Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2007, 01:49
Lady_CoCo
Lady_CoCo is offline
ik wordt in feb 19. ik kan naar niveau 2 mbo gaan.
nu heb ik een leuke school gezien en ik zou daar eventueel ook niveau 4 kunnen doen. ik heb nog niet zo heel veel ervaring met muziek.. ik ben er wel al een paar jaar mee bezig en mijn motivatie is erg groot. ik kan wel muziek spelen maar ik weet niet hoe ik beats moet maken. ik begin nu echt pas met keyboard spelen. ik wil dit jaar zo graag naar school toe en ik ben bang omdat ik nog te weinig kan dat ik weer een jaar thuis moet zitten. er zijn ook niet zoveel mbo muziek scholen. gelukkig wel steeds meer..

ik heb maar 2 a 3 scholen gevonden en ik vraag me af of dat weinig is.

ik wil graag mbo doen en daarna nog 1 of 2 opleidingen en dan op m'n eigen wonen. zijn er mensen die op hun 19e ook met mbo beginnen? zijn er mensen die op hun 27e nog fulltime op school zitten en thuis wonen? ik wil het liefst met mijn 25e klaar zijn..

is het zo dat als ze auditierondes hebben dat je bij de eerste en tweede aanwezig moet zijn?

ik wou naar de sae maar das te duur nu

Moet je echt al veel kunnen wil je op een muziek mbo opleiding komen of maakt dat niet veel uit? wat ik dacht is dat je in ieder geval wat kunt spelen en dat je ook door motivatie wordt aangenomen. je gaat toch op die opleiding om het 'te leren' ?

als je een niveau 4 opleiding doet dan doe je toch

1 jaar niveau 2
1 jaar niveau 3
en 1 of 2 jaar niveau 4.


het lijkt me raar dat je

1 jaar niveau 2
1 jaar niveau 3
en 3 of 4 jaar niveau 4 hebt.

Laatst gewijzigd op 13-01-2007 om 01:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2007, 13:29
Verwijderd
Het lijkt me een goede start als je al wel noten kan lezen en weet wat je wilt. Als het goed is staat er meer info op de sites van die scholen, en bel of mail ze anders

En volgens mij doe je niveau 4 in 4 jaar, en ik kon, op mijn MBO, niet eerder stoppen. Ja, door andere opdrachten te doen. Niveau 4 duurt over het algemeen wel 4 jaar, maar het 1e jaar is niet te vergelijken met niveau 1, 2e niet met niveau 2 etc etc
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 16:12
Lady_CoCo
Lady_CoCo is offline
dank je voor je reactie Ik weet wel al wat van muziektheorie af. ik ben best snel in het oppakken. ik lees ook al een tijdje sites zoals musictheory.net en ik ben ook van plan om de cursus keyboard spelen te doen bij de loi omdat ik te laat ben voor een muziekschool. mijn motivatie is groot. ik heb hier apparaten van rond de 1200 euro staan. ik wil erna ook musicmanagement doen en audio engineering. zou ik dat ook in het gesprek kunnen zeggen? motivatie speelt een belangrijkere rol in de auditie toch?

weet iemand toevallig nog meer muziek opleiding van mbo valbij noord holland?

Artiest
musicmanagement
audio engineer

Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 00:50.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 16:41
Verwijderd
Je noemt nogal verschillende dingen. Als je 'artiest' wilt worden, bv. toetsenist oid.. dan kan je dat imo wel vergeten als je nu pas begint met keyboard spelen (en 't kan ook alleen mbo 4 niveau geloof ik als 'k zo ff google). Bij de andere twee dingen die je noemt speelt het zelf muziek maken een ondergeschikte rol. Bedenk eerst eens wat je wilt, vraag info aan bij de school, ga naar een open dag etc. En als je bij toelating vaardigheid nodig hebt op 't keyboard/piano of theorie&solfege kennis die het noten lezen ontstijgt, zou ik niet naar het loi gaan maar echt een cursus volgen. Als je niet meer naar de muziekschool kan zoek dan een priveleraar. Vraag ook op die school wat je 't beste kan doen, of 't haalbaar is. Ze helpen je graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.