Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2004, 18:18
missy87
missy87 is offline
ik wil graag rechten gaan studeren, maar welke universiteit is het best. en dan bedoel ik gewoon dat alles goed geregeld is, de sfeer, de studie is qua niveau goed, de stad is leuk etc....
__________________
:)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2004, 19:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Of je een stad leuk vindt is maar net waar je van houdt. Dat is per persoon verschillend.
Dat geldt natuurlijk ook voor de sfeer. Bovendien kun je een sfeer moeilijk omschrijven en via internet overbrengen. Die moet je gewoon zelf proeven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:33
Verwijderd
als je er dan nog niet uitkomt..ik zou zeggen, lees de elsevier Thema Studie, hebben ze vast wel in de mediatheek bij je op school

daar geven ze 'punten' aan de faculteiten, vanuit de hoek van de docenten en de studenten
maar goed, dan nog, je kunt beter een open dag bezoeken dan alleen maar lezen in een boekje..dus dat raad ik maar aan
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 17:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
rechten in utrecht vond ik het beste in elkaar gezet...

in utrecht heb je 2 semesters van 2x 16 weken. Met kerst ben je dus 2 maanden vrij. Op deze manier ben je elke week fulltime met je studie bezig en blijft het beter hangen. Je hebt 3 tentamenweken in de 16 weken en zijn de tentamens dus niet over een gigantische hoeveelheid stof, maar over een kleine hoeveelheid waar je 5 weken intensief mee bezig bent geweest...

Daarnaast is utrecht natuurlijk de gezelligste stad ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:18
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-09-2004 @ 20:17 :
Of je een stad leuk vindt is maar net waar je van houdt. Dat is per persoon verschillend.
Dat geldt natuurlijk ook voor de sfeer. Bovendien kun je een sfeer moeilijk omschrijven en via internet overbrengen. Die moet je gewoon zelf proeven.
Mee eens.

Zelf studeer ik Rechten aan de VU en daar ben ik over het algemeen erg te spreken over. Goede hoogleraren en docenten, goed oefenmateriaal, goede boeken en een goede sfeer.

Edit: ik zie in je profiel dat je Havo doet. Wil je eerst naar het HBO of toch eerst naar het VWO?
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:40
missy87
missy87 is offline
ik ben dit jaar ingestroomd in vwo5, vorig jaar mn havo diploma gehaald maar nog niet veranderd
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:57
Verwijderd
Ik zou zelf Utrecht kiezen, maar Groningen en Leiden zijn ook goed.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:00
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Tss, niet eens de UvA?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 11:15
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Utrecht
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 13:19
knir
Avatar van knir
knir is offline
Groningen heeft de beste rechtenfaculteit, geloof ik laatst gelezen te hebben, dus als je voor het onderwijs gaat --> grunn

en de kroegen zijn altijd open, mocht je dat belangrijker vinden
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:11
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Utrecht.

Maastricht.

Tilburg.

Groningen.



En voor Kim:

UvA.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:57
NN
NN is offline
Onlangs is het rapport van de onderwijsvisitatiecommissie naar de kwaliteit van de rechtenopleidingen in Nederland naar buiten gekomen en daarin scoorde de Groninger faculteit met afstand als beste.

Onlangs is er op dit forum een peiling naar de gezelligste studentenstad gedaan en daarin scoorde Groningen als gezelligste.

Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze dus...

Wil je meer weten, PM je vragen maar.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:58
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-09-2004 @ 23:57 :
Ik zou zelf Utrecht kiezen, maar Groningen en Leiden zijn ook goed.
Utrecht is niet meer dan middelmatig, Leiden is heel erg slecht.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:06
Verwijderd
hmm tja, om nog de TS te helpen
ik zit nu ook in V5..
ik ben vorig jaar in Leiden en in Nijmegen wezen kijken

van Leiden had ik verwacht dat het allemaal kakkers waren.. viel op zich wel mee (al zie je op een open dag niet zo heel veel studenten) .. de docenten waren wel echt heel leuk en de stad + de gebouwen van de Uni zijn mooi
maar... aan de andere kant, het blijkt dat het onderwijs niet je van het is

Nijmegen.. de universiteit vond ik lelijk, de studenten tja.. 'wij hebben een hockey standje!!!' maar afgezien daarvan wel
het onderwijs is goed en de leraren.. niet veel van gezien of gesproken maar opzich niet minder leuk dan in Leiden


zo kun je natuurlijk een afweging maken bij elke universiteit die je hebt bezocht..ik raad je dat eigenlijk ook wel aan, bezoek, en beoordeel -- wil je goed onderwijs? wil je lekker hockyen? wil je een leuke studentenstad? etc

nu denk ik dat ik toch naar Nijmegen ga..aangezien ik graag Notarieel recht wil studeren (en ze dat niet aan elke rechtenfaculteit hebben) en misschien ook Notarieel recht gecombineerd met Fiscaal recht
Grongingen is bv voor mij weer iets te ver weg, ik woon zeg maar 100m van de belgische grens...

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 18:40
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 16-09-2004 @ 18:57 :
Onlangs is het rapport van de onderwijsvisitatiecommissie naar de kwaliteit van de rechtenopleidingen in Nederland naar buiten gekomen en daarin scoorde de Groninger faculteit met afstand als beste.
Je leest tussen de regels wat je wil lezen.

Het rapport staat trouwens hiero, voor iedereen die het wil inzien: http://www.qanu.nl/comasy/uploadedfi...eidwebsite.pdf
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:28
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-09-2004 @ 15:11 :
Utrecht.

Maastricht.

Tilburg.

Groningen.



En voor Kim:

UvA.
De UvA is wel het gezelligst
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 23:36
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 16-09-2004 @ 23:28 :
De UvA is wel het gezelligst
Proof?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 23:38
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-09-2004 @ 00:36 :
Proof?
Ik? De andere studenten?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2004, 00:28
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-09-2004 @ 00:38 :
Ik? De andere studenten?
Die andere studenten, misschien. Maar jij?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 10:20
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-09-2004 @ 01:28 :
Die andere studenten, misschien. Maar jij?
Wat een vervelende kwal ben je toch ook.

Enfin, ik ben tenminste niet zo stom geweest om pas in mijn 4e jaar te beseffen dat ik over wilde stappen!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:31
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-09-2004 @ 11:20 :Wat een vervelende kwal ben je toch ook.
Dank je. Je krijgt wat je verdient.

Citaat:
Enfin, ik ben tenminste niet zo stom geweest om pas in mijn 4e jaar te beseffen dat ik over wilde stappen!
Hier wil ik het niet over hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:52
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 16-09-2004 @ 18:58 :
Utrecht is niet meer dan middelmatig, Leiden is heel erg slecht.
Dat jij extreem op Groningen geilt is mooi voor je, dan ben je dus gelukkig in die uithoek. maar als het gaat om de sfeer zijn Utrecht en Leiden nog steeds super en dat zal altijd zo blijven. Wees eerlijk, waar zit je liever, in een mooie oude stad waar de studenten duidelijk en nadrukkelijk aanwezig zijn in het straatbeeld en het verenigingsleven bloeit en verweven is met universiteit en stad, of in een saaie postmoderne blokkendoos à la Rotterdam, Tilburg of Nijmegen?

Verder, on a serious note, is 'heel erg slecht' natuurlijk een zware overkwalificatie. Als Groningen nummer een staat bij de Onderwijsvisitatie en Leiden helemaal onderaan, dan wil dat echt niet zeggen dat een in Leiden behaalde bul waardeloos is, of daadwerkelijk slechter wordt aangeslagen dan eentje die in Groningen is behaald. Maar dat weet je denk ik zelf ook heel goed.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:54
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2004 @ 12:52 :
of in een saaie postmoderne blokkendoos à la Rotterdam, Tilburg of Nijmegen?
Jij met je houten bankjes.

Ik geef de voorkeur aan een modern gebouw met goede ICT voorzieningen. Ik hoef geen gebouw waar je de oude leeftijd aan kan ruiken, zien en horen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:01
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-09-2004 @ 19:40 :
Je leest tussen de regels wat je wil lezen.

Het rapport staat trouwens hiero, voor iedereen die het wil inzien: http://www.qanu.nl/comasy/uploadedfi...eidwebsite.pdf
Bekijk gewoon eens het overzicht met goed, voldoende, matig, etc..
De RUG scoort dan overduidelijk als beste.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:06
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2004 @ 12:52 :
Dat jij extreem op Groningen geilt is mooi voor je, dan ben je dus gelukkig in die uithoek. maar als het gaat om de sfeer zijn Utrecht en Leiden nog steeds super en dat zal altijd zo blijven. Wees eerlijk, waar zit je liever, in een mooie oude stad waar de studenten duidelijk en nadrukkelijk aanwezig zijn in het straatbeeld en het verenigingsleven bloeit en verweven is met universiteit en stad, of in een saaie postmoderne blokkendoos à la Rotterdam, Tilburg of Nijmegen?

Verder, on a serious note, is 'heel erg slecht' natuurlijk een zware overkwalificatie. Als Groningen nummer een staat bij de Onderwijsvisitatie en Leiden helemaal onderaan, dan wil dat echt niet zeggen dat een in Leiden behaalde bul waardeloos is, of daadwerkelijk slechter wordt aangeslagen dan eentje die in Groningen is behaald. Maar dat weet je denk ik zelf ook heel goed.
Ik vind de sfeer in Groningen niet onderdoen voor Leiden of Utrecht.
Inderdaad, ik zou niet graag in een "saaie postmoderne blokkendoos à la Rotterdam, Tilburg of Nijmegen" zitten. Geen van deze steden vind ik gezellig.
Daarom zit ik ook in een "mooie oude stad waar de studenten duidelijk en nadrukkelijk aanwezig zijn in het straatbeeld en het verenigingsleven bloeit en verweven is met universiteit en stad".

Je hebt gelijk, natuurlijk kun je met een bul uit Leiden ook wel een leuke baan vinden. Toch blijkt overduidelijk uit het rapport dat sommige dingen er toch best slecht zijn. Ik noem de huisvesting, de organisatie, etc..

En oh ja, ik ben érg gelukkig in deze "uithoek".
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2004, 15:20
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 17-09-2004 @ 16:01 :
Bekijk gewoon eens het overzicht met goed, voldoende, matig, etc..
De RUG scoort dan overduidelijk als beste.
Geen zin, dus doe het voor me. Ik heb niets te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:38
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-09-2004 @ 16:20 :
Geen zin, dus doe het voor me. Ik heb niets te bewijzen.
Ik heb zelf maar gekeken en zoals verwacht blaas je de boel een beetje op.

Op het IMO meest belangrijke punt, namelijk de opbouw en inhoud van het programma scoren de RUG en de UvT als enigste "Goed". De rest zit daar dus onder.

De andere goedjes worden verdient op niet zo heel essentiele punten, zoals onderwijsomgeving en missie/doelstelling. Ik zie trouwens nu pas dat het onderzoek betrekking heeft op de periode tot 2001. Dit betekent heel wat voor de UvT, want de M die ze krijgt voor voorzieningen zou nu zeker een G zijn geweest. Ook het internationaliseringstraject is volledig aangepast.

Laatst gewijzigd op 17-09-2004 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:53
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-09-2004 @ 12:31 :
Dank je. Je krijgt wat je verdient.

Hier wil ik het niet over hebben.
Teer punt?

Ach, ik denk dat je gewoon de universiteit moet kiezen die jóu aanspreekt, niet volledig afgaan op zo'n rapportje.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:15
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-09-2004 @ 17:53 : Teer punt?
Hou er nou eens over op! Wie is hier nou de kwal?

Citaat:
Ach, ik denk dat je gewoon de universiteit moet kiezen die jóu aanspreekt, niet volledig afgaan op zo'n rapportje.
Lijkt me ook.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:22
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-09-2004 @ 18:15 :
Hou er nou eens over op! Wie is hier nou de kwal?
Je krijgt wat je verdient
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 17:41
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-09-2004 @ 18:22 :
Je krijgt wat je verdient
Maar ... Maar ... Dat verdien ik helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 17-09-2004 @ 16:06 :
(...)

Je hebt gelijk, natuurlijk kun je met een bul uit Leiden ook wel een leuke baan vinden. Toch blijkt overduidelijk uit het rapport dat sommige dingen er toch best slecht zijn. Ik noem de huisvesting, de organisatie, etc..
Uhm...like, who cares? Op je bul staat niet vermeld of je tijdens je studie op comfortabele bankjes hebt gezeten of op harde stukken hout, dus de huisvesting boeit weinig. Ook de organisatie van de universiteit zal mij werkelijk worst wezen, zolang de kwaliteit van het onderwijs er maar niet onder lijdt en zoals ik al zei mijn diploma aan het eind van mijn studie maar iets waard is (en bij ondernemingsrecht in Nijmegen is dat dus duidelijk het geval, de grootsten op dat gebied komen bij ons vandaan).

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij echt heel erg verguld bent met die onderzoeksresultaten over Groningen en het er daarom continue wilt inwrijven. Zoals ik al zei, de verschillen zitten allemaal binnen een zeer klein spectrum, er zal echt niemand zijn die bij een sollicitatie zegt: 'hmmm, rechten in Leiden he, da's niet zo mooi jongen'.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:48
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2004 @ 19:37 :
er zal echt niemand zijn die bij een sollicitatie zegt: 'hmmm, rechten in Leiden he, da's niet zo mooi jongen'.
LOL, die is wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:44
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 16-09-2004 @ 00:00 :
Tss, niet eens de UvA?
Tsssss...
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:44
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-09-2004 @ 19:37 :
Uhm...like, who cares? Op je bul staat niet vermeld of je tijdens je studie op comfortabele bankjes hebt gezeten of op harde stukken hout, dus de huisvesting boeit weinig. Ook de organisatie van de universiteit zal mij werkelijk worst wezen, zolang de kwaliteit van het onderwijs er maar niet onder lijdt en zoals ik al zei mijn diploma aan het eind van mijn studie maar iets waard is (en bij ondernemingsrecht in Nijmegen is dat dus duidelijk het geval, de grootsten op dat gebied komen bij ons vandaan).

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij echt heel erg verguld bent met die onderzoeksresultaten over Groningen en het er daarom continue wilt inwrijven. Zoals ik al zei, de verschillen zitten allemaal binnen een zeer klein spectrum, er zal echt niemand zijn die bij een sollicitatie zegt: 'hmmm, rechten in Leiden he, da's niet zo mooi jongen'.
Er wordt hier aan het begin een vraag gesteld naar een leuke uni in een leuke stad, dan geef ik daar antwoord op.
(Overigens hebben wij zelf op het gebied van iets saais als het Ondernemingsrecht toch ook niet geheel onverdienstelijke mensen.)

En natuurlijk ben ik verguld met deze onderzoeksresultaten, jij bent gewoon jaloers dat Nijmegen minder is.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:47
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-09-2004 @ 16:38 :
Ik heb zelf maar gekeken en zoals verwacht blaas je de boel een beetje op.

Op het IMO meest belangrijke punt, namelijk de opbouw en inhoud van het programma scoren de RUG en de UvT als enigste "Goed". De rest zit daar dus onder.

De andere goedjes worden verdient op niet zo heel essentiele punten, zoals onderwijsomgeving en missie/doelstelling. Ik zie trouwens nu pas dat het onderzoek betrekking heeft op de periode tot 2001. Dit betekent heel wat voor de UvT, want de M die ze krijgt voor voorzieningen zou nu zeker een G zijn geweest. Ook het internationaliseringstraject is volledig aangepast.
De UvT en de KUN/RU zijn ook goed. Maar als je kijkt naar het verschil met bv. de UL zie je toch wel behoorlijke verschillen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2004, 18:49
NN
NN is offline
Al een paar dagengeen reacties meer... Was mijn betoog voor de RUG zo overtuigend?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 18:55
Verwijderd
Nee, jij bent gewoon vermoeiend.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 19:13
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 19:55 :
Nee, jij bent gewoon vermoeiend.
Ga maar lekker slapen dan...
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 17:36
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik kan niet begrijpen dat jullie je zo vastklampen aan een rapport dat over 3 jaar geleden gaat In 3 jaar kan veel veranderen. Die cijfers zijn dus helemaal niet zo representatief.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 18:50
NN
NN is offline
Citaat:
Daboman schreef op 16-10-2004 @ 18:36 :
Ik kan niet begrijpen dat jullie je zo vastklampen aan een rapport dat over 3 jaar geleden gaat In 3 jaar kan veel veranderen. Die cijfers zijn dus helemaal niet zo representatief.
Het gaat om een rapport naar aanleiding van een onderzoek dat in 2002 plaats heeft gevonden, maar pas deze zomer is uitgebracht.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 19:40
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Ik heb zelf het eerste jaar rechten gedaan in Nijmegen en ben nu bezig met het tweede bij de VU. Qua organisatie is Nijmegen op alle punten beter, betere communicatie tussen universiteit en student ook, ondanks dat er volgens mij maar iets meer studenten zijn is het onderwijs kleinschaliger. Wel vind ik dat de studenten in Nijmegen minder gemotiveerd en levendig waren en volgens mij waren de werkgroepen daarop afgestemd (nogal schools en sloom ging het er daarbij aan toe naar mijn mening).
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 20:18
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 16-10-2004 @ 19:50 :
Het gaat om een rapport naar aanleiding van een onderzoek dat in 2002 plaats heeft gevonden, maar pas deze zomer is uitgebracht.
http://www.uvt.nl/faculteiten/frw/kwaliteit/elsevier/
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 12:55
NN
NN is offline
Ik vind het onderzoek van de VSNU toch gezaghebbender dan een verhaaltje in de Elsevier.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 13:24
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 17-10-2004 @ 13:55 :
Ik vind het onderzoek van de VSNU toch gezaghebbender dan een verhaaltje in de Elsevier.
Ik vind het oordeel van de hoogleraren anders veelzeggend.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 18:50
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-10-2004 @ 14:24 :
Ik vind het oordeel van de hoogleraren anders veelzeggend.
In het VSNU-onderzoek wordt ook het oordeel van hooleraren betrokken, maar daarnaast ook dat van ander onderwijzend personeel, studenten en worden de faculteiten uitgebreid vergeleken op het gebied van voorzieningen, onderwijsprogramma's en nog veel meer.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 17:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-09-2004 @ 19:06 :
nu denk ik dat ik toch naar Nijmegen ga
Leuke stad, dat zeker
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-10-2004 @ 18:32 :
Leuke stad, dat zeker
ja ik vond de stad juist niet leuk
ik ga zelf altijd na Breda en dat gezellige gevoel krijg ik dus totaal niet bij Nijmegen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 21:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
per piacere schreef op 20-10-2004 @ 18:49 :
ja ik vond de stad juist niet leuk
ik ga zelf altijd na Breda en dat gezellige gevoel krijg ik dus totaal niet bij Nijmegen
Hmm, dan kom je misschien op de verkeerde plekken.

Ik vind het wel mooi, het heeft alles, leuke kroegen, redelijk uitgaansleven in het algemeen, veel muziek en special events, grote stad, maar toch heeft het iets dorpelijks. Veel groen, enorm weinig criminaliteit, buiten het fietsjatten en dat alles met het meest linkse bestuur van Nederland. De uni is goed, alles is bereikbaar en de mensen zijn redelijk vriendelijk.

Ik heb het hier al 18 jaar fantastisch naar mijn zin en ik heb veel vergelijkingsmateriaal, dat zeker!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 12:31
NN
NN is offline
Groningen is volgens Elsevier (terecht) de leukste studiestad.

Nijmegen is saai en als ik straks een SUV (ik twijfel nog of het een Porsche Cayenne of een Hummer wordt) heb kan ik er niet eens leuk door het centrum rijden.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Stoppen met studie
Crimson
113 15-11-2007 11:38
Algemene schoolzaken Het grote wat ga je volgend jaar studeren topic
Crimson
234 28-04-2007 16:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 10:24
Studeren Rechten: Leiden, Rotterdam, Utrecht of Tilburg?
Verwijderd
221 22-01-2005 20:13
Algemene schoolzaken Europees en internationaal recht
Verwijderd
13 30-07-2003 23:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.