Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2007, 17:44
biologisch
Avatar van biologisch
biologisch is offline
Hoi mensen

ik doe dit jaar examen vwo. Omdat het volwassenenonderwijs is, ondergebracht in een relatief klein schoolgebouw, zijn er niet veel grote klasruimtes waarin examens afgenomen kunnen worden.
Het gevolg daarvan is, dat de examens en ook de laatste schoolexamens (aankomende week) allemaal afgenomen worden in lokalen op de tweede verdieping, die samen een torentje vormen op de rest van het gebouw waardoor de zon er van alle kanten bij kan. Plus 'n plat dak - je raadt het al; bij zonnig weer en/of temperaturen boven 25 graden is het er NIET UIT TE HOUDEN

Met de huidige hoge temperaturen en de toenemende hittegolven in lente en zomer zie ik het niet zo zitten in die lokalen..: Ik hou dat niet goed vol. Een heet hoofd zorgt ervoor dat mn concentratie bagger is, en soms krijg ik er zelfs erge hoofdpijn van (ja, ik drink wel genoeg water..).
Mijn moeder kwam al met de suggestie van natte handdoeken over mijn hoofd.. en dat klinkt eigenlijk best slim

Maar alsnog... eigenlijk vind ik het belachelijk dat mijn school de leerlingen dit zomaar kan opleggen. Wat zijn onze rechten? Moet de school niet hoe-dan-ook zorgen voor een comfortabele plaats waarin de leerlingen geen last ondervinden die hen een lager cijfer op zou kunnen leveren??

Wie denkt hier wat over? En meer van dit soort ervaringen? Tips?

Groeten
Noor
__________________
een kameel lacht altijd om de bult van zijn broer
Advertentie
Oud 15-04-2007, 20:29
Verwijderd
Hmm, kan je niet op school nog overleggen om een ander lokaal te gebruiken ofzo?

Ik weet niet of het echt niet mag. Er moet wel genoeg geventileerd worden, dus mocht je niets kunnen veranderen en je krijgt het tijdens het examen te warm; vraag dan gewoon of er een raam open mag. En neem water mee, ook heel handig.
Oud 15-04-2007, 20:55
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Volgens mij mag school je best in een warme omgeving zetten.
Maar heb je al overlegd met school? En zijn er andere mogelijkheden?

Als laatste zet zou je nog het LAKS ( van die eindexamenklachtenlijn) kunnen bellen tijdens je examens, dat wil nog wel eens indruk maken bij instellingen.
Oud 16-04-2007, 15:38
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
specifiek zijn er geen wetten voor cse, maar wel technische hygienezorg voor schoolgebouwen etc. Kijk op de site van de plaatselijk ggd even, en mail ze als je dr niet uitkomt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 17-04-2007, 14:55
biologisch
Avatar van biologisch
biologisch is offline
Ik heb geinformeerd en het blijkt dat er een aantal ventilators geplaatst gaan worden.. Verder zijn er geen andere, groot genoege lokalen behalve twee die direct naast de kleuterspeelplaats liggen en die dus vanwege de geluidsoverlast ongeschikt zijn.

Ik vind het alsnog frusterend dat ze niet de moeite doen een gymzaal o.i.d. af te huren maar ik geloof dat ik er niets meer aan kan doen
__________________
een kameel lacht altijd om de bult van zijn broer
Oud 19-04-2007, 14:29
CoolJessy
CoolJessy is offline
Alsof een gymzaal zo comfortabel is...

Ik kon me daar dus helemaal niet concentreren, en wat blijkt, in het 1e jaar op de uni tijdens psychologie? Je kunt beter dingen herinneren als je ze geleerd hebt in dezelfde context (dat is bijvoorbeeld plaats, tijd van de dag, emotie, etc.) of als je die context erbij bedenkt.

Misschien ben je dus wel beter af met normale warme lokalen, als je daar normaal ook wel eens les hebt...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.