me stagebegeleider.
Hun had ik een doos chocolaatjes gegeven. Heb daat zown fantastische tijd gehad.. vind het jammer dat ik daar weg ben
__________________
ooit gehoord van een piemelwarmhoudzakje ?? Nouw, ik wel !
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 01:47
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Ik houd het bij een hand en een 'dank je wel.'
__________________
L'exit du *Squarelty*
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 02:45
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Ik zou gewoon snel weggaan, geen contact meer mee..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 11:37
zzlim!
zzlim! is offline
Weet iemand een orgineel cadeau voor mijn stagebegeleider???
Ik neem over 4 weken afscheid, en kan steeds niets bedenken...
Reacties zijn meer dan welkom!!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 12:45
Verwijderd
Citaat:
zzlim! schreef op 30-05-2007 @ 12:37 :
Weet iemand een orgineel cadeau voor mijn stagebegeleider???
Ik neem over 4 weken afscheid, en kan steeds niets bedenken...
Reacties zijn meer dan welkom!!!
Maak maar een nieuw topic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.