Oud 11-05-2003, 17:28
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Vraagje aan de vrouwen, wat vinden jullie hiervan??


Vibrerende tampon tegen menstruatiepijn
RIJSWIJK (IPB) - Extra dun maandverband met vleugeltjes in verschillende kleuren, tampons met speciale groefjes, inbrenghulzen en ultraronde toppen; de industrie doet er alles aan om de vervelendste periode van de maand zo aangenaam mogelijk te maken. Maar de nieuwste vinding op dit gebied spant de kroon. In de Verenigde Staten werd onlangs een vibrerende tampon geïntroduceerd.

De vibrerende tampon, of de Vipon zoals de officiële benaming van de noviteit luidt, is volgens de fabrikant een uitkomst voor vrouwen die last hebben van (hevige) menstruatiepijnen. De tampon geeft vibraties af in het pijnlijke gebied, waardoor de pijn vrijwel direct afneemt. De vibraties worden opgewekt door een minuscuul motortje. Angst voor elektrische schokken is niet nodig omdat het voltage dat wordt gebruikt nog lager ligt dan bij een pacemaker.

Het idee voor de Vipon komt van de Amerikaan Steven A. Kilgore, die op zoek ging naar een oplossing voor de ondraaglijke menstruatiepijnen van zijn vrouw. Zijn vibrerende semafoon bracht hem op het idee van de tampon. Nachtenlang werkte hij door tot hij een bruikbaar exemplaar had gemaakt. Zijn vrouw testte de tampon en was direct verkocht; haar menstruatiepijn was als sneeuw voor de zon verdwenen.

Op de site www.vipon.com zijn reacties te lezen van vrouwen die de tampon hebben getest. Zij vertellen dat hun leven door de uitvinding volledig is veranderd. Hier is tevens te lezen dat de Vipon voldoet aan alle gezondheidsvoorwaarden en dat er geen bijwerkingen zijn. Ook geen seksuele, voor wie het zich mocht afvragen. Of en wanneer de tampon in Nederland te koop zal zijn, is niet bekend.
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
dat een man zoiets uitvindt...

maar als het echt zo goed werkt als wordt beweerd, lijkt het me wel wat. toch moet het ook wel raar aanvoelen, lijkt me.

maar hoeveel zou zoiets nou kosten? tampons zijn al schaftig duur, dus als d'r dan ook nog een mini-motortje inzit lijkt het me helemaal een dure zaak worden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 19:21
MoonWolf
Avatar van MoonWolf
MoonWolf is offline
Ja, als het echt werkt zou dat denk ik wel heel fijn zijn. Maar vraag me toch af of dat niet ontzettend duur is...

Toch grappig dat er mensen zijn die dat soort dingen bedenken.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Sorry ik moest echt heel hard lachen toen ik dit las
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:42
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
bij de minste beweging verlies ik altijd bloed dus als er steeds zo'n tampon zit te wiebellen dan lek ik door denk ik...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 23:59
kastdeur
kastdeur is offline
muhahaha
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 04:33
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
het zou wel werken bij mij
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 10:05
Verwijderd
Zelf zou ik ze niet nodig hebben, als ik eenmaal ongesteld ben, is de buikpijn/rugpijn wel weg.. Maar vraag me wel af hoe duur die dingen zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 10:13
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Alsjeblieft zeg... Ben al blij dat je tampons niet voelt... Al die pijn is al irritant genoeg...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:03
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Oh, die reacties op die site...geweldig "I have always believed in guardian angels in human form that God sends to
walk on earth quietly helping others in need, but have had this belief
strengthened immeasurably by getting to know Steve Kilgore , A true angel in
disguise!! "
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 14:11
poesiefox
poesiefox is offline
Ik kan van de buikpijn de eerste twee dagen juist GEEN tampon in, dat drukt tegen de baarmoedermond en die doet nou juist pijn.

Dan wil ik al helemaal geen vibrerende tampon.


Vraag me trouwens af hoe dat ging, het uittesten van die semafoon.....en of hij hem daarna nog als zodanig in gebruik heeft gehad...
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 12-05-2003 @ 14:11:
Ik kan van de buikpijn de eerste twee dagen juist GEEN tampon in, dat drukt tegen de baarmoedermond en die doet nou juist pijn.

Dan wil ik al helemaal geen vibrerende tampon.


Vraag me trouwens af hoe dat ging, het uittesten van die semafoon.....en of hij hem daarna nog als zodanig in gebruik heeft gehad...
Hij heeft die semafoon niet getest, dat ding bracht hem juist om het idee voor de vibrerende tampon... Je dacht toch niet dat ze die semafoon in gingen brengen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 14:37
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-05-2003 @ 14:14:
Hij heeft die semafoon niet getest, dat ding bracht hem juist om het idee voor de vibrerende tampon... Je dacht toch niet dat ze die semafoon in gingen brengen?

Ah, gelukkig maar dan.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:22
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
hmm...zouden die poortjes op schiphol dan gaan piepen als je zoiets in hebt? je mag er immers ook niet met een pacemaker doorheen
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:34
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
das gewoon een vibrator met katoen eromheen
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 18:31
pure_evil
pure_evil is offline
whaha k zie het al helemaal voor me *krijgt beelden van zoemende tampons* nee nix voor mij, geeft u mij maar gewone
__________________
papa is niet lief! het verwende nest kiest vandaag voor zichzelf
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 18:44
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
whahahahah neej idd

Geef mij maar O.B POWER!

Ik heb toch geen last van menstruatiepijn.. tenzij k de pil een keer heb doorgeslikt ofzow...
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 22:07
Verwijderd
ben bang dat het onbetaalbaar is....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 02:42
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
tis dr tegenwoordig mis met ibuproven?!
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 08:00
Verwijderd
Ik weet niet of het iets is, maar ik zou het best uit willen proberen als het in Nederland verkrijgbaar is in de toekomst.
Ik heb iedere maand zo'n verschrikkelijke buikpijn, tot flauwvallen en overgeven toe. Ik heb wel medicijnen van de dokter gekregen, maar die werken meestal pas na een paar uur. Ik zit dus de halve dag dubbel geklapt van de buikpijn op de bank, en dat is helemaal erg als dat op school gebeurt. Dus ik zou die tampon best uit willen proberen, zal geen kwaad kunnen, denk ik. Als het niet helpt, of de pijn juist erger maakt, kan ik 'em er zo weer uithalen, toch?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 09:45
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 10:40
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
lareno schreef op 13-05-2003 @ 08:00:
Ik weet niet of het iets is, maar ik zou het best uit willen proberen als het in Nederland verkrijgbaar is in de toekomst.
Ik heb iedere maand zo'n verschrikkelijke buikpijn, tot flauwvallen en overgeven toe. Ik heb wel medicijnen van de dokter gekregen, maar die werken meestal pas na een paar uur. Ik zit dus de halve dag dubbel geklapt van de buikpijn op de bank, en dat is helemaal erg als dat op school gebeurt. Dus ik zou die tampon best uit willen proberen, zal geen kwaad kunnen, denk ik. Als het niet helpt, of de pijn juist erger maakt, kan ik 'em er zo weer uithalen, toch?
ooit aan de pil gedacht? helpt ook menstrualtiepijn te verlichten...
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:10
Verwijderd
klinkt... duur
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:21
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-05-2003 @ 11:10:
klinkt... duur
Mja, toch denk ik dat dat wel mee gaat vallen, net de site eens bekeken, de productie is nu nog niet zo hoog, maar wanneer er wat meet geproduceerd wordt, gaan ze gratis proefpakketjes weggeven... Dat zullen ze echt niet doen wanneer ze zo duur zijn
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.