Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2004, 13:22
devilcat
devilcat is offline
IS het moeilijk?
vermoeiend?
Hoeveel verdient het voor een 18 jarige?

Etc etc etc


BEdankt!!!


[ps. twijfel namelijk of ik wil werken bij AH,]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2004, 13:49
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
het is niet moeilijk, ook niet vermoeiend, verdient niet echt super; ongeveer 4.5 euro ofzo en wordt na verloop van tijd errug saai maar als je het alleen in de vakantie wil gaan doen is het best een aanrader al denk ik dat je wel vrij laat bent.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 14:06
Verwijderd
Bedenk je wel dat zie liever meisjes/jongens van 16/17 jaar aannemen dan iemand van 18. Scheelt veel in kosten voor hen namelijk.

Een vriendin van me heeft het een jaartje gedaan, en vond het al heel snel vreselijk. Altijd maar hetzelfde doen, en als je een keer een code verkeerd in toets (zo sloeg zij een kool aan als een krat bier) krijg je echt veel gezeur, niet zozeer van klanten, maar meer van collega's en mensen boven je. Ze is nu zo blij dat ze er weg is
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:24
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Nouja ik werk dan wel niet bij de AH, maar bij de C1000 maar ik ben helemaal niet negatief over kassawerk. Het is dan misschien ..niet bepaald afwisselend maar ik vind het erg leuk, je leert veel mensen kennen, soms ook zeikerd maar achteraf zijn die ook wel grappig.

Maarja kan ook aan de supermarkt liggen he

En ik denk dat je dan iets van 4.80 verdient. Onee wacht, eerste jaar AH verdien je toch minder ofzo?

Een hele dag werken is trouwens wel vermoeiend. En bij de AH denk ik helemaal met die kutzegeltjes en bonuskaarten..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-06-2004 @ 15:06 :
Een vriendin van me heeft het een jaartje gedaan, en vond het al heel snel vreselijk. Altijd maar hetzelfde doen, en als je een keer een code verkeerd in toets (zo sloeg zij een kool aan als een krat bier) krijg je echt veel gezeur, niet zozeer van klanten, maar meer van collega's en mensen boven je. Ze is nu zo blij dat ze er weg is
Dan werkt ze bij de verkeerde AH hoor nooit problemen als je iets fout in toetst hoor

Ik vind het zelf wel saai , daarom draai ik ook alleen bij als er meer dan 3 in de rij staan Maar een uurtje of 4 per dag is niet moeilijk.

Citaat:
WishfulDreaming schreef op 29-06-2004 @ 16:24 :
Nouja ik werk dan wel niet bij de AH, maar bij de C1000 maar ik ben helemaal niet negatief over kassawerk. Het is dan misschien ..niet bepaald afwisselend maar ik vind het erg leuk, je leert veel mensen kennen, soms ook zeikerd maar achteraf zijn die ook wel grappig.

Maarja kan ook aan de supermarkt liggen he

En ik denk dat je dan iets van 4.80 verdient. Onee wacht, eerste jaar AH verdien je toch minder ofzo?

Een hele dag werken is trouwens wel vermoeiend. En bij de AH denk ik helemaal met die kutzegeltjes en bonuskaarten..
Kutzegels die zijn niet kut hoor, 80% hoeft ze toch niet en bonuskaarten? ach de computer herrinertje er aan als je het vergeet te vragen


Wat je verdiend? 4 euro rond uit me hoofd, dit is evenveel als je bij de C1000 bij ons in de buurt verdiend, nu weet ik toevallig dat het er aan ligt of het franschis is of niet.

Maar bij osn is het heel gezellig, wat natuurlijk per filiaal verschilt. Aangezien ik een reactie hierboven las die ik absoluut niet kon plaatsen in mijn beeld. Vooral de avonden zijn bij ons redelijk afwisselend voor iedereen en ook het leukst

Fouten zijn menselijk en daarvoor hebben we een COORCTIE toets Dus word niet moeilijk over gedaan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-06-2004 @ 16:35 :
*KNIP*
Fouten zijn menselijk en daarvoor hebben we een COORCTIE toets Dus word niet moeilijk over gedaan
Ik zat al te wachten op jouw AH praatje

En over dat laatste: de correctietoets is er bij ons afgehaald omdat er teveel mee gefraudeerd werd. Dan moet je dus elke keer als je iets fout doet iemand laten halen..
Werk overigens niet in een supermarkt, maar in een drogisterij. Maar het blijft gewoon kassawerk
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-06-2004 @ 17:06 :
Ik zat al te wachten op jouw AH praatje

En over dat laatste: de correctietoets is er bij ons afgehaald omdat er teveel mee gefraudeerd werd. Dan moet je dus elke keer als je iets fout doet iemand laten halen..
Werk overigens niet in een supermarkt, maar in een drogisterij. Maar het blijft gewoon kassawerk
hahahahaha dank je dat je me al zo goed kent

Moeten ze bij ons doen door de snelheid gaat er geregeld wat fout heb je er weer een baan voor 80 uur in de week bij hoor

Tja fraude is niet tegen te gaan door zo'n toets er af te halen hoor.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:53
Tińo
Avatar van Tińo
Tińo is offline
toen ik de topictitel zag dacht ik ook meteen aan ikbenschipper

maargoed, ja elk werk wat een beetje hetzelfde is wordt saai,maar ik denk dat factoren als leuke collegas en contact met klanten een leuke draai aan je werk kunnen geven.

correctietoetsen zijn indd overal fraudegevoelig, bij ons is dat ook niet meer zo simpel, ivm fraude...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 20:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 29-06-2004 @ 17:53 :
toen ik de topictitel zag dacht ik ook meteen aan ikbenschipper
Ik word nog "berucht" op dit forum

Tja fraude gevoelig, het ligt eraan wat je onder Fraude gevoelig verstaat
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:29
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-06-2004 @ 21:16 :
Ik word nog "berucht" op dit forum
Nou, je had mij anders goed geholpen 'collega'

Kassawerk lijkt mij saai, maar goed. Met je 18 jaar zou je makkelijk iets anders kunnen doen, ook binnen de AH. Want daar zijn ze meestal ouder (iets minder makkelijk werk ), kassamiepen moeten zo goedkoop mogelijk zijn... AH als werkgever is wel goed, ben zelf wel tevreden.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 29-06-2004 @ 22:29 :
Nou, je had mij anders goed geholpen 'collega'

Kassawerk lijkt mij saai, maar goed. Met je 18 jaar zou je makkelijk iets anders kunnen doen, ook binnen de AH. Want daar zijn ze meestal ouder (iets minder makkelijk werk ), kassamiepen moeten zo goedkoop mogelijk zijn... AH als werkgever is wel goed, ben zelf wel tevreden.
Hahaha deli was het toch
Saai, saai is een relatief begrip binnen het werk. Iets kan voor iemand die bezig is met een VWO opleiding SAAI zijn, iemand die een VMBO opleiding doet kan er tevreden mee zijn

Daarom is op zo'n vraag altijd moeilijk antwoord te geven.

Ikzelf werk (tja hoevaak heb ik dat al niet gezegt op dit forum) nu 4 jaar bij Albert Heijn. Begonnen in juni 2000 als vakantiehulp, blijven hangen, inzet getoond, Verkoper 2 geworden. En nu heb je zo nu en dan je eigen avonden, kent de systeem doet zo nu en dan wat kantoor werk, hebt op kosten van AH een FHV-cursus gedaan.

Moet ik eerlkijk zijn nu? Jah met alleen het standaard spiegelen en vullen had ik denk i khet geen 4 jaar uit gehouden.
Maar dankzij allerlij andere dingen, te denken aan,

Bestellen,
Voorraden tellen,
Kassa draaien,
Brood afdeling,
Gehele versafdeling,
Counter,
Leiding geven,
Filiaal afsluiten,
Uren invoeren,
Vrachtwagen lossen,
En ga zo maar door, door al die afwisselende taken die je erbij krijgt word het werk leuk en blijf je hangen.

Had ik het uitgehouden met alleen maar standaard vullen en spiegelen? Ik denk het niet.
Blijf ik er werken? Ligt eraan hoe het loopt we hebben een dipje gehad maar heb het nu wel weer naar me zin Want ook dat is voor mij van belang, gezelligheid en lol

grtz
ivo

P.s. stargirl blij dat ik je geholpen heb, als je andere vragen hebt die opeens in je opkomen PM me gerust of maak een tread
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:09
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Geen deli Traiteur!

En ja, kassa lijkt mij saai, zoek toch iets meer uitdaging in werk... Maar voor even is het nog wel te doen, moet er alleen niet aan denken fulltime cassiere te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 29-06-2004 @ 23:09 :
Geen deli Traiteur!

En ja, kassa lijkt mij saai, zoek toch iets meer uitdaging in werk... Maar voor even is het nog wel te doen, moet er alleen niet aan denken fulltime cassiere te zijn
Oeps was dat de andere

Dat ben ik helemaal met je eens kassa is ook saai
Ik heb kassacursus gedaan om bij te kunnen draaien en in vakanties evt wat extra te kunnen werken daar als het op Houdbaar niet kan.

Ik heb het eigelijk na 2 uurtjes kassa al wel gehad, vooral als ze je bellen omdat ze zieken hebben en het druk word en je komt en je zit de halve tijd niks te doen, dat kan ik niet he NIKS DOEN.
Dan gaat de tijd langzaam en dat HAAT ik

Het zou me niks verbazen als je ooit kassa "moet" leren om bij te kunnen draaien, maar voor 20 minuten is het best leuk maar 8 uur op een dag of 40 in een week
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:22
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ja, inderdaad. Er staan bij ons ook geregeld 'teveel' mensen, die moeten dan gaan helpen vullen o.i.d. Er is een oproepschema voor kassa, maar heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt. Kan best dat ik dat ook moet gaan doen. Maar goed, bij mij is het ook vaak saai, vooral 's middags. En dat is inderdaad vreselijk! Lijkt misschien relaxed, niks doen en toch geld verdienen, maar het is helemaal niet leuk. Ga altijd alles maar een beetje opruimen, 10x het aanrecht schoonmaken Nee, laat mij maar iets doen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 23:30
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ik ben trots op ikbenschipper, onze AH-kenner. En ik heb het genoegen om met hem samen te werken.

Helaas kan ik niet aan zijn niveau tippen...Maar hij had laatst wat tips gegeven wat minuutjes kan schelen!

Voor de rest lijkt mij kassa wel leuk, omdat ik dan nog directer met mensen in contact kom! Maar ja, of ik er zin in heb om gestressed achter de kassa te zitten, bang om fouten te maken die direct van meer invloed zijn dan op de houdbaar, nah, denk het niet...

Misschien als mijn afdelingschef het lief vraagt en een bonus geeft van 15 euro per uur!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
StarGirl schreef op 29-06-2004 @ 23:22 :
Ja, inderdaad. Er staan bij ons ook geregeld 'teveel' mensen, die moeten dan gaan helpen vullen o.i.d. Er is een oproepschema voor kassa, maar heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt. Kan best dat ik dat ook moet gaan doen. Maar goed, bij mij is het ook vaak saai, vooral 's middags. En dat is inderdaad vreselijk! Lijkt misschien relaxed, niks doen en toch geld verdienen, maar het is helemaal niet leuk. Ga altijd alles maar een beetje opruimen, 10x het aanrecht schoonmaken Nee, laat mij maar iets doen
Plande ze bij ons maar teveel mensen in bij de kassa, standaard te krap en dan maar het serviceteam op piepen


Citaat:
M. Arnoldi schreef op 30-06-2004 @ 00:30 :
Ik ben trots op ikbenschipper, onze AH-kenner. En ik heb het genoegen om met hem samen te werken.

Helaas kan ik niet aan zijn niveau tippen...Maar hij had laatst wat tips gegeven wat minuutjes kan schelen!

Voor de rest lijkt mij kassa wel leuk, omdat ik dan nog directer met mensen in contact kom! Maar ja, of ik er zin in heb om gestressed achter de kassa te zitten, bang om fouten te maken die direct van meer invloed zijn dan op de houdbaar, nah, denk het niet...

Misschien als mijn afdelingschef het lief vraagt en een bonus geeft van 15 euro per uur!
Wat lees ik nu snel abdel waarschuwen iemand die zich vrijwillig aanbied Had je niet moeten zeggen .
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Moeilijk Achter de kassa zitten is echt onnozel werk, dat kan iedere malloot wel... Dat mensen daar ook echt een cursus voor moeten doen, onbegrijpelijk. Na een uurtje dat gedaan te hebben, heb je het écht wel.

Achter de kassa zitten zou trouwens echt niets voor mij zijn. Ik zou me ontiechelijk gaan vervelen. Maar ja, misschien dat jij het wel interessant vindt... Sowieso vind ik werken in een supermarkt maar saai. En mijn ervaring met afdelingsleiders ed is ook super slecht. Nog nooit zo'n stelletje zeikerds bij elkaar meegemaakt.

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 09:21.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 09:19
Verwijderd
Ligt nogal aan de kassa en aan je eigen rekenkunsten en sociale vaardigheden of het moeilijk is of niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2004, 12:35
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-06-2004 @ 16:35 :


Kutzegels die zijn niet kut hoor, 80% hoeft ze toch niet en bonuskaarten? ach de computer herrinertje er aan als je het vergeet te vragen

Of mensen ze nou moeten of niet, het blijven kutzegels en het gaat vooral omdat je dat moet vragen. Bonuskaart? Zegels?

En nouja, de AH bij ons is gewoon klote, die mensen zijn chagrijnig.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:37
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2004 @ 10:19 :
Ligt nogal aan de kassa en aan je eigen rekenkunsten en sociale vaardigheden of het moeilijk is of niet.
Mja precies.

Voorbeeldje van mijn c1000:
Ik (als klant) had iets van 5.41
ik geef 10
moppie slaat 10 aan. Ik geef 1.01 erbij. Krijg 4.60 terug Ik heb 3 minuten moeten uitleggen waarom ik nog een euro moest krijgen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:22
Schapie
Avatar van Schapie
Schapie is offline
Hmm mja, als je in een supermarkt gaat werken zou ik er zoiezo voor zorgen dat je een beetje afwisseling hebt, toen ik bij de ah ging werken werd me verteld dat ik achter de kassa mocht gaan zitten en vakken vullen maar uiteindelijk ben ik geen een keer van de kassa afgekomen begint vooral saai te worden als je op een dag 10 uur werkt. Mijn tip is ook let niet te veel op de muziek en het tvtje dat in de hoek staat want na een tijdje word je er echt totaal stront ziek van, ze draaien namelijk een bandje constant en om de twee uur begint ie weer bij het begin ofzo :/
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:25
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Ik werk bij de AH achter de kassa, gelukkig maar 3 uur maar heb het dan ook echt gehad!
__________________
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 16:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-06-2004 @ 10:18 :
Moeilijk Achter de kassa zitten is echt onnozel werk, dat kan iedere malloot wel... Dat mensen daar ook echt een cursus voor moeten doen, onbegrijpelijk. Na een uurtje dat gedaan te hebben, heb je het écht wel.

Achter de kassa zitten zou trouwens echt niets voor mij zijn. Ik zou me ontiechelijk gaan vervelen. Maar ja, misschien dat jij het wel interessant vindt... Sowieso vind ik werken in een supermarkt maar saai. En mijn ervaring met afdelingsleiders ed is ook super slecht. Nog nooit zo'n stelletje zeikerds bij elkaar meegemaakt.
Tja vaak word het op ervaringen gebaseerd zo zijn mijn ervaringen met afdelingleiders juist goed Zeiken? doen ze niet echt natuurlijk wel op dingen wijzen die logisch zijn en moeten gebeuren.
En jah iedereen kan het opzich wel hoor kassadraaien alleen ligt het eraan hoe slim je bent en of je kan hoofdrekenen

Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2004 @ 10:19 :
Ligt nogal aan de kassa en aan je eigen rekenkunsten en sociale vaardigheden of het moeilijk is of niet.
klopt 100%

Citaat:
WishfulDreaming schreef op 30-06-2004 @ 13:35 :
Of mensen ze nou moeten of niet, het blijven kutzegels en het gaat vooral omdat je dat moet vragen. Bonuskaart? Zegels?

En nouja, de AH bij ons is gewoon klote, die mensen zijn chagrijnig.
Bonuskaart vergeet je niet te vragen omdat je dat op je kassa te zien krijgt Zegels ach wat ik vraag het in 80% van de gevallen niet

Gedeeltelijk dus gebaseerd op ervaring van jullie AH, Als ik nu zeg dat het bij ons hartstikke gezellig is en we er allemaal lol in hebben geloof je me dan? Het ligt gewoon aan de groep die er werkt. Wat dus inhoud dat als ik in een C1000 kom dat ik ook tegen chagarijnig persooneel aanloop

Citaat:
thijsssss schreef op 30-06-2004 @ 14:22 :
Hmm mja, als je in een supermarkt gaat werken zou ik er zoiezo voor zorgen dat je een beetje afwisseling hebt, toen ik bij de ah ging werken werd me verteld dat ik achter de kassa mocht gaan zitten en vakken vullen maar uiteindelijk ben ik geen een keer van de kassa afgekomen begint vooral saai te worden als je op een dag 10 uur werkt. Mijn tip is ook let niet te veel op de muziek en het tvtje dat in de hoek staat want na een tijdje word je er echt totaal stront ziek van, ze draaien namelijk een bandje constant en om de twee uur begint ie weer bij het begin ofzo :/
Geef dan aan dat er andere afspraken zijn gemaakt en dat je die graag nageleeft wilt hebben

Citaat:
angel_girl schreef op 30-06-2004 @ 15:25 :
Ik werk bij de AH achter de kassa, gelukkig maar 3 uur maar heb het dan ook echt gehad!
Zoals ik al zei liever een andere afdeling dan kassa want na 3 uur heb ook ik het er gehad. Dus dat kan ik best begrijpen, je moet tenslotte ook lol in het werk hebben, mensen die ALLEEN voor het "geld" bij AH werken zijn niet goed snik werk er ook voor je lol want het loon is er niet super , en dat heb ik ook nooit beweert
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 17:22
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Bij de AH achter de kassa lijkt me ook echt totaal niks.
Ik werk één middag in de week bij mijn ouders, die hebben een buurtsuper. Eén kassa maar, veel vaste klanten, leuke praatjes.
Dat vind ik dus wél leuk. Plus dat je dan alle taken te doen krijgt, dus ook vullen/spiegelen/computerwerk/afsluiten etc.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 18:22
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-06-2004 @ 17:54 :




Bonuskaart vergeet je niet te vragen omdat je dat op je kassa te zien krijgt Zegels ach wat ik vraag het in 80% van de gevallen niet

Gedeeltelijk dus gebaseerd op ervaring van jullie AH, Als ik nu zeg dat het bij ons hartstikke gezellig is en we er allemaal lol in hebben geloof je me dan? Het ligt gewoon aan de groep die er werkt. Wat dus inhoud dat als ik in een C1000 kom dat ik ook tegen chagarijnig persooneel aanloop
Ik zeg toch ook niet dat het gaat om het vergeten, maar om het de hele tijd moeten vragen. 'Bonuskaart?' volgende. 'Bonuskaart?' daar zou ik helemaal kriegel van worden.

En nee ik vind AH gewoon ontzettend hypocriet met hun prijzenoorlog en koffie en brrr , laatst zag ik ook een keer in een krantje staan.. prijsverlagingen! van .80 naar .79
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2004, 18:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 30-06-2004 @ 19:22 :
Ik zeg toch ook niet dat het gaat om het vergeten, maar om het de hele tijd moeten vragen. 'Bonuskaart?' volgende. 'Bonuskaart?' daar zou ik helemaal kriegel van worden.

En nee ik vind AH gewoon ontzettend hypocriet met hun prijzenoorlog en koffie en brrr , laatst zag ik ook een keer in een krantje staan.. prijsverlagingen! van .80 naar .79
ohw god , weet je wat ik nu hypocriet vind? Dat iedereen het de schuld van AH vind, of nee beter dat er bepaalde mensen zijn die dat vinden.
Er is een kloof ontstaan die AH heeft willen dichten, de andere supermarkten hebben dit niet toe gelaten waardoor er een "prijzenoorlog" ontstond. Om daarom nu standaard naar AH te wijzen is juist hypocriet! Want als er niet gevolgd was was het weer niet zover gekomen Zo simpel is het. Dat de rest volgt is niks op tegen maar dan moeten we de prijzenoorlog niet opeens hypocriet vinden he! Want dat is die niet.

Een prijsverlaging is een prijsverlaging, ik zal het maar niet over de indrukwekende prijsverlagingen van C1000 hebben want ook daar kom je dit soort getallen tegen!

De prijzen oorlog is zeker niet verkeerd, dat er mensen uit moeten jah het zei zo Dat er efficienter gewerkt moet worden, logisch. Maar dat dat de schuld is van AH ben ik het niet mee eens
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 18:45
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 30-06-2004 @ 19:41 :
De prijzen oorlog is zeker niet verkeerd, dat er mensen uit moeten jah het zei zo Dat er efficienter gewerkt moet worden, logisch. Maar dat dat de schuld is van AH ben ik het niet mee eens
Dat er mensen uit moeten, tja..
Maar dat er kleine supermarkten gesloten moeten worden omdat ze het niet meer redden, dat vind ik dus wél veel te ver gaan.
Doorschieten kan ook..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-06-2004 @ 10:18 :
Moeilijk Achter de kassa zitten is echt onnozel werk, dat kan iedere malloot wel... Dat mensen daar ook echt een cursus voor moeten doen, onbegrijpelijk. Na een uurtje dat gedaan te hebben, heb je het écht wel.
ben ik het niet mee eens. Je kunt er ook zelf wat van maken. Ik vind 80 % van de caissičres niet goed (niet vriendelijk etc.)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 20:15
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik werk er nu een jaar en ik vind het echt een kutbaan. het voordeel is wel dat je kan zeggen wanneer je kan werken...dus wanneer het jou uitkomt in de week en voor een 18-jarige verdient het geloof ik 3,90 ofzo. Het werk is niet moeilijk, niet vermoeiend, maar soms wel dodelijk saai....ik heb het wel weer gezien daar nu.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 06:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 30-06-2004 @ 19:45 :
Dat er mensen uit moeten, tja..
Maar dat er kleine supermarkten gesloten moeten worden omdat ze het niet meer redden, dat vind ik dus wél veel te ver gaan.
Doorschieten kan ook..
Die hanteren dus te hoge prijzen waardoor de consument er niet meer wil komen, ik vind het niet doorschieten, dat is nu eenmaal het effect van concurentie.

Citaat:
bugge schreef op 30-06-2004 @ 21:03 :
ben ik het niet mee eens. Je kunt er ook zelf wat van maken. Ik vind 80 % van de caissičres niet goed (niet vriendelijk etc.)
Ben ik met je eens jah

Citaat:
blacky schreef op 30-06-2004 @ 21:15 :
Ik werk er nu een jaar en ik vind het echt een kutbaan. het voordeel is wel dat je kan zeggen wanneer je kan werken...dus wanneer het jou uitkomt in de week en voor een 18-jarige verdient het geloof ik 3,90 ofzo. Het werk is niet moeilijk, niet vermoeiend, maar soms wel dodelijk saai....ik heb het wel weer gezien daar nu.
18 jaar Albert Heijn 4 euro rond. Jou voordeel zie ik niet echt bij ons hoor dat verschilt per winkel lijkt me. Of het dodelijk saai is ligt aan je zelf hoe je er mee om gaat je kan er ook wat van maken inplaats van met een chagerijnig gezicht achter de kassa te zitten


P.S. als we zo door gaan maak ik een apparte topic voor de prijzenslag
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:33
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Ik heb bijna 2 jaar bij de AH achter de kassa gezeten en ja, het is redelijk saai. Moeilijk is het ook niet, je moet alleen een beetje blijven opletten. Het enige leuke aan het werk is dat je met klanten te maken hebt (die je soms ook wel tussen de schuifdeur zou willen stoppen maargoed), maar dat maakt het werk nog een beetje afwisselend. Vooral vaste klanten waren altijd wel grappig En ik vond het altijd wel leuk om mensen in te werken.
Maar het bliepen zelf is saai, na een tijdje hoef je er niet meer bij na te denken en is het zo'n routine dat je eigenlijk niet meer weet wat je aan het doen bent. Ik heb ook een tijdje counter gedraaid maar dat vond ik helemaal verschrikkelijk al die zeikende klanten op zaterdag "op het bonnetje staat dat ik 7 blikjes tomatenpuree heb, maar ik heb er maar 6!"..
En een nadeel aan de AH vond ik dat die afdelingbazen zo'n ontzettende zeikers waren, bij ons kreeg je ± om de week een lijst met dingen die je had aangeslagen maar die je weer van de bon had afgehaald: moest je voor elk artikel aan gaan geven wat de reden was dat je het er weer afgehaald had en ze keken ook naar de snelheid waarmee je dingen over de scanner haalde ik weet niet of dit in andere supermarkten ook is, maar volgens mij zijn ze bij de AH wel extreem daarin .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:51
Schapie
Avatar van Schapie
Schapie is offline
wahaha dat hadden ze bij ons gelukkig niet want dat is wel heel erg overdreven alleen bij ons lieten ze echt heel vaak maar één kassa of heel weinig kassa's te gelijk open waardoor het echt stressen was want soms stonden er echt rijen tot achter in de winkel en ook precies dan scant ie een artikel niet ofzo . Maarja waar je we laan moet denken is dat als je een dag vrij wilt hebben ofzo dat je het 3 weken van te voren moet melden, dat werd bij mij een behoorlijk probleem. met me bromfietscertificaat en bij een wedstrijd in de arena had ik heel wat gezeik..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:58
723
723 is offline
Ik heb er een paar maanden gewerkt en ben blij dat ik er weg ben, om je eerlijk te zeggen. Ik ben 17, kreeg er rond de 3,50 p/u. Het werk is verschrikkelijk saai en wordt idd een routine.

Het enige leuke vond ik dan de contacten met leeftijdsgenoten en de grappen onderling. Verder vond ik het niet allemaal zo goed geregeld. Het kwam vaak voor dat ik 6 uur moest werken met maar een kwartiertje pauze. Bijvoorbeeld 1200-1800. Vergeet je lunch dan maar en als je daar een paar uurtjes zit ben je behoorlijk uitgedroogd Naja, ik dan want normaal drink ik zo'n 2,5l water per dag en dat kon daar weer niet. Drinken bij je kassa mocht niet, en de wc bezoeken deden ze moeilijk over. Blij dat ik weg ben, zeg...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:21
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Vandaag werd ik ff 3 uurtjes ingewerkt


k vindut dik lol maar dat komt ook door de droogheid waarmee ik alles doe en toffe collega's


na die 3 uurtjes kan ik het al best alleen maar k moet binnekort nog ff 2 uurtjes onder begeleiding en dan kannik wel weer solo vinden ze

17 jaar > 3,53 per uur (veel issut niet maar tis ok)
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 01-07-2004 @ 16:33 :
Ik heb bijna 2 jaar bij de AH achter de kassa gezeten en ja, het is redelijk saai. Moeilijk is het ook niet, je moet alleen een beetje blijven opletten. Het enige leuke aan het werk is dat je met klanten te maken hebt (die je soms ook wel tussen de schuifdeur zou willen stoppen maargoed), maar dat maakt het werk nog een beetje afwisselend. Vooral vaste klanten waren altijd wel grappig En ik vond het altijd wel leuk om mensen in te werken.
Maar het bliepen zelf is saai, na een tijdje hoef je er niet meer bij na te denken en is het zo'n routine dat je eigenlijk niet meer weet wat je aan het doen bent. Ik heb ook een tijdje counter gedraaid maar dat vond ik helemaal verschrikkelijk al die zeikende klanten op zaterdag "op het bonnetje staat dat ik 7 blikjes tomatenpuree heb, maar ik heb er maar 6!"..
En een nadeel aan de AH vond ik dat die afdelingbazen zo'n ontzettende zeikers waren, bij ons kreeg je ± om de week een lijst met dingen die je had aangeslagen maar die je weer van de bon had afgehaald: moest je voor elk artikel aan gaan geven wat de reden was dat je het er weer afgehaald had en ze keken ook naar de snelheid waarmee je dingen over de scanner haalde ik weet niet of dit in andere supermarkten ook is, maar volgens mij zijn ze bij de AH wel extreem daarin .
Dat verschilt dan zoals ik al eerder zei behoorlijk per AH bij osn zeuren ze daar niet over hoor. Maar dat zal ook wel te maken hebben met de hoeveelheid fraude die er is binnen een filiaal.

Citaat:
thijsssss schreef op 01-07-2004 @ 20:51 :
wahaha dat hadden ze bij ons gelukkig niet want dat is wel heel erg overdreven alleen bij ons lieten ze echt heel vaak maar één kassa of heel weinig kassa's te gelijk open waardoor het echt stressen was want soms stonden er echt rijen tot achter in de winkel en ook precies dan scant ie een artikel niet ofzo . Maarja waar je we laan moet denken is dat als je een dag vrij wilt hebben ofzo dat je het 3 weken van te voren moet melden, dat werd bij mij een behoorlijk probleem. met me bromfietscertificaat en bij een wedstrijd in de arena had ik heel wat gezeik..
Regel zelf vervanging dan is het probleem lijkt me opgelost he
Zo is dat bij ons als je binnen de 3 weken vrij wilt en je regelt zelf iemand anders dan is het geen probleem


Citaat:
723 schreef op 01-07-2004 @ 20:58 :
Ik heb er een paar maanden gewerkt en ben blij dat ik er weg ben, om je eerlijk te zeggen. Ik ben 17, kreeg er rond de 3,50 p/u. Het werk is verschrikkelijk saai en wordt idd een routine.

Het enige leuke vond ik dan de contacten met leeftijdsgenoten en de grappen onderling. Verder vond ik het niet allemaal zo goed geregeld. Het kwam vaak voor dat ik 6 uur moest werken met maar een kwartiertje pauze. Bijvoorbeeld 1200-1800. Vergeet je lunch dan maar en als je daar een paar uurtjes zit ben je behoorlijk uitgedroogd Naja, ik dan want normaal drink ik zo'n 2,5l water per dag en dat kon daar weer niet. Drinken bij je kassa mocht niet, en de wc bezoeken deden ze moeilijk over. Blij dat ik weg ben, zeg...
als je 6 uur werkt heb je recht op 2x een kwartier pauze, zoals je dat bij osn dan dus ook netjes kreeg Ook dit ligt weer aan de winkel waar je werkt. Hoe ze daar mee omgaan.

Als ik gewoon vul dan drink ik zo tussendoor een paar bekers water omdat ik nogal veel zweet tijdens het vullen 's avonds.

Lol moet je zelf in je werk maken idd


Citaat:
lifeafterdeath schreef op 01-07-2004 @ 22:21 :
Vandaag werd ik ff 3 uurtjes ingewerkt


k vindut dik lol maar dat komt ook door de droogheid waarmee ik alles doe en toffe collega's


na die 3 uurtjes kan ik het al best alleen maar k moet binnekort nog ff 2 uurtjes onder begeleiding en dan kannik wel weer solo vinden ze

17 jaar > 3,53 per uur (veel issut niet maar tis ok)
Jongens horen niet "vast" achter de kassa blijft mijn mening kan je betre op HB of Vers zetten
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:36
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
waarom verdedig je je zo moeilijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2004, 10:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-07-2004 @ 23:36 :
waarom verdedig je je zo moeilijk
Omdat AH nu eenmaal één van de beste werkgevers is qua arbeidsvoorwaarde En dat blijkbaar door enkele VM's teniet word gedaan door hun gedrag gelukkig bij ons niet zo daarom werk ik er al 4 jaar
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:17
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ow okee nou je kan ook overdrijven hoor veel verschil tussen de AH en andere supermarkten zie ik niet als ik jou zo hoor
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 09:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-07-2004 @ 12:17 :
ow okee nou je kan ook overdrijven hoor veel verschil tussen de AH en andere supermarkten zie ik niet als ik jou zo hoor
secundair is de AH beter
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:29
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-07-2004 @ 23:23 :

verhaal
er is bij de ah waar ik werkte nooit één woord over fraude gevallen. het ging er gewoon om dat je je werk tot in de puntjes verzorgd moest hebben.

en waarom horen jongens niet achter de kassa? bij ons waren/zijn er wel een aantal jongens en mannen die full- of parttime achter de kassa zitten en hun werk net zo goed doen als de meisjes/vrouwen.. ik snap niet wat er mis mee is?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 04-07-2004 @ 14:29 :
er is bij de ah waar ik werkte nooit één woord over fraude gevallen. het ging er gewoon om dat je je werk tot in de puntjes verzorgd moest hebben.

en waarom horen jongens niet achter de kassa? bij ons waren/zijn er wel een aantal jongens en mannen die full- of parttime achter de kassa zitten en hun werk net zo goed doen als de meisjes/vrouwen.. ik snap niet wat er mis mee is?
Vaag want dan vind ik dat het toch niet nodig is om bij iedere eurocent uitleg te gaan vragen. Maar jah dan heb je blijkbaar nisk beters te doen.

Ik zeg ook niet dat ze het verkeerd doen maar ik vind persoonlijk dat je die in het algemeen beter voor het "zwaardere" werk kan gebruiken dan "full-time" (nu in de zin van al zijn uren) achter de kassa te laten zitten Maar jah das mijn mening als zeer bedrijvige jongen die niet stil kan zitten als die achter de kassa zit en het haat als het rustig is en hij geen klanten heeft.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:26
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-07-2004 @ 15:05 :
Maar jah das mijn mening als zeer bedrijvige jongen die niet stil kan zitten als die achter de kassa zit en het haat als het rustig is en hij geen klanten heeft.
Maar dat heeft er niks mee te maken of je een jongen of meisje bent.. Sommige jongens zullen dat juist niet hebben, en andere meisjes weer wel.
En over het zwaardere werk: dat kunnen meisjes net zo goed ook doen denk ik.. ook zij willen wel eens afwisseling..
Lijkt me dat je daar geen verschil in moet maken.
(Ben ik blij dat ik in de buurtsuper gewoon lekker ál het werk mag doen )
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 19:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 04-07-2004 @ 15:26 :
Maar dat heeft er niks mee te maken of je een jongen of meisje bent.. Sommige jongens zullen dat juist niet hebben, en andere meisjes weer wel.
En over het zwaardere werk: dat kunnen meisjes net zo goed ook doen denk ik.. ook zij willen wel eens afwisseling..
Lijkt me dat je daar geen verschil in moet maken.
(Ben ik blij dat ik in de buurtsuper gewoon lekker ál het werk mag doen )
Ik bij ons ook dat ik alle kan hoor soms is het best relax effe kassa draaien bijvoorbeeld

Ik heb bij ons nog nooit meisjes bier zien vullen (enwe hebben er toch 2 op onze afdeling
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 21:09
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Tja, bier vullen doe ik dus ook. Net als kassa draaien, lege flessen aanpakken, spiegelen en de rest van de winkel vullen.
Maar dat kan bij de AH dus ook? Ik dacht dat iedereen daar zn eigen taak had en dus altijd hetzelfde doet.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 21:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 04-07-2004 @ 22:09 :
Tja, bier vullen doe ik dus ook. Net als kassa draaien, lege flessen aanpakken, spiegelen en de rest van de winkel vullen.
Maar dat kan bij de AH dus ook? Ik dacht dat iedereen daar zn eigen taak had en dus altijd hetzelfde doet.
Ohw jah hoor het kan zeker. Ik doe eigelijk alles. Sinds de 4 jaar dat ik er werk heb ik al zoveel geleerd.

Mijn uitgangsafdeling HOUDBAAR

Maar verder inzetbaar op:
Kassa
Diepsvries
Zuivel
Magazijn/Flessenband
Vlees
Groente
Brood

Alleen deli/kaas kan ik niet en wil ik voorlopig niet kunnen. Counter/Klantenservice is wel de bedoeling dat ik ga leren binnenkort.

Vaak is het gewoon 1 afdeling waar je werkt maar er zijn ook mensen die een x-aantal uur op de ene afdeling werken en een x-aantal uur op de andere afdeling.
Voor scholieren perfect als je extra wil werken in de vakantie dan kan je dat namelijk op meer dan 1 afdeling
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:10
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Konijn schreef op 04-07-2004 @ 15:26 :
Maar dat heeft er niks mee te maken of je een jongen of meisje bent.. Sommige jongens zullen dat juist niet hebben, en andere meisjes weer wel.
En over het zwaardere werk: dat kunnen meisjes net zo goed ook doen denk ik.. ook zij willen wel eens afwisseling..
Lijkt me dat je daar geen verschil in moet maken.
(Ben ik blij dat ik in de buurtsuper gewoon lekker ál het werk mag doen )
inderdaad, ik ben ook niet iemand die lekker 10 minuten stil kan zitten achter de kassa, moet iets doen, anders gaat de tijd te langzaam.
maar bij ons zorgen ze er ook voor dat ze nét genoeg kassa's open hadden (vaak net te weinig) waardoor je dus wel 'gedwongen' werd door te werken (kwam ook door de onderbezetting)

en ik denk dat het kassawerk ook best een beetje onderschat wordt..
kwas meestal toch wel redelijk afgepeigerd als ik op een zaterdag 8 uur achter de kassa had gezeten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 08:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 04-07-2004 @ 23:10 :
en ik denk dat het kassawerk ook best een beetje onderschat wordt..
kwas meestal toch wel redelijk afgepeigerd als ik op een zaterdag 8 uur achter de kassa had gezeten.
Dat komt niet omdat het lichamelijk zwaar is maar gewoon omdat het geestelijk "zwaar" (saai) is
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-07-2004 @ 09:41 :
Dat komt niet omdat het lichamelijk zwaar is maar gewoon omdat het geestelijk "zwaar" (saai) is
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 10:49
Chicken
Avatar van Chicken
Chicken is offline
Het is niet moeilijk en ook niet vermoeiend alhoewel het soms wel erg druk kan zijn, maar dan schiet de tijd ook snel op. Ik verdien 4 euro.
__________________
Tok.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:19
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Op het moment werk ik al weer 2 jaar bij de Albert Heijn.
Ben begonnen bij de houdbaarafdeling, en toen naar de kassa gegaan omdat ik meer wou werken.

En de kassa bevalt me eigenlijk beter.
Het is net ff meer afwisseling.
Het ene moment zit je achter de kassa, of ga je vullen. Spiegelen.

Alleen uit mijn ervaring zit je wel vaak een tijd achter de kassa, maar daar kan je ook weer afspraken over maken met collega's dat je afwisselt.

Verder sta ik ook achter de counter/klantenservice. Vind het niet echt leuk, maar dat komt omdat je vaak de fouten van je collega's moet herstellen.

Oh ja, m'n salaris is op dit moment 4,72 (ben 18 jaar).
Maar waarschijnlijk verschildt dit met Aholdvestigingen, aangezien ik bij franchise zit.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.