Oud 28-05-2007, 21:05
o0*Y*0o
Avatar van o0*Y*0o
o0*Y*0o is offline
Al mijn gemiddelde SE-cijfers waren geweldig; achten en negens, maar met de CE scoor ik alsmaar vijven en zessen. Toch vond ik de CE's niet zo extreem moeilijk. Vind 't maar jammer en vreemd..

Hoe zit 't bij jullie?
Advertentie
Oud 28-05-2007, 21:08
Lethe
Lethe is offline
Ik stond voor SE's ook al laag, die waren heel moeilijk bij ons op school. Dat is ook de reden dat ik misschien zak, op een andere school had ik hogere gemiddeldes gehad... maar goed, I will see. De examencijfers kan ik moeilijk inschatten.
__________________
Nice
Oud 28-05-2007, 21:12
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
o0*Y*0o schreef op 28-05-2007 @ 22:05 :
Al mijn gemiddelde SE-cijfers waren geweldig; achten en negens, maar met de CE scoor ik alsmaar vijven en zessen. Toch vond ik de CE's niet zo extreem moeilijk. Vind 't maar jammer en vreemd..

Hoe zit 't bij jullie?
Bij mij daalt ook alles ja. Ik ben ontzettend blij dat mijn SE-cijfers hoog zijn. Ik heb nu al 3 onvoldoendes binnen, maar vanwege mijn SE-cijfers kan ik dit permiteren.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Oud 28-05-2007, 21:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Je bent niet de enige.
Oud 28-05-2007, 21:21
Lethe
Lethe is offline
Ik kan het me niet permiteren, daarom zak ik ook
__________________
Nice
Oud 28-05-2007, 21:33
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Ik vind het zo zonde dat m'n cijfers zo omlaag gaan
Oud 28-05-2007, 21:41
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik denk dat je beter eerst op je cijfers kan wachten voordat je die conclusie trekt
Oud 28-05-2007, 21:59
Lethe
Lethe is offline
Als ik het jaar over moet doen, ga ik wel allemaal hele hoge cijfers halen denk ik. Ik zie nu al dingen in die ik het hele jaar niet echt gesnapt heb (bijv. economie, wiskunde). Dan heb ik zeker een goede basis voor volgend jaar, mocht ik zakken.
__________________
Nice
Oud 28-05-2007, 22:18
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
voor mij gevoel gaat het hetzelfde of soms zelfs beter dan de SE's vooral met de talen. alleen geschiedenis was verrot, en morgen muziek wordt een ramp.
Oud 28-05-2007, 22:46
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 28-05-2007 @ 22:20 :
Je bent niet de enige.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 28-05-2007, 23:24
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Hmm, tot nu schat ik mijn CE-cijfers allemaal hoger in dan wat ik sta voor SE, en ik sta voor al mijn vakken rond de 7/8.
__________________
Elu on ilus.
Oud 28-05-2007, 23:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 28-05-2007 @ 22:20 :
Je bent niet de enige.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 29-05-2007, 00:32
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Toen ik examen deed keek iedereen voor zichzelf te streng na en viel het uiteindelijk hoger uit dan ze dachten.
__________________
Don't worry, be happy
Oud 29-05-2007, 07:56
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 29-05-2007 @ 01:32 :
Toen ik examen deed keek iedereen voor zichzelf te streng na en viel het uiteindelijk hoger uit dan ze dachten.
Dat is ook mijn ervaring.
Oud 29-05-2007, 08:31
Knots
Knots is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 28-05-2007 @ 22:20 :
Je bent niet de enige.
Oud 29-05-2007, 09:01
pino123
pino123 is offline
bij mij dalen mijn cijfers ook, en daar baal echt heel erg van. Ik moet namelijk loten, en ik ging er wel stiekem vanuit dat ik dan gemiddeld een 7.5 of hoger zou staan
Dus niet...
__________________
Jacob lovesss you
Oud 29-05-2007, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 29-05-2007 @ 00:24 :
Hmm, tot nu schat ik mijn CE-cijfers allemaal hoger in dan wat ik sta voor SE,
Dit heb ik ook

Dit komt doordat scholen neit hetzelfde niveau aanhouden voor se's. Dat is aan de ene kant wel fijn nu, omdat het centraal examen meevalt, maar aan de andere kant krijg ik door mijn se's een lager gemiddelde dan ik verdien en heb ik minder kansen bij mijn loting.
Oud 29-05-2007, 09:43
Verwijderd
Het zijn of de zenuwen of je school maakte te makkelijke SE's.
Ads door Google
Oud 29-05-2007, 09:44
eefjee
eefjee is offline
Ik stond voor bijna alles tussen de 6.5 en de 8, en dat is nu flink aan het dalen. Hoop dat het goedkomt.
Oud 29-05-2007, 09:44
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Bij mij zijn het duidelijk de 'zenuwen'.
Oud 29-05-2007, 10:02
Verwijderd
Dat had ik ook, maar vooral omdat ik te streng nakeek. Uiteindelijk zaten beide resultaten heel dicht bij elkaar; soms was het CE iets hoger, soms iets lager.
Oud 29-05-2007, 10:55
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik heb voornamelijk 7ens op mijn laatste rapport voor de examens. Nja, en dan een 4,8 voor Nederlands.

Examens vallen mij tot nu toe nog mee.... Ik heb gewoon veel te weinig voor alles gedaan
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Oud 29-05-2007, 11:10
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 29-05-2007 @ 01:32 :
Toen ik examen deed keek iedereen voor zichzelf te streng na en viel het uiteindelijk hoger uit dan ze dachten.
Second that.

Trouwens, je kan er nu toch niks meer aan veranderen. En dat is, echt, een heel bevrijdende gedachte. Naar mijn mening.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Oud 29-05-2007, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 29-05-2007 @ 10:29 :
Dit heb ik ook

Dit komt doordat scholen neit hetzelfde niveau aanhouden voor se's. Dat is aan de ene kant wel fijn nu, omdat het centraal examen meevalt, maar aan de andere kant krijg ik door mijn se's een lager gemiddelde dan ik verdien en heb ik minder kansen bij mijn loting.
SE's horen moeilijker te zijn dan centraal examen.
Oud 29-05-2007, 11:37
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Citaat:
pino123 schreef op 29-05-2007 @ 10:01 :
bij mij dalen mijn cijfers ook, en daar baal echt heel erg van. Ik moet namelijk loten, en ik ging er wel stiekem vanuit dat ik dan gemiddeld een 7.5 of hoger zou staan
Dus niet...
dit, plus het feit dat ik dat mijn SE's ook gem een 7.5 zijn

maar nu dus niet meer
Advertentie
Oud 29-05-2007, 11:54
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ik denk dat het grootste deel van mijn cijfers zakt, maar misschien valt het bij sommige vakken nog wel mee. Zolang ik maar slaag vind ik het goed
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 29-05-2007, 12:08
zow
Avatar van zow
zow is offline
Ik denk dat je gewoon blij moet zijn als je eenmaal geslaagd bent en dat diploma op zak hebt.
Wat boeit het nou of je met 6en of met 8en je diploma haalt? Dat diploma heb je tenminste!
Ja het is flink balen voor degenen die een lotingsstudie willen gaan doen, dat wel. Maar zelf vind ik lotingsstudies nogal onzinnig, omdat er heel veel mensen (waaronder ikzelf) er gewoon keihard aan moeten trekken om dat vwo te halen en dat dan uiteindelijk met 6jes doen. En dat terwijl er mensen zijn die 8en halen terwijl ze alleen maar uit hun neus lopen te peuteren, bij wijze van spreken.
Zij hebben juist absoluut geen motivering en weten niet wat keihard zwoegen voor een cijfer is, ze zijn nou eenmaal gezegend met een goed stel hersens. Al worden die hersens op die manier niet echt geprikkeld.
Ik zou toch liever iemand aan willen nemen die heeft laten merken dat hij/zij ergens keihard voor gewerkt heeft, dan iemand die jarenlang amper iets uitgevroten heeft.
Maar dat is mijn persoonlijke mening, laat dat duidelijk zijn.
En het blijkt maar weer hoe weinig mensen het met mij eens zijn, gezien die verrekte lotingsstudie nou eenmaal bestaan, en het worden er steeds meer ook!

En om nou het probleem dat sommige studies gewoon overvol zitten, doordat ze nou eenmaal "populair" zijn, op te lossen door er een lotingsstudie van te maken....nou ja, daarmee los je niks op, want het probleem verschuift zich dan gewoon weer naar een andere studie...

en om weer even on topic te gaan:
Zijn die cijfers die je voor je SE's gehaald hebt niet gewoon een buffertje om je examens goed door te komen?
Je probeert zo hoog mogelijke tentamencijfers te halen, zodat je op je examens niet zo in de stress hoeft te zitten.
Zo heb ik het in ieder geval altijd bekeken..
__________________
...lalalalaalalaaalalaaaaala...hoezo normaal? =)

Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 12:11.
Oud 29-05-2007, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 29-05-2007 @ 10:29 :
Dit heb ik ook

Dit komt doordat scholen neit hetzelfde niveau aanhouden voor se's. Dat is aan de ene kant wel fijn nu, omdat het centraal examen meevalt, maar aan de andere kant krijg ik door mijn se's een lager gemiddelde dan ik verdien en heb ik minder kansen bij mijn loting.
Het maakt geen zak uit.

Stel, je hebt makkelijke SE's en je staat bijv. een 8. Dan valt het CE enorm tegen en je haalt bijv. een 6, sta je een 7.
Stel, je hebt moeilijke SE's en je staat bijv. een 6. Dan valt het CE enorm mee en je haalt bijv. een 8. Sta je een 7.
Oud 29-05-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 28-05-2007 @ 22:59 :
Als ik het jaar over moet doen, ga ik wel allemaal hele hoge cijfers halen denk ik. Ik zie nu al dingen in die ik het hele jaar niet echt gesnapt heb (bijv. economie, wiskunde). Dan heb ik zeker een goede basis voor volgend jaar, mocht ik zakken.
Ik herken mezelf heel erg in jou. Ik ben overigens gezakt vorig jaar Herkende tijdens het CE ook heel veel, de avond van te voren. Maar nu haal ik nog geen 9'ens hoor. Het is gewoon zo dat als je uren blokt en heel goed leert, iedereen 8'en kan halen. Anders hoor je niet op het VWO.
Oud 29-05-2007, 17:33
Verwijderd
Citaat:
*z0w* schreef op 29-05-2007 @ 13:08 :
Ik denk dat je gewoon blij moet zijn als je eenmaal geslaagd bent en dat diploma op zak hebt.
Wat boeit het nou of je met 6en of met 8en je diploma haalt? Dat diploma heb je tenminste!
Ja het is flink balen voor degenen die een lotingsstudie willen gaan doen, dat wel. Maar zelf vind ik lotingsstudies nogal onzinnig, omdat er heel veel mensen (waaronder ikzelf) er gewoon keihard aan moeten trekken om dat vwo te halen en dat dan uiteindelijk met 6jes doen. En dat terwijl er mensen zijn die 8en halen terwijl ze alleen maar uit hun neus lopen te peuteren, bij wijze van spreken.
Zij hebben juist absoluut geen motivering en weten niet wat keihard zwoegen voor een cijfer is, ze zijn nou eenmaal gezegend met een goed stel hersens. Al worden die hersens op die manier niet echt geprikkeld.
Ik zou toch liever iemand aan willen nemen die heeft laten merken dat hij/zij ergens keihard voor gewerkt heeft, dan iemand die jarenlang amper iets uitgevroten heeft.
Maar dat is mijn persoonlijke mening, laat dat duidelijk zijn.
En het blijkt maar weer hoe weinig mensen het met mij eens zijn, gezien die verrekte lotingsstudie nou eenmaal bestaan, en het worden er steeds meer ook!

En om nou het probleem dat sommige studies gewoon overvol zitten, doordat ze nou eenmaal "populair" zijn, op te lossen door er een lotingsstudie van te maken....nou ja, daarmee los je niks op, want het probleem verschuift zich dan gewoon weer naar een andere studie...

en om weer even on topic te gaan:
Zijn die cijfers die je voor je SE's gehaald hebt niet gewoon een buffertje om je examens goed door te komen?
Je probeert zo hoog mogelijke tentamencijfers te halen, zodat je op je examens niet zo in de stress hoeft te zitten.
Zo heb ik het in ieder geval altijd bekeken..

Maar als jij nu maar nét je VWO haalt en daar al super hard voor moet leren, moet je dus geen moeilijke/zware universitaire studie gaan doen. Ja dat kan wel, maar daar zul je niet makkelijk meekomen. Dat is de reden waarschijnlijk.

Die "luie" leerlingen hoeven minder te doen om hetzelfde te halen. En als ze echt zo lui zijn dat ze niet willen leren, gaan ze waarschijnlijk ook geen studie doen waar dat wel verwacht wordt.
Oud 29-05-2007, 17:35
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 29-05-2007 @ 01:32 :
Toen ik examen deed keek iedereen voor zichzelf te streng na en viel het uiteindelijk hoger uit dan ze dachten.
Of de norm wordt ineens 0,4 en plots zakken er een hoop (Ook ervaring mee jammergenoeg).
Oud 29-05-2007, 17:44
Bob89
Bob89 is offline
Tsja, dat is het verschil tussen de scholen/leraren.

De CE's zeggen wat dat betreft volgens mij wel wat over de verschillen tussen de scholen.

Maarja, ik weet m'n cijfers nog niet dus ik zie wel hoe het is in vergelijking.
Oud 29-05-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
o0*Y*0o schreef op 28-05-2007 @ 22:05 :
Al mijn gemiddelde SE-cijfers waren geweldig; achten en negens, maar met de CE scoor ik alsmaar vijven en zessen. Toch vond ik de CE's niet zo extreem moeilijk. Vind 't maar jammer en vreemd..

Hoe zit 't bij jullie?
Ik heb precies hetzelfde als jij, 8en en 9ens als SE-cijfers. (En ik was ook niet tevreden met SE-cijfers onder de 8). En de CE's gaan echt vreselijk slecht .. Eigenlijk wil ik voor alles afgerond gemiddeld een 8 of hoger voor staan, maar dat gaat echt niet lukken. Bij bijna alle CE's heb ik waarschijnlijk net voldoendes. En ik denk toch niet dat mijn school hele makkelijke SE's maakt. Ze bestaan namelijk bijna altijd uit oude CE's.
Oud 29-05-2007, 20:33
Verwijderd
Het lijkt me duidelijk dat het niveau van de SE's op jullie scholen echt dramatisch waren.
Oud 29-05-2007, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Jaeger schreef op 29-05-2007 @ 21:33 :
Het lijkt me duidelijk dat het niveau van de SE's op jullie scholen echt dramatisch waren.
Dat hoeft echt niet. Ik herken het heel erg en mijn SE's bestonden altijd uit oude CE's. Hoe kan het niveau dan dramatisch zijn?
Oud 29-05-2007, 20:39
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Door onze moeilijke SE's konden we wennen aan de manier van nakijken bij de CE's, dus ik zie er voor mij niet zo het nadeel van...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Ads door Google
Oud 31-05-2007, 22:22
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 28-05-2007 @ 22:08 :
Ik stond voor SE's ook al laag, die waren heel moeilijk bij ons op school. Dat is ook de reden dat ik misschien zak, op een andere school had ik hogere gemiddeldes gehad...
Ik zal er wel niets van weten maar come on, nouja fijn iig dat je het daarop kan afschuiven

En ohja OT: idd alles véél slechter dan se's, vind het veel moeilijker dan ik had verwacht. Alleen voor de talen weet ik zeker dat ik ze voldoende heb gemaakt maar eigenlijk ben ik daar goed in dus een 5,9 maakt me niet echt blij.
Oud 31-05-2007, 22:30
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Mala schreef op 31-05-2007 @ 23:22 :
En ohja OT: idd alles véél slechter dan se's, vind het veel moeilijker dan ik had verwacht. Alleen voor Engels en Frans ( ) weet ik zeker dat ik ze goed heb gemaakt en m'n eindcijfer omhoog heb gehaald ipv naar beneden.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 31-05-2007, 22:45
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Bij mij is duidelijk te merken dat als ik mezelf te veel onder druk zet om een hoog cijfer te halen op het CE, het dan juist niet lukt. Wiskunde had ik erg veel van verwacht, maar het ging totaal niet naar mijn zin.

Dus ik denk dat het veelal aan de zenuwen ligt...
Oud 31-05-2007, 23:32
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Liesa schreef op 29-05-2007 @ 18:30 :
Ik herken mezelf heel erg in jou. Ik ben overigens gezakt vorig jaar Herkende tijdens het CE ook heel veel, de avond van te voren. Maar nu haal ik nog geen 9'ens hoor. Het is gewoon zo dat als je uren blokt en heel goed leert, iedereen 8'en kan halen. Anders hoor je niet op het VWO.
Ik verwacht ook niet dat ik negens ga halen hoor. Maar er zijn dingen die ik nu pas inzie, het inzicht is er zeg maar nu pas, vlak voor de examens. En dat is eigenlijk te laat. Als ik (veel) geluk heb slaag ik, maar ik ben er niet heeeeel erg kapot van als ik zak. Hoe kwam het dat jij zakte? Stond je er niet heel goed voor, net op het randje of zo, of had je je CE's erg slecht gemaakt?
__________________
Nice
Oud 01-06-2007, 10:27
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Citaat:
Poggy schreef op 29-05-2007 @ 13:32 :
Het maakt geen zak uit.

Stel, je hebt makkelijke SE's en je staat bijv. een 8. Dan valt het CE enorm tegen en je haalt bijv. een 6, sta je een 7.
Stel, je hebt moeilijke SE's en je staat bijv. een 6. Dan valt het CE enorm mee en je haalt bijv. een 8 Sta je een 7.
het maakt wel uit! want je hebt ook SE's die je afsluit in de 4e of 5e, en waar je geen CE in hoeft te maken. Bijv: maatschappijleer, GS1 , duits1,frans1, anw
om er maar een paar te noemen. Dan maakt het heel veel uit wat het SE niveau is van jou school anders haal je daar zo allemaal 9's voor en op een andere school misschien maar 7's.

in mijn mening moet er gewoon een grens getrokken worden. Alle scholen dezelfde toetsen laten maken etc maar dat zal wel weer te moeilijk zijn om uit te voeren.
Oud 01-06-2007, 10:34
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hier ook fikse daling. Denk gemiddeld een punt ofzo.

Vind het wel kut, ik bedoel, het voelt toch wel een beetje loserig.. maarja.. ach.. geslaagd ben ik toch
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 01-06-2007, 11:19
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Bij mij (2003) was het CE een punt hoger gemiddeld ofzo. Goede school
__________________
Altijd nuchter
Oud 01-06-2007, 22:57
m_1988
m_1988 is offline
Citaat:
Barones schreef op 01-06-2007 @ 11:27 :
het maakt wel uit! want je hebt ook SE's die je afsluit in de 4e of 5e, en waar je geen CE in hoeft te maken. Bijv: maatschappijleer, GS1 , duits1,frans1, anw
om er maar een paar te noemen. Dan maakt het heel veel uit wat het SE niveau is van jou school anders haal je daar zo allemaal 9's voor en op een andere school misschien maar 7's.

in mijn mening moet er gewoon een grens getrokken worden. Alle scholen dezelfde toetsen laten maken etc maar dat zal wel weer te moeilijk zijn om uit te voeren.
Helemaal mee eens! Als je kijkt hoe je gemiddelde wordt berekend tellen alle vakken die je in de 4e en 5e afsluit 1x mee (dat zijn er bij mij 7) en alle vakken waar je eindexamen in doet, met maximaal 1 bijvak erbij , tellen ook 1x mee (en dat zijn er bij mij zes). Dus die vakken die je in de 4e en 5e afsluit tellen soms zelfs zwaarder mee. Dan heb je toch wel pech als jouw school moeilijkere SE's maakt.

ps. Ik heb voor AL mijn CE's waarschijnlijk een hoger cijfer gehaald dan mijn schoolexamencijfer. En ik moet ook meeloten voor geneeskunde.
Oud 01-06-2007, 23:07
Bob89
Bob89 is offline
Mee eens.
Neem bijvoorbeeld geschiedenis. Geschiedenis 1 en maatschappijleer sluit je beiden af in de 4e (bij ons met een gedeeld cijfer). Die vakken tellen ieder even zwaar als bijvoorbeeld Wiskunde A1,2
Oud 01-06-2007, 23:35
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Barones schreef op 01-06-2007 @ 11:27 :
het maakt wel uit! want je hebt ook SE's die je afsluit in de 4e of 5e, en waar je geen CE in hoeft te maken. Bijv: maatschappijleer, GS1 , duits1,frans1, anw
om er maar een paar te noemen. Dan maakt het heel veel uit wat het SE niveau is van jou school anders haal je daar zo allemaal 9's voor en op een andere school misschien maar 7's.

in mijn mening moet er gewoon een grens getrokken worden. Alle scholen dezelfde toetsen laten maken etc maar dat zal wel weer te moeilijk zijn om uit te voeren.
Tsja, sommige scholen halen gewoon het goede niveau niet en compenseren dat met aangepaste normen...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 02-06-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 29-05-2007 @ 13:32 :
Het maakt geen zak uit.

Stel, je hebt makkelijke SE's en je staat bijv. een 8. Dan valt het CE enorm tegen en je haalt bijv. een 6, sta je een 7.
Stel, je hebt moeilijke SE's en je staat bijv. een 6. Dan valt het CE enorm mee en je haalt bijv. een 8. Sta je een 7.
Naast het al genoemde tegenargument dat je ook nog SE-vakken hebt, is het ook nog 's zo dat dit niet altijd hoeft te gelden, omdat moeilijkere SE's niet per direct betekenen dat je op een hoger niveau komt te zitten. En daardoor dus de CE's beter maakt. Stel je haalt met hetzelfde inzicht, kennis en niveau op een school, met moeilijke SE's, een 4 met SE's en op de CE's een 6. En iemand anders, op een school met makkelijkere SE's, heeft datzelfde niveau, kennis en inzicht, die haalt dus op de SE's een 8 en op de CE's ook een 6. Dat scheelt toch in het gemiddelde.
Oud 02-06-2007, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Delhi schreef op 02-06-2007 @ 15:53 :
Naast het al genoemde tegenargument dat je ook nog SE-vakken hebt, is het ook nog 's zo dat dit niet altijd hoeft te gelden, omdat moeilijkere SE's niet per direct betekenen dat je op een hoger niveau komt te zitten. En daardoor dus de CE's beter maakt. Stel je haalt met hetzelfde inzicht, kennis en niveau op een school, met moeilijke SE's, een 4 met SE's en op de CE's een 6. En iemand anders, op een school met makkelijkere SE's, heeft datzelfde niveau, kennis en inzicht, die haalt dus op de SE's een 8 en op de CE's ook een 6. Dat scheelt toch in het gemiddelde.
Ik denk niet dat het verschil tussen scholen onderling dermate groot is dat er een verschil van 4 punten tussen ligt. Zoveel ontloopt het elkaar nou ook weer niet. Elke school zal wat makkelijkere en wat moeilijkere examens hebben.
Voor mensen die moeten loten is het balen als je door vakken die je eerder afsluit lager uitkomt, maar dan werk je maar wat harder. Het is lullig dat het moet, maar tis niet anders. Bovendien zijn die vakken nou ook weer niet van een heel hoogstaand niveau.
Oud 02-06-2007, 16:54
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Citaat:
Poggy schreef op 02-06-2007 @ 17:21 :
Ik denk niet dat het verschil tussen scholen onderling dermate groot is dat er een verschil van 4 punten tussen ligt. Zoveel ontloopt het elkaar nou ook weer niet. Elke school zal wat makkelijkere en wat moeilijkere examens hebben.
Voor mensen die moeten loten is het balen als je door vakken die je eerder afsluit lager uitkomt, maar dan werk je maar wat harder. Het is lullig dat het moet, maar tis niet anders. Bovendien zijn die vakken nou ook weer niet van een heel hoogstaand niveau.
Wat is dat nou weer voor iets? "dan werk je maar wat harder" ? ? Daar ging de 'discussie' niet over. Het ging erover dat het niet eerlijk was, en dat blijft het. Lostaand of je 'dan maar wat harder moet werken'.
en bovendien gaat het niet om 4 punten verschil. Natuurlijk zal het verschil tussen scholen onderling geen 4 punten zijn, maar al zou het een halve punt zijn. Het kan je gemiddelde mooi omlaag halen. En welke vakken vind jij niet van hoogstaand niveau? De SE's die je in de 4e afsluit? Ik denk dat dat een subjectief gegeven is en bovendien is het niet relevant of het al dan niet van hoogstaand niveau is. Feit is dat ze meetellen in de loting. En daar gaat het hier om.
punt
Oud 02-06-2007, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Barones schreef op 02-06-2007 @ 17:54 :
Wat is dat nou weer voor iets? "dan werk je maar wat harder" ? ? Daar ging de 'discussie' niet over. Het ging erover dat het niet eerlijk was, en dat blijft het. Lostaand of je 'dan maar wat harder moet werken'.
en bovendien gaat het niet om 4 punten verschil. Natuurlijk zal het verschil tussen scholen onderling geen 4 punten zijn, maar al zou het een halve punt zijn. Het kan je gemiddelde mooi omlaag halen. En welke vakken vind jij niet van hoogstaand niveau? De SE's die je in de 4e afsluit? Ik denk dat dat een subjectief gegeven is en bovendien is het niet relevant of het al dan niet van hoogstaand niveau is. Feit is dat ze meetellen in de loting. En daar gaat het hier om.
punt
Gefrustreerd?

Dat de vakken die worden afgesloten het omlaag halen terwijl het op een andere school door die vakken omhoog wordt gehaald is oneerlijk ja. Daar had ik niet bij stil gestaan bij mijn eerste opmerking, maar erken ik ook meerdere malen in mijn tweede opmerking.
Het maakt bij een verschil van 2 punten op het CSE (goed lezen, CSE) niet uit. En in meer dan 2 punten verschil per school geloof ik niet.
De vakken die ik niet van hoogstaand niveau vind zijn vakken als Geschiedenis 1, Frans 1, Duits 1, ANW en Maaschappelijleer. Goh, allemaal vakken die je eerder afsluit. En waar je met een beetje moeite een 8 voor haalt. Ongeacht het niveau van de SE's van je school. En dan is het opeens heel fijn dat ze meetellen. (Ik zeg het nog maar een keer voor de duidelijkheid, ja het is lullig dat een ander dan met evenveel moeite een 9 haalt, maar dat hou je altijd)
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.