Oud 14-02-2019, 22:49
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Daar staan we zeker voor open! Al blijft het natuurlijk wel van belang dat iemand geschikt is als forumbaas. Als we iemand elke week een waarschuwing moeten sturen voor het overtreden van forumregels, uitlokken van ruzie of vaak offtopic posten, komt diegene niet zo snel in aanmerking
Oh, ik weet dat je doelt op mij maar ik had het niet over mezelf, haha. Ik zag BlikjeDrinken als een mogelijke kandidaat.
Advertentie
Oud 14-02-2019, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat alleen jij eraan zou voldoen. Haller en Destruct! hebben bans gehad (ik weet niet hoeveel jij er hebt gehad) ik loop op mijn laatste waarschuwing, dus qua het gedragen op het forum vallen wij af
Er zijn mensen FB geweest die dicht tegen een permban aan hebben gezeten in het verleden. Het hoeft niets uit te maken. Net als in het echte leven kijken ze naar je gedrag van de afgelopen tijd als je verder een beetje je goede kant laat zien.
Oud 14-02-2019, 22:50
Verwijderd
Ik vind dat er een mega-slot op dit hele forum kan. Net als mystiek.
Oud 14-02-2019, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Nee, zeker niet. Maar ja, Destruct! is voor een jaar geband,
Zullen we het op een afkoelban van 2 dagen houden?
Oud 14-02-2019, 22:53
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Zullen we het op een afkoelban van 2 dagen houden?
[afbeelding]
O ja, shit sorry! Ik dacht ff dat het nog 2018 was, omdat ik bij een ban van een jaar tot nu toe alleen 2019 als einddatum heb gezien, vandaar
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 14-02-2019, 22:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dat zou ik erg appreciëren maar in dit geval snap ik heel goed als die ruimte niet gegeven zou worden
Wat mij betreft zijn er eigenlijk 2 keuzes. Of de shit zo laten rotten of echt even controversieel aanpakken. Waarbij je in het laatste geval kan kiezen tussen een speelhoekje voor ons met een verbod voor de rest of ons er allemaal totaal afgooien.
Ik geloof niet meer in halve oplossingen. Toen ik als 15 jarige hier begon was het ook een groepje scholieren met wat studenten die het zelf maar uitzochten. Waarom zou dat niet weer kunnen? Als het moet wil ik ze hier en daar nog wel van enig advies dienen, maar ik zie niet in waarom ik in mijn huidige levensfase ze nog de les zou moeten lezen. Kan een nieuwe groep prima zelf.
Maar ik geloof ook dat het alleen kan werken als je er grof de bezem door haalt. Als 15 jarige vond ik die enkele volwassene van onze catagorie maar raar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 14-02-2019, 22:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee, zeker niet. Maar ja, Destruct! is voor een jaar geband, als ik wel me aan de regels hou, maar 1x buiten het boekje ga, ben ik ook gelijk geband (gok ik). Dus 1 foutje en gelijk is het klaar op dit moment.
Destruct! heeft een ban t/m 16-02-2019. Ik denk dat hij die twee dagen wel overleefd Een jaar-ban krijg je niet zomaar.

En op het moment dat je je een tijd goed gedraagt krijg je ook niet zomaar hup een ban bij de eerste overtreding, je krijgt dan eerst een waarschuwing.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 14-02-2019, 22:59
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Destruct! heeft een ban t/m 16-02-2019. Ik denk dat hij die twee dagen wel overleefd Een jaar-ban krijg je niet zomaar.

En op het moment dat je je een tijd goed gedraagt krijg je ook niet zomaar hup een ban bij de eerste overtreding, je krijgt dan eerst een waarschuwing.
ja, dat van Destruct zag ik verkeerd... Goofy momentje...

Ik heb een laatste waarschuwing, wordt een waarschuwing dan ineens ingetrokken ofzo?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 14-02-2019, 23:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat mij betreft zijn er eigenlijk 2 keuzes. Of de shit zo laten rotten of echt even controversieel aanpakken. Waarbij je in het laatste geval kan kiezen tussen een speelhoekje voor ons met een verbod voor de rest of ons er allemaal totaal afgooien.
Ik geloof niet meer in halve oplossingen. Toen ik als 15 jarige hier begon was het ook een groepje scholieren met wat studenten die het zelf maar uitzochten. Waarom zou dat niet weer kunnen? Als het moet wil ik ze hier en daar nog wel van enig advies dienen, maar ik zie niet in waarom ik in mijn huidige levensfase ze nog de les zou moeten lezen. Kan een nieuwe groep prima zelf.
Maar ik geloof ook dat het alleen kan werken als je er grof de bezem door haalt. Als 15 jarige vond ik die enkele volwassene van onze catagorie maar raar.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 14-02-2019, 23:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Oh, ik weet dat je doelt op mij maar ik had het niet over mezelf, haha.
Dit was een hele algemene opmerking trouwens. Geen beschuldiging aan jouw adres

Maar als je je aangesproken voelt, voel je vrij om je leven te beteren
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 14-02-2019, 23:02
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Dit was een hele algemene opmerking trouwens. Geen beschuldiging aan jouw adres

Maar als je je aangesproken voelt, voel je vrij om je leven te beteren
Leven... Gedrag op het forum. Ik wil laten zien dat ik graag iedereen wil helpen en dat gaat NU in.
Oud 14-02-2019, 23:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ja, dat van Destruct zag ik verkeerd... Goofy momentje...

Ik heb een laatste waarschuwing, wordt een waarschuwing dan ineens ingetrokken ofzo?
Nouja, een waarschuwing heeft een soort houdbaarheidsdatum. Als je gisteren een waarschuwing hebt gehad, en je vervolgens vier maanden lang heel leuk meedoet op het forum, dan is het niet fair om bij een kleine overtreding na die vier maanden nog direct die ban te geven. Je krijgt dan een nieuwe waarschuwing. Je hebt immers naar die oude waarschuwing geluisterd. Ons doel is helemaal niet "lekker mensen bannen", waarschuwingen en in het uiterste geval een ban zijn slechts middelen om te zorgen dat mensen zich gedragen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 14-02-2019, 23:07
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Nouja, een waarschuwing heeft een soort houdbaarheidsdatum. Als je gisteren een waarschuwing hebt gehad, en je vervolgens vier maanden lang heel leuk meedoet op het forum, dan is het niet fair om bij een kleine overtreding na die vier maanden nog direct die ban te geven. Je krijgt dan een nieuwe waarschuwing. Je hebt immers naar die oude waarschuwing geluisterd. Ons doel is helemaal niet "lekker mensen bannen", waarschuwingen en in het uiterste geval een ban zijn slechts middelen om te zorgen dat mensen zich gedragen.
Fijn om te weten!
Oud 14-02-2019, 23:08
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Nouja, een waarschuwing heeft een soort houdbaarheidsdatum. Als je gisteren een waarschuwing hebt gehad, en je vervolgens vier maanden lang heel leuk meedoet op het forum, dan is het niet fair om bij een kleine overtreding na die vier maanden nog direct die ban te geven. Je krijgt dan een nieuwe waarschuwing. Je hebt immers naar die oude waarschuwing geluisterd. Ons doel is helemaal niet "lekker mensen bannen", waarschuwingen en in het uiterste geval een ban zijn slechts middelen om te zorgen dat mensen zich gedragen.
ah op zo'n manier. Ik heb een vast persoon (tot nu toe) die mij waarschuwingen heeft gegeven. Krijgt iedereen zo'n soort ban/waarschuwingen persoon? Of kan het ook zijn dat de ene keer het FB A is en de andere keer FB B is?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 14-02-2019, 23:09
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
ah op zo'n manier. Ik heb een vast persoon (tot nu toe) die mij waarschuwingen heeft gegeven. Krijgt iedereen zo'n soort ban/waarschuwingen persoon? Of kan het ook zijn dat de ene keer het FB A is en de andere keer FB B is?
Het kan verschillend zijn. Ik spreek uit ervaring.
Oud 14-02-2019, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Voor jezelf, of voor de doelgroep?
Ik weet niet of er een eerlijk antwoord op mogelijk is dus ik antwoord met; ach, wat maakt 't uit.
Oud 14-02-2019, 23:24
Verwijderd
Laat ik 't zo zeggen; ik zie mogelijkheden en openingen genoeg en volgens mij hoeft daar niet heel veel energie in gestoken te worden maar wél commitment.
Oud 14-02-2019, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Nouja, een waarschuwing heeft een soort houdbaarheidsdatum. Als je gisteren een waarschuwing hebt gehad, en je vervolgens vier maanden lang heel leuk meedoet op het forum, dan is het niet fair om bij een kleine overtreding na die vier maanden nog direct die ban te geven. Je krijgt dan een nieuwe waarschuwing. Je hebt immers naar die oude waarschuwing geluisterd. Ons doel is helemaal niet "lekker mensen bannen", waarschuwingen en in het uiterste geval een ban zijn slechts middelen om te zorgen dat mensen zich gedragen.
Daarnaast zijn mensen ook mens en worden bepaalde waarschuwingen op een andere manier meegeteld dan anderen, logischerwijs.

Als je je hele forumcarrière altijd redelijk en normaal hebt gedaan en je valt één keer uit tegen iemand die jou overduidelijk aan het uitlokken was, maar ze drukken gewoon precies op je goede knopjes om te klieren, dan zit dat heel anders in elkaar dan consequent op de rand lopen, soms eroverheen gaan, het een jaar weer okay doen om een beetje je lei te schonen en dan weer wat meer die grens te gaan opzoeken. Bij zo iemand zouden er alarmbellen af moeten gaan in ieder geval, in het eerste geval niet.
Oud 14-02-2019, 23:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Elin3, wat is eigenlijk precies alle dingen die je moet doen als FB? Afgezien van posts verwijderen/waarschuwing/bans geven?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 15-02-2019, 00:14
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou ook zeker voor dat aparte hoekje zijn. Gewoon voor forummers die minimaal 5 jaar lid zijn ofzo. Dat moet te regelen zijn op zich wanf dat kan nu ook met het onzinarchief
Oud 15-02-2019, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Wat mij betreft zijn er eigenlijk 2 keuzes. Of de shit zo laten rotten of echt even controversieel aanpakken. Waarbij je in het laatste geval kan kiezen tussen een speelhoekje voor ons met een verbod voor de rest of ons er allemaal totaal afgooien.
Ik geloof niet meer in halve oplossingen. Toen ik als 15 jarige hier begon was het ook een groepje scholieren met wat studenten die het zelf maar uitzochten. Waarom zou dat niet weer kunnen? Als het moet wil ik ze hier en daar nog wel van enig advies dienen, maar ik zie niet in waarom ik in mijn huidige levensfase ze nog de les zou moeten lezen. Kan een nieuwe groep prima zelf.
Maar ik geloof ook dat het alleen kan werken als je er grof de bezem door haalt. Als 15 jarige vond ik die enkele volwassene van onze catagorie maar raar.
Nou ik denk dat de input van mensen als Mathfreak echt van onschatbare waarde is, dus dat moet je vooral toestaan. Maar waar ik graag wat meer ballen zou willen zien is bijvoorbeeld als een discussie ontspoort BAM BAM BAM gelijk alle offtopic reacties verwijderen en simpelweg een modbreak met "probeer dat maar eens opnieuw", in sommige gevallen dan eah.

Ik ga het toch nog één keer zeggen en ik zeg dit niet tegen jou hoor, want jij snapt dit ook net zo goed als ik, maar een extra post lijkt me ook wat overbodig; Er wordt heel vaak gedaan alsof dit forum een soort randdemocratie is. Dat is het niet en dat is prima. Maar stop dan ook met de suggestie van inspraak, durf die beslissingen te nemen en durf ook de consequenties te aanvaarden als je een keer overruled wordt; dan normaliseert alles zich vanzelf wel.

Tevens vind ik (nog steeds) dat er (nog steeds) FBs zijn die hun eigen bekrompen wereldvisie willen opleggen aan andere mensen en laten dat leidraden zijn in hun moderatiebeleid even if ever so slightly. Dat is gewoon onacceptabel. Nou zijn ze er de afgelopen keren ook over teruggefloten, maar ik proef dit nog steeds.
Oud 15-02-2019, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Elin3, wat is eigenlijk precies alle dingen die je moet doen als FB? Afgezien van posts verwijderen/waarschuwing/bans geven?
FBs bannen niet.
Oud 15-02-2019, 00:15
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik zou ook zeker voor dat aparte hoekje zijn. Gewoon voor forummers die minimaal 5 jaar lid zijn ofzo. Dat moet te regelen zijn op zich wanf dat kan nu ook met het onzinarchief
En ik maar denken: Nog maar 9 maanden
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 15-02-2019, 00:20
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
En ik maar denken: Nog maar 9 maanden
Het onzinarchief is meer bedoeld voor de oldbees
Oud 15-02-2019, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Het onzinarchief is meer bedoeld voor de oldbees
En laat ik nog een keer opmerken dat Onzin sowieso een vreemde eend in de bijt is, het wordt (werd?) niet voor niets apart genoemd voor potentiële adverteerders op s.com
Oud 15-02-2019, 00:25
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Het onzinarchief is meer bedoeld voor de oldbees
i know, maar het leek alsof je het over het hele forum zou willen, omdat je zei dat het in het onzin archief ook zo is
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 15-02-2019, 00:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
FBs bannen niet.
FB+'s kan ook... Boeiend, je snapt het punt
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 15-02-2019, 00:45
Verwijderd
Citaat:
i know, maar het leek alsof je het over het hele forum zou willen, omdat je zei dat het in het onzin archief ook zo is
Nee, dat leek absoluut niet zo, dat is omdat jij niet goed leest en een stukje voorkennis mist. We hebben er eerder over gehad dat het misschien een idee zou zijn om een apart subforum te maken waar je alleen toegang toe zou krijgen als je (niet je account per definitie, maar jij) hier langer dan 5 jaar hangt. Ik zou het net als KPD gewoon van de mods en community af laten hangen eigenlijk.
Oud 15-02-2019, 00:47
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
We hebben er eerder over gehad dat het misschien een idee zou zijn om een apart subforum te maken waar je alleen toegang toe zou krijgen als je (niet je account per definitie, maar jij) hier langer dan 5 jaar hangt. Ik zou het net als KPD gewoon van de mods en community af laten hangen eigenlijk.
Lijkt me geen goed idee. Ik zou eerder het vanaf het begin al toegankelijk maken voor iedereen, maar er een "waarschuwing" bij staat over het feit dat het een archief is. Of anders dat je wel mag bekijken, maar niet (of amper) kan reageren als je minder dan 5 jaar op het forum zit.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 15-02-2019, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me geen goed idee. Ik zou eerder het vanaf het begin al toegankelijk maken voor iedereen, maar er een "waarschuwing" bij staat over het feit dat het een archief is. Of anders dat je wel mag bekijken, maar niet (of amper) kan reageren als je minder dan 5 jaar op het forum zit.
Dat was waar de discussie op stuk ging. Ik en velen met mij vinden dat, omdat het een apart subforum is waarvoor je per definitie wat ouder moet zijn, er van persoon tot persoon bekeken moet worden hoe en wat. Jij zou zeker geen toegang krijgen bijvoorbeeld. Destruct nu ook nog niet, maar misschien over een jaar of 3 a 4 wel. Oldbee zijn houdt meer in dan alleen maar lang meelezen en -posten. Maar dat het forum zichtbaar is in het forumoverzicht met verder een lege overzichtspagina, dat kan volgens mij prima geregeld worden.
Oud 15-02-2019, 03:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nou ik denk dat de input van mensen als Mathfreak echt van onschatbare waarde is, dus dat moet je vooral toestaan. Maar waar ik graag wat meer ballen zou willen zien is bijvoorbeeld als een discussie ontspoort BAM BAM BAM gelijk alle offtopic reacties verwijderen en simpelweg een modbreak met "probeer dat maar eens opnieuw", in sommige gevallen dan eah.

Ik ga het toch nog één keer zeggen en ik zeg dit niet tegen jou hoor, want jij snapt dit ook net zo goed als ik, maar een extra post lijkt me ook wat overbodig; Er wordt heel vaak gedaan alsof dit forum een soort randdemocratie is. Dat is het niet en dat is prima. Maar stop dan ook met de suggestie van inspraak, durf die beslissingen te nemen en durf ook de consequenties te aanvaarden als je een keer overruled wordt; dan normaliseert alles zich vanzelf wel.

Tevens vind ik (nog steeds) dat er (nog steeds) FBs zijn die hun eigen bekrompen wereldvisie willen opleggen aan andere mensen en laten dat leidraden zijn in hun moderatiebeleid even if ever so slightly. Dat is gewoon onacceptabel. Nou zijn ze er de afgelopen keren ook over teruggefloten, maar ik proef dit nog steeds.
Ik vond het destijds toch een beetje raar hoor Goede antwoorden hoor, maar wat moest zo’n man tussen de pubers. Maar goed, toen was het een enkeling en nu zijn we met gewoon teveel. (Ja, ik net zo goed, hoewel ik ook denk met mijn achtergrond op bepaalde forums uitermate nuttig kan zijn)
Ik denk dat als je het echt wil teruggeven het niet alleen voldoende is dat het fbteam weg gaat. Wij moeten ons ook echt terugtrekken zodat de doelgroep meer ruimte krijgt. Ze moeten ‘onhandige’ en soms ‘domme’ meningkjes kunnen ventileren zonder dat wij er meteen op gaan. We hebben wel gelijk, maar zo zijn we zelf ook begonnen (kan me van mezelf ook wel herinneren dat ik dat gedaan heb )
Ik denk dat ze echt een kans moeten krijgen het zelf te doen, maar als wij (ook al hebben we absoluut nuttige bijdragen, met z’n allen hebben we natuurlijk heel veel kennis vanuit onze verschillende achtergronden) er met z’n allen blijven rondhangen wordt het nooit anders. De verhoudingen zijn gewoon te scheef geworden. Mathfreak was een enkeling, nu domineren we vrijwel alles. Naja en als het weer groeit kunnen ze altijd kijken hoe ze het dan weer doen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 15-02-2019, 12:47
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Blikjedrinken zit pas een week op dit forum
Oud 15-02-2019, 12:50
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Ik vond het destijds toch een beetje raar hoor Goede antwoorden hoor, maar wat moest zo’n man tussen de pubers. Maar goed, toen was het een enkeling en nu zijn we met gewoon teveel. (Ja, ik net zo goed, hoewel ik ook denk met mijn achtergrond op bepaalde forums uitermate nuttig kan zijn)
Ik denk dat als je het echt wil teruggeven het niet alleen voldoende is dat het fbteam weg gaat. Wij moeten ons ook echt terugtrekken zodat de doelgroep meer ruimte krijgt. Ze moeten ‘onhandige’ en soms ‘domme’ meningkjes kunnen ventileren zonder dat wij er meteen op gaan. We hebben wel gelijk, maar zo zijn we zelf ook begonnen (kan me van mezelf ook wel herinneren dat ik dat gedaan heb )
Ik denk dat ze echt een kans moeten krijgen het zelf te doen, maar als wij (ook al hebben we absoluut nuttige bijdragen, met z’n allen hebben we natuurlijk heel veel kennis vanuit onze verschillende achtergronden) er met z’n allen blijven rondhangen wordt het nooit anders. De verhoudingen zijn gewoon te scheef geworden. Mathfreak was een enkeling, nu domineren we vrijwel alles. Naja en als het weer groeit kunnen ze altijd kijken hoe ze het dan weer doen.
Nu is het meer, wat doen die pubers door de volwassenen
__________________
HANDTEKENING
Oud 15-02-2019, 12:52
Arrow
Avatar van Arrow
Arrow is offline
Citaat:
Dat was waar de discussie op stuk ging. Ik en velen met mij vinden dat, omdat het een apart subforum is waarvoor je per definitie wat ouder moet zijn, er van persoon tot persoon bekeken moet worden hoe en wat. Jij zou zeker geen toegang krijgen bijvoorbeeld. Destruct nu ook nog niet, maar misschien over een jaar of 3 a 4 wel. Oldbee zijn houdt meer in dan alleen maar lang meelezen en -posten. Maar dat het forum zichtbaar is in het forumoverzicht met verder een lege overzichtspagina, dat kan volgens mij prima geregeld worden.
Daar ben ik het niet mee eens ,1 omdat ik dan onzin niet opkom en 2 omdat dat de leukste subforum is moet je het juist niet vergrendelen, anders zul je er ook niet snel nieuwe. Mensen bijkrijgen en gaat het forum nog verder uitsterven
__________________
HANDTEKENING
Oud 15-02-2019, 12:54
Meneer achter
Avatar van Meneer achter
Meneer achter is offline
ummmm....
Oud 15-02-2019, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het destijds toch een beetje raar hoor Goede antwoorden hoor, maar wat moest zo’n man tussen de pubers. Maar goed, toen was het een enkeling en nu zijn we met gewoon teveel. (Ja, ik net zo goed, hoewel ik ook denk met mijn achtergrond op bepaalde forums uitermate nuttig kan zijn)
Ik denk dat als je het echt wil teruggeven het niet alleen voldoende is dat het fbteam weg gaat. Wij moeten ons ook echt terugtrekken zodat de doelgroep meer ruimte krijgt. Ze moeten ‘onhandige’ en soms ‘domme’ meningkjes kunnen ventileren zonder dat wij er meteen op gaan. We hebben wel gelijk, maar zo zijn we zelf ook begonnen (kan me van mezelf ook wel herinneren dat ik dat gedaan heb )
Ik denk dat ze echt een kans moeten krijgen het zelf te doen, maar als wij (ook al hebben we absoluut nuttige bijdragen, met z’n allen hebben we natuurlijk heel veel kennis vanuit onze verschillende achtergronden) er met z’n allen blijven rondhangen wordt het nooit anders. De verhoudingen zijn gewoon te scheef geworden. Mathfreak was een enkeling, nu domineren we vrijwel alles. Naja en als het weer groeit kunnen ze altijd kijken hoe ze het dan weer doen.
Een subforum "Vraag het aan een Volwassene!" naast de andere algemene huiswerkfora. Meneer Agent las tenslotte ook mee

Geeft V-lid een andere betekenis ook eindelijk
Oud 16-02-2019, 08:53
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik vond het destijds toch een beetje raar hoor Goede antwoorden hoor, maar wat moest zo’n man tussen de pubers. Maar goed, toen was het een enkeling en nu zijn we met gewoon teveel. (Ja, ik net zo goed, hoewel ik ook denk met mijn achtergrond op bepaalde forums uitermate nuttig kan zijn)
Ik denk dat als je het echt wil teruggeven het niet alleen voldoende is dat het fbteam weg gaat. Wij moeten ons ook echt terugtrekken zodat de doelgroep meer ruimte krijgt. Ze moeten ‘onhandige’ en soms ‘domme’ meningkjes kunnen ventileren zonder dat wij er meteen op gaan. We hebben wel gelijk, maar zo zijn we zelf ook begonnen (kan me van mezelf ook wel herinneren dat ik dat gedaan heb )
Ik denk dat ze echt een kans moeten krijgen het zelf te doen, maar als wij (ook al hebben we absoluut nuttige bijdragen, met z’n allen hebben we natuurlijk heel veel kennis vanuit onze verschillende achtergronden) er met z’n allen blijven rondhangen wordt het nooit anders. De verhoudingen zijn gewoon te scheef geworden. Mathfreak was een enkeling, nu domineren we vrijwel alles. Naja en als het weer groeit kunnen ze altijd kijken hoe ze het dan weer doen.
Sterk verhaal. mee eens.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 16-02-2019, 11:32
Verwijderd
Maar jongens, waarom hebben jullie je functies nog niet neergelegd? Laat Jon lekker de moord sterven en het alleen doen. Als je verandering wilt moet je het afdwingen en zo is het lekker comfortabel en verandert er nooit iets. Of hebben jullie even weinig ballen als Jon?
Oud 16-02-2019, 11:39
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Deadlock, je hebt door dat bijvoorbeeld Elin3 al eerder heeft gezegd dat het misschien wel tijd is om te stoppen? Ik weet niet wat de andere forumbazen ervan denken (over het stoppen) maar dit lijkt me toch wel een hintje naar het feit dat iemand wilt gaan stoppen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 16-02-2019, 11:44
Verwijderd
Je antwoord heeft niets te maken met mijn antwoord. Ga weg als je niet de moeite wil nemen om normaal te lezen.
Oud 16-02-2019, 11:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat denk jij dat Jon gaat doen als we er allemaal per direct mee ophouden?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 16-02-2019, 11:54
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Wat denk jij dat Jon gaat doen als we er allemaal per direct mee ophouden?
Jon naamzoek. Wat zou je doen? /nieuwgierig.
Oud 16-02-2019, 11:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat denk jij dat Jon gaat doen als we er allemaal per direct mee ophouden?
Heel eerlijk? In eerste instantie niks.

Het is niet alsof andere manieren om dingen te veranderen (topics, vragen aan Jon, het forum overleg jaren terug, de werkgroep) vlot en deskundig opgepakt zijn op HQ. Forum heeft simpelweg geen prioriteit. Op lange termijn gaat denk ik de stekker er uit.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 16-02-2019, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Wat denk jij dat Jon gaat doen als we er allemaal per direct mee ophouden?
Nou dat wil ik dus eigenlijk wel eens zien.
Oud 16-02-2019, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Heel eerlijk? In eerste instantie niks.
Is niet praktisch houdbaar, er zijn in de afgelopen jaren bergen met wettelijke eisen bijgekomen en jullie zijn daar nu het schild voor. Als dat schild weg is, dan is het risico mogelijkerwijs te groot want er zijn maar twee constateringen van overtredingen kort na elkaar nodig voor het opleggen van peperdure sancties (percentage omzet).
Oud 16-02-2019, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Jon naamzoek. Wat zou je doen? /nieuwgierig.
Hij weet het niet.
Oud 16-02-2019, 12:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Is niet praktisch houdbaar, er zijn in de afgelopen jaren bergen met wettelijke eisen bijgekomen en jullie zijn daar nu het schild voor. Als dat schild weg is, dan is het risico mogelijkerwijs te groot want er zijn maar twee constateringen van overtredingen kort na elkaar nodig voor het opleggen van peperdure sancties (percentage omzet).
Ik ben niet enorm onder de indruk van de reactiesnelheid en daadkracht van Jon. (Sorry Jon). Vandaar, in eerste instantie niks. Op termijn denk ik dat het forum opgeheven zal worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 16-02-2019, 12:31
Verwijderd
Waarom zelfs nog "sorry" zeggen het is zijn bedrijf en jullie doen gratis iets voor hem, hij helpt jullie al jarenlang nauwelijks - wat ik best nog begrijp ook - dan is het toch heel simpel, kap er mee?

En dat bedoel ik niet als uitspraak over jullie capabiliteit als forumbaas, dus niet kappen en iemand anders aanstellen, maar gewoon stoppen als forumbaas en Jon het laten uitzoeken. Ik snap persoonlijk echt niet dat je vrije tijd steekt in forumbaas spelen op dit forum als de eigenaar van het bedrijf, waar jullie dus centjes voor verdienen, jullie niet of nauwelijks ondersteunt.

Ik kan me al heel lang totaal niet voorstellen dat het leuk is om forumbaas te zijn in de huidige omstandigheden. Nou, je doet het vrijwillig, voor een commercieel bedrijf, als het dan niet leuk is, is de keuze toch simpel? Zou ik zeggen. Waarom zijn jullie überhaupt nog forumbaas?

Jon lacht zich kapot, die kan al jaren geld verdienen aan het forum zonder er een flikker aan te doen. De sterfhuisconstructie. Zoals ik vijf jaar geleden al zei.
Oud 16-02-2019, 12:35
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik zou liever niet zien dat het forum wordt opgeheven, dus ik zeg: Forumbazen, blijf alsjeblieft! Niet alleen ik, maar ook andere scholieren hebben dit forum nodig
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 16-02-2019, 12:40
Verwijderd
Jij bent geen scholier. Maar als ik jouw spelletje even meespeel; jullie vinden Pluis en Elin3 et cetera toch zo lief en leuk? Gun hen dan de vrije tijd die ze verdienen in plaats van dat ze gratis een deel van een commerciële site voor Jon in de lucht houden.

Jon, wat heb je qua vergoeding te bieden voor forumbazen eigenlijk? Zit daar nog een oplossing?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.