Oud 12-07-2017, 00:58
bartus
bartus is offline
Hallo,

Ik heb vwo 4 niet gehaald. 1 onvoldoende te veel ... de mentor belde vandaag met het slechte nieuws.

De voorgaande jaren ben ik altijd met moeite over gegaan. Werkhouding is niet top maar zeker niet slecht. Ongeveer gemiddeld.

In de brugklas begon het al, gymnasium, klassieke talen werd niks, dus atheneum 2. Toen redelijk prima naar de 3e over gegaan, 3e met hakken over de sloot naar de 4e en dit jaar dus niet gehaald.

Ik heb interesse in een HBO studie. Die wil ik dus ook gaan doen. Het volgende probleem is er dus.

Mijn ouders willen koste wat het kost dat ik blijf zitten, havo gaat absoluut niet gebeuren zeggen ze.

Zelf wil ik naar havo 4 en dan het jaar er na examen havo 5 doen en dan HBO.

Mijn ouders willen dit echt niet maar het is mijn keuze, maar hoe moet ik hier mee om gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2017, 07:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bespreek dit met je decaan of mentor. Zij kunnen je ouders adviseren en worden hopelijk wel serieus genomen.
Daarnaast zou ik je hoe dan ook aanraden om je werkhouding te verbeteren, bovenbouw kost nu eenmaal meer inzet dan de onderbouw, en je resultaten tellen nu mee voor je schoolexamens.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 09:22
Verwijderd
Werkhouding verbeteren is natuurlijk een goede tip, vooral als je zelf aangeeft dat die "gemiddeld" is maar je steeds met hakken over de sloot overgaat. Vervelend dat je ouders havo zo afwijzen. Geven ze ook argumenten daarvoor?

Ik herken me er niet in dat bovenbouw meer inzet kost dan onderbouw eigenlijk In die zin dat voor mijn gevoel de bovenbouw veel minder stampwerk was en veel meer begrijpen en inzicht. Maar dat doet voor de TS niet ter zake verder
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 09:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik herken me er niet in dat bovenbouw meer inzet kost dan onderbouw eigenlijk In die zin dat voor mijn gevoel de bovenbouw veel minder stampwerk was en veel meer begrijpen en inzicht. Maar dat doet voor de TS niet ter zake verder
Als je van nature dat inzicht niet direct hebt, zal je in de bovenbouw wel meer moeten oefenen om de stof te beheersen en te leren verbanden te leggen/ de theorie toe te passen.
De hoeveelheid stof die je voor één toets moet beheersen neemt ook toe in de bovenbouw, en daarbij is veel oefenen en herhalen (of een goed geheugen hebben) ook nodig.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 15:46
bartus
bartus is offline
Mijn cijfers zijn 1x een 4, 1x een 5 en voor de rest 2x 6, 2x een 7 en 2x een 8. Wat is een goede keuze? Ik zit er erg mee.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 16:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn cijfers zijn 1x een 4, 1x een 5 en voor de rest 2x 6, 2x een 7 en 2x een 8. Wat is een goede keuze? Ik zit er erg mee.
Voor welke vakken zijn deze cijfers? Kan je ook per vak aangeven hoeveel moeite je moet doen om deze cijfers te halen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 16:22
bartus
bartus is offline
een 4 voor wiskunde a
een 5 voor natuurkunde
een 6 voor scheikunde en nederlands
een 7 voor maatschappijleer en engels
een 8 voor scheikunde en biologie

voor alle vakken zorg ik dat ik het hele hoofdstuk heb gemaakt, een samenvatting heb gemaakt (als dat kan dan) voor de toetsen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 16:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Snap je bij wiskunde en natuurkunde de lesstof goed genoeg, kan je een oefentoets bijna foutloos maken? Verder zijn je cijfers best wel goed namelijk
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 17:32
bartus
bartus is offline
Citaat:
Snap je bij wiskunde en natuurkunde de lesstof goed genoeg, kan je een oefentoets bijna foutloos maken? Verder zijn je cijfers best wel goed namelijk
Hangt heel erg van de stof af, maar proeftoetsen zijn meestal oké alleen op de echte toets raak ik dan in de war.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Van havo 4 naar vwo 5 / 2e halfjaar vwo4 dan naar vwo 5
Nelvalhil
3 01-11-2014 22:10
Eindexamens 2013 [VWO] Nieuwe examen regel?
Jamie-W
10 18-05-2013 17:21
Studeren 3vwo niet gehaald wat nu?
misstime
13 06-08-2012 12:41
Algemene schoolzaken van 5 vwo naar 4 havo
cynthia-xx
0 18-10-2010 20:43
Studeren Vraagje over Havo 4(nu) Begin Havo 5 -> Vwo 4
xenxar
1 21-06-2009 18:04
Algemene schoolzaken Vwo 5 naar het MBO
AlCoHoLLiC
11 30-01-2004 09:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.