Oud 03-08-2004, 21:25
brinta
brinta is offline
Okee, die laatste link slaat nergens op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2004, 21:35
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
brinta schreef op 03-08-2004 @ 21:25 :
Okee, die laatste link slaat nergens op
oef... die vond ik nog het heftigste
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 21:38
brinta
brinta is offline


Ja sorry, ik zal ff checken de volgende keer
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 23:48
Verwijderd
God, weer zo'n figuur dat denkt de wijsheid in pacht te hebben wbt. ontgroeningen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 23:58
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2004 @ 22:13 :
Heb je ook maar enig empirisch bewijs waar je dat op baseert? Ik denk het namelijk niet. Dat technische studenten minder vaak bij een vereniging zitten komt gewoon door het feit dat twee van de drie technische universiteiten nog redelijk nieuw zijn en gevestigd in niet-traditionele studentensteden (Eindhoven en Enschede). Je ziet dat Delft wel een oud kenniscentrum is en daar zit van de bètastudenten ook een zeer groot gedeelte bij Virgiel of het DSC.
Ik denk dat dat ook wel te maken heeft met de tijden die je toch wel op de uni zit. Als ik naar het afgelopen jaar kijk hadden we toch wel veel dagen waarbij we om kwart voor 9 moesten beginnen met college's en dan nog de hele middag tot half 6 in de practicum zaal. Had je een middag vrij, dan moest je de verslagen van het practicum maken. Veel tijd om veel andere dingen erbij te doen heb je eigenlijk niet. (ik heb het afgelopen jaar biologie gestudeerd) en dat beeld zag ik wel bij meer bèta studenten.
Als ik dan kijk naar een aantal andere studie's. Ik sprak een oud klasgenootje en die had gewoon een dag of 2 per week vrij (moest dan wel veel lezen, maar toch). Je hebt dan denk ik toch ook wat meer tijd voor studentenverenigingen ect.
Van die groep zaten er ook maar weinig bij een studentenvereniging.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 01:15
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Daar zou ik dus echt nooit aan meedoen he... ontgroening, wie denken ze wel niet dat ze zijn? Stel nerds van een universiteit... dan ga ik toch niet bij hun belachelijke clubje van studenten... ik heb wel normale vrienden hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
brinta schreef op 03-08-2004 @ 21:23 :

http://www.ontgroening.com
Quoteje:

"Die dachten ook dat ze zich bij een gezellige vereniging zouden aansluiten. Helaas (helaas helaas helaas) worden er elk jaar nog eerstejaars (mensen van 17/18 jaar) getraumatiseerd door de manier waarop er met ze wordt omgesprongen."

'Nuff said IMHO. Als je door dergelijke dingen 'getraumatiseerd' raakt, begrijp ik niet waarom je uberhaupt meegedaan hebt. Die sites zijn gewoon anti-ontgroening, en geven volgens mij geen objectief beeld over ontgroeningen. Natuurlijk zijn er excessen van bezopen ballen die echt te ver gaan, maar ik geloof niet dat dit structureel is.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 14:39
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Ieke schreef op 03-08-2004 @ 23:58 :
Ik denk dat dat ook wel te maken heeft met de tijden die je toch wel op de uni zit. Als ik naar het afgelopen jaar kijk hadden we toch wel veel dagen waarbij we om kwart voor 9 moesten beginnen met college's en dan nog de hele middag tot half 6 in de practicum zaal. Had je een middag vrij, dan moest je de verslagen van het practicum maken. Veel tijd om veel andere dingen erbij te doen heb je eigenlijk niet. (ik heb het afgelopen jaar biologie gestudeerd) en dat beeld zag ik wel bij meer bèta studenten.
Als ik dan kijk naar een aantal andere studie's. Ik sprak een oud klasgenootje en die had gewoon een dag of 2 per week vrij (moest dan wel veel lezen, maar toch). Je hebt dan denk ik toch ook wat meer tijd voor studentenverenigingen ect.
Van die groep zaten er ook maar weinig bij een studentenvereniging.
Bovendien zijn bètastudenten over het algemeen niet het soort studenten die het leuk vinden om iedere dag aan het bier te gaan. Die vinden één avond cola per week wel genoeg (bij wijze van spreken). De drang om contact te maken met andere mensen dan de eigen bloedgroep is er soms ook niet echt. Maar ik denk dat het aantal contacturen inderdaad de zwaarste invloed heeft op het verenigingsleven van bèta's.

Verder wil ik zó graag begrijpen waarom mensen zich willen laten ontgroenen! Maar ik kán het gewoon niet begrijpen dat je er zelf voor kiest om een bepaalde periode vernedering door te maken.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 17:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tampert schreef op 05-08-2004 @ 14:39 :
Maar ik kán het gewoon niet begrijpen dat je er zelf voor kiest om een bepaalde periode vernedering door te maken.
Tja, je krijgt er ook het e.e.a. voor terug zegmaar. Ik heb zelf nooit een ontgroening doorlopen, maar het is gewoon een spel, een traditie. Als je het persoonlijk gaat nemen ben je daar denk ik niet aan het goeie adres.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 17:27
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Brinta ---> TOP !!!!!
uit deze link : http://www.leidenuniv.nl/mare/2001/07/01.html :

"Met je kop in een wasmachine die door hockeysticks belaagd wordt, geblinddoekt door een sauna kruipen, elkaar gedwongen zoenen"
Das nog niet het alle ergste
elkaar gedwongen zoenen....... er wordt weinig gedwongen tijdens zo'n ontgroening. Het kan bijv. zo gaan :

Oudejaars stelt een vraag
2 Jongerejaars, het liefst meisjes, zitten voor hem en weten geen antwoord
Oudejaars zegt dan : Nou meiden ( kutfoeten, stinknullen, enz, enz) wat gaan we hieraan doen ?
Meisjes : Geen Idee
Oudejaars : Ah kom op meiden ( kutfoeten, stinknullen, enz, enz) ik zit hier mijn tijd de verspillen voor jullie twee terwijl ik veel liever met me vrienden een biertje drink (wat ook natuurlijk gelul is). IK WIL GEAMUSEERD WORDEN !!!!
Meisjes hebben ergens via via gehoord dat je gedwongen wordt om bij zo'n ontgroening met een ander meisje te zoenen en dan zeggen ze dan : We gaan met elkaar zoenen, is dat goed ???
Oudejaars : Vooruit

En na afloop van een ontgroening zeggen ze : We werden verplicht om te zoenen. Hahahaha
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 19:15
ythguaN
Avatar van ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
Ghost schreef op 04-08-2004 @ 01:15 :
Daar zou ik dus echt nooit aan meedoen he... ontgroening, wie denken ze wel niet dat ze zijn? Stel nerds van een universiteit... dan ga ik toch niet bij hun belachelijke clubje van studenten... ik heb wel normale vrienden hoor.
precies, waarom zou een groepje studenten jouw wil laten zeggen, als ook maar 1 iemand mij dwingt om iets te doen, of aanspoort om iets compleet onnozel te doen, of iets waar ik gewoon geen trek in heb, waarom zou ik dan zijn vriend willen zijn, of bij zijn kansloze vriendengroepje te horen.
Waarom moet je nou op zo´n manier vrienden maken op een universiteit, in die 18 jaar voordat je op die universiteit ging, mag ik wel hopen dat je meerdere vrienden heb gemaakt waar je altijd op kan rekenen. Bovendien kan je toch ook op een niet imbiciele manier met iemand vrienden worden, of je bij een groep aansluiten.
Of zie ik hier over het hoofd?
Tell me!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 19:22
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Citaat:
ythguaN schreef op 05-08-2004 @ 19:15 :
Of zie ik hier over het hoofd?
Tell me!
JA je ziet hier over het hoofd.
Je berust jou verhaal op verschillende dingen die je ergens gehoord/gelezen hebt, en niet op jou eigen ervaringen.
Pas als je een ontgroening meemaakt weet je waar het voor staat en waarvoor het dient.
Ik kan jou 12000 redenen geven voor de ontgroening en 12000 tegenarugmenten geven voor jou 12000 redenen om het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 19:24
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
ythguaN schreef op 05-08-2004 @ 19:15 :
precies, waarom zou een groepje studenten jouw wil laten zeggen, als ook maar 1 iemand mij dwingt om iets te doen, of aanspoort om iets compleet onnozel te doen, of iets waar ik gewoon geen trek in heb, waarom zou ik dan zijn vriend willen zijn, of bij zijn kansloze vriendengroepje te horen.
Waarom moet je nou op zo´n manier vrienden maken op een universiteit, in die 18 jaar voordat je op die universiteit ging, mag ik wel hopen dat je meerdere vrienden heb gemaakt waar je altijd op kan rekenen. Bovendien kan je toch ook op een niet imbiciele manier met iemand vrienden worden, of je bij een groep aansluiten.
Of zie ik hier over het hoofd?
Tell me!
Al zou ik het hier en daar zelf iets anders hebben geschreven; ik ben het compleet met je eens
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 20:53
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 05-08-2004 @ 19:22 :
JA je ziet hier over het hoofd.
Wat dan?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 23:54
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Ja, geef eens voordelen om 'erbij' te horen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Ghost schreef op 05-08-2004 @ 23:54 :
Ja, geef eens voordelen om 'erbij' te horen?
brallen met je corpsgenoten in de kroeg ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 01:35
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Ja hoor, en daar mag je alleen in als je malle kunstjes hebt gedaan? Dat soort mensen hoef ik echt niet te kennen hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 22:18
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Voor zover ik heb gehoord blijft het aantal leden van studentenverenigingen gestaag afnemen, in ieder geval in Amsterdam. Misschien dat ze ons daarom overladen met informatie aan het begin van het jaar over studentenverenigingen en zeggen dat je een slechte student bent als je er niet bij zit

Persoonlijk heb ik geen studentenvereniging nodig om vrienden te hebben en er nieuwe bij te krijgen. Verder hoef ik geen mensen in mijn vriendenkring die mij tijdens de ontgroening voor schut hebben gezet. Of mensen die alleen maar jouw vriend zijn als jij wekelijks plichtmatig met hen gaat zuipen. Tja.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 05-08-2004 @ 14:39 :
Bovendien zijn bètastudenten over het algemeen niet het soort studenten die het leuk vinden om iedere dag aan het bier te gaan.
!

Wat voor bètastudenten ken jij? Wij hebben op de faculteit een borrel die ~100 verschillende soorten bier schenkt en die is iedere donderdag aardig vol.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 15:45
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Je moet een vereniging zien als toevoeging aan je studentenleven, niet als je 'alles'.
Het domste argument aller tijden blijft nog altijd: 'ik heb geen vereniging nodig om vrienden te maken'. Daar gáát het helemaal niet om. Ook als je lid wordt maak je vrienden buiten de vereniging, je hebt ook nog dingen als studie, huis, uitgaan, werk, sport, whatever... Je moet het zien als een uitdaging, een manier om nog meer mensen te leren kennen.
De mensen die 'geschikt' zijn voor een vereniging met ontgroening vragen zich niet af waar een ontgroening voor dient, die snappen het gewoon en gaan er niet over miepen, hoort er gewoon bij, klaar.
Als je het nut van een ontgroening niet inziet, prima, maar daarom zijn mensen die het wel doen niet meteen minderwaardig of zonder zelfrespect, het is gewoon een kwestie van andere opvattingen die je vaak van huis uit al meekrijgt.
Dus waarom deze discussie altijd... Je snapt het of je snapt het niet, je ondergaat het of je ondergaat het niet, voila
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:12
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Blijkbaar heb je zelf geen clue waar je het over hebt, tamelijk kansloos dus

Als jij het allemaal zo goed snapt mag je het ons uitleggen, en niet roepen het is een kwestie van wel of niet snappen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:58
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Esmée schreef op 07-08-2004 @ 15:45 :
*Kansloos?*
Haha, ten eerste verdraai je de zaken en leg je mensen dingen in de mond die niet zijn gezegd. Ten tweede: wat bedoel jij met "van huis uit"? Ben ik erg benieuwd naar namelijk
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:09
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-08-2004 @ 01:08 :
!

Wat voor bètastudenten ken jij? Wij hebben op de faculteit een borrel die ~100 verschillende soorten bier schenkt en die is iedere donderdag aardig vol.
Er is een evrschil tussen bier fijn vinden en mensen die iedere dag in de koreg willen hangen. Verder had ik het over niet-technische betastudenten (zals je eerder al kon lezen).

Ik geef je gelijk dat het per studie en per stad afhangt.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:45
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Esmee heeft HELEMAAL GELIJK

ik heb totaal geen zin om uit te leggen wat jullie allemaal verkeerd zien. Ik zeg alleen dit

Precies een jaar geleden stond ik als nieuwe eerstejaars vol ambitie en zelfvertrouwen en natuurlijk "had ik geen studentenvereniging nodig omdat ik al genoeg vriendes had". Iedereen denkt zo. Toen heb ik nog keihard zitten twijfelen of ik wel bij een corps wou of niet, met heel veel mensen over gehad en toen heb ik besloten om het toch wel te doen - want als het me niet bevalt kan ik altijd mee stoppen. Logisch toch??
Gevoel om te stoppen nam meteen heel sterk af toen ik zag dat er nog een hoop mensen waren, precies hetzelfde als ik, hetzelfe ondergaan als ik. En natuurlijk is kennismakongstijd van een corps niet leuk. 2 dagen voor het einde dacht ik : god, laat dit alsjebleift toch zo snel mogelijk over zijn, ik heb totaal geen zin in dit. Als ik nu weer op terugkijk heb ik zo'n gevoel van : shit, het is de tijd om never nooooooit meer te vergeten. En natuurlijk was het kut, maar nu heb je het gevoel van : YESSSS, i fucking did it. En de rest van je lichting ook.

Wat veel mensen hier ook mishebben is het gedachte dat mensen die je kapotmaken tijdens de introductie ook je beste vrienden worden. Zwaar Gelul. Je lichtingsgenoten, je jaargenoten, zijn je beste vrienden. Mensen die je kapotmaakten zijn 5e of 6e jaars, zijn over een jaartje afgestudeert, maar van hun moet je ook ervaring overnemen.

En kap eens met dat gezeur over ontgroeningen. Al zoooveel over gezegd, over geschreven, en toch zijn er van die lafbekken die de feiten omdraaien en zeggen : ontgroening is slecht TERWIJL ZE DIE FUCKING ONTGROENING NIET EENS HEBBEN MEEGEMAAKT. Regel nummer 1 op dit forum mag worden : Praat alleen over dingen waar je een beeeeetje verstand van hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:52
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Dus jij mag voortaan niet meer over ethische zaken praten omdat jij geen verstand hebt van ethiek blijkbaar, is goed hoor
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:53
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Maar om het kort te vatten, ze proberen zo groepssamenhorigheid te kweken, kan dat niet op een humanere manier?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 21:01
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Dat is een van de doelstellingen van een ontgroening, niet eens 1 van de 5 bijlangrijkste doelstellingen trouwens, dat groepvorming
En natuurlijk kan het op een andere manier. Maar zij doen het op DIE manier. Ze doen het al heel lang op DIE manier. En nu met het komst van moderne communicatiemiddelen kan elke nerd zijn ongenoegen uiten, terwijl hij al in zijn broek plast aleen al bij het gedachte van een coprsontgroening. En jij, zonder dat je het hebt meegemaakt, zegt : het is een slechte manier en op deze manier bereik je heel weinig. Grow up, man.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 03:11
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 07-08-2004 @ 21:01 :
Dat is een van de doelstellingen van een ontgroening, niet eens 1 van de 5 bijlangrijkste doelstellingen trouwens, dat groepvorming
En natuurlijk kan het op een andere manier. Maar zij doen het op DIE manier. Ze doen het al heel lang op DIE manier. En nu met het komst van moderne communicatiemiddelen kan elke nerd zijn ongenoegen uiten, terwijl hij al in zijn broek plast aleen al bij het gedachte van een coprsontgroening. En jij, zonder dat je het hebt meegemaakt, zegt : het is een slechte manier en op deze manier bereik je heel weinig. Grow up, man.
Kansloos over jou stoerheid en heldendom binnen het korps brallen op het internet, en mij noem je een nerd.

Maar, grote corpsheld, ipv smoesjes en andere kletsverhaaltjes te verkopen, geef ons eens die belangrijke 5 punten, en het liefst ook alle andere, zodat wij het ook kunnen snappen waarvoor jullie zinloze, respectloze, en mens onwaardige handelingen zo zinvol zijn. Of kun je dat niet?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 07-08-2004 @ 19:45 :
Wat veel mensen hier ook mishebben is het gedachte dat mensen die je kapotmaken tijdens de introductie ook je beste vrienden worden. Zwaar Gelul. Je lichtingsgenoten, je jaargenoten, zijn je beste vrienden. Mensen die je kapotmaakten zijn 5e of 6e jaars, zijn over een jaartje afgestudeert, maar van hun moet je ook ervaring overnemen.
Ervaring in hoe anderen zo goed mogelijk in de grond trappen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 11:32
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Caballero schreef op 07-08-2004 @ 19:52 :
Dus jij mag voortaan niet meer over ethische zaken praten omdat jij geen verstand hebt van ethiek blijkbaar, is goed hoor
Wat dat betreft heeft 'ie gelijk. De mensen die de meest verschrikkelijke verhalen ophangen zijn meestal de mensen die zelf nooit een ontgroening meegemaakt hebben. Dan is het wel erg makkelijk om de broodje aap (/kots) verhalen na te praten he? Hij zegt niet dat je het er niet over mag hebben, maar je weet pas hoe het is als je het zelf meegemaakt hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 11:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Caballero schreef op 08-08-2004 @ 03:11 :
Maar, grote corpsheld, ipv smoesjes en andere kletsverhaaltjes te verkopen, geef ons eens die belangrijke 5 punten, en het liefst ook alle andere, zodat wij het ook kunnen snappen waarvoor jullie zinloze, respectloze, en mens onwaardige handelingen zo zinvol zijn. Of kun je dat niet?
Waarom zou hij het uberhaupt proberen, als jij die handelingen op voorhand zinloos, respectloos en mens-onwaardig vindt? Je hebt duidelijk je mening klaar, zoals zoveel mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 11:41
Verwijderd
Zoals gewoonlijk ligt de waarheid weer eens in het midden. Mensen die stellen dat studenten die een ontgroening doorlopen per definitie triest zijn, zijn zelf triest, maar studenten die beweren dat iedereen die er niet bij zit er geen beeld over kan vormen, zijn ook weer triest. Beetje laag niveau dit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 11:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik heb nachtmerries overgehouden aan een avondje SSRA (Amsterdam) waar t bijna matten werd, de barlui gekleineerd en vernederd werden door een stelletje fascisten en waar opeens luid gebralled vanalles clubliederen werden gezongen en wij geen ene fuck wisten wat wij moesten doen, dus zijn wij hun maar belachelijk gaan maken a la hooliganuitspattingen. En ze keken daarop wel raar, maar grepen niet in

juh

dat was eens, maar nooit weer

en dan was er ook nog zo'n turkse jongen (die was wel aardig en vond ik er niet echt tussen passen, maar goed) die met 1 van ons aan t kletsen was en die gast kreeg genoeg van die turkse jongen en liet hem toen aan mij vragen - zo even uit t niets - wat mijn mening was van Israel/Pa.... zucht

halloooooooo ik ben uit aan t gaan. Laat me met rust.

niet dus dat van dat uit gaan veel terecht kwam, want ik heb me alleen zitten ergeren aan wat fascisten, voorkruipers, duwers, oversekste mannen en luid gebrul.

we zijn dan ook vroeg uit die beerput vertrokken en bij een vriend van me nog een fles wijn gaan drinken




En dan was dit nog niet eens een ontgroening EN dan was dit ook nog niet eens het Corps
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 12:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-08-2004 @ 10:52 :
Quoteje:

"Die dachten ook dat ze zich bij een gezellige vereniging zouden aansluiten. Helaas (helaas helaas helaas) worden er elk jaar nog eerstejaars (mensen van 17/18 jaar) getraumatiseerd door de manier waarop er met ze wordt omgesprongen."

'Nuff said IMHO. Als je door dergelijke dingen 'getraumatiseerd' raakt, begrijp ik niet waarom je uberhaupt meegedaan hebt. Die sites zijn gewoon anti-ontgroening, en geven volgens mij geen objectief beeld over ontgroeningen. Natuurlijk zijn er excessen van bezopen ballen die echt te ver gaan, maar ik geloof niet dat dit structureel is.
Nou, als je "milieu" je min of meer verplicht om je aan te sluiten bij zo'n club met ontgroening - terwijl je niet wil, kan ik me er wel bij voorstellen dat je getraumatiseerd kan raken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 12:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 05-08-2004 @ 17:27 :
Brinta ---> TOP !!!!!
uit deze link : http://www.leidenuniv.nl/mare/2001/07/01.html :

"Met je kop in een wasmachine die door hockeysticks belaagd wordt, geblinddoekt door een sauna kruipen, elkaar gedwongen zoenen"
Das nog niet het alle ergste
elkaar gedwongen zoenen....... er wordt weinig gedwongen tijdens zo'n ontgroening. Het kan bijv. zo gaan :

Oudejaars stelt een vraag
2 Jongerejaars, het liefst meisjes, zitten voor hem en weten geen antwoord
Oudejaars zegt dan : Nou meiden ( kutfoeten, stinknullen, enz, enz) wat gaan we hieraan doen ?
Meisjes : Geen Idee
Oudejaars : Ah kom op meiden ( kutfoeten, stinknullen, enz, enz) ik zit hier mijn tijd de verspillen voor jullie twee terwijl ik veel liever met me vrienden een biertje drink (wat ook natuurlijk gelul is). IK WIL GEAMUSEERD WORDEN !!!!
Meisjes hebben ergens via via gehoord dat je gedwongen wordt om bij zo'n ontgroening met een ander meisje te zoenen en dan zeggen ze dan : We gaan met elkaar zoenen, is dat goed ???
Oudejaars : Vooruit

En na afloop van een ontgroening zeggen ze : We werden verplicht om te zoenen. Hahahaha


en wat had die ouderjaars dan geantwoord als je zei: ik heb nog wel een handdoek liggen, die mag je best bevlekken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 12:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 07-08-2004 @ 19:45 :

En kap eens met dat gezeur over ontgroeningen. Al zoooveel over gezegd, over geschreven, en toch zijn er van die lafbekken die de feiten omdraaien en zeggen : ontgroening is slecht TERWIJL ZE DIE FUCKING ONTGROENING NIET EENS HEBBEN MEEGEMAAKT. Regel nummer 1 op dit forum mag worden : Praat alleen over dingen waar je een beeeeetje verstand van hebt.
Waarom zou je ueberhaupt je vernederd en gekleineerd willen laten worden? Leg me dat eens duidelijk uit.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:35
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Ontgroening is niet alleen je laten vernederen. Het is de eerste grote stap die je moet nemen om je aan te kunnen passen in een totaal voor jou nieuwe samenleving. Je gaat voor school naar de universiteit, daar gelden bepaalde regels, bepaalde gewoontes(corpstaal : mores), inderdaad bepaald taalgebruik. Dat is DE voornamelijkste doelstelling van een ontgroening. En natuurlijk kun je dat leren om een "normale" kennismakingskamp, maar ik wed dat je alles na een weekje weer bent vergeten. Bij een ontgroening leer je dat onder een grote druk waardoor je dingen veel en veel beter onthoudt.
Ik zeg ff eerlijk, ik heb nooit tijdens mijn ontgroening ranzige dingen gedaan, urine en alcohol waren helemaal taboe. Het meest "smerige" wat ik nu kan herrineren is dat ik 2 uur lang met een gekookt ei in me mond moest staan. Omdat ik echt té domme dingen heb gezegd, eigenlijk was het ook terecht als ik nu op terugkijk. Maar zulke fouten maak ik bijvoorbeeld nooit meer.

Gatara -- ik snap best weinig wat er allemaal gebeurde die avond bij SSRA, maar inderdaad als je het geprobeert hebt en het niks voor jou is en je nu een gezellige leven leidt dan heb ik alleen maar respect voor jou. Want stoppen is ook niet makkelijk, ik weet het wel van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik ben gewoon niet zo masochistisch ingesteld

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:46
brinta
brinta is offline
Gatara zegt verstandige dingen.

Citaat:
Waarom zou je ueberhaupt je vernederd en gekleineerd willen laten worden? Leg me dat eens duidelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 14:24
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 08-08-2004 @ 13:35 :
Ontgroening is niet alleen je laten vernederen. Het is de eerste grote stap die je moet nemen om je aan te kunnen passen in een totaal voor jou nieuwe samenleving. Je gaat voor school naar de universiteit, daar gelden bepaalde regels, bepaalde gewoontes(corpstaal : mores), inderdaad bepaald taalgebruik. Dat is DE voornamelijkste doelstelling van een ontgroening. En natuurlijk kun je dat leren om een "normale" kennismakingskamp, maar ik wed dat je alles na een weekje weer bent vergeten. Bij een ontgroening leer je dat onder een grote druk waardoor je dingen veel en veel beter onthoudt.
Ik zeg ff eerlijk, ik heb nooit tijdens mijn ontgroening ranzige dingen gedaan, urine en alcohol waren helemaal taboe. Het meest "smerige" wat ik nu kan herrineren is dat ik 2 uur lang met een gekookt ei in me mond moest staan. Omdat ik echt té domme dingen heb gezegd, eigenlijk was het ook terecht als ik nu op terugkijk. Maar zulke fouten maak ik bijvoorbeeld nooit meer.

Als ik deze tekstjes zo lees, zijn mensen die bij het corps zitten mensen zonder een sterke persoonlijkheid. Zij hebben het er voor over om zich te laten vernederen, omdat ze dan 'ergens bij kunnen horen'. Vervolgens voelen ze zich sterk en goed, omdat ze het allemaal hebben doorstaan en gaan ze op een forum lopen brallen hoe geweldig het wel niet is. Tevens krijgen wij ook nog even les in de corpstaal. Ik houd van jullie!

In de volgende afleveringen: coprskoken....


Haha, wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 14:54
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 08-08-2004 @ 14:24 :
Als ik deze tekstjes zo lees, zijn mensen die bij het corps zitten mensen zonder een sterke persoonlijkheid. Zij hebben het er voor over om zich te laten vernederen, omdat ze dan 'ergens bij kunnen horen'. Vervolgens voelen ze zich sterk en goed, omdat ze het allemaal hebben doorstaan en gaan ze op een forum lopen brallen hoe geweldig het wel niet is. Tevens krijgen wij ook nog even les in de corpstaal. Ik houd van jullie!
Precies zo zie ik het ook
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 14:57
Caballero
Avatar van Caballero
Caballero is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-08-2004 @ 11:33 :
Waarom zou hij het uberhaupt proberen, als jij die handelingen op voorhand zinloos, respectloos en mens-onwaardig vindt? Je hebt duidelijk je mening klaar, zoals zoveel mensen.
Dus jij vind mensen slaan, pesten, vernederen, kleineren, op ze urineren en proberen over te halen bepaalde handelingen te doen ze normaal nooit van hun leven zouden willen doen dus zeer nuttig en menselijk en ethisch verantwoord? Jij spoort dus blijkbaar niet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 08-08-2004 @ 13:35 :
Ontgroening is niet alleen je laten vernederen. Het is de eerste grote stap die je moet nemen om je aan te kunnen passen in een totaal voor jou nieuwe samenleving.

(...)
Als je het zo stelt zal er niemand problemen mee hebben - tenminste ik niet. Ik zou het je alleen kwalijk nemen als je zou gaan beweren dat die omgeving beter dan een minder strenge of zelfs ongeorganiseerde groep studenten. Veel van mijn vrienden zijn lid bij corpora of het AHC. Met hen kan ik normaal praten over alles, maar dat komt waarschijnlijk doordat ze allemaal ouderejaars zijn. Het zijn de blagen die lopen te brallen dat je bij het corps 'opgevoed' wordt, dat je er 'manieren' leert en dergelijke nonsens. Maar ik moet zeggen dat ik je daar hier nog niet op heb kunnen betrappen. Je houdt alleen precies hetzelfde promopraatje als alle jongerejaarsleden doen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 15:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2004 @ 14:57 :
Als je het zo stelt zal er niemand problemen mee hebben - tenminste ik niet. Ik zou het je alleen kwalijk nemen als je zou gaan beweren dat die omgeving beter dan een minder strenge of zelfs ongeorganiseerde groep studenten. Veel van mijn vrienden zijn lid bij corpora of het AHC. Met hen kan ik normaal praten over alles, maar dat komt waarschijnlijk doordat ze allemaal ouderejaars zijn. Het zijn de blagen die lopen te brallen dat je bij het corps 'opgevoed' wordt, dat je er 'manieren' leert en dergelijke nonsens. Maar ik moet zeggen dat ik je daar hier nog niet op heb kunnen betrappen. Je houdt alleen precies hetzelfde promopraatje als alle jongerejaarsleden doen.
ah

ik wil niet veel zeggen, maar ik zie een studentenvereniging altijd al zoals die ouderejaarsvrienden van jou maar ben nooit lid geweest van een vereniging als t corps -- laat ik hier maar geen conclusies trekken en zal ik t dus niet relateren aan lui die lid willen worden van een dergelijke vereniging a la corps.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 15:25
DokterZ
DokterZ is offline
ik ben een looser

Laatst gewijzigd op 08-08-2004 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
DokterZ schreef op 08-08-2004 @ 15:25 :
ik ben een loser
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:15
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
je moet de keuze waar je lid wil worden niet laten afhangen van je IT. die duurt namelijk maar 3 weken en de tijd dat je bij die vereninging is 4,5,6 of misschien nog wel langer. als een vereniging jou aanspreekt, moet je daar lid van worden of het nou vindicat, albertus of dizkartes of iets dergelijks is.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 17:38
Verwijderd
Verstandig.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:23
Verwijderd
Ik zoek in amsterdam een studentenverening voor nerderige hippies die als ontgroening een marathonsessie D&D spelen hebben. Bestaan die ook?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 10:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Caballero schreef op 08-08-2004 @ 14:57 :
Dus jij vind mensen slaan, pesten, vernederen, kleineren, op ze urineren en proberen over te halen bepaalde handelingen te doen ze normaal nooit van hun leven zouden willen doen dus zeer nuttig en menselijk en ethisch verantwoord?
Ten eerste kies je d'r zelf voor, dus met ethiek heeft het volgens mij weinig te maken. Bovendien heb je volgens mij een verkeerd beeld, ik denk dat er bij de meeste ontgroeningen bijzonder weinig urine aan te pas komt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ontgroening
Verwijderd
115 12-11-2008 00:15
Algemene schoolzaken Ontgroeningen
Nona
93 04-10-2003 11:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Ontgroeningen bij studentenverenigingen
Bezz
2 31-03-2003 19:59
Algemene schoolzaken ontgroenen afschaffen
jose85
2 25-11-2002 09:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat over ontgroeningen: argumenten!?
corduroy
1 22-10-2002 20:41
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.