Oud 05-06-2018, 17:08
AnoPsy
Verbannen lid
AnoPsy is offline
Hey

Zeg ff van de volgende getallen welke ik niet en wel kan nemen ( van rechts super slecht en links kan wel )

1. Koekjes
2. Frisdrank
3. Vitamine water
4. Snoepjes
5. Chips
6. Bladerdeeg broodjes
7. Geen bladerdeegbroodjes
8. Chocola
9. IJsjes
10. Stokbrood met kruidenboter

Dus kunnen jullie pls reageren van ‘worse to best’ bijv ( 7,9,3,5 ) ! Dankjulliewelll

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2018, 17:14
Positive mind
20V - Forumbaas
Positive mind is offline
Waarom wil je op je eten letten? Heb je overgewicht?
Oud 05-06-2018, 17:20
Megatron
20 - Lid
Megatron is offline
Je kunt alles nemen. Mits je een beetje gevoel hebt voor je interne balans, als het gaat om intake en verbranden. Daarnaast is het ook geen goed idee om voedsel als "oplossing" voor "emoties" te gebruiken.
Oud 05-06-2018, 17:22
AnoPsy
Verbannen lid
AnoPsy is offline
Nee ik wil het gewoon weten ik voel me ietsjes te dik (gewicht blijft privé) dus moet ff weten wat ik wel of niet kan eten en hoeveel
Met citaat reageren
Oud 05-06-2018, 17:23
AnoPsy
Verbannen lid
AnoPsy is offline
Citaat:
Waarom wil je op je eten letten? Heb je overgewicht?
Nouja misschien echt een paar kilootjes, maar ik weet ik zit op voetbal en ik sport soms in de sportschool maar op eten letten is haast 60% van het hele proces, dus moest ff weten over wat ik kan eten en hoeveel etc?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2018, 17:26
Megatron
20 - Lid
Megatron is offline
Citaat:
Nee ik wil het gewoon weten ik voel me ietsjes te dik (gewicht blijft privé) dus moet ff weten wat ik wel of niet kan eten en hoeveel
Newsflash: "gewicht blijft privé" -- zelfs al zeg je dat wél, dan nog zegt het geen ruk. BMI is net zo goed waardeloos als indicator.
Oud 05-06-2018, 17:33
AnoPsy
Verbannen lid
AnoPsy is offline
Citaat:
Newsflash: "gewicht blijft privé" -- zelfs al zeg je dat wél, dan nog zegt het geen ruk. BMI is net zo goed waardeloos als indicator.
Je bedoeld te zeggen dat gewicht eigenlijk niet cht uitmaakt?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2018, 17:39
Megatron
20 - Lid
Megatron is offline
Citaat:
Je bedoeld te zeggen dat gewicht eigenlijk niet cht uitmaakt?
Ik bedoel dat je "gewicht" als gegeven op zich niets zegt, zonder een additionele set aan data, waarbij bijvoorbeeld vetpercentage véél relevanter is.
Oud 05-06-2018, 18:12
Straatmeid
17V - Lid
Straatmeid is offline
Citaat:
Hey

Zeg ff van de volgende getallen welke ik niet en wel kan nemen ( van rechts super slecht en links kan wel )

1. Koekjes
2. Frisdrank
3. Vitamine water
4. Snoepjes
5. Chips
6. Bladerdeeg broodjes
7. Geen bladerdeegbroodjes
8. Chocola
9. IJsjes
10. Stokbrood met kruidenboter

Dus kunnen jullie pls reageren van ‘worse to best’ bijv ( 7,9,3,5 ) ! Dankjulliewelll

Gr
Drama:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Oke om te eten:
NIETS van je lijstje
Oud 24-06-2018, 18:41
dennis99
M - Lid
dennis99 is offline
Je kiest enkel ongezonde producten.. Wat is je doel ? Wil je gewoon gezonder eten of wil je gewicht afvallen ? Ik zou persoonlijk een ander lijstje maken. Het kan ook helpen een soort menu op te stellen. probeer zo veel mogelijk groenten te eten. Rood vlees probeer ik te beperken in de maten van het mogelijke, kip is bv een perfecte vervanger. Hier onder heb ik mijn menu van vandaag opgesteld ik hoop dat je hier misschien wat inspiratie uit kan halen.
Ontbijt: Volkoren baguette met zelfgemaakte guacamole en 2 glazen versgeperst fruitsap.
Lunch. Spaghetti a la vegetarienne
Avond. Gepaneerde kippenreepjes met wortelpuree en sla.

Succes !
Met citaat reageren
Oud 09-08-2018, 18:05
Laraaaatje010
V - Lid
Laraaaatje010 is offline
Citaat:
Je BMI zegt wel dergelijk iets over je gezondheid hoor. Er zijn wel aanvullende methodes als het kijken naar je vetpercentage en middelomtrek.

Verder zou ik niets van het lijstje eten, als je echt af zou willen vallen. Eet veel groenten en fruit, water én niet al te veel pasta (ligt eraan welke). Ook niet gefrituurde groenten of iets dergelijks.
Als je een normaal, gezonde leefstijl volgt komt het helemaal goed! En af en toe een chipje of snoepje kan geen kwaad

Groetjeeess Laaaraaaaaa
Met citaat reageren
Oud 09-08-2018, 19:14
Tunahan Kuzu
37M - Lid
Tunahan Kuzu is offline
Laaaaraaaaaa jij moet eens gaan Googlen naar BMI, suffe idioot.
Oud 09-08-2018, 19:21
Straatmeid
17V - Lid
Straatmeid is offline
Citaat:
Je BMI zegt wel dergelijk iets over je gezondheid hoor. Er zijn wel aanvullende methodes als het kijken naar je vetpercentage en middelomtrek.

Verder zou ik niets van het lijstje eten, als je echt af zou willen vallen. Eet veel groenten en fruit, water én niet al te veel pasta (ligt eraan welke). Ook niet gefrituurde groenten of iets dergelijks.
Als je een normaal, gezonde leefstijl volgt komt het helemaal goed! En af en toe een chipje of snoepje kan geen kwaad

Groetjeeess Laaaraaaaaa
In dit geval doet dat er dus NIET toe.
Oud 09-08-2018, 21:49
Laraaaatje010
V - Lid
Laraaaatje010 is offline
Ik begon niet over BMI-percentages, om dat als eerst te zeggen. Ten tweede: als de persoon een gezond BMI heeft, speelt dit een belangrijke factor. Voel je je te dik, maar is je BMI prima, hoef je je in principe nergens druk om te maken.

Wat Thunahan zegt, vind ik volstrekt nutteloos. Mag ik vragen wat jou beargumentatie is m.b.t. dit onderwerp?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2018, 22:09
Tunahan Kuzu
37M - Lid
Tunahan Kuzu is offline
Citaat:
Ik begon niet over BMI-percentages, om dat als eerst te zeggen.
Niet relevant.

Citaat:
Ten tweede: als de persoon een gezond BMI heeft, speelt dit een belangrijke factor. Voel je je te dik, maar is je BMI prima, hoef je je in principe nergens druk om te maken.
Fout. Zie onderstaande links.

Citaat:
Wat Thunahan zegt, vind ik volstrekt nutteloos. Mag ik vragen wat jou beargumentatie is m.b.t. dit onderwerp?
De mogelijke redenen dat jij dit nutteloos vindt is omdat je een troll bent óf vertikt zelf eventjes uit te zoeken wat BMI nou precies is, waar het vandaan komt en wat voor significantie het draagt wanneer je het loslaat op één persoon. Je haalt hier in je eerdere post bij dat vetpercentage een "aanvulling" is: nonsense. Dat is de fucking money shot. Dat is waar het om gaat.

Omdat je zelf te lui bent te Googlen en ik dit onderwerp relevant genoeg vind, daar er nog zoveel waarde wordt gehecht aan BMI:

1: http://www.welingelichtekringen.nl/w...uwekul-is.html
2: https://www.procarebv.nl/vergeet-bmi-bereken-lbm/
3: https://www.ad.nl/gezond/body-mass-i...eeld~a1bddd85/
4: http://www.praktijkvanunen.nl/blog/bmi-berekenen-onzin/
5: https://www.hln.be/wetenschap-planee...ater~a4f59746/
6: https://health.spectator.co.uk/proof...ually-healthy/
7: https://fivethirtyeight.com/features...ure-of-health/
8: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...1002/oby.21386
9: http://www.dailymail.co.uk/health/ar...t-results.html

En dit is slechts pagina één van Google. Your move.
Oud 10-08-2018, 09:56
Straatmeid
17V - Lid
Straatmeid is offline
Citaat:
Ik begon niet over BMI-percentages, om dat als eerst te zeggen. Ten tweede: als de persoon een gezond BMI heeft, speelt dit een belangrijke factor. Voel je je te dik, maar is je BMI prima, hoef je je in principe nergens druk om te maken.

Je geeft veel te veel waarde aan BMI. Het zegt heus iets, het is een indicatie, maar je kan in meer gevallen ook wel aan de buitenkant zien of iemand overgewicht heeft/obesitas.

BMI wordt al jaren bekritiseerd in wetenschappelijke artikelen, omdat het niet betrouwbaar is. Er wordt al veel meer gekeken naar wat er daadwerkelijk van belang is: HbA1c-levels, omtrek middel, visceraal vet etc. Iemand kan slank zijn, maar toch veel visceraal vet of een hoog vetpercentage hebben. Een man kan een hoge BMI hebben, maar dat kan dan puur door zijn spiermassa komen.

Ik houd me hiermee bezig op professioneel vlak, maar ook op persoonlijk vlak. Ik ben daarom zeer kritisch geworden op mensen die gewoon maar wat zeggen en ik zie de waarde door de jaren heen echt verminderen, omdat ik ook merk dat het inderdaad echt niet betrouwbaar is.

Verder als iemand zich te dik voelt, maar de BMI is ok, dan is er dus wél iets aan de hand. Iemand voelt zich te dik. Niks er is "niks aan de hand".
Oud 10-08-2018, 21:56
Laraaaatje010
V - Lid
Laraaaatje010 is offline
Weet je wat, met die Tuna ga ik niet eens in discussie, omdat dit niet is waar het topic in de eerste plaats voor aangemaakt werd én de persoon die dit aangemaakt heeft een verbannen lid is. Ook lijkt dit voor jou eerder een spel (citaat: Your move) dan het vinden van een redelijk antwoord.

Verder vind ik hetgeen dat Straatmeid zegt wél relevant en ik moet zeggen dat ik mij, in een aantal punten, verkeerd uitgedrukt heb wat betreft het citaat "niks aan de hand".

Dat is alles wat ik eraan toe te voegen heb.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2018, 10:30
Tunahan Kuzu
37M - Lid
Tunahan Kuzu is offline
Ja want Straatmeid vertelt niet een veel beperktere versie van hetgeen ik je aanreik Er valt ook geen ander antwoord te vinden dan dat BMI meer kwaad dan goed doet op n=1. Jezus wat ben jij een tragisch geval.
Oud 12-08-2018, 12:01
Straatmeid
17V - Lid
Straatmeid is offline
Ho ho Tunahan, ff dimmen eh!
Oud 12-08-2018, 12:23
Tunahan Kuzu
37M - Lid
Tunahan Kuzu is offline
Je bent zelf een dimmer.
Oud 16-08-2018, 10:33
dennis99
M - Lid
dennis99 is offline
Zo hoe gaat het met het op het eten letten ? Zijn er dingen die je merkt waar je het juist makkelijker/moeilijker mee hebt ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten