Oud 12-06-2005, 12:36
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Van depressie en vergeten teddyberen

De kille stilte doet me pijn.
Je eeuwig zwijgen, dode blikken
je moedeloos
’t huis door horen sloffen;
het steeds in jouw gezelschap zijn.

Innerlijke twist en hoop
vergaan door tijd en door ’t leven.
Het beeld van rust en harmonie,
niets moeilijker dan dat gebleken.

Het beertje op mijn boekenkast
verstoft en aan de kant geschoven,
hoog boven troosteloos alleen,
heeft ook allang de moed verloren.
_____________________________

Het enige dat er afgelopen tijd uit is gekomen. Toch maar neergezet, al durfde ik hem eerst niet te posten .

Laatst gewijzigd op 12-06-2005 om 17:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2005, 12:39
Romie
Romie is offline
nou ik heb er geen verstand van, maar ik vind dit echt een heel mooi gedicht, serieus

Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 13:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De eerste strofe dacht ik.. Hm, beetje standaard, niet echt geweldig. Maar de laatste twee vind ik mooier, vooral dat beeld van die vergeten teddybeer, ik zie het helemaal voor me Leuk gedaan. De eerste twee regels van de tweede strofe vind ik ook heel erg mooi, maar de laatste regel ervan snap ik niet. Het leek me logischer als het beeld van rust enz. juist moeilijker gebleken was? Of begrijp ik het verkeerd?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 17:16
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Oops
Je hebt gelijk vogelvrij *schaamt zich diep voor deze stomme fout*. Mocht je behoefte hebben aan uitleg: