Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 11:42
hairsprayqueen
Avatar van hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Ik heb net de film Mulholland Drive afgekeken en ik snap er echt helemaal niks van! En ik ben echt wel zo ontzettend benieuwd wat nou de plot is.

Is er hier iemand die de film ook heeft gezien en die mij uit kan leggen dat de plot nou is!!! Ik ben zo benieuwd!!!!

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2002, 12:05
Verwijderd
Hij is cool

Mja, je moet er je eigen invulling aan geven, als je wat meer films van David Lynch hebt gezien (Eraserhead is een goeie!!) dan kom je wat in de mood om zo te denken...

Ik kan het iig niet echt uitleggen...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:16
hairsprayqueen
Avatar van hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Heb al wat gevonden op i-net over de plot.

Alleen lezen als je de film al gezien hebt!

http://home1.gte.net/res0a2u7/reelre.../MDexplain.htm
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:47
Verwijderd
in het filmhuis gezien lang geleden...ik snapte hem ook niet echt, maar dat is ook de bedoeling geloof ik, dat je met zo'n gevoel van "what the..??" de zaal uitloopt..

verder wel een vermakelijke film
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 12:51
Verwijderd
hmm na het lezen van die spoilers en uitleg is het wel wat duidelijker.. er zit wel een heel verhaal in maar er zitten ook stukken droom doorheen, en de film is het verhaal, maar dan in een volgorde die niet klopt...jaja...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 10:50
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Die twee links die net gepost zijn geven een goede uitleg voor wat er is gebeurd.

Wel een goede film. Beter dan Lost Highway.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 16:57
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Heb em ook gezien maar volgens mij moet je die film echt niet kijken als je dr niet helemaal bijbent....Maar ja, als ik em 20 keer zou zien zonder de uitleg op internet te lezen zou ik hem alsnog niet snappen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 21:28
Verwijderd
Hehe, pas nu is het duidelijk, na het lezen van een van de links. En dat terwijl ik de film maanden terug heb gezien
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 10:01
big star
big star is offline
Ik wil niet veel zeggen maar als je de regiseur kent al zijn films zijn niet bedoeld om te snappen maar gewoon om over je heen te laten komen. Nu moet ik toegeven dat het behoorlijk irritant is als ik een film niet snap. Maar hij is iig niet bedoeld om te snappen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 10:23
poesiefox
poesiefox is offline
Wij hebben alle Lynch films, en dat helpt om zijn gedachtensprongen te voorspellen en te begrijpen. Lost Highway is beter voor plot-wendingen dan Eraserhead. Eraserhead is een lange nachtmerrie. Dat vreselijke diertje in dat vieze verband op het nachtkastje dat mnaar ligt te loeien....Die diner-scene bij zijn schoonouders,...vreselijk.


Wat je moet bedenken is dat de Lynch plots NIET HOEVEN KLOPPEN. Je dromen kloppen ook niet altijd. Maar het blauwe doosje en No Hay banda! dat is het keerpunt in de film, daar gaat de keten van oorzaak en gevolg teruglopen en nemen personages elkaars plaats in.

Wat ik niet snap is die enge man in die diner. Die heeft geen functie in de plot.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 11:00
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
De vrouw in het begin krijgt een flinke smak tegen dr knar... Waardoor je alles een beetje door elkaar begint te halen. Die "vriendin" van haar dat is zelf. (Zoiets)..
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.