Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2002, 20:20
Ninja_Nina
Ninja_Nina is offline
Halloow,
Ik heb Lord of the Rings deel 1 gezien. het tweede nog niet, maar dat gaat zekers gebeuren. Ik vond het een fantastische film!
Ik heb ook alle delen van Star Wars gezien. Die vond ik ook allemaal super! Nu vroeg ik me af waarom echt iedereen LotR mooi vind, maar Star Wars lang niet iedereen.
Ok, misschien zijn ze niet goed te vergelijken..., omdat het twee totaal verschillende werelden zijn zeg maar. Maar toch, allebei fantasiefilms, allebei gevechten, allebei goede acteurs...

Veel mensen (vooral meisjes!) hebben zoiets van: ooh neee Star Wars!! Maar wel oooh jaaa Lord of the Rings!!
Waarom??? Ik bedoel in allebei zitten toch 'schattige' personages en in allebei de films kun je je toch goed inleven (vooral de laatste twee Star Wars films zijn echt niet 'nep'), terwijl het allebei toch echt fantasie is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 20:29
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Like you said: ik vind idd niet dat je die twee kan vergelijken eigenlijk.. Het verhaal is superanders, de wereld is superanders, alles is eigenlijk superanders. Ik ben niet echt een Star Wars fan idd, waarom weet ik ook niet, het spreekt me gewoon niet zo aan. Itt LotR, maar dat leek me al wel duidelijk..
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:30
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik vind beide cool

Alleen heb ik niet zoveel met LOTR. Toen deel 1 van de film afgelopen was, zat ik wel ff zovan.. "wow...", dat heb ik niet vaak bij films, maar toch.. ik krijg er niet het.. 'gevoel' bij die ik wel bij Star Wars krijg. Kweet niet, het hele verhaal met The Force, die regeltjes, truucjes, de wereld, etc... dat rules gewoon zo
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:44
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Ninja_Nina schreef:

Ok, misschien zijn ze niet goed te vergelijken..., omdat het twee totaal verschillende werelden zijn zeg maar. Maar toch, allebei fantasiefilms, allebei gevechten, allebei goede acteurs...

Veel mensen (vooral meisjes!) hebben zoiets van: ooh neee Star Wars!! Maar wel oooh jaaa Lord of the Rings!!
Waarom??? Ik bedoel in allebei zitten toch 'schattige' personages en in allebei de films kun je je toch goed inleven (vooral de laatste twee Star Wars films zijn echt niet 'nep'), terwijl het allebei toch echt fantasie is...
Het verschil zit hem in het feit dat Star Wars boven fantasy ook science-fiction is, en dat is een genre dat maar een bepaalde groep mensen aanspreekt. Door science-fiction krijgen sommige mensen (ik) een bepaalde afstand met de karakters. Als ik LotR zit te kijken, ben ik even in Middle-Earth, als ik Star Wars probeer te kijken, dan kijk ik naar iets wat duizende kilometers van mij af gebeurt, wat niet kan etc. Lord of the Rings is emotioneler, menselijker.
Btw: de laatste 2 Star Wars films zijn net zo nep als de andere, alleen betere special effects, en om Harisson Ford een goed acteur te noemen vind ik ook best ver gaan, ik heb nog niet 1 realistisch Star Wars personage gezien, al zou het alleen al om de kleren gaan...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:45
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Genoeg mensen die niks hebben met elven en trollen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:49
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
legatus schreef:
Genoeg mensen die niks hebben met elven en trollen.
wa geloof je eerder: een gast met lange witte haren, of een of andere mafkees met hoorns, en een zwart rooie kop, het gaat me erom dat het publiek zich graag identificeert met karakters, en, geef toe, da kan bij LotR beter als bij Star Wars
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:54
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
het gaat me erom dat het publiek zich graag identificeert met karakters, en, geef toe, da kan bij LotR beter als bij Star Wars
Ik kan me met geen enkele karakter identificeren in Tolkien's wereld. Het is prachtig gemaakt en een schitterende omgeving maar inhoudelijk laat het mij nogal ongeinteresseerd achter.

Ik herkende meer in Han Solo en Princess Leai's gekibbel. Vind dat een aantal karakters in STAR WARS meer te bieden hebben dan die van LOTR.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:58
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik herkende meer in Han Solo en Princess Leai's gekibbel. Vind dat een aantal karakters in STAR WARS meer te bieden hebben dan die van LOTR.
Das dan jouw afwijking... hehe, ik ben niet zo iemand die sterretjes aan de muur hangt en zich dan in Star Wars waant, da is voor mij gewoon te ver van mn bed
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:00
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Das dan jouw afwijking... hehe, ik ben niet zo iemand die sterretjes aan de muur hangt en zich dan in Star Wars waant, da is voor mij gewoon te ver van mn bed
Huh? Elven of ruimteschepen... wat is verder van je bed?

Maarja, ik ben ook verre van een STAR WARS fan.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:09
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
legatus schreef:
Maarja, ik ben ook verre van een STAR WARS fan.
Dan zijn wet daar over eens
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Tolkien heeft LOTR geschreven als een zelf bedachte geschiedenis voor engeland / europa, incl geloven/talen/blablablabla, dat werk zie je terug in de film

Starwars is en blijft lariekoek.

(ik vind ze allebei geweldig verder)

En geef toe, laatste 2 starwars delen zijn gewoon niks vergeleken met de oude trilogy
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:43
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Star Wars is cooler!!
Maar dat komt omdat ik 7 was en ik die films toen voor het eerst zag (episode IV,V,VI [igg niet die nieuwe]) en ik toen helemaal verkocht ben!!

eigenlijk kan je ze niet vergelijken maar omdat ik ze dus op die leeftijd zag en helemaal betoverd werd zeg maar.. ga ik voor Star Wars!
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:49
Verwijderd
Sowieso zijn de twee films moeilijk vergelijkbaar, qua omgeving, verhaal en personages.

Maar ik denk dat de jeugd LOTR (over het algemeen) interessanter zal vinden. Dat komt doordat LOTR een recentere film is en visueel aantrekkelijker (special effects).

(Ik vond persoonlijk Star Wars een beetje oubollig met die 'scene changes'; van die lelijke overgangen naar een andere scene. Ook vond ik sommige effecten wat nep overkomen, en de soms houterige acteerprestaties.)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 22:52
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Maar ik denk dat de jeugd LOTR (over het algemeen) interessanter zal vinden. Dat komt doordat LOTR een recentere film is en visueel aantrekkelijker (special effects).
LotR is gewoon gruwelijk gehypt, en voor erg jonge figuren is Star Wars aantrekkelijker, om LotR echt totaal te snappen moet je toch wel een beetje je koppie erbij houden
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:03
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Ik vind Star Wars ook wel een goeie film hoor...maar lang niet zo leuk als LotR. Ik vind science fiction niet echt fantastisch, Star wars is sf. LotR zit echt vol met fantasie. Het is een sprookje waar iedereen van 'droomt' denk ik... hoe leg je dat uit?
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 23:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
LotR is een stuk beter geregisseerd, de strijd tussen Goed en Kwaad stuk beter verbeeld
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 01:29
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Joostje schreef:
LotR is een stuk beter geregisseerd, de strijd tussen Goed en Kwaad stuk beter verbeeld
Mwah, dat vind ik in Star Wars ook best sterk aanwezig. Om zo simpel maar te zeggen 'The Dark Side' en de normale kant
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 01:30
Justice
Avatar van Justice
Justice is offline
Star Wars = Sci-Fi
LOTR = Fantasy

Dat en Star Wars heeft geen Legolas en Aragorn...

*is wel enorme starwars fan, getuige de hoeveelheid troep ervan in zijn kamer.

Maar zelfs ik kan niet ontkennen dat LOTR wel erug kicken is! En zeg nou zelf, in de ban van de ring... wie kent die boeken nou niet?!
__________________
=Justice to All=
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-12-2002, 02:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Mwah, dat vind ik in Star Wars ook best sterk aanwezig. Om zo simpel maar te zeggen 'The Dark Side' en de normale kant
Tuurlijk, maar je vindt het niet doordrenkt terug in de karakters: naast de strijd tussen sauron en Gondor, tussen Rohan en Saruman, ook in de strijd in Frodo en Gollum. Daarnaast is het idee van goed en kwaad in de film (in tegenstelling tot de boeken) een stuk gecompliceerder dan zwart/wit.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 08:43
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
legatus schreef:
Genoeg mensen die niks hebben met elven en trollen.
een vriend van mij heeft met een trol
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 10:05
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Ik ga ''the Shawshenk Redemption'' toch ook niet met "Schindler's List" te vergelijken? In beiden spelen van die "schattige figuurtjes".
__________________
Project Mayhem
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 11:59
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
om LotR echt totaal te snappen moet je toch wel een beetje je koppie erbij houden
Dan is het wel héél dramatisch gesteld met het publiek. LOTR is niet zo'n uitdaging voor de hersenen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:51
Verwijderd
Voor zover ik weet, is Star Wars zelfs helemaal gebaseerd op Lotr, het idee erachter, de hele wereld die uitgewerkt wordt, etc...

Mjah ik heb Star Wars nog nooit gezien, dus ik kan er niet over oordelen. Lord of the rings is echter wel heel speciaal voor mij, voornamelijk ook omdat ik het boek zo goed vind (de film is minstens zo amusant, maar natuurlijk nooit zo goed als het boek). Tja...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:55
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Ik kan me met geen enkele karakter identificeren in Tolkien's wereld. Het is prachtig gemaakt en een schitterende omgeving maar inhoudelijk laat het mij nogal ongeinteresseerd achter.

Ik herkende meer in Han Solo en Princess Leai's gekibbel. Vind dat een aantal karakters in STAR WARS meer te bieden hebben dan die van LOTR.
Mjah, dat is wel zo, helemaal in de film. Ik denk dat ik met Eowyn erbij wel eindelijk een personage heb om me mee te identificeren, als ze tenminste een beetje goed uitgewerkt is in de film. De anderen... tja, mannen he
Ik blijf erbij dat je Lotr moet zien als je het boek gelezen hebt, dan is het een aanvulling, een uitbreiding, geweldig om te zien hoe anderen zich de personages voorstellen en wat zij er van vinden...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:58
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Voor zover ik weet, is Star Wars zelfs helemaal gebaseerd op Lotr, het idee erachter, de hele wereld die uitgewerkt wordt, etc...
Tja, dan is alle Fantasy en SF na Tolkien gebaseerd op LotR. Ongeveer. En je negeert dan nog de Fantasy en SF voor Tolkien (zie bijv. HG Wells)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2002, 13:35
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Voor zover ik weet, is Star Wars zelfs helemaal gebaseerd op Lotr, het idee erachter, de hele wereld die uitgewerkt wordt, etc...
Niet helemaal maar het ademt wel dezelfde gedachtengang uit. Lucas heeft wel meer symbolen (oppervlakkig) gebruikt.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 15:03
Verwijderd
Ik zeg ook voor zover ik weet, ik heb het meerdere keren online gelezen... maar nog steeds niet zelf gezien dus
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 16:11
Ninja_Nina
Ninja_Nina is offline
Ach en toch snap ik het nog niet helemaal. Waarom wel kunnen inleven met orken elfen en hobbits? en niet met Star Wars figuren? Tis toch allebei fantastisch...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Voor zover ik weet, is Star Wars zelfs helemaal gebaseerd op Lotr, het idee erachter, de hele wereld die uitgewerkt wordt, etc...
Oh? bron...

Ten eerste vind ik de vergelijking enigzins vreemd aangezien er zoveel verschillen tussen zitten. Een vergelijking die ik kan bedenken is het goed vs. kwaad, het spirituele, de gevechten, de grote hoeveelheid slechterikken die keer op keer geen zak voorstellen dat het dan weer spannend moet maken (verzin eens wat nieuws), het commerciele, de humor van een paar clowns (jarjar, glimni), de grote hoevelheid personages het feit dat het allebei afleveringen van 3 zijn, waarbij Star Wars al een aflevering van 3 heeft gehad welke ik hierrbij niet meetel.

Er zijn echter ook zat verschillen: fantasy vs. sci-fi. In beidegebeuren dingen die in het echt niet kunnen maar in fantasy/oudheid kan minder dan in sci-fi omdat sci-fi meer op techniek is gericht en je met techniek meer kunt dan met die zaken die in de oudheid konden.

Degene die de Star Wars films bout vinden moeten de Thrawn Trilogy maar eens lezen en dan nog 'ns blaten. DAT vind ik pas een geweldige Star Wars trilogie, welke elke SW film ver te buiten gaat. Overigens wel geinig: LOTR1 werd met name met HP1 vergeleken.

Ik vind overigens beide goed. Beide worden echter ook zwaar gehyped net als Potter (waar ik weer weinig aan vind).
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:39
Justice
Avatar van Justice
Justice is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik zeg ook voor zover ik weet, ik heb het meerdere keren online gelezen... maar nog steeds niet zelf gezien dus
Morgan... ik zou je haast gaan dwingen Star Wars te gaan zien... Maar ja, het zijn wel 5 films tot nu toe.

Je moet wel beginnen zoals de echte fans zijn begonnen!

In deze volgorde dus:
Star Wars Episode IV, A new Hope
Star Wars Episode V, the Empire strikes Back
Star Wars Episode VI, Return of the Jedi
en dan pas
Star Wars Episode I, The Phantom Menace
Star Wars Episode II, Attack of the Clones

Je kan het namelijk nu nog niet in volgorde doen... En een bijkomende rede is dat de speciale effecten uit de drie eerst uitgebrachte delen (IV, V en VI) een stuk minder van kwaliteit zijn. De special editions van die delen hebben wel leuke extra's,
maar toch is het totaal anders. Ook de manier van filmen...

Star Wars is gewoon een stukje opvoeding... Net als brommerrijden... Je jeugd is niet compleet zonder deze twee! (okay, bull... maar het klinkt wel aardig )
__________________
=Justice to All=
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:20
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
Ik weet t eigelie nie...
Ik bedoel, die nieuwste film van Star Wars wou ik wel zien, maar dat heb ik nog nie gedaan. Misschien dat ik dan wel iets heb van Yay! Star Wars!
Bij LotR heb je ook de boeken en de heisa daarom is veel groter. Misschien dat er best veel mensen zijn die zeggen LotR leuk te vinden maar dat niet echt vinden zeg maar. Dat ze bv de boeken nooit zouden gaan lezen.
En bij SW heb ik zon raar gevoel omdat dat niet in de juiste volgorde is zegmaar. Niet eerst deel 1 dan deel 2 en zo...
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:22
Verwijderd
Argh, dystopia, ik zeg toch 'heb ik een paar keer gelezen'. Weet ik veel waar en wanneer, dat hou ik ook niet bij hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 19:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Argh, dystopia, ik zeg toch 'heb ik een paar keer gelezen'. Weet ik veel waar en wanneer, dat hou ik ook niet bij hoor.
Ja, en? Dus die uitspraak is een mening; geen feit.

Ik heb ook een paar keer gelezen dat Belgen dom zijn...
zegt niks..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:11
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Voor zover ik weet, is Star Wars zelfs helemaal gebaseerd op Lotr, het idee erachter, de hele wereld die uitgewerkt wordt, etc...
Voor zover ik weet is Star Wars een Dune ripoff.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:56
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Er zijn echter ook zat verschillen: fantasy vs. sci-fi. In beidegebeuren dingen die in het echt niet kunnen maar in fantasy/oudheid kan minder dan in sci-fi omdat sci-fi meer op techniek is gericht en je met techniek meer kunt dan met die zaken die in de oudheid konden.
Ik zou zeggen dat andere zaken kunnen in een fantasy dan in een sci-fi, niet zozeer minder.

Citaat:
Morgan... ik zou je haast gaan dwingen Star Wars te gaan zien...
We zouden bijna 95% van alle personen hier moeten gaan dwingen films te kijken die niet uit de stal van Hollywood komen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
legatus schreef:

We zouden bijna 95% van alle personen hier moeten gaan dwingen films te kijken die niet uit de stal van Hollywood komen.

En diehard filmfreaks eens wat dieper onder een steen duwen

Maar het is wel zo
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-12-2002, 13:52
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ja, en? Dus die uitspraak is een mening; geen feit.

Ik heb ook een paar keer gelezen dat Belgen dom zijn...
zegt niks..
Jah en dus slaat wat jij zei nergens op, omdat ik erbij zei dat ik het alleen maar gelezen heb... ik beweer helemaal niet dat het een feit is, alleen dat ik het heb gehoord...

En Legatus, mjah, leuk en aardig idee maar daar moet je sowieso filmfanaat voor zijn, en dat ben ik niet erg Vandaar het gebrek aan ontwikkeling, ik vind boeken leuker
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:10
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik heb van STarwars alleen attac of the clones gezien, maardie vond ik wel gaaf!

en wrom ik LOTR zo gaaf vind..geen idee...gewoon een rete goeie film!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:18
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ok ok ok ok Nina...
Ik zal een keertje Star Wars gaan kijken. Omdat jij het zo graag wil dan wel alleen
LotR is echt mooi, vooral deel 2 is super. Ik weet niet maar bij Star Wars krijg ik altijd zo'n Star Trek-gevoelens, met mensen die maskers op hebben en in vaaggebouwde ruimteschepen vechten tegen ruimtemannetjes van planeet X. Maargoed. Bij deze beloof ik je echt een keer serieus een Star Wars-film te gaan kijken, zonder mijn Star Trek-vooroordelen erbij
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Jah en dus slaat wat jij zei nergens op, omdat ik erbij zei dat ik het alleen maar gelezen heb... ik beweer helemaal niet dat het een feit is, alleen dat ik het heb gehoord...
Dan nog kun je het bewijzen met een bron. Het is dus irrelevant geblaat en dus niet nuttig.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 16:26
Verwijderd
Ben een starwars fan in hart en nieren, maar als ik eerlijk ben vind ik FOTR en TT wel beter dan Attack Of The Clones en veeeel beter dan Phantom Menace. Ze maakten gewoon een veel betere indruk.

Maar ik vind de oude episodes wel veeel beter dan lord of the rings, logisch want die zijn heilig. Maar het bevreemd me niet dat pubermeisjes Lord Of The Rings leuk vinden, de meisjesbladen staan er vol mee en die elf Legolas heeft gewoon een soort aantrekkingskracht op dat grut, daar kunnen Mark Hamill en Harrison Ford gewoon niet tegenop.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 16:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ben een starwars fan in hart en nieren
Heb je ook boeken gelezen, zo ja welke en wat vond je er van?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:42
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heb je ook boeken gelezen, zo ja welke en wat vond je er van?
Oh god, ben jij van de StarWarsfancommissie?
"Jij bent wel een fan en jij niet, want jij leest de boeken niet?" Flauw hoor en een beetje kinderachtig voor een echte vent van 19

StarWars is trouwens gebasseerd op de bijbel.
__________________
Project Mayhem
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 20:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Jan-Diederik schreef:
Oh god, ben jij van de StarWarsfancommissie?
"Jij bent wel een fan en jij niet, want jij leest de boeken niet?" Flauw hoor en een beetje kinderachtig voor een echte vent van 19
Wow zeg wat ben jij een toffe flip, jij begrijpt mijn intentie! Neuken? Dude ik zeg nergens 'echte fan' ik stel een normale vraag. Als eXo zou zeggen 'ik heb er geeneen gelezen' zou ik niet zeggen noch denken 'wat een nep-fan!'.

Lekker vooroordeel flip! Wel positief denken heh?

Citaat:
StarWars is trouwens gebasseerd op de bijbel.
En waar haal je dan vandaan?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 21:13
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wow zeg wat ben jij een toffe flip, jij begrijpt mijn intentie! Neuken? Dude ik zeg nergens 'echte fan' ik stel een normale vraag. Als eXo zou zeggen 'ik heb er geeneen gelezen' zou ik niet zeggen noch denken 'wat een nep-fan!'.

Lekker vooroordeel flip! Wel positief denken heh?



En waar haal je dan vandaan?
Uit die boekjes. Zeker niet gelezen he?
__________________
Project Mayhem
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 21:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Jan-Diederik schreef:
Uit die boekjes. Zeker niet gelezen he?
Oh, uit die boekjes! Lekker duidelijk.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 22:12
Rioto
Vind het alle 2 helemaal geen ruk aan
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 02:39
Verwijderd
ik vind het allebei super tof!
heb ook alle star wars gezien en ook beide LOTR films en ik vind ze super cool!
je kan het alleen niet vergelijken, het is zo anders!
het verhaal, de magie enzo
bij lotr sluiten de verhalen nauw op elkaar aan, bij star wars zit er veel verschil tussen.

ik kan best begrijpen dat mensen niet van star wars houden en wel van lotr. of andersom.
ik houd trouwens ook van star trek en vind harry potter klote, maar dat terzijde
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:42
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Je heb gelijk over deze films. Lotr is geweldig en Star wars is ook fantastisch. Maar het is zo dat het onderwerp van lotr veel meer mensen aanspreekt en dat daar een boek van is wat ook al heel goed is. Maar star wars was natuurlijk vroeger heeel erg populair en nu minder(nog steeds wel populair) omdat die rage voorbij is. maarja je hebt gelijk het zijn allebei topfilms
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 23:24
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Veel mensen vinden star wars gewoon niet cool omdat ze nie van SF houden. En LOTR is toch meer een mytisch verhaal en dat valt een stuk beter bij de dames. Zelf vind ik ze allebei zeker cool, alleen star wars gewooneen stuk cooler.
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio zeg jouw top film
romeej12
66 23-11-2011 02:14
Lifestyle Lord of the Rings/Star Wars
CharismaticBass
153 14-09-2005 13:06
Games Welke games heb je origineel?
Verwijderd
108 10-01-2004 12:11
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 12-03-2003 23:28
Films, TV & Radio Welke film MOET je zien. nu op het moment dat je dit intikt, zo graag wil je het zien
Verwijderd
95 27-06-2002 23:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.