Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2007, 23:20
Hempo
Hempo is offline
Wat vinden we van de nieuwe 'gratis kwaliteitskrant' De Pers?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2007, 23:22
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
verspilling van bomen
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 23:42
Verwijderd
onvindbaar, en ik stond maar te wachten bij het station...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 23:44
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
In verhouding tot de metro en de spits is dit een wereldkrant.

Maar goed, ik hoop dat deze krant er voor zorgt dat een gedeelte van de Nederlandse bevolking beter op de hoogte zal komen van de belangrijke actualiteiten, de selectie van het nieuws vind ik namelijk vrij goed bij 'de Pers'.

Naar mijn mening zouden er wat meer opiniestukken in mogen staan. Maar voor een gratis krant ZEKER de moeite waard.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 01:26
koelieboelie
koelieboelie is offline
krant voor de plebs!(relatief!) En dat is de gemiddelde (trein)reiziger helaas niet. Metro/spits is meer dat niveau, daarom loopt ie ook als een trein!(haha!)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 02:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 25-01-2007 @ 02:26 :
krant voor de plebs!(relatief!) En dat is de gemiddelde (trein)reiziger helaas niet.
Nooit in Brabant in de trein gezeten zeker?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 06:32
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Twanos schreef op 25-01-2007 @ 00:44 :
In verhouding tot de metro en de spits is dit een wereldkrant.

Maar goed, ik hoop dat deze krant er voor zorgt dat een gedeelte van de Nederlandse bevolking beter op de hoogte zal komen van de belangrijke actualiteiten, de selectie van het nieuws vind ik namelijk vrij goed bij 'de Pers'.
Ik heb hem nog niet gezien, maar ik geloof je dat het een verbetering is in vergelijking met de Spits of de Metro. Al heb ik mn twijfels of de rest van Nederland dat ook vind. Veel mensen hebben daar namelijk helemaal geen zin in
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 06:49
Verwijderd
Ik denk dat hij uiteindelijk op de Spits en metro zal lijken. Ik vind het niet erg dat hij er is (kan ik wat doen in de trein), maar nodig was ie niet/
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 08:53
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Een voorzichtige verbetering, alleen ik mis een opinie-pagina en hoofdredactioneel commentaar.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:23
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-01-2007 @ 09:53 :
Een voorzichtige verbetering, alleen ik mis een opinie-pagina en hoofdredactioneel commentaar.
Waarom vind je het een voorzichtige verbetering?

Naar mijn mening is het verschil met spits/metro toch erg groot, de keuze in artikelen, maar ook het feit dat deze krant haar journalistieke plicht doet: Onderzoeken en publiceren van misstanden in de maatschappij. Bovendien is deze krant wat meer gericht op achtergronden, en is het uberhaupt een stuk fatsoenlijker geschreven dan de spits of de metro.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Metro en Spits zijn sinds de gedaanteverandering van de Metro pas ècht één pot nat geworden. Ik heb De Pers nog niet gezien, maar ik ben wel benieuwd en zal morgen zeker kijken of ik er één te pakken kan krijgen.

Ik was met name nooit zo onder de indruk van het Economie- en Sportkatern van zowel Metro als Spits en die lees ik graag, naast Binnenland.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:49
Verwijderd
Metro en Spits komen vrijwel met dezelfde berichten (bron ANP) en heel vaak zelfs met dezelfde ingezonden brieven. Dat is een dikke minpunt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik heb De Pers nog niet gezien, maar het overtreffen van de kampioenen der oppervlakkigheid, de Metro en de Spits, zal niet echt moeilijk zijn. Zal van de week eens kijken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 12:27
Verwijderd
'het gaat weer goed met Nederland, dus gaan we optimistische stukken schrijven!!!'

Dat was wel een beetje een domper op de eerste uitgave, maar ik heb 'm gisteren ook gelezen en er staan wel interessante artikelen in, iets diepgravender dan Metro en Spits (al is dat bij de laatste niet zo moeilijk). Ze hebben 'm wel alleen nog op de grote stations, dus bij vertrek uit Vlaardingen zal ik het met de Metro moeten doen.

Alleen hebben ze Wiegel als columnist en dat geeft mij het vermoeden dat deze krant aan de rechterzijde van het politieke spectrum staat, en dat soort kranten lees ik liever niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 12:29
Verwijderd
Ik heb het krantje gezien maar (nog) niet gelezen, dat heb je als anderen meereizen. ;(

Enneh, Wiegel is oke.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 12:31
Verwijderd
Leden van de VVD, één pot nat.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 12:35
Verwijderd
Ben ik het niet met je eens. ;x
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 13:18
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2007 @ 03:28 :
Nooit in Brabant in de trein gezeten zeker?
haha nee idd, daar zal het nog een stukje erger zijn want Brabant had na Limburg het Laagste landelijke gemiddelde IQ

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 13:23.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2007, 13:20
Verwijderd
Tsja, een hoop stront lezen is not interessanter dan de Spits. Metro vond ik wel aardig, de Pers heb ik nog niet gezien aangezien ik zelden met het OV reis.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 13:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 25-01-2007 @ 14:18 :
haha nee idd, daar zal het nog een stukje erger zijn want Brabant had na Limburg het Laagste landelijke gemiddelde IQ
Limburg, landelijk gemiddelde? Mecklenburg-Vorpommern schijnt anders lager te liggen, dus hoe kan Limburg onderaan dat gemiddelde staan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 14:48
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-01-2007 @ 14:32 :
Limburg, landelijk gemiddelde? Mecklenburg-Vorpommern schijnt anders lager te liggen, dus hoe kan Limburg onderaan dat gemiddelde staan?
provinciaal dan, wha-evah
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 16:45
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Twanos schreef op 25-01-2007 @ 12:23 :
Waarom vind je het een voorzichtige verbetering?
Omdat je nog maar moet afwachten hoe lang deze kwaliteit vol te houden is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 18:51
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-01-2007 @ 17:45 :
Omdat je nog maar moet afwachten hoe lang deze kwaliteit vol te houden is.
aah op die fiets, akkoord.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 19:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik kreeg wel "Opinio" in de brievenbus. Eerste nummer was gratis.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 21:11
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ze liggen niet veel in de trein op het traject waarop ik reis. Ik heb heel even eentje in kunnen zien; ik vond het beter dan Metro of Spits. Dat is natuurlijk een eerste indruk, maar toch.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2007, 21:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 25-01-2007 @ 13:35 :
Ben ik het niet met je eens. ;x
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 21:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Even gauw een blik op de PDF-editie geworpen, ziet er goed uit. Wekt een beetje dezelfde eerste indruk als NRC-Next deed
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 22:07
PV
PV is offline
Heb 'm nog niet echt goed gelezen, maar qua beeld was het echt belabberd. Standaard fotootjes van Hollandse hoogte, wat persmateriaal van Defensie en 2 foto's van AP. Graphics onvindbaar. Het ziet er niet aantrekkelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 25-01-2007 @ 02:26 :
krant voor de plebs!(relatief!) En dat is de gemiddelde (trein)reiziger helaas niet. Metro/spits is meer dat niveau, daarom loopt ie ook als een trein!(haha!)
Weet je überhaupt wat je zegt?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 23:06
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 25-01-2007 @ 20:00 :
Ik kreeg wel "Opinio" in de brievenbus. Eerste nummer was gratis.
Dat is toch het 'nieuwe links-conservatieve' opinieblad? Ik snap niet erg goed hoe conservatief en links samen kunnen gaan, dan denk ik eigenlijk aan de ChristenUnie en de SP.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 01:10
Hempo
Hempo is offline
boeiend
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 09:46
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-01-2007 @ 00:06 :
Dat is toch het 'nieuwe links-conservatieve' opinieblad? Ik snap niet erg goed hoe conservatief en links samen kunnen gaan, dan denk ik eigenlijk aan de ChristenUnie en de SP.
Ze hebben ook een site.

www.opinio.nu

Laatst gewijzigd op 26-01-2007 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 12:38
Verwijderd
De Pers:

- Is inderdaad moeilijk te krijgen. Ik vind hem op de meest onlogische plaatsen (stapels in steegjes, uitgedeeld aan winkelend (!) publiek)
- Heeft een indrukwekkender reeks journalisten aan zich verbonden, dan gratis concurrenten Metro en Sp!ts.
- Brengt gelukkig eigen nieuws, in plaats van een kopie van de ANP-rol.
- Is misschien nog een beetje te op zoek naar een eigenheid.
- Oogt vrij saai.
- Wint het niet van die andere concurrent, NRC Next.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 12:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Even naar gekeken... Ik houd het op:

Metro/Spits < De Pers < NRC Next.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 12:42
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Nog een gratis krantje? Laat maar zitten!
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 13:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ja, al die lettertjes, dat moet je allemaal maar weer lezen, pfff.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2007, 14:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nog steeds nergens gezien. En ik ga ook niet zoeken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 15:19
Verwijderd
Hij is alleen nog maar uitgebracht in het westen van het land. Ik woon in het oosten. Maar toevallig had mijn vader er een meegebracht, die hier verzeild geraakt was..
Aardige krant, beter dan de metro. Natuurlijk heel veel advertenties/reclame, maar logisch het is gratis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 18:03
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
juno schreef op 26-01-2007 @ 14:30 :
Ja, al die lettertjes, dat moet je allemaal maar weer lezen, pfff.
Er zijn al 2 van die krantjes en er staat vaak hetzelfde in. Daarbij vind ik die krantjes niet erg leerzaam dan heb ik liever het NRC of de Volkskrant.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 18:05
vtxm
Avatar van vtxm
vtxm is offline
Die kunnen we bij onze metro's nergens krijgen.
Ik lees altijd de metro.
__________________
VE-TE-IX-EM
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 21:53
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik heb er 1tje gelezen, was wel een leuk krantje. Ander soort nieuws dan spit/metro.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 11:16
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 26-01-2007 @ 19:03 :
Er zijn al 2 van die krantjes en er staat vaak hetzelfde in. Daarbij vind ik die krantjes niet erg leerzaam dan heb ik liever het NRC of de Volkskrant.
Ja daarom is deze ook anders he. Naar het schijnt, want ik heb hem nog niet gezien. Groningen slaan ze vast over met uitdelen
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 21:38
PV
PV is offline
Citaat:
Queasy schreef op 26-01-2007 @ 16:19 :
Hij is alleen nog maar uitgebracht in het westen van het land. Ik woon in het oosten. Maar toevallig had mijn vader er een meegebracht, die hier verzeild geraakt was..
Aardige krant, beter dan de metro. Natuurlijk heel veel advertenties/reclame, maar logisch het is gratis.
In Den Bosch liggen ze anders in stapels op het station, dat lijkt me toch niet echt het westen van het land.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Queasy schreef op 26-01-2007 @ 16:19 :
Natuurlijk heel veel advertenties/reclame, maar logisch het is gratis.
De mijne had vrijwel geen reclame
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 09:23
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vond de leus op de uitdeelposten wel stoer: Gratis, maar niet goedkoop.

De papierkwaliteit is ook vrij hoog te noemen, in vergelijking tot de concurrentie die de tekst op iets toiletpapier-achtigs afdrukt.

Inhoudelijk kan ik nog niet echt oordelen. Maar mijn eerste indruk is positief.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 13:57
Fiskje88
Fiskje88 is offline
Citaat:
alluman schreef op 26-01-2007 @ 13:38 :
De Pers:
- Oogt vrij saai.
Dat vond ik ook toen ik er vorige week doorheen bladerde; het is wel zo dat het serieuzer is - misschien iets té voor mij - maar ik moet 'm eigenlijk nog eens een keer gaan lezen; dat ene artikel van vandaag, over dat het OV geen oplossing voor het fileprobleem is, leek me wel interessant.
__________________
Nagyon szép vagyok!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 14:17
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 25-01-2007 @ 14:18 :
haha nee idd, daar zal het nog een stukje erger zijn want Brabant had na Limburg het Laagste landelijke gemiddelde IQ
Vorig jaar stond Brabant nog op 2 van het hoogste IQ. Zal wel een brain-drain zijn dan.

OT: Nog niet gelezen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 20:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind het een slecht blad. Je kunt nog beter 'Metro' lezen. 'De Pers' kan totaal geen meningen van feiten scheiden. Je ziet in schrijfstijl en inhoud geen verschil zien tussen nieuwsberichten en columns. Een week ofzo geleden maakte de krant het echt bont, maar gister en vandaag was het ook weer smullen, onder andere door het 'profiel' van Henk Kamp. Geen enkele kritische kanttekening, maar één en al ophemeling. Dat mag best, als je het dan markeert als opinie-stuk, maar hier worden soortgelijke rapportages gepresenteerd als nieuwsberichten. Geen objectiviteit. Erg storend. Overigens vind ik 'Spits' een prima krantje om mee op de hoogte te blijven van de basic feiten. Veel uitgebreider en informatiever dan 'Metro'. Dat is een zap-krant vol onnodige plaatjes en quotes.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 01:01
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik vind het wel een leuk krantje, maar ik lees liever de metro of de spits, die vind ik toch beter.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-01-2007 @ 03:28 :
Nooit in Brabant in de trein gezeten zeker?
Of in de randstad? (Vooral rond Rotterdam, Den Haag en Amsterdam)
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 08:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
waar zijn de ingezonden brieven?

MA, de Belgische Metro is beter dan de NLse.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe schrijf je een betoog?
SchoIier
6 10-10-2012 19:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 09-10-2006 08:07
Muziek Het was gisteren 11 jaar geleden.
Falkh
166 09-12-2004 10:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.