Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 18:53
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Hoi allemaal,

Ik heb een poosje terug een broek verkocht via Vraag & Aanbod. Ik maakte de afspraak met het meisje (zal haar naam niet noemen) dat, als ze de broek had ontvangen, ze het geld zou overmaken. Keurig gaf ze aan dat ze de broek had ontvangen en dat haar moeder het geld zou overmaken. Na een poosje had ik nog geen geld en mailde haar. Ze zei dat haar moeder op vakantie was en dat die het geld dus niet over kon maken.
Oke, heb ik begrip voor en ik w88 af. Toen ontving ik later weer een mailtje van haar dat haar moeder weer terug was en dat die het geld de volgende dag zou overmaken. Na nog een week w88 nog geen geld dus ik weer mailen. En heb na een week nog geen antwoord terug. Ben inmiddels bijna 4 weken bezig om mijn geld te krijgen en ze laat nu niets meer van zich horen.

Iemand ervaring hiermee? Wat kan ik doen?
Voel me eerlijk gezegd een beetje opgelicht, gaat niet eens om het geld maar gewoon om het principe. Je maakt een afspraak met iemand en die laat je vervolgens 4 weken w88 op je geld (en heb t nog steeds niet)
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2004, 19:09
Hagel
Hagel is offline
Je weet der naam en woonplaats e.d? Zoek haar telefoonnr en bel op

en voortaan eerst laten betalen en dan pas de broek opsturen natuurlijk
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:10
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Je kunt de moeder ff bellen.
Levert dit niets op kun je een aangifte doen, welke ongetwijfeld niets op zal leveren.
Je kunt hooguit langsgaan en het geld eisen

Maar je moet natuurlijk nooit iets opsturen voor je je geld hebt.
Je kunt tot een week (of 10 dagen?) nadat je je geld hebt overgemaakt het nog terug laten boeken. Bij een zending van de TPG gaat dit iets moeilijker
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:17
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Heb haar adres dus niet, das het probleem ook een beetje... ik kon het opsturen naar het bedrijf waar haar moeder werkt en heb verder geen achternamen oid
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:24
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Het is vakantietijd, misschien is ze nu zelf op vakantie.
Stuur nog eens een mailtje, of anders een brief naar het adres waarna je het verstuurd hebt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:26
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 18-07-2004 @ 20:17 :
Heb haar adres dus niet, das het probleem ook een beetje... ik kon het opsturen naar het bedrijf waar haar moeder werkt en heb verder geen achternamen oid
En zoiets vertrouw jij?
Dan weet je bij voorbaat al dat je opgelicht wordt.
Tenzij deze mensen op straat slapen lijkt het me zeer onlogisch om het naar dat bedrijf op te sturen.

Je kunt hooguit bij dat bedrijf je verhaal voorleggen denk ik.
De politie zal je keihard uitlachen als je met zo'n verhaal aankomt, ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:45
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 18-07-2004 @ 20:26 :
En zoiets vertrouw jij?
Dan weet je bij voorbaat al dat je opgelicht wordt.
Tenzij deze mensen op straat slapen lijkt het me zeer onlogisch om het naar dat bedrijf op te sturen.

Je kunt hooguit bij dat bedrijf je verhaal voorleggen denk ik.
De politie zal je keihard uitlachen als je met zo'n verhaal aankomt, ben ik bang.
Vond het idd vreemd om het naar een bedrijf te sturen maar ik ging er niet vanuit dat iemand een tweedehands broek zou "jatten". Misschien ook dom van mij hoor, maar het is toch wel erg laag om op zo'n manier aan je kleding te moeten komen...

Ga er niet mee naar de politie ofzo hoor, gaat mij gewoon om het principe en niet om het geld.

Wat vinden jullie hier nou van? Geef je mening maar.
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 18-07-2004 @ 20:45 :
Wat vinden jullie hier nou van? Geef je mening maar.
Ik denk dat je dit risico altijd loopt als je op deze manier dingen verkoopt en iedereen met een beetje gezond verstand gaat er wel vanuit dat de mensen wel zullen betalen maar blijkbaar zijn er nog mensen die zo laag zijn dat ze misbruik van je goede vertrouwen maken en dat vind ik triest.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:36
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Ja als ik jou was geweest had ik eerst even om een adres of telefoonnummer gevraagd. Dit risico hangt er natuurlijk altijd aan. Het is maar net wat voor persoon je treft
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 23:40
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Probeer gewoon via dat bedrijf iets proberen achter te halen, weet je wel zeker dat het een bedrijf is misschien is het toch wel het huisadres...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 23:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 18-07-2004 @ 20:17 :
Heb haar adres dus niet, das het probleem ook een beetje... ik kon het opsturen naar het bedrijf waar haar moeder werkt en heb verder geen achternamen oid

uhm, doe aangifte, maar met alleen een e-mailadres kan de politie niks.

ik moet wel toegeven dat me de vraag opdringt wie er vandaag de dag met zo weinig gefundeerde gegevens nog zaken doet?

als je niks van iemand weet, organiseer het dan toch face-to-face eerlijk oversteken&cash.


(als je het bedrijf in kwestie weet is het simpeler, gewoon opbellen en vragen naar die moeder, zeggen dat er een 'misverstand' was, en dat je met haar moet spreken, komt beter over dan wanneer je het direct over diefstal hebt, grote kans om achter achternamen en dergelijke te komen)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 23:48
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
ja indedaad verzin iets ofzo dat ze de postcode loterij gewonnen heeft
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 02:22
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 19-07-2004 @ 00:48 :
ja indedaad verzin iets ofzo dat ze de postcode loterij gewonnen heeft
Das een goeie !

Ik heb wel eens tweedehands spullen via Internet gekocht. (tegenover gestelde) Maar dan nog vraag ik om een adress en naam. Daarnaast krijg je dan ook nog eens een rekening nummer dus als ze niets sturen kom je gewoon langs met een knokploeg

Tis jammer weer dat goed vertrouwen op deze manier beschaamd wordt alhoewel dit goed vertrouwen tegenwoordig gewoon naiefiteit (het is al laat) genoemt wordt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 10:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Zoek het adress op als haar achternaam klopt, en bel naar dat huis. Met een beetje geluk krijg je de moeder aan de telefoon en leg je uit dat haar dochter jouw nog geld verschuldig is.

Vier weken is echt veelste veel, in dat soort gevallen zou ik zelf gewoon de trein pakken en flink wat herrie maken aan de deur.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 11:12
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
En je kunt haar naam bij de forumbasen bekent maken, dat ze niet nog meer mensen oplicht bij Vraag & aanbod.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 12:20
Verwijderd
Dit noem ik niet opgelicht. De gelegenheid maakt de dief. Als we ervan uitgaan dat ze inderdaad niet meer van plan is te betalen dan is dat eigenlijk je eigen schuld. Als je via internet iets koopt of verkoopt dan weet je gewoon dat je eerst het geld betaalt en dan pas de goederen opgestuurd krijgt.

Ik heb zelf vele malen via marktplaats.nl en tweedehands.nl dingen gekocht en verkocht. Altijd heb ik eerst betaald en verwacht ik van mijn kopers dat zij eerst het geld op mijn rekening storten. Dan pas wordt er verstuurd. Je moet ook eerst iemands achternaam en/of een vast telefoonnummer hebben, dan kun je in elk geval zijn locatie achterhalen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 13:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Bovendien heeft s.com geen duidelijk referentie systeem of blacklist. Maar dat heeft dan weer te maken met de relative kleinschaligheid van de ruileconomie op dit forum
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:06
Verwijderd
In het vervolg dus éérst het geld over laten maken óf onder rembours sturen..
En verder, nu moet je haar maar gaan bestoken met mailtjes oid... en probeer, als je wat info van haar hebt, haar echte adres te achterhalen. Stuur anders nog een brief naar dat bedrijf, kijken of dat wat oplevert.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2004, 15:08
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Waarschijnlijk beleeft ze nu erg veel lol om dit topic
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 16:23
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Je had het kunnen bedenken en kunnen verwachten, maar dan nog.

Als die persoon haar eerst geld opstuurde had het ook goed kunnen zijn dat zij de broek niet had opgestuurd. Je moet hem/haar toch altijd een beetje vertrouwen schenken (allebei de kanten). Face to face is mss nog het beste, maar soms ook niet mogelijk.
Vind het triest van die persoon.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 16:26
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
FB-->IP

met een IP-adres kun je wellicht al meer...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 16:52
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Zoals iedereen al heeft gezegd, moet je altijd pas je spullen opsturen, nadat je het geld hebt ontvangen. Maar goed, daar is het te laat voor. Probeer het telefoonnummer van het bedrijf te achterhalen en bel op zou ik zeggen!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:15
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ohja, ik zou ook het bedrijf opzoeken..
bellen of langsgaan

Verder, die persoon blijven stalken, hopelijk is ze gewoon op vakantie
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:52
$omeone
$omeone is offline
Ik was nieuwsgierig om wie het ging () en heb jouw posts nagezocht op V&A.. maar ik kan helemaal niks vinden over een broek die je zou hebben verkocht? Onder een andere nick gepost?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:38
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
birthmark schreef op 19-07-2004 @ 17:26 :
FB-->IP

met een IP-adres kun je wellicht al meer...
En dan gewoon en e-mail naar dit forum sturen met uitleg erbij.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 01:16
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Voortaan maar onder rembours verzenden, hè?
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 08:30
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Huur een paar brede Harrie's van dorpscafé De Dorstige Ezel in om 'verhaal te halen'.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 12:50
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
telluriet schreef op 20-07-2004 @ 09:30 :
Huur een paar brede Harrie's van dorpscafé De Dorstige Ezel in om 'verhaal te halen'.
voor een tweedehands broek? kom ik me bed niet voor uit hoor
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 17:06
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
$omeone schreef op 19-07-2004 @ 19:52 :
Ik was nieuwsgierig om wie het ging () en heb jouw posts nagezocht op V&A.. maar ik kan helemaal niks vinden over een broek die je zou hebben verkocht? Onder een andere nick gepost?
Zal haar naam voor de netheid niet in deze topic zetten. Als je t echt wilt meten, stuur maar ffies een mailtje naar mijn PM
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 17:07
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Sorry, bedoel dus met meten Weten
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stel je vraag aan de politie (deel 2)
Simon
500 26-08-2018 20:53
Liefde & Relatie Geslagen worden door je ouders
Stefanie
118 30-08-2016 14:20
Levensbeschouwing & Filosofie boze geesten
Verwijderd
102 10-07-2011 02:56
Werk, Geld & Recht Bezwaarschrift IBG.. help!
biep
38 19-08-2007 11:28
Liefde & Relatie nooit een relatie
mark_h
165 25-05-2007 22:39
Psychologie Prader-Willi syndroom
AngelLena
18 02-03-2004 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.