Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2002, 15:16
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


En toch is dit leeftijdsverschil obuiten alle proporties en ongezond (en dit vind ik ook als privé-persoon).
als iemand er nou gelukkig mee is?? nou en!!
lekker boeiend zeg....
hun zijn echt harstikke gelukkig met ze 2en, ik snap niej wat jij er ongezond aan vind!!
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2002, 19:36
Pluisje 77
Pluisje 77 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Dit vind ik niet alleen als de abt van sion, maar ook als de persoon die achter de abt van sion zit.
Ik zou niet weten wat 'abt van sion' is, dus daar kan ik verder niets over zeggen.

Citaat:
2) Wat bedoel je nu met "dit onderwerp"? Bedoel je het contrast privé-persoon-maatschappij? Of heb je het over het leeftijdsverschil?
Ik heb het over het leeftijdsverschil.

(P.S. Ik ben Bleep, maar even op een ander account omdat ik mijn wachtwoord niet bij de hand heb)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:26
Fr@ukje
Avatar van Fr@ukje
Fr@ukje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik keur het ten zeerste af...iemand van 27 is al een man, geen jongen meer. Hij werkt natuurlijk allang fulltime (mag ik hopen, of hij is werkloos) en jij zit waarschijnlijk nog op school. Je zit in twee zulke verschillende levensfases...weet je zeker dat je hem ziet als gelijkwaardige, en niet als vaderfiguur? Da's namelijk geen gezonde basis voor een relatie...
Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 22:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
niekske17 schreef:


als iemand er nou gelukkig mee is?? nou en!!
lekker boeiend zeg....
hun zijn echt harstikke gelukkig met ze 2en, ik snap niej wat jij er ongezond aan vind!!
Dit is een reactie van een ongekende kortzichtigheid.

Ontopic: Wat ik er ongezond aan vind? Het (ouder-kind) vader-dochter-relatie-karakter. Jij begint toch ook geen relatie met je vader? Of je oom? Of een vriend van je vader of je oom? Dus: met een leeftijdgenoot van je vader?

Je kunt niet alles onder de tafel moffelen onder het uitspreken van de woorden: "als iemand er nou gelukkig mee is" en: "nou en". En wat is: "lekker boeiend zeg".

Ga maar gauw terug naar school, leer structuren herkennen, leer aan de hand daarvan denken en schrijven. En kom dan nog maar eens terug.

Wat een niveau... Als jouw reactie representatief is voor de denkwijze van de niet al te slimme jeugd, dan staat Nederland nog heel wat te wachten...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 22:34
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Go Abt!
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 10:35
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Dit is een reactie van een ongekende kortzichtigheid.

Ontopic: Wat ik er ongezond aan vind? Het (ouder-kind) vader-dochter-relatie-karakter. Jij begint toch ook geen relatie met je vader? Of je oom? Of een vriend van je vader of je oom? Dus: met een leeftijdgenoot van je vader?

Je kunt niet alles onder de tafel moffelen onder het uitspreken van de woorden: "als iemand er nou gelukkig mee is" en: "nou en". En wat is: "lekker boeiend zeg".

Ga maar gauw terug naar school, leer structuren herkennen, leer aan de hand daarvan denken en schrijven. En kom dan nog maar eens terug.

Wat een niveau... Als jouw reactie representatief is voor de denkwijze van de niet al te slimme jeugd, dan staat Nederland nog heel wat te wachten...
da zede gij ja!!
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 12:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
niekske17 schreef:


da zede gij ja!!
Voordat je je reactie wijzigde, was je eerlijker.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 12:36
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Voordat je je reactie wijzigde, was je eerlijker.
Ik dacht dat jij weg ging?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 13:50
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Ben je 33 heb je een vent met een rimpelsalami
je hebt weer de juiste woorden weten te vinden! mallerd...
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 13:54
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Ik vind t niet helemaal kunnen. Je leeft gewoon zo anders van elkaar. Ook zijn zijn interessen heel anders dan de jouwe en ja... Ik weet niet hoor, ikzelf zou t niet doen. Ik vind 5 jaar max leeftijdsverschil. Maar das mijn mening. Als jij je er prettig bij voelt, dan ga je er toch lekker mee door. Maar je moeder zou ik t wel vertellen hoor, maar ik denk niet dat ze t zo leuk zal vinden. Mijn ouders vonden het bij mij al niet zo goed en ik verschil 4 jaar met mijn vriend... Maar oke, succes ermee.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 15:47
niekske17
Avatar van niekske17
niekske17 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Voordat je je reactie wijzigde, was je eerlijker.
jah dat klopt, maar ik had niet zo een zin om een hele discussie te gaan voeren dus heb ik ut maar gewijzigd!
__________________
[URL=http://www.fotopocket.nl][IMG]http://www.fotopocket.nl/img/0aaef9b60ce1bddbde30e519a1058fa8/basset.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 16:32
Lizzy-x
Lizzy-x is offline
Citaat:
nare man schreef:


Dat wilde ik dus net zeggen...

Zieke geest hoor, als je op je 27e op meisjes van 16 valt...ik bedoel, iedereen werkt al op z'n 27e...ik zelf studeer al twee jaar en doe daarna NOG een studie, dus ik ben al ontzettend lang m'n 'volwassenheid' aan het uitstellen. En zelfs ík zal op m'n 27e al twee jaar fulltime aan het werk zijn. Ik moet er niet aan denken om in dat stadium van m'n leven het te moeten uithouden met een klein meisje, met alle nukken en puberale ongemakken van dien...

Wat moet zo iemand tegen z'n collega's, vrienden, kennissen zeggen? Ja ik heb een meisje van 16 als vriendin? Het lijkt me dat dat soort 'mannen' niet helemaal 100% is...
Dat JIJ je niet kan voorstellen dat je verliefd wordt op een meisje van 16, hoeft toch niet te betekenen dat het helemaal niet kan (toevallig omdat je in een andere levensfase zit) en dat als het wel gebeurt je als man niet goed bij je hoofd bent ofzo?? Een meisje van 16 hoeft echt niet per definitie een 'klein kind met nukken en puberale ongemakken' te zijn. Sommigen zijn geestelijk en lichamelijk de leeftijd van 16 al lang gepasseerd.

Ik vind overigens wel dat zo iemand ook aan het meisje zelf moet denken en niet als een blinde in de relatie moet duiken, want er kunnen altijd problemen ontstaan, wat dus vooral te maken heeft met levensfases en ervaring.
Maar wat je dan tegen 'collega's, vrienden en kennissen' moet zeggen, lijkt me wel het laatste waar je je druk over gaat maken. Dat jij je over dat soort dingen nog druk maakt getuigt juist van een heel onvolwassen persoonlijkheid!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 16:39
Lizzy-x
Lizzy-x is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Dit is een reactie van een ongekende kortzichtigheid.

Ontopic: Wat ik er ongezond aan vind? Het (ouder-kind) vader-dochter-relatie-karakter. Jij begint toch ook geen relatie met je vader? Of je oom? Of een vriend van je vader of je oom? Dus: met een leeftijdgenoot van je vader?

Je kunt niet alles onder de tafel moffelen onder het uitspreken van de woorden: "als iemand er nou gelukkig mee is" en: "nou en". En wat is: "lekker boeiend zeg".

Ga maar gauw terug naar school, leer structuren herkennen, leer aan de hand daarvan denken en schrijven. En kom dan nog maar eens terug.

Wat een niveau... Als jouw reactie representatief is voor de denkwijze van de niet al te slimme jeugd, dan staat Nederland nog heel wat te wachten...
je begint geen relatie met je vader nee... daar wordt je ook niet verliefd op, lijkt me nogal logisch eigenlijk. Bovendien is een man van 45 ook wel even heel iets anders dan een man van 26.
En je kan wel over structuren ed. gaan beginnen omdat je het allemaal ontzettend theoretisch in je hoofd hebt zitten, maar in de praktijk werkt het vaak anders, daar kom je waarschijnlijk zelf nog wel een keer achter. Je bent net zoals zoveel nederlanders narrow-minded, hje vindt allemaal maar dat het niet kan omdat dat zo verschrikkelijk makkelijk is om te zeggen.

En wat betreft jouw denkniveau... lees die laatste zin van je nog eens over zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 16:42
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Lizzy-x schreef:


je begint geen relatie met je vader nee... daar wordt je ook niet verliefd op, lijkt me nogal logisch eigenlijk. Bovendien is een man van 45 ook wel even heel iets anders dan een man van 26.
En je kan wel over structuren ed. gaan beginnen omdat je het allemaal ontzettend theoretisch in je hoofd hebt zitten, maar in de praktijk werkt het vaak anders, daar kom je waarschijnlijk zelf nog wel een keer achter. Je bent net zoals zoveel nederlanders narrow-minded, hje vindt allemaal maar dat het niet kan omdat dat zo verschrikkelijk makkelijk is om te zeggen.

En wat betreft jouw denkniveau... lees die laatste zin van je nog eens over zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 17:15
Cinniej
Cinniej is offline
Eeeey meisie... ik zou het zelf denk niet kunnen, een relatie met iemand die al 27 is.
Maar weet je, als jij gelukkig met hem bent, staat niks je meer in de weg toch ?
Je moet doen wat je niet laten kan vind ik !
Maar ik zou het in ieder geval aan je moeder vertellen, misschien reageert ze wel heel anders dan dat jij verwacht ?
Succes he !! XxXxX
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Lizzy-x schreef:


je begint geen relatie met je vader nee... daar wordt je ook niet verliefd op, lijkt me nogal logisch eigenlijk. Bovendien is een man van 45 ook wel even heel iets anders dan een man van 26.
En je kan wel over structuren ed. gaan beginnen omdat je het allemaal ontzettend theoretisch in je hoofd hebt zitten, maar in de praktijk werkt het vaak anders, daar kom je waarschijnlijk zelf nog wel een keer achter. Je bent net zoals zoveel nederlanders narrow-minded, hje vindt allemaal maar dat het niet kan omdat dat zo verschrikkelijk makkelijk is om te zeggen.
Nou moet ik jou toch weer even corrigeren. Dit heeft weinig met narrowmindedness te maken, maar meer met common sense. Weet je wat pas narrowminded is? Bij alles maar roepen 'het moet kunnen, liefde overwint alles, liefde kent geen leeftijd', dat soort afgezaagde clichés. Dat geeft duidelijk aan dat je niet nadenkt over het wel en wee van een eventuele relatie met zo'n leeftijdsverschil. Het is gewoon een feit dat mannen van 27 die iets zien in meisjes van 16 érgens een steekje los hebben zitten.
Kijk, elke kerel wil wel een jong, strak ding van 16, maar een volwaardige relatie ermee beginnen als je bijna twee maal zo oud bent...dat getuigt van weinig realiteitszin en zelfs misschien van een beetje rare persoonlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 17:48
Verwijderd
"jongen van 27"

Hell no, kan helemaal niet. Ik ben 21 en heb nu al zoiets van "16 is eigenlijk veels te jong voor mij" .. dus zelfs als ik een meisje van 16 leuk zou vinden, zou ik me erg ongemakkelijk bij voelen..

Je bent gewoon in verschillende levensfases. Ik vind, hoe ouder de persoon, des te groter het verschil mag zijn.

Voor een meisje van 16 is 21 het absolute maximum vind ik. Tel maar voor elk jaartje dat ze ouder wordt, een jaartje bij het verschil bij

16 en 21
17 en 23
18 en 25
19 en 27
20 en 29
21 en 31

27 - 16 zijn gewoon 11 jaar verschil

Dus voor een man van 27 vind ik het toch wel minimaal vereist dat ze 19 of ouder is .. dus: studentes .. middelbare scholiertjes

[edit]
Ik kan niet tellen

Laatst gewijzigd op 02-07-2002 om 17:51.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 23:07
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Lizzy-x schreef:


1) Sommigen zijn geestelijk en lichamelijk de leeftijd van 16 al lang gepasseerd.

2) Dat jij je over dat soort dingen nog druk maakt getuigt juist van een heel onvolwassen persoonlijkheid!!
1) Dat dénken ze, ja, maar het ís niet zo.
2) O ja? Dacht van niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 23:10
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Lizzy-x schreef:


1) maar in de praktijk werkt het vaak anders,
2) Je bent net zoals zoveel nederlanders narrow-minded, hje vindt allemaal maar dat het niet kan omdat dat zo verschrikkelijk makkelijk is om te zeggen.

1) Onzin.
2) Fijn dat ik niet alleen ben! Het lijkt alsof je generaliseert, maar in feite geef je aan dat er heel veel mensen mijn mening delen. Dank je wel voor die onverwachte steun! (de onderbouwing is overigens nonsens)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 23:11
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:



1) Kijk, elke kerel wil wel een jong, strak ding van 16,
2) maar een volwaardige relatie ermee beginnen als je bijna twee maal zo oud bent...dat getuigt van weinig realiteitszin en zelfs misschien van een beetje rare persoonlijkheid.
1) Er zijn ook "jonge, strakke dingen" van 20, 25, 35...
2) Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 07:39
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Er zijn ook "jonge, strakke dingen" van 20, 25, 35...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:28
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Maar over het algemeen zijn meisjes van 16 toch wat naiever, al helemaal op het gebied van seks en relaties. Misschien dat dit voor een gast van 27 een makkelijkere en avontuurlijkere prooi is...?
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:52
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
De mensen die het blijkbaar het grootste probleem vinden zijn de topic-starters.
Als je er zelf niet 100% acher staat moet je het gewoon niet doen. Sta je er wel 100% achter, ga je je gang maar, maar verwacht niet dat alles leuk en aardig blijft...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:45
viekemieke
viekemieke is offline
hey lief meisje, het kan wel als je elkaar graag ziet, maar voor 1 ding wil ik je wel waarschuwen, laat je nooit of nooit misbruiken. ik heb wel een idee ervan hoe verliefd dat je bent, maar dat twijfelen erover dat is echt geen goed teken.weet je wat je doet je zet al zijn goede kanten op papier en aan de andere kant zijn slechte kanten. en als er teveel slechte kanten zijn dan moet je hem laten gaan. echt waar.geloof me, vertel je moeder erover en zie hoe zij reageert, natuurlijk als ze zit te schreeuwen dat zoiets verkeerd is dan moet je dit weten ze wil je alleen maar beschermen.
veel steun toegewenst.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 11:57
Lizzy-x
Lizzy-x is offline
Citaat:
nare man schreef:


Nou moet ik jou toch weer even corrigeren. Dit heeft weinig met narrowmindedness te maken, maar meer met common sense. Weet je wat pas narrowminded is? Bij alles maar roepen 'het moet kunnen, liefde overwint alles, liefde kent geen leeftijd', dat soort afgezaagde clichés. Dat geeft duidelijk aan dat je niet nadenkt over het wel en wee van een eventuele relatie met zo'n leeftijdsverschil. Het is gewoon een feit dat mannen van 27 die iets zien in meisjes van 16 érgens een steekje los hebben zitten.
Kijk, elke kerel wil wel een jong, strak ding van 16, maar een volwaardige relatie ermee beginnen als je bijna twee maal zo oud bent...dat getuigt van weinig realiteitszin en zelfs misschien van een beetje rare persoonlijkheid.
Ik roep helemaal niet bij alles 'het moet kunnen, liefde kent geen leeftijd, etc.' Natuurlijk levert een relatie met zo'n groot leeftijdsverschil vaak problemen op. Dat zo'n relatie uiteindelijk toch wordt voortgezet betekent nog niet dat er niet is nagedacht over het wel en wee van een eventuele relatie met zo'n leeftijdsverschil. Er zal ongetwijfeld ontzettend veel over nagedacht zijn, maar dan kan het nog zijn dat je zo verliefd op elkaar bent dat je ondanks alles toch met elkaar door wilt.
Stel nu bijvoorbeeld dat je iedere week met iemand van 27 moet samenwerken en in de loop der tijd (dit kan maanden duren) wordt jij verliefd op hem en hij op jou. In de meeste gevallen, dat moet ik toegeven, is het dan het beste dat er eentje besluit af te haken, zodat je elkaar niet meer ziet en de verliefdheid langzaam weggaat. Maar stel nou dat dat niet mogelijk is? Stel dat je diegene toch steeds weer ziet, omdat je bijvoorbeeld samen een cursus doet of samen muziek maakt of wat dan ook? Wat moet je in zo'n geval doen? Realiteitszin of niet: het gevoel negeren als dat steeds maar sterker wordt is onmogelijk. En de opvatting dat het de jongen van 27 alleen om het lichaam gaat is in zo'n geval onzin. Je bouwt eerst een vriendschappelijke band met zo iemand op en je wordt in de loop der tijd, dit kan goed een jaar duren, steeds closer. Je weet ook allebei dat als er sex bij komt en er dus een serieuze relatie ontstaat, er veel problemen kunnen ontstaan. Je zal dan dus beiden proberen hier niet in verzeild te raken. Maar uiteindelijk lukt dat vaak niet, en besluit je toch met elkaar verder te gaan en wel te zien waar het schip strandt.

En nog even over die opmerking van meisjes van 16: Het is een feit dat de ene persoon volwassener is dan de ander. De een wil iedere nacht uitgaan en rotzooi trappen, de ander denkt al heel veel na, heeft al van alles meegemaakt en heeft zich veel sneller ontwikkeld (gaat ook veel meer met ouderen om). Op die manier kan iemand die wat ouder is bij zo'n jong iemand toch regelmatig het gevoel hebben dat hij met een leeftijdsgenoot praat, terwijl dat niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 11:59
Lizzy-x
Lizzy-x is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Onzin.
2) Fijn dat ik niet alleen ben! Het lijkt alsof je generaliseert, maar in feite geef je aan dat er heel veel mensen mijn mening delen. Dank je wel voor die onverwachte steun! (de onderbouwing is overigens nonsens)

Dat er heel veel mensen zijn die je mening delen betekent nog niet dat het een mening is om meteen trots op te zijn, aangezien veel mensen niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
btw: Je kan wel zeggen dat mijn onderbouwing nonsense is, maar ik kan niet bepaald zeggen dat jouw onderbouwing bij punt 1 zo fantastisch is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 13:15
miss_virus
Avatar van miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
Squall schreef:
Dikke pedo die gast van 27!
wahahah squallyyyyyy

i love uuuuuu
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 19:51
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Lizzy-x schreef:


En nog even over die opmerking van meisjes van 16: Het is een feit dat de ene persoon volwassener is dan de ander. De een wil iedere nacht uitgaan en rotzooi trappen, de ander denkt al heel veel na, heeft al van alles meegemaakt en heeft zich veel sneller ontwikkeld (gaat ook veel meer met ouderen om). Op die manier kan iemand die wat ouder is bij zo'n jong iemand toch regelmatig het gevoel hebben dat hij met een leeftijdsgenoot praat, terwijl dat niet zo is.
Toch blijf ik het hiermee oneens. Ik zou het als volgt formuleren: Het is een feit dat de ene persoon een gedragspatroon hanteert dat ertoe bijdraagt dat men die persoon voor volwassener houdt dan een ander.
Iemand van 16 blijft iemand van 16. Ik bedoel: je kunt op een bepaald gebied wel volwassen zijn, maar op (al die) andere gebieden nog volop kind.
Mijn mening is dat niet alleen dat ene aspect belicht moet worden, maar ook die andere. Dus: om een voorbeeld te noemen: je kunt sexueel wel volwassen zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je het op andere gebieden ook bent. Het is daarom beter de totale mens de kans te geven om volwassen te worden, en een paar jaar later met relaties te starten.

Conclusie: oudere mensen moeten jonge mensen de kans geven om zichzelf in alle vrijheid te ontwikkelen, en niet als een (geile) bok op de haverkist afstormen. (Zeer) jeugdige partners zijn tegenover oudere partners vaak zeer makkelijk prooien.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 17:25
Isischild©
Isischild© is offline
Ik (17) heb ooit een vreemd figuur van 27 achter me aan gehad. Die niet veel meer dan ranzige dingen met me wou doen. Nou, daar heb ik dus echt geen zin in. Soms is het verschil gewoon te groot. Dan begint de jongere net met leven en is de oudere al midden in het leven. Dat kan positief zijn, maar vaak ook wordt de jongere verpest door de oudere...
__________________
Time flies, after you hit the snooze-button...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 12:00
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nee dat kan niet
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 13:44
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
- vind je het leeftijdsverschil te groot?
Tja het scheelt zo'n 10 jaar, ik vind dat opzich wel veel, maar het gaat er niet echt om wat mensen er van denken, maar hoe jij jezelf voelt bij deze relatie.. je maakt je er wel druk om dus dat geeft eigenlijk aan dat je je er toch niet helemaal top bij voelt..
maar als jij echt om die man geeft en van hem houdt en er een serieuse relatie tussen jullie is dan zou je het gewoon kunnen proberen zeg maar... Maar ik vind wel dat je niet moet vergeten dat je pas 16 bent en dat je dus wel gewoon dingen blijft doen die horen bij het leven van een 16-jarige.. En geen dingen doen waar je zelf niet achter staat..


- moet ik het mijn moeder vertellen?
ja ik vind zeker dat je dit aan je moeder moet vertellen.. en ze komt het anders toch wel te weten. Maar je kunt het beter zelf tegen haar vertellen, want als ze het achteraf van iemand anders te horen krijgt dan zal het haar alleen maar pijn doen dat je haar niet vertrouwt en het niet hebt durven vertellen, bang voor haar reactie..
En als je het niet meteen wilt vertellen omdat je niet weet hoe ze zal reageren, probeer dan gewoon eens te polsen wat haar mening hierover is, van zo'n leeftijdsverschil..
Maar je moet het haar zeker wel vertellen, je kan je vriend niet eeuwig geheim houden en je moeder wil ongetwijfeld het beste voor jou en als ze ziet dat jij gelukkig bent met die man zal ze het vast wel accepteren, ook al is dat heel moeilijk voor haar...
Denk wel dat het tijd nodig heeft..


- heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt?
Ikzelf ben 16 jaar en mijn vriend is 20, scheelt 4 jaar, het is misschien niet echt te vergelijken met die 10 jaar die jij en jou vriend schelen, maar ik kan je zeggen dat het soms wel lastig is, het verschil in leeftijd.
Jullie levens zijn heel anders en ook jullie vrienden..
ik zal mijn vriend niet zo snel meenemen naar een feest van vrienden omdat hij daar toch niemand zal kennen en iedereen een stuk jonger is dan hij..Bij jou zal zijn leeftijd misschien zelfs tot onbegrip kunnen leiden bij vrienden en vriendinnen van jou, maar ook bij die van hem..
En mijn vriend studeert en zit op kamers in Utrecht, dus ik zie hem eigenlijk alleen in het weekend en als hij doordeweeks een avond thuis is.. ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik denk dat hij vast wel een baan oid zal hebben..
Houd daar wel rekening mee..
__________________
•·.·´Ż`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´Ż`·.·•
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 16:48
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Deze reactie is van It is I Le Clerc.

Wettelijk is het toegestaan dat een man sex heeft met een vrouw van 16 jaar of ouder. (mits vrouw dit natuurlijk wil).
Naar mijn idee kun je dan niet meer over pedofilie praten.
Zelf ben ik 46 jaar en heb al een hele tijd een goede relatie met een vrouw van 18. Sterker nog wij wonen samen. Natuurlijk is dit geen standaard en vindt de maatschappij dit niet de gebruikelijke leeftijd. Wij ervaren de reacties van de (buiten)wereld anders minder negatief als dat iedereen zou denken en merken dat het over het algemeen heel goed geaccepteerd wordt.
Laat een ieder vrij in zijn keuze. Gevoelens kun je niet afdoen met leeftijdsverschil. Zolang er geen dwang in zit van een der partijen zie ik persoonlijk geen problemen.
De Abt heeft volgens mij alleen maar interesse in het geven van negatieve reacties en heeft volgens mij dringend behoefte aan een goede relatie. Op de manier zoals hij nu in het leven staat zal dit m.i. nooit lukken.

Le Clerc onder de nick van zijn vriendin
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen

Laatst gewijzigd op 08-07-2002 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 17:40
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
meisje van 16 en jongen van 27 ik heb maar een zin hiervoor!! Waar woont die gozer dan zal ik hem is effe snel gaan aangeven die vuile pedo!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:21
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Squall schreef:
meisje van 16 en jongen van 27 ik heb maar een zin hiervoor!! Waar woont die gozer dan zal ik hem is effe snel gaan aangeven die vuile pedo!!
hmzz lekker doordachte en intelligente opmerking
wat heeft dat meisje hier nou aan?
Als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan niks..
__________________
•·.·´Ż`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´Ż`·.·•
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 20:38
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Je moet het Squall niet kwalijk nemen, in zijn belevingswereld was dit waarschijnlijk héél zinnig, gezien hij nog niet in staat is om fatsoenlijk te tellen...
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 20:43
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Dminor schreef:
'kay.
__________________
•·.·´Ż`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´Ż`·.·•
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 20:44
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Je moet het Squall niet kwalijk nemen, in zijn belevingswereld was dit waarschijnlijk héél zinnig, gezien hij nog niet in staat is om fatsoenlijk te tellen...
Ik kan niet tellen?? Wedde dat ik kan tellen hoeveel klappe ik jou geef en hoeveel blauwe plekke je dan hebt domme baklap!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:30
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Baklap?!
Sjonge, wat moet jíj een geweldig sociaal leven hebben!
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:34
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Baklap?!
Sjonge, wat moet jíj een geweldig sociaal leven hebben!
Jou avatar klopt niet het is wie zwijgt is dood just lika you meatball
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 22:37
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Deze reactie is van It is I Le Clerc.

1) Wettelijk is het toegestaan dat een man sex heeft met een vrouw van 16 jaar of ouder. (mits vrouw dit natuurlijk wil).
2) Naar mijn idee kun je dan niet meer over pedofilie praten.
3) Zelf ben ik 46 jaar en heb al een hele tijd een goede relatie met een vrouw van 18. Sterker nog wij wonen samen. Natuurlijk is dit geen standaard en vindt de maatschappij dit niet de gebruikelijke leeftijd.
4) Wij ervaren de reacties van de (buiten)wereld anders minder negatief als dat iedereen zou denken en merken dat het over het algemeen heel goed geaccepteerd wordt.
5) Laat een ieder vrij in zijn keuze. Gevoelens kun je niet afdoen met leeftijdsverschil. Zolang er geen dwang in zit van een der partijen zie ik persoonlijk geen problemen.
6) De Abt heeft volgens mij alleen maar interesse in het geven van negatieve reacties
7) en heeft volgens mij dringend behoefte aan een goede relatie. Op de manier zoals hij nu in het leven staat zal dit m.i. nooit lukken.
Le Clerc onder de nick van zijn vriendin
1) Dat klopt juridisch gezien.
2) Dat is inderdaad niet nodig.
3) Het is inderdaad een buitenproportioneel leeftijdsverschil.
4) De verwrongen complexiteit van deze zin vertroebelt de gedachte. Wil je deze zin nog eens uitleggen? Zoals de zin er nu staat, is hij ofwel zeker niet van iemand van 46, ofwel van iemand die nog enige scholing behoeft.
5) Gelukkig zeg je erbij "persoonlijk."
6) Zeker niet. Mijn reacties ondersteunen mensen die exorbitante leeftijdsverschillen ook onnatuurlijk of zelfs tegennatuurlijk vinden.
7) Kloosterlingen leven - maar dat weet jij misschien niet, omdat het een beroep doet op je geestelijke ontwikkeling en niet op de door jou zo fel gepropageerde lichamelijke - celibatair. Hun abt dus ook.

Je valt dus aardig door de mand met je reactie. Slaap lekker verder naast je kind-vriendinnetje...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 22:47
Verwijderd
@It is I le Clerc:
Misschien eens over het aspect nagedacht dat je mogelijkerwijs als vluchtig surrogaat dient?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 07:53
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Reactie It is I Le Clerc:

Nee ik zie het niet als vluchtig surogaat. We kennen elkaar inmiddels 1 jaar en hebben sinds 3 maanden een relatie. Mijn vriendin krijgt van mij alle ruimte om dingeen te doen die een 18 jarige wil doen en ook zal ik haar motiveren om opleidingen te doen die zij nodig heeft om een volledig zelfstandig leven te kunnen leven. Verder is ze voor haar leeftijd behoorlijk volwassen. Niemand zal mij horen zeggen dat dit voor altijd is en ook mijn vriendin beweerd dit niet maar we gaan ervan uit dat we het wel zien hoe e.e.a. blijft gaan, Voorlopig hebben we heel veel plezier samen en ook wat de liefde betreft zit het helemaal ok. Mensen sta niet zo gauw met je oordeel klaar maar denk toch eens wat ruimer. Sex met een iemand die beneden de 16 jaar veroordeel ik maar als twee mensen om elkaar geven gun ze dan het voordeel van de twijfel. Zelfs de ouders van mijn vriendin hebben inmiddels gezien dat ik serieus met hun dochter.
Mijn mening is dus: Doe wat je hart je ingeeft. Trek je niets aan van de buitenwereld en geniet. Iedere relatie kan je rijper en rijker maken. Gevoel is niet regelbaar of weg te zetten.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 08:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Reactie It is I Le Clerc:

1) Verder is ze voor haar leeftijd behoorlijk volwassen. Niemand zal mij horen zeggen dat dit voor altijd is en ook mijn vriendin beweerd dit niet maar we gaan ervan uit dat we het wel zien hoe e.e.a. blijft gaan, Voorlopig hebben we heel veel plezier samen en ook wat de liefde betreft zit het helemaal ok.
2) Mensen sta niet zo gauw met je oordeel klaar maar denk toch eens wat ruimer. Sex met een iemand die beneden de 16 jaar veroordeel ik maar als twee mensen om elkaar geven gun ze dan het voordeel van de twijfel.
3) Mijn mening is dus: Doe wat je hart je ingeeft. Trek je niets aan van de buitenwereld en geniet.
1) "Behoorlijk volwassen"... En dit zegt dan iemand van 46? "Niemand zal mij horen zeggen dat dit voor altijd is"... Nee, want als zij je te oud is geworden, zul je wel weer een gemakkelijke prooi vinden. Speel je het niet klaar om een relatie met iemand van je eigen leeftijd te krijgen? Heb je die markt zo verpest?
2) Je zegt hier dus in feite: Als mensen om elkaar geven, mag sex onder de 16 wel. Ik vind dat verwerpelijk. Volwassenen zouden beter moeten weten. Ik neem het dan ook jou kwalijk, en niet je vriendin.
3) Dit is een laakbaar opportunistisch standpunt, dat aangeeft dat jij juist niet ruim denkt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 08:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
******** schreef:
@It is I le Clerc:
Misschien eens over het aspect nagedacht dat je mogelijkerwijs als vluchtig surrogaat dient?
Zou zijn vriendin er al eens over hebben nagedacht dat zíj met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al vluchtig surrogaat dient?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 08:56
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Zou zijn vriendin er al eens over hebben nagedacht dat zíj met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al vluchtig surrogaat dient?
Neuh

De een heeft een rots in de branding nodig, iemand om houvast aan te vinden; logisch dat het een oudere man wordt. Dit gaat net zolang goed, totdat ze weer tot zichzelf vindt (hij doet dus ws. dienst als vader die er niet is).

Andersom werkt het ook. Heeft de Clerc wel kinderen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 10:25
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
******** schreef:
Dit gaat net zolang goed, totdat ze weer tot zichzelf vindt (hij doet dus ws. dienst als vader die er niet is).
Le Clerc doet zéker geen doenst als vader-figuur. Ik heb een heel goed contact met mijn vader en hoe heel erg veel van 'm. Ik ben (en was) helemaal niet op zoek naar een 'vader-figuur'
Citaat:
Andersom werkt het ook. Heeft de Clerc wel kinderen?
Jah hij heeft een zoon
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 11:21
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:


Zou zijn vriendin er al eens over hebben nagedacht dat zíj met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al vluchtig surrogaat dient?
ik ken een beetje hun relatie, somebody special ken ik een tijdje, en zij dient zeker niet als surrogaat, hij had een relatie voor haar en die heeft hij verlaten omdat ie echt van haar houdt, sinds die 2 iets hebben gaat t veel beter met s.p die 2 hebben heel lang contact gehad en le clerc is een goede steun voor haar geweest.

S.P is inderdaad heel volwassen voor haar leeftijd, ik zeg t mijn moeder zei t zelfs toen ze met mij op de basisschool zat en ze zegt t nu nog steeds.
S.P heeft een oude ziel in een jong lichaampje lijkt t wel, ze is ontzettend wijs.

Persoonlijk had ik in t begin wel iets van die gaat gebruik maken van der, maar dat is absoluut niet, ik dacht dit omdat hij een vrouw had en een kind, en je hoord vaak van die verhalen...
Maar le clerc is zo absoluut niet, en daarom accepteer ik en meer mensen hun relatie omdat ze echt van elkaar houden
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 15:59
It is I Le Clerc
Avatar van It is I Le Clerc
It is I Le Clerc is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) "Behoorlijk volwassen"... En dit zegt dan iemand van 46? "Niemand zal mij horen zeggen dat dit voor altijd is"... Nee, want als zij je te oud is geworden, zul je wel weer een gemakkelijke prooi vinden. Speel je het niet klaar om een relatie met iemand van je eigen leeftijd te krijgen? Heb je die markt zo verpest?
Een prooi is Somebody absoluut niet. Ik heb een relatie van 24 jaar achter de rug (getrouwd geweest).Dit huwelijk werkte echter al een aantal jaren niet meer. Waar haal je de onzin vandaan dat ik de markt heb verpest. Een relatie als deze overkomt je en is zeker niet door mij gezocht. Een beetje voorbarige conclusies trek je zeker. Verzeker je eerst van goede informatie voordat je met je oordeel klaar staat.
Citaat:
2) Je zegt hier dus in feite: Als mensen om elkaar geven, mag sex onder de 16 wel. Ik vind dat verwerpelijk. Volwassenen zouden beter moeten weten. Ik neem het dan ook jou kwalijk, en niet je vriendin.
Nooit maar dan ook nooit zal ik het zomaar goedkeuren dat een meisje van 16 sex heeft. Ik kan me echter situaties voorstellen dat het meisje al een tijd verkering heeft en dat beide er aan toe zijn. Ook hier oordeel je weer te snel en op een zeer botte ondoordachte wijze.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 16:03
Verwijderd
le Clerc, even een vraag uit welgemeende interesse: wat vinden jouw collega's/vrienden/kennissen van het feit dat je een relatie hebt met een meisje wat met gemak je dochter had kunnen zijn? Krijg je in je werkomgeving ook negatieve of juist positieve reacties?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 16:04
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
hmzz kgeloof dat de discussie nu wel een beetje persoonlijk wordt...?

nou ja het laat mensen iig wel zien dat er mensen zijn die er bezwaren tegen hebben en mensen die er juist geen bezwaren tegen hebben en de standpunten van die mensen
__________________
•·.·´Ż`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´Ż`·.·•
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Willen jullie deze Seksenquete invulle?
Suga~Suga
258 17-10-2005 20:22
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Liefde & Relatie leeftijd.
merels
87 11-03-2004 16:37
Liefde & Relatie Jullie moeten deze chat lezen!!
devilcat
105 03-12-2002 09:56
Liefde & Relatie leeftijdsverschil!!!van........
escona
57 18-03-2002 18:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.